ارتباط راه رفتن با زوال عقل آیا پیاده روی سریع خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد؟



محققان به این نتیجه رسیده اند که ارتباط بین راه رفتن و زوال عقل یک رابطه منطقی است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، این تحقیق آخرین از سری تحقیقات امسال است که ورزش را راهی برای تقویت سلامت مغز عنوان می کند. برای رسیدن به سلامتی مطلوب، روزانه 10000 قدم پیاده روی در نظر گرفته می شود. . نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که بین 3800 تا 9800 قدم در روز نیز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد، به خصوص اگر این پیاده روی تند باشد. تجزیه و تحلیل کرد. محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند: کسانی که کمتر از 40 قدم در دقیقه برداشتند و کسانی که 40 قدم یا بیشتر در دقیقه برداشتند. دانشمندان 7 سال بعد شرکت کنندگان را پیگیری کردند و هرگونه زوال عقل را ارزیابی کردند. نتایج رابطه بین راه رفتن و زوال عقل. برخی از نتایج این آمار عبارت بودند از: افرادی که روزانه 9826 قدم راه می رفتند در طول این هفت سال 50 درصد کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند. افرادی که بیش از 40 قدم در دقیقه راه می رفتند. افرادی که راه می رفتند، حتی اگر تنها 6315 قدم در روز راه بروند، 57 درصد کمتر در معرض خطر زوال عقل بودند. افرادی که 3800 قدم در روز با سرعت های مختلف راه می رفتند، در طول 7 سال، 25 درصد کمتر در معرض خطر زوال عقل بودند. خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که به مدت نیم ساعت در روز با سرعت 112 قدم در دقیقه راه می رفتند، 62 درصد کاهش یافت. محققان توصیه می کنند که افراد به جای پیاده روی در مسافت یا تعداد قدم ها در روز، روی سرعت راه رفتن خود تمرکز کنند. و هدف آنها 112 قدم در دقیقه است. دانشمندان خاطرنشان می کنند که حتی 3800 قدم پیاده روی در روز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. این مقدار برای افراد کم تحرک نیز قابل انجام است. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید