آووکادو چه خواصی دارد و چه مضراتی دارد؟


آووکادو میوه ای خوشمزه و بسیار مغذی است که علاوه بر مصرف خام آن، در بسیاری از دستور پخت ها گنجانده شده است. در این مقاله از سایت سیب (مجله پزشکی ایران) به بررسی خواص و مضرات این میوه می پردازیم و در پایان خواهیم دید که گواکامول چیست. آووکادو چه خواصی دارد؟ احتمالاً آووکادو را در دستور پخت بسیاری از غذاها دیده اید و از خود پرسیده اید که آووکادو چه فوایدی دارد. آووکادو دارای بیست ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین های C، E، K، B1، B2، B3، B5، B6، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، آهن و فولات است که این ماده غذایی را به یک منبع عالی تبدیل می کند. علاوه بر این، آووکادو حاوی ویتامین A، D و کلسیم معدنی نیست. اما اگر غذاها یا مکمل های حاوی این مواد همراه آووکادو مصرف شوند، جذب آنها افزایش می یابد. آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها می توانند در بدن به ویتامین A تبدیل شوند. آووکادو به طور طبیعی فاقد قند، سدیم و کلسترول است. بنابراین برای دیابتی ها مضر نیست و داشتن پتاسیم زیاد به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. چربی های مفید (غیراشباع) موجود در آووکادو اگر جایگزین چربی های مضر (اشباع یا ترانس) در رژیم غذایی شوند، می توانند کلسترول LDL را کاهش داده و کلسترول HDL را افزایش دهند. بنابراین این چربی ها می توانند به سلامت سیستم قلبی عروقی کمک کنند. خواص آووکادو برای اسپرم و باروری مردان نیز قابل توجه است. این غذا با مقادیر عالی ویتامین E و سایر ویتامین ها و مواد مغذی، منبع عالی برای کمک به تولید اسپرم سالم است. فواید آووکادو برای استخوان ها نصف آووکادو تقریباً 18 درصد از ارزش روزانه ویتامین K را تامین می کند. این ماده مغذی اغلب نادیده گرفته می شود. اما، برای سلامت استخوان ضروری است. مصرف کافی ویتامین K می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار از سلامت استخوان ها حمایت کند. خواص آووکادو برای رحم و تخمدان از جمله مهمترین خواص آووکادو برای رحم و تخمدان، مقادیر بالای ویتامین E است که می تواند در بهبود پوشش داخلی رحم مفید باشد. آووکادو ممکن است به افزایش باروری و شانس بارداری سالم کمک کند. تغذیه یکی از اجزای اصلی برنامه ریزی برای بچه دار شدن است. همچنین خواص آووکادو قبل، حین و بعد از بارداری قابل توجه است. مقادیر زیاد مواد مغذی و ویتامین های موجود در آووکادو، این میوه را به منبعی عالی برای سلامت کل بدن از جمله دستگاه تناسلی تبدیل کرده است. انواع آووکادو صدها نوع مختلف آووکادو در جهان وجود دارد. یکی از عوامل مهم کیفیت آووکادو درصد چربی یا به اصطلاح روغن موجود در آن است. به عنوان مثال، آووکادو Hass که توسط بسیاری از کارشناسان بهترین در کالیفرنیا است، دارای 18 تا 22 درصد چربی است. در حالی که آووکادوی Fuerte که معمولاً از نظر کیفیت در رتبه دوم قرار دارد، دارای 12 تا 17 درصد روغن است. تاثیر آووکادو بر وزن یک آووکادو با اندازه متوسط ​​بعد از پوست کندن و حفره زدن حدود 150 گرم وزن دارد. یک سوم آووکادوی متوسط؛ یعنی حدود 50 گرم برای مصرف روزانه بزرگسالان مناسب است. زیرا تنها 80 کالری انرژی دارد و باعث افزایش وزن نمی شود. آووکادو فواید بسیاری برای سلامتی دارد. اما، زیاده روی نکنید زیرا باعث افزایش وزن می شود (هر آووکادوی متوسط ​​حدود 250 کالری دارد). اگر در ناهار آووکادو بخورید، زودتر احساس سیری می کنید و از خوردن دست می کشید. بنابراین می توانید از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید و نیازی به یک شام مفصل نخواهید داشت. آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر و آب است که حرکت مواد در دستگاه گوارش را تسهیل می کند. نحوه مصرف آووکادو بیشتر مواد مغذی آووکادو در قسمت های سبز بیرونی و نزدیک به پوست آن قرار دارد. بنابراین به جای اینکه هسته آووکادو را با قاشق بیرون بیاورید، ابتدا آووکادو را از طول نصف کنید و سپس با چرخاندن دو نیمه روی هم آن ها را از هم جدا کنید. هسته را با نوک چاقو با کمترین فشار و آسیب به میوه جدا کنید و سپس هر نیمه را دوباره به طول تقسیم کنید. حالا به راحتی و به آرامی با کمک دست پوست آووکادو را از میوه جدا کنید. این روش بهترین راه برای مصرف آووکادو است. پس بریدن آووکادو به صورت ضربدری و خالی کردن آن با قاشق یا پوست کندن باعث از بین رفتن بهترین و مغذی ترین قسمت های آن می شود. بهترین زمان برای خوردن آووکادو بهترین زمان برای خوردن آووکادو زمانی است که این میوه کاملا رسیده باشد. هرگز قسمت چوبی و قهوه ای آووکادو را برای تست رسیدن آن جدا نکنید. با این کار نه تنها نمی دانید که آووکادو رسیده است یا نه، بلکه اجازه می دهید هوا وارد میوه شود و باعث اکسیده شدن و سیاه شدن سریع آن شود. اگر آووکادو را فشار دهید تا پوست آن فرو برود، قسمت زیرین میوه سیاه می شود. به همین دلیل کمیسیون آووکادو کالیفرنیا از خریداران می خواهد که از فشار دادن آووکادو و گذاشتن اثر انگشت روی آن برای امتحان کردن آن خودداری کنند. آنها آزمایش را با کف دست با فشار بسیار ملایم توصیه می کنند. آووکادو تا زمانی که از درخت جدا نشود، نرم و رسیده نمی شود. اگر آووکادویی که خریداری کرده اید هنوز نرم نشده است، آن را بیرون از یخچال در آشپزخانه نگهداری کنید تا زمانی که برسد. برای تسریع این روند می توانید یک سیب و موز را در کنار آن قرار دهید. آووکادوی رسیده را می توانید تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. اگرچه هر چه زودتر از آن استفاده کنید، بهتر است. یک آووکادوی ورقه شده به سرعت سیاه می شود. برای نگهداری نصف آووکادو به مدت نصف روز تا یک روز، کمی آبلیمو روی آن بریزید و سپس روی آن را با سلفون محکم بپوشانید تا هوا به آن نرسد. سعی کنید زودتر از نیمه بدون دانه استفاده کنید و قسمت دانه دار را در یخچال بگذارید. مضرات آووکادو آووکادو حاوی کربوهیدرات هایی با زنجیره کوچکی به نام پلیول است که در صورت مصرف زیاد می تواند اثر ملین داشته باشد. اگر به قندهای طبیعی موجود در آووکادو حساسیت دارید، ممکن است تا 48 ساعت پس از خوردن آن دچار نفخ، گاز یا ناراحتی معده شوید. مصرف زیاد آووکادو باعث افزایش وزن می شود که یکی از مضرات آووکادو نیز می باشد. زیرا میوه ای لذیذ و مقوی است و اغلب افراد مصرف زیاد این میوه را مفید می دانند. آووکادو منبع اسید آمینه تیروزین است که به طور طبیعی در بدن به تیرامین تجزیه می شود. مطالعات نشان می دهد که تیرامین موجود در آووکادو با سردردهای میگرنی مرتبط است. گواکامول چیست؟ از آووکادو به عنوان یک ماده سالم و خوشمزه در غذای کودک خود استفاده کنید. آووکادو را به جای کره و مارگارین روی نان بمالید و بخورید و از آن برای تهیه سس سالاد یا گواکامول استفاده کنید. گواکاموله ترکیبی از آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و پودر سیر است. با توجه به فواید فراوان آووکادو، شایسته است که در رژیم غذایی خانواده گنجانده شود. منابعhttps://www.californiaavocado.comhttps://www.epicurious.comhttps://www.curejoy.com سوالات متداول آووکادو گواکامول چیست؟ گواکاموله ترکیبی از آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل سبز و پودر سیر است و به عنوان یک سس خوشمزه استفاده می شود. بهترین زمان برای خوردن آووکادو چه زمانی است؟ زمانی که آووکادو نرم و رسیده است، بهترین زمان برای مصرف این میوه است. آووکادو را چند روز می توان در یخچال نگهداری کرد؟ آووکادوی رسیده را می توان تا سه روز در یخچال نگهداری کرد، البته هر چه زودتر بهتر. برای اینکه نصف آووکادو را نصف روز تا یک روز نگه دارید، کمی آبلیمو روی آن بریزید و سپس روی آن را با سلفون محکم بپوشانید تا هوا به آن نرسد.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید