آیا خرما برای لاغری و کاهش وزن مفید است؟


خرما برای کاهش وزن بسیار موثر است. برخلاف تصور رایج، افزودن خرما به رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند. از آنجایی که خرما سطح کلسترول را کنترل می کند و حاوی چربی بسیار کمی است، می تواند به کاهش وزن کمک کند. خرما حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب چند غیراشباع است که التهاب مرتبط با چاقی و بیماری های مرتبط با وزن را کنترل می کند. خرما با تقریباً هفت گرم فیبر در هر وعده 100 گرمی، راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی روزانه شماست که می تواند به کاهش وزن کمک کند. به همین دلیل خرما برای کاهش وزن مفید است و توصیه می شود به جای شکر آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. به گفته یک متخصص تغذیه و مربی سلامت روده، این همچنین خرما را به یک پاک کننده عالی روده بزرگ تبدیل می کند. در این مقاله به طور مفصل به رابطه خرما و لاغری می پردازیم. با ما بمان. فهرست مطالب (کلیک کنید) خرما مواد مغذی و کالری خرما میوه شیرین درخت خرما است که بیشتر در خاورمیانه، آفریقا، هند، بنگلادش و پاکستان یافت می شود. خرما بسته به میزان فروکتوز، گلوکز و ساکارز انواع مختلفی دارد. یک وعده 100 گرمی خرما مواد مغذی زیر را تامین می کند: کالری: 277 کربوهیدرات: 75 گرم فیبر: 7 گرم پروتئین: 2 گرم پتاسیم: 15 درصد نیاز روزانه منیزیم: 13 درصد نیاز روزانه مس: 40 درصد نیاز روزانه منگنز: 13 درصد نیاز روزانه آهن: 5 درصد نیاز روزانه ویتامین B6: 15 درصد نیاز روزانه یکی از خواص خرما برای کاهش وزن، ارزش غذایی آن است. خرما چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ خواص خرما برای کاهش وزن ثابت شده است. خرما و کاهش وزن رابطه مستقیمی با هم دارند، البته به شرطی که در حد اعتدال مصرف شوند. این میوه سرشار از مواد مغذی است و فواید متعددی برای سلامتی دارد: فیبر و چربی موجود در این میوه برای ارتقای سلامت بدن ایده آل هستند. خرما ممکن است به کاهش وزن کمک کند زیرا به دفع سموم، کنترل سطح قند خون و تسکین التهاب کمک می کند. اگر دندان شیرینی دارید، این میوه عجیب و غریب به شما کمک می کند تا شیرینی خود را بدون کالری مضر برآورده کنید. با این حال، شما باید یک وعده غذایی سالم از این میوه را حفظ کنید. در ادامه به بررسی دلایل تاثیر خرما برای لاغری شکم و چربی های مضر بدن می پردازیم: فیبر بالای خرما سرشار از فیبر غذایی است. فیبر یا کربوهیدرات های خوب توسط انسان قابل هضم نیستند. فیبر به سه روش به کاهش وزن کمک می کند: فیبر به کاهش جذب غذا در روده کمک می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. از افزایش ناگهانی گلوکز خون جلوگیری می کند. فیبر به تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده کمک می کند که اساساً غذای باکتری های خوب روده هستند. این باکتری های روده به هضم کمک می کنند که در نهایت به افزایش متابولیسم کمک می کند. محتوای بالای اسیدهای چرب اشباع نشده همه چربی ها مضر نیستند. مانند اسیدهای چرب غیر اشباع در خرما. این اسیدهای چرب اشباع نشده می توانند به کاهش التهاب کمک کنند. التهاب می تواند به دلایل مختلفی مانند جراحت، تورم، بیماری، خوردن غذاهای ناسالم و داشتن سبک زندگی بی تحرک رخ دهد. خبر بد این است که التهاب با چاقی، مقاومت به انسولین، دیابت، بیماری کبد و موارد دیگر مرتبط است. از آنجایی که خرما اسیدهای چرب غیراشباع زیادی دارد، با مصرف آن می توانید التهاب و در نتیجه احتمال افزایش وزن را کاهش دهید. با مصرف خرما می توانید التهاب را کاهش دهید و در نتیجه شانس افزایش وزن خود را کاهش دهید. منبع خوبی از پروتئین خرما همچنین سرشار از پروتئین است. پروتئین ها سخت هضم می شوند و زمان انتقال طولانی تری در روده بزرگ دارند که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. علاوه بر این، پروتئین ها می توانند به ساخت و ترمیم عضلات کمک کنند. خواص آنتی اکسیدانی میوه های خشک سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های مضر و اکسیژن آزاد کمک می کنند و استرس و التهاب را کاهش می دهند. خرمای تازه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین، فنولیک و کاروتنوئید است. اینها به دفع سموم و افزایش متابولیسم و ​​هضم کمک می کنند. این در نهایت منجر به کاهش وزن می شود. خرما علاوه بر فعالیت ضد دیابتی خود، علیرغم ارزش کالری فریبنده بالایی که دارد، دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی است که میزان سرعت افزایش قند خون شما پس از خوردن یک غذای خاص را اندازه گیری می کند. به همین دلیل است که این میوه غنی از فیبر برای رژیم غذایی دیابتی نیز مفید است، اگرچه اگر بیماری مزمنی دارید، بهتر است قبل از افزودن یک غذای جدید به وعده های غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. این آب نبات طبیعی در واقع می تواند به کنترل سطح قند خون شما کمک کند. دانشمندان دریافته اند که فلاونوئیدها، ساپونین ها و فنل های موجود در خرما می توانند به تحریک تولید انسولین کمک کنند. علاوه بر این، مشخص شد که تغذیه موش‌های دیابتی با خرما به بهبود پیامدهای مختلف بیوشیمیایی کمک می‌کند. با این حال، اگر دیابتی هستید، باید مراقب باشید. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید آیا می توانید خرما مصرف کنید یا خیر. خرما می تواند به کنترل سطح قند خون شما کمک کند. هوس شیرینی را تسکین می دهد خرما شیرین، نرم و لطیف است و می تواند به عنوان یک شیرین کننده طبیعی منهای تمام اثرات بد شکر و نیشکر عمل کند. بنابراین، اگر بعد از غذا دوست دارید چیزی شیرین بخورید، فقط دو عدد خرما بخورید. به این ترتیب می توانید بدون خطر افزایش وزن، تغذیه بدن خود را تامین کنید. بهترین نوع خرما برای کاهش وزن انواع مختلفی از خرما وجود دارد که از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارند، اما برخی از انواع آن ممکن است ماندگاری بیشتری داشته باشند: خرمای دری خرماهای نرم، شیرین و گوشتی هستند که شبیه دانه های شکلاتی هستند. . رنگ آن قهوه ای تیره تا سیاه است و در تمام طول سال موجود است. خاستگاه خرمای دری عراق است. ماندگاری این میوه 10 ماه می باشد. خرما آجاوا هدیه خداوند به بشر است. کاربرد اصلی پودر دانه خرما آجاوا در درمان کلسترول و مشکلات انسداد عروق قلب است. این خمیر از بیماری های قلبی پیشگیری و درمان می کند. خرمای عجوه نوعی خرمای نرم و خشک از کشور عربستان سعودی است. خرمای عجوه نوعی خرمای نرم و خشک از کشور عربستان سعودی است. خرمای کیمیا خاستگاه این خرما از ایران است. چین این درختان نخل را گرفت و در پایان قرن نهم کشت. خرمای کیمیا، خرمای سیاه پر رنگی است که به راحتی در دهان آب می شود. ماندگاری آن حدود 15 روز است. خرمای عمانی همانطور که از نام این خرما پیداست اصل این خرما عمان است. هر عاشق خرما عاشق خرمای عمان است. این خرماها مرطوب هستند و می توانیم از آنها برای پخت و پز و پخت انواع دستور پخت استفاده کنیم. بسیاری از مردم از این خرما در ترکیب با میوه های خشک استفاده می کنند. استفاده از خرمای خشک برای کاهش وزن بهتر است یا خرمای تازه؟ اگر می خواهید وزن کم کنید بهترین گزینه خرمای تازه است زیرا کالری کمتری نسبت به خرمای خشک دارد. به عنوان مثال، هر 100 گرم خرمای تازه حدود 142 کالری دارد اما همین مقدار خرمای خشک حدود 280 کالری دارد. اما اگر می خواهید چاق شوید خرمای خشک را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. نکته دیگر اینکه خرمای خشک نسبت به خرمای تازه ماندگاری بیشتری دارد و اگر در یخچال نگهداری شود و کرم خورده نشود تا 5 سال سالم می ماند. با این حال، بهترین نوع خرما برای کاهش وزن، خرمای تازه تر است. برای کاهش وزن چند عدد خرما مصرف کنیم؟ خرما ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما اگر آن را در مقادیر محدود مصرف نکنید، ممکن است منجر به افزایش وزن نیز شود. می توانید روزی 4 تا 6 خرما بخورید تا سیر شوید یا به غذایتان طعم بدهد. این شرایط کرونا باعث شده همه ما در خانه بمانیم و فرصت خوبی است که برای یک مهمانی و عروسی بعد از کرونا یک تغییر بزرگ ایجاد کنیم و همه را غافلگیر کنیم. کافی است همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید وزن کم کنید و به اندامی که همیشه می خواستید برسید. ! از این لحظه در کنار شما هستیم تا با هم به هدفتان برسیم. ثبت نام کنید و رژیم را دریافت کنید. بهترین راه برای افزودن خرما به رژیم غذایی خرما به دلیل شیرینی طبیعی ذاتی خود، اغلب به عنوان جایگزین شکر سفید در پخت و پز استفاده می شود. از خرماهای خرد شده برای شیرین کردن سالاد یا غلات خود استفاده کنید یا آن را به عنوان میان وعده ظهر میل کنید. برای شیرین کردن اسموتی ها، شربت افرا، عسل و آگاو را با خرما جایگزین کنید یا از تفاله خرما به عنوان شیرین کننده در دسرهایی مانند کیک یا پای استفاده کنید. خرما با پنیر یا آجیل نیز عالی عمل می کند، پنیر بز یا آجیل خرد شده در خرمای بدون هسته آن را به یک پیش غذای مقوی اما مغذی تبدیل می کند. جدای از این، خرما به دلیل چسبندگی به عنوان یک چسبندگی عالی عمل می کند و می تواند با مغزها و دانه ها مخلوط شود. یکی از راه های هیجان انگیز برای خوردن خرما این است که دانه های آن را بردارید و با چند تکه گردو و بادام یا هر میوه خشک دیگری که انتخاب می کنید پر کنید. افزودن خرمای خرد شده به سالاد میوه یا دسر، راه عالی دیگری برای لذت بردن از آن است. همچنین می توانید خرما را در سبزیجات، غذاهای برنجی، کوسکوس و غیره قرار دهید. یک روش بسیار رایج برای مصرف خرما، افزودن آن به شیر است. می توانید خرما را به ماست، کاسترد، چاتنی، دیپ، کیک و غیره اضافه کنید. یکی از بهترین راه ها برای افزودن خرما به رژیم غذایی، نوشیدن شیر خرما است. خوردن خرما با معده خالی برای کاهش وزن در طب سنتی توصیه می شود خرما را صبح ناشتا مصرف کنید. این عمل روده ها را تمیز می کند، یک غذای انرژی زا طبیعی است و مشکل یبوست را حل می کند. آنچه از مقاله خرما برای کاهش وزن آموختیم: فواید خرما برای کاهش وزن و بهبود بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان بسیار زیاد است. این میوه منبع بسیار خوبی از پروتئین برای گیاهخواران و گیاهخواران است. به افرادی که به طور منظم به باشگاه می روند و از رژیم غذایی پر پروتئین پیروی می کنند، توصیه می شود هر روز چند عدد خرما بخورند. نکته مهم این است که وقتی خرما برای کاهش وزن موثر است، مصرف آن در حد اعتدال است. در غیر این صورت اثر معکوس دارد. به همین دلیل، رابطه بین خرما و کاهش وزن به میزان مصرف روزانه یا هفتگی شما بستگی دارد. منابع: +++

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید