آیا شما یک اندومورف، مزومورف یا اکتومورف هستید؟



هنگامی که برای اولین بار می خواهید وارد دنیای بدنسازی شوید، با تعداد زیادی برنامه های ورزشی، مکمل ها، رژیم های غذایی، مقالات و اطلاعات مواجه می شوید. رژیم ها و برنامه های ورزشی زیادی وجود دارد که ممکن است گیج کننده باشد. در نتیجه ممکن است ماه ها به باشگاه بروید و بدون انگیزه و هدف خاصی تمرین کنید و در نهایت بدون کسب نتیجه دلخواه با این ورزش خداحافظی کنید. اما شاید ریشه مشکل شما این باشد که انواع تیپ های بدنی را نمی شناسید و نمی دانید در کدام دسته قرار می گیرید. بسیاری از افراد پس از مدتی تمرین ناامید باشگاه را ترک می کنند. مشکل چیه؟ نوع بدن خود را نمی شناسند. برای مثال فردی با تیپ بدنی اکتومورف (در ادامه با این تیپ ها آشنا خواهیم شد) با وزن 60.2 کیلوگرم وارد باشگاه می شود و مانند بسیاری از افراد مبتدی فکر می کند که هر چه تمرین بیشتر و سنگین تر باشد، بهتر است. . از این رو، آن را به یک برنامه بدنسازی طراحی شده برای یک بدنساز حرفه ای می رود. بعد از 6 ماه این فرد می تواند حدود 1.7 کیلو وزن اضافه کند! در حالی که یک اکتومورف باید روی کالری دریافتی، استراحت طولانی و حداقل ورزش هوازی تمرکز کند. تنها پس از توجه به این موارد است که می توان به دستاوردهای واقعی دست یافت. بنابراین، مهم است که بتوانید نوع بدن خود را شناسایی و درک کنید. انواع مختلف بدن به روش های تمرینی و برنامه های غذایی متفاوتی نیاز دارند. در ادامه این مطلب از گومگ به بررسی انواع تیپ های بدن مردانه که شامل اکتومورف، مزومورف و اندومورف می باشد پرداخته ایم. با ما بمان. آنچه در این مقاله خواهید خواند: انواع تیپ های بدن: اکتومورف اکتومورف یک فرد لاغر معمولی است. بدن اکتومورف ها ساختاری سبک با مفاصل کوچک و ماهیچه های لاغر دارد. معمولاً اکتومورف ها دارای اندام های بلند و لاغر با ماهیچه های رشته ای هستند. آنها همچنین دارای شانه های نازک با عرض کمی هستند. خصوصیات معمول اکتومورف ها عبارتند از: اسکلت بدن و ساختار استخوانی ظریف و کوچک، مشکل در افزایش حجم قفسه سینه، شانه های کوچک، لاغری، توده عضلانی بدون چربی، مشکل در افزایش وزن، متابولیسم بالا، اکتومورف ها به سختی وزن اضافه می کنند. آنها متابولیسم سریعی دارند که خیلی سریع کالری می سوزانند. این افراد برای افزایش وزن به کالری زیادی نیاز دارند. تمرینات آنها باید کوتاه باشد و روی گروه های عضلانی بزرگ متمرکز باشد. مصرف مکمل ها برای اکتومورف ها توصیه می شود. آنها باید قبل از خواب غذا بخورند تا از کاتابولیسم عضلانی در طول شب جلوگیری کنند. به طور کلی، اکتومورف ها به راحتی چربی از دست می دهند و می توانند به راحتی عضلات خود را آشکار کنند یا ماهیچه های خود را برش دهند. همچنین بخوانید : برنامه تناسب اندام حرفه ای 6 روز در هفته انواع بدن: مزومورف مزومورف ها ساختار استخوانی بزرگ، عضلات بزرگ و بدنی طبیعی ورزشی دارند. مزومورف ها بهترین تیپ بدنی برای بدنسازی هستند. آنها به راحتی می توانند وزن اضافه یا کاهش دهند. این دسته از افراد به طور طبیعی قوی هستند که بستر مناسبی برای عضله سازی در اختیار آنها قرار می دهد. خصوصیات معمول مزومورف ها عبارتند از: بدن ورزشکار، بدن سخت و قوی، عضلات قابل مشاهده، فرم بدن مستطیلی، عضله سازی سریع، سرعت زیاد افزایش چربی بدن نسبت به اکتومورف ها، تیپ بدنی مزومورف بهترین پاسخ را به بدنسازی می دهد. به همین دلیل نتایج ورزش را می توان خیلی سریع در آنها مشاهده کرد. نکته منفی مزومورف ها این است که نسبت به اکتومورف ها راحت تر چربی می گیرند. این بدان معناست که آنها باید مراقب کالری دریافتی خود باشند. ترکیبی از بدنسازی و ایروبیک معمولا بهترین نتایج را برای مزومورف ها ایجاد می کند. بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی 2 روز در هفته نوع بدن: اندومورف اندومورف تیپ بدنی چاق و به طور کلی نرم است. اندومورف ها به راحتی چربی را جذب می کنند. آنها معمولا کوتاهتر هستند و بازوها و پاهای پهنتری دارند. البته ماهیچه هایشان به خصوص قسمت بالای پاها قوی است. اندومورف ها به طور طبیعی در تمرینات پا مانند اسکات بسیار خوب عمل می کنند. خصوصیات معمول اندومورف ها عبارتند از: بدن نرم و تجمع سریع عضله و چربی، معمولاً کوتاه، معمولاً قوی، چربی سوزی دشوار، متابولیسم آهسته، عضلات کمتر دیده می شود. وقتی صحبت از تمرین می شود، اندومورف ها افزایش وزن را بسیار آسان می دانند. متأسفانه بخش زیادی از این وزن را چربی تشکیل می دهد نه ماهیچه. برای به حداقل رساندن افزایش چربی، اندومورف ها باید همیشه کاردیو و همچنین بدنسازی انجام دهند. معمولا تا زمانی که فرد پروتئین بالایی در رژیم غذایی خود داشته باشد، نیازی به مکمل ندارد. همچنین بخوانید : برنامه بدنسازی حجمی 4 روزه برای افراد متوسط ​​با تیپ های بدن مختلط. این تیپ های بدنی را نمی توان در دسته بندی های فوق قرار داد. در واقع، اکثر مردان ترکیبی از این دو نوع بدن را دارند. این ترکیبات یا اکتومورف/مزومورف یا مزومورف/اندومورف هستند. به عنوان مثال، برخی از افراد مزومورف هستند اما مانند اندومورف وزن اضافه می کنند. بیشتر بخوانید: 4 روز در هفته برنامه بدنسازی حجمی مبتدیان نکات نهایی با توجه به اطلاعاتی که در بالا داده شد، باید بتوانید نوع بدن خود را تشخیص دهید. این موضوع می تواند در انتخاب برنامه ورزشی و رژیم غذایی به شما کمک کند. آخرین چیزی که باید به آن اشاره کنم این است که مهم نیست که چه نوع بدنی دارید، می توانید بدنی بزرگ، قوی و عضلانی بسازید. حتی لاغرترین مردان هم می توانند وزن اضافه کنند. بله، راه سخت تری در پیش دارید، اما اگر مایل به انجام کارهای سخت باشید، می توان آن را انجام داد.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید