از خواص انبه، سلطان میوه ها چه می دانید؟


در برخی از نقاط جهان، انبه را سلطان میوه ها می نامند. زیرا علاوه بر طعم لذیذ، خواص شگفت انگیزی نیز دارد. انبه یک میوه هسته دار است که در وسط آن دانه ای درشت دارد. میوه انبه بومی هند و آسیای جنوب شرقی است و قدمت مصرف آن به 4000 سال می رسد. انواع مختلفی از انبه وجود دارد که هر کدام شکل، طعم، اندازه و رنگ خاص خود را دارند. در این مقاله از مقالات پزشکی فارسی مجله سیب به بررسی خواص کامل انبه می پردازیم و در پایان خواهیم دید که بهترین زمان مصرف انبه چه زمانی است. ارزش غذایی انبه همانطور که گفته شد، انبه حاوی مواد مغذی زیادی است. خواص شگفت انگیز این میوه نیز از همین مواد مغذی ناشی می شود. یک فنجان (165 گرم) انبه تازه حاوی مواد مغذی زیر است: کالری: 99; پروتئین: 1.4 گرم؛ کربوهیدرات: 24.7 گرم؛ چربی: 0.6 گرم؛ فیبر: 2.6 گرم؛ شکر: 22.5 گرم؛ ویتامین C: 67٪ از ارزش روزانه (DV)؛ مس: 20% DV; فولات: 18 درصد از DV; ویتامین B6: 12٪ از DV; ویتامین A: 10٪ از DV; ویتامین E: 10٪ از DV; ویتامین K: 6٪ از DV; نیاسین: 7 درصد DV; پتاسیم: 6٪ از DV; ریبوفلاوین: 5% DV; منیزیم: 4 درصد DV; تیامین: 4 درصد DV. یکی از مهمترین حقایق تغذیه ای انبه این است که تنها 1 فنجان (165 گرم) انبه تازه تقریباً 67 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. این ویتامین محلول در آب علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به جذب آهن در بدن شما کمک می کند. و باعث رشد سلولی می شود. انبه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند مس و منیزیم است که از مواد مغذی مهم در دوران بارداری هستند. زیرا از رشد و نمو سالم جنین حمایت می کنند. آنتی اکسیدان های انبه انبه سرشار از پلی فنول ها است که ترکیبات گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان از بدن محافظت می کنند. این میوه دارای چندین نوع آنتی اکسیدان مختلف است که عبارتند از: Mangiferin; کاتچین؛ آنتوسیانین ها؛ گالیک اسید؛ کامفرول؛ رامانتین; اسید بنزوئیک. آنتی اکسیدان ها مهم هستند. زیرا آنها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد بسیار واکنش پذیر هستند و در طی فرآیندهای سلولی تولید می شوند و در صورت خنثی نشدن می توانند به سلول ها آسیب برسانند. در میان پلی فنول های انبه، مانگیفرین مهم ترین است و گاهی اوقات به آن “سوپر آنتی اکسیدان” نیز می گویند زیرا قوی است. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که منگیفرین ممکن است با آسیب رادیکال های آزاد مرتبط با سرطان، دیابت و سایر بیماری ها مقابله کند. خواص کامل انبه تحقیقات زیادی در مورد خواص انبه انجام شده است و بسیاری از خواص این میوه به طور کامل علمی به اثبات رسیده است و خواص بسیار دیگری نیز به این میوه نسبت داده می شود که با وجود شواهد معتبر علمی هنوز مشخص نشده است. کاملا تایید شد انبه یک میوه نسبتا کم کالری است که در عین حال می تواند مواد مغذی زیادی را به بدن برساند. بنابراین، انبه یک گزینه عالی در رژیم های کاهش وزن است. انبه سرشار از ویتامین ها و کاروتنوئیدها است که می تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند. با وجود داشتن مقادیر متوسط ​​کربوهیدرات و قند، اگر انبه به مقدار معمولی مصرف شود، می تواند از دیابت پیشگیری کند. البته باید توجه داشته باشید که انبه خشک دارای قند بیشتری است، بنابراین انبه تازه انتخاب مناسبی است. انبه منبع خوبی از فولات، چندین ویتامین B، و همچنین ویتامین های A، C، K و E است که همگی ممکن است به تقویت ایمنی کمک کنند. همچنین انبه حاوی منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان مانگیفرین است که همگی باعث سلامت قلب می شوند. انبه حاوی آنزیم های گوارشی، آب، فیبر غذایی و سایر ترکیبات است که به جنبه های مختلف سلامت گوارش کمک می کند. همچنین، انبه حاوی لوتئین، زآگزانتین و ویتامین A است که همگی از سلامت چشم حمایت می کنند. لوتئین و زآگزانتین ممکن است از چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت کنند. در حالی که کمبود ویتامین A می تواند باعث مشکلات بینایی شود. خواص انبه برای مردان و زنان خواص انبه برای زنان و مردان به مواد مغذی فراوانی بستگی دارد که در این میوه وجود دارد و حتی انبه را میوه عشق می نامند. زیرا میل جنسی را تقویت می کند. از نظر تغذیه ای، انبه منبع خوبی از ویتامین های A و C است. این ویتامین ها به طور مستقیم سطح هورمون های جنسی را افزایش نمی دهند. اما، هر دو برای سلامت جنسی شما مهم هستند. ویتامین A برای عملکرد طبیعی اندام های جنسی شما ضروری است و بدون مقادیر کافی ویتامین های محلول در چربی، حتی نمی توانید هورمون های جنسی تولید کنید. بنابراین یکی از خواص انبه برای مردان که در واقع خاصیت انبه برای اسپرم است، کمک به تولید اسپرم سالم و قوی است. از طرفی یکی از خواص انبه برای زنان کمک به باروری است. انبه حاوی مقادیر کافی فولات است که نقش مهمی در باروری و سلامت جنین دارد. خواص انبه برای تخمدان ها نیز قابل توجه است و مصرف انبه به حفظ سلامت تخمدان ها و آزادسازی تخمک های سالم کمک می کند. خواص هسته انبه دانه های انبه از زمان های قدیم در بسیاری از داروها و درمان های آیورودا استفاده می شده است. پودر، کره و روغن دانه انبه رایج ترین راه هایی هستند که می توانید از خواص دانه انبه بیشترین بهره را ببرید. اگر می خواهید از این فواید بهره مند شوید، حتما دانه های نارس انبه را انتخاب کنید. انبه رسیده حاوی دانه های انبه تلخ است. بنابراین بهتر است دانه های نارس انبه را انتخاب کنید. استفاده از کره هسته انبه برای سلامت مو و پوست سر بسیار عالی است و شوره سر، سفیدی زودرس و آلوپسی را از بین می برد. روغن هسته انبه همچنین روغنی عالی برای مرطوب کردن پوست و حفظ سلامت پوست است. برای رفع خشکی لب ها می توانید از کره هسته انبه به عنوان بالم لب استفاده کنید. مالیدن پوست هسته انبه روی دندان ها به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند. پودر دانه انبه در رفع اسهال بسیار موثر است و همچنین می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. همچنین از دیگر خواص هسته انبه کمک به حفظ سلامت قلب و عروق خونی و کاهش خطر ابتلا به فشار خون است. خواص هسته انبه به اینجا ختم نمی شود و برای آکنه و دیابت نیز مفید است. بهترین زمان برای مصرف انبه زمانی است که انبه به محض رسیدن عطر مطبوعی از خود متصاعد می کند. عطر تند نشانه معمولی رسیدن کامل است. از سوی دیگر، انبه نارس بوی نسبتاً خنثی دارد. در حالی که میوه بیش از حد رسیده بوی ترش و تخمیر شده از خود متصاعد می کند. بهترین زمان برای مصرف انبه زمانی است که این میوه نرم و رسیده باشد. اگر با انگشت یا کف دست به آرامی آن را فشار دهید، پوست انبه کمی چروک می شود و یک فرورفتگی ظاهر می شود. گوشت انبه در اطراف ساقه باید سفت به نظر برسد و ساقه آن بیرون زده باشد. این نشانه گوشت کاملاً توسعه یافته و آبدار است. در حالی که انبه های رسیده عموماً رنگ شدیدتری دارند، رنگ به تنهایی نشان نمی دهد که آیا انبه به اندازه کافی رسیده است یا خیر. انبه چه فصلی است؟ با سردخانه های صنعتی و همچنین چندین نوع انبه که در فصول دیگر سال کشت می شود و همچنین آب و هوای متفاوت کشورهای جهان در فصول سال، پاسخ به این سوال که میوه انبه چه فصلی است؟ تابستان نیست و در تمام فصول سال به جز تابستان می توان انبه را در خواربار فروشی ها دید. منابع https://www.healthline.com https://www.stylecraze.com/ https://www.dole.com سوالات متداول در مورد خواص انبه انبه چه فصلی است؟ انبه یک میوه تابستانی است. البته برخی از انواع این میوه در فصول دیگر نیز رشد می کند و در کشورهای مختلف به دلیل تفاوت های آب و هوایی ممکن است در فصولی غیر از تابستان برداشت شود. انبه چه ویتامین هایی دارد؟ انبه منبع خوبی از فولات، چندین ویتامین B و همچنین ویتامین های A، C، K و E است. یک انبه چقدر کالری دارد؟ یک فنجان انبه تازه (165 گرم) حدود 100 کالری دارد.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید