الکل و ورزش + تاثیر مصرف الکل بر ورزش و بدنسازی چیست؟


آیا الکل و ورزش در یک آب و هوا با هم هستند؟ ما همیشه شنیده ایم که الکل بسیار مضر و وحشتناک است. به خصوص وقتی صحبت از ورزش و بدنسازی باشد. اما آیا الکل باید در بدنسازی و ورزش حذف شود؟ برخی به دنبال راه هایی برای متعادل کردن نوشیدنی و ورزش هستند. اما برخی افراد از الکل به ورزش پناه می برند. در این مقاله می خواهیم تاثیر الکل بر ورزش و بدنسازی را بررسی کنیم. تاثیر الکل در تحقیقات بدنسازی نشان می دهد که الکل و ورزش همراهان خوبی برای یکدیگر نیستند و مصرف الکل تاثیر زیادی بر ورزش و بدنسازی شما دارد. مصرف الکل نه تنها می تواند رشد عضلات را متوقف کند، بلکه می تواند عضلات قبلی شما را نیز بسوزاند. تحقیقات نشان داده است که الکل سنتز پروتئین عضلانی (MPS) را کاهش می دهد و رشد ماهیچه ها را مختل می کند. الکل سطح هورمون ها را تغییر می دهد و متابولیسم بدن را کاهش می دهد و بر توانایی ورزشکاران برای سوزاندن چربی تأثیر می گذارد. برخی مسئله مصرف الکل را در حد اعتدال مطرح می کنند. دستورالعمل های جهانی رژیم غذایی اجازه می دهد مقدار بسیار کمی مصرف شود، اما متأسفانه اگر الکل می نوشید. احتمالا خیلی زود از این مقدار فراتر خواهید رفت و همه چیز خراب می شود. به طور کلی، مضرات نوشیدن الکل بیشتر از فواید آن است، بنابراین بهتر است اصلا شروع نکنید. اکنون در مورد برخی از اثرات الکل و ورزش با هم صحبت خواهیم کرد. استقامت و سطح انرژی را کاهش می دهد! مصرف الکل همچنین می تواند تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) را کاهش دهد. (منبع انرژی کلیدی برای سلول های عضلانی، مورد نیاز برای واکنش های بیوشیمیایی درگیر در هر انقباض عضلانی). هرچه عضلات شما بیشتر حرکت کنند، ATP بیشتری مصرف می شود و سوخت بیشتری برای ورزش مورد نیاز است. همانطور که گفتیم الکل تولید آن را کاهش می دهد و در نتیجه توانایی شما برای ورزش و ورزش کاهش می یابد. بنابراین ترکیب الکل و ورزش ایده خوبی نیست. عملکرد قلب و عروق را ضعیف می کند! در ورزش های هوازی یا کاردیو، لازم است بدن خون اکسیژن دار را به قلب پمپاژ کند تا اکسیژن را به ماهیچه ها برساند. هنگامی که نوشیدنی می نوشید، این روند کاهش می یابد و سطح قند خون شما نیز کاهش می یابد. این بدان معناست که عضلات شما نمی توانند به انرژی سریع مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم از ترکیب الکل و ورزش خودداری کنید. رشد عضلات را کند می کند! چگونه الکل و ورزش با هم رشد عضلات را کاهش می دهند؟ مطالعات نشان می دهد که الکل توده عضلانی را کاهش می دهد و بر پروتئین هایی که به رشد بافت عضلانی جدید کمک می کنند تأثیر می گذارد. مطالعه دیگری نشان داد که الکل می تواند تولید هورمون رشد را در بدن (که به ترمیم عضلات کمک می کند) تا 70 درصد کاهش دهد. روی عملکرد و مهارت های ورزشی تاثیر منفی می گذارد! الکل مهارت های حرکتی، تعادل، هماهنگی دست و چشم و زمان واکنش ما را به خطر می اندازد. این موارد روی عملکرد شما تاثیر منفی می گذارد و متاسفانه ترکیب الکل و ورزش خطر آسیب دیدگی شما را افزایش می دهد. تاثیر الکل در ریکاوری بدن باید بگوییم که الکل و ورزش هیچ ربطی به هم ندارند. متأسفانه، مصرف الکل تمام جنبه های اصلی ریکاوری پس از ورزش را مختل می کند. الکل با مهار عملکرد هورمون هایی که به طور معمول به این روند کمک می کنند (مانند تستوسترون) روند ترمیم آسیب عضلانی ناشی از ورزش را تا حد زیادی کند می کند. به طور کلی، الکل با افزایش سطح کورتیزول، کاهش سطح تستوسترون و مهار سنتز پروتئین، روند ریکاوری طبیعی بدن را پس از ورزش مختل می کند. برای ورزشکاری که در حین ورزش دچار آسیب (حتی جزئی) شده است، نوشیدن الکل بسیار بدتر است. زیرا الکل باعث بازتر شدن رگ ها و در نتیجه تورم ناحیه آسیب دیده شدیدتر می شود. با توجه به وضعیتی که بدن ما بعد از ورزش در آن قرار دارد و اینکه الکل با بدن ما چه می کند، ترکیب الکل و ورزش ایده بدی است. تأثیر الکل بر کیفیت استراحت و خواب خوب شبانه برای بهبود عملکرد ورزشی حیاتی است. اما زمانی که الکل می نوشید، توانایی شما برای تجربه خواب با کیفیت بسیار کاهش می یابد. از طرفی کیفیت خواب در تناسب اندام بسیار مهم است. برای رشد، ترمیم و قوی شدن بدنتان به خواب نیاز دارید. خواب همچنین به طور جدی بر سطح تستوسترون و در نتیجه عضله سازی شما تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید که عضله زمانی که ریکاوری می کنید ساخته می شود. ممکن است بعد از نوشیدن الکل راحت‌تر بخوابید، اما تحقیقات نشان می‌دهد که الکل به شما اجازه نمی‌دهد خواب عمیق و باکیفیتی داشته باشید. این بدان معناست که روز بعد با احساس خواب آلودگی و کم انرژی از خواب بیدار می شوید. اثر الکل بر خواب همچنین می‌تواند تولید هورمون رشد انسانی (HGH) را که برای ساختن و ترمیم ماهیچه‌ها لازم است، کاهش دهد. تاثیر الکل بر کم آبی بدن. الکل یک ادرارآور طبیعی است. به همین دلیل است که تشنگی معمولاً هنگام خماری شما را از خواب بیدار می کند. کم آبی می تواند همه چیز را از انرژی گرفته تا استقامت و دمای مرکزی بدن را تحت تاثیر قرار دهد که خبر بسیار بدی برای یک ورزشکار است. هنگامی که شما کم آب هستید، ذخایر الکترولیت های بدن مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم کاهش می یابد. این مواد معدنی برای حفظ تعادل، عملکرد عضلات و هماهنگی عضلات بسیار مهم هستند. ویتامین های محلول در آب مانند B6، B12 و ویتامین C همگی به دلیل کم آبی کاهش می یابند و شما را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف می کنند و توانایی بدن را کاهش می دهند. تاثیر الکل بر تغذیه الکل حاوی کالری بالایی است اما فاقد ارزش غذایی برای بدن است. بسیاری از نوشیدنی ها با شکر و شکر مصنوعی مخلوط می شوند و کالری های ناسالم بیشتری به بدن اضافه می کنند. مصرف الکل با کاهش آنزیم های گوارشی باعث اختلال در جذب مواد مغذی در بدن می شود. همچنین می تواند به سلول های دستگاه گوارش آسیب برساند و بر هضم و جذب مواد مغذی تأثیر بگذارد. بدون عملکرد طبیعی گوارش، حتی غذای سالم نمی تواند به طور بالقوه برای بدن مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن بیش از حد الکل می تواند از جذب پروتئین کافی و سایر مواد مغذی توسط بدن جلوگیری کند. ما برای تناسب اندام و ساخت و حفظ توده عضلانی به مواد مغذی کافی نیاز داریم. الکل و چاقی آیا الکل چاق کننده است؟ اکثر مربیان و متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند برای کاهش وزن، مصرف الکل را کاهش دهید. اما چرا الکل، حتی الکل بسیار کم کالری، بر وزن شما تأثیر می گذارد و باعث افزایش وزن شما می شود؟ بدن راهی برای ذخیره الکل ندارد، بنابراین نیاز به پردازش و حذف فوری دارد. پس از نوشیدن، الکل توسط روده ها به جریان خون جذب می شود. سپس به کبد شما می رود، جایی که تجزیه شده و از بدن شما دفع می شود. از آنجایی که هیچ راهی برای ذخیره الکل وجود ندارد، بدن شما هضم آن را قبل از هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهد. بنابراین چربی ها و قندهایی که با الکل مصرف می کنید ذخیره می شوند تا دیرتر هضم شوند. زیرا بدن شما روی حذف الکل از بدن شما تمرکز دارد. نوشیدنی های پرکالری مانند ودکا، ویسکی یا آبجو می توانند باعث ذخیره چربی و قند بیشتری شوند. کربوهیدرات های موجود در آبجو در طول فرآوری الکل ذخیره می شوند. اما نوشیدنی های الکلی کم کالری می توانند پردازش سایر غذاهایی را که در کنار نوشیدنی های الکلی خود می خورید نیز کند کنند. وقتی مشروب می خورید، الکل ترشح ماده شیمیایی به نام گالانین را افزایش می دهد که باعث می شود هوس خوردن غذاهای چرب کنید. این امر چاقی ناشی از الکل را شدیدتر می کند. تاثیر مصرف الکل در چربی سوزی آیا ترکیب الکل و ورزش می تواند در چربی سوزی و روند کاهش وزن سالم اختلال ایجاد کند؟ در یک کلام بله. نوشیدن الکل می تواند کاهش وزن و چربی سوزی را دشوارتر کند. دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله: نوشیدن بیش از حد الکل می تواند علاقه فرد را به ورزش کاهش دهد. الکل متابولیسم ما را کند می کند و توانایی ما برای سوزاندن چربی را کاهش می دهد. الکل با هورمون های چربی سوز بدن تداخل دارد. از جمله تستوسترون و کورتیزول. کالری دریافتی از الکل کالری بی ارزشی است، زیرا به بدن کمک نمی کند تا نیازهای غذایی خود را تامین کند. این نوشیدنی پرکالری است و غذاهایی که همراه آن استفاده می شود نیز پرکالری هستند. نوشیدن الکل ظرفیت ذهنی افراد را کاهش می دهد، که می تواند آنها را به پرخوری یا انتخاب غذاهای ناسالم افزایش دهد. اگرچه برخی مطالعات نشان داده اند که نوشیدن مقادیر بسیار کم الکل و ورزش لزوماً بر افزایش وزن تأثیر نمی گذارد، اما محققان معتقدند که نوشیدن الکل گاهی اوقات می تواند برای چاقی یا توقف کاهش وزن و چربی سوزی خطرناک باشد. الکل و رشد عضلانی تاثیر الکل بر عضله سازی تا اینجا در مورد تمام اثرات مشروبات الکلی بر سلامتی و عملکرد ورزشی صحبت کردیم که همگی به طور غیرمستقیم با رشد عضلانی مرتبط بودند. اما اکنون می خواهیم دقیقا بررسی کنیم که آیا الکل تاثیر مستقیمی بر رشد عضلات دارد یا خیر؟ و اگر بله، چه رابطه ای بین الکل و ورزش و عضله سازی وجود دارد؟ متأسفانه الکل برای عضله سازی بسیار مضر است و از سه طریق زیر بر رشد عضلات تأثیر منفی می گذارد. پیشنهاد می کنم اگر قصد عضله سازی و بدنسازی دارید با یک برنامه اختصاصی و هدفمند شروع کنید تا به صورت اصولی و در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید. 1. سنتز پروتئین را مختل می کند! بافت عضلانی به طور مداوم در حال تجزیه و رشد است. هنگامی که ما ورزش می کنیم، سیگنال های مختلفی فعال می شوند تا اسیدهای آمینه را از ماهیچه های ما آزاد کنند و به ساخت عضلات جدید کمک کنند. برای عضله سازی باید پروتئین مصرف کنیم. فرآیند ساخت عضله جدید سنتز پروتئین نامیده می شود. هنگامی که الکل مصرف می کنید، متاسفانه مسیرهای سیگنالی که به بدن می گویند عضله بسازد، مهار یا مختل می شوند. علاوه بر این، الکل با ایجاد اختلال در سنتز پروتئین، فعال شدن مولکول هایی را که مسئول تجزیه عضلات هستند، ممکن می سازد. به عبارت ساده تر، همه چیز به هم می ریزد و تلاش ها هدر می رود. 2. الکل باعث مقاومت به انسولین می شود! انسولین یک محرک قوی برای رشد عضلات است و مسئول جذب کربوهیدرات در عضلات است. مصرف الکل بدن را در برابر انسولین مقاوم می کند. با توانایی جذب محدود، رشد و ریکاوری عضلات نیز مختل می شود. این یکی دیگر از دلایل مهم ناسازگاری الکل و ورزش است. 3. الکل باعث کاهش تستوسترون در مردان می شود! تستوسترون که اثر چربی سوزی قوی نیز دارد، با مصرف الکل کاهش می یابد، بنابراین یک چربی سوز طبیعی در بدن از بین می رود. همچنین، تستوسترون به عنوان یک هورمون آنابولیک به افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک می کند. کاهش تستوسترون به معنای رشد کمتر عضلانی و عضله کمتر به معنای متابولیسم کندتر است. الکل با دخالت در تولید تستوسترون به طور غیرمستقیم باعث کاهش سرعت متابولیسم بدن می شود (و در نتیجه میزان مصرف انرژی را کاهش می دهد). اما این همه ماجرا نیست. الکل بر بسیاری از هورمون های دیگر مرتبط با رشد ماهیچه ها از جمله کورتیزول تأثیر منفی دارد. کلمه پایانی ترکیب الکل و ورزش ایده خوبی نیست. زیرا مصرف الکل به طور کلی می تواند تلاش شما در ورزش را از بین ببرد. نوشیدنی های الکلی باعث کاهش عملکرد بدن در تمرینات می شود و بر عضله سازی و چربی سوزی تاثیر منفی می گذارد. بنابراین بهتر است همیشه به یاد داشته باشید که الکل و ورزش را نباید در یک آب و هوا قرار داد. منابع: verywellfi – medicalnewstoday – nasm

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید