ال کارنیتین چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟


در مورد ال کارنیتین چه می دانید؟ ال کارنیتین یک اسید آمینه است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند. همچنین، اکثر افراد از طریق رژیم غذایی خود ال کارنیتین کافی دریافت می کنند. با این حال، افرادی که سطح ال کارنیتین پایینی دارند ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا ببینیم مطالعات مختلف در مورد این مکمل و ویژگی های آن چه گفته اند و چه رابطه ای بین ال کارنیتین و کاهش وزن وجود دارد؟ ال کارنیتین چیست؟ ال-کارنیتین، همچنین به عنوان لووکارنیتین شناخته می شود، یک ساختار اسید آمینه طبیعی است که بدن به طور طبیعی آن را تولید می کند. همچنین می توان آن را از طریق رژیم غذایی به دست آورد یا به عنوان مکمل خوراکی مصرف کرد. ال-کارنیتین نقش مهمی در تولید انرژی دارد. زیرا چربی را به انرژی تبدیل می کند. ال-کارنیتین یک ماده مغذی ضروری مشروط است، به این معنی که بدن می تواند به اندازه کافی از آن بسازد، اما در برخی موارد، اگر بدن نتواند به اندازه کافی از این ماده تولید کند، ممکن است مجبور شود این ترکیب را از غذا به دست آورد. یا مکمل های غذایی تهیه کنید. در بدن، کبد و کلیه ها ال کارنیتین را از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین تولید می کنند. کلیه ها همچنین می توانند ال کارنیتین را برای استفاده بعدی ذخیره کنند و اضافی آن را از طریق ادرار دفع کنند. انواع ال-کارنیتین ال-کارنیتین رایج ترین شکل کارنیتین است که در بدن و در بسیاری از مکمل ها یافت می شود. اشکال دیگر کارنیتین عبارتند از: استیل ال-کارنیتین: این شکل که گاهی به نام ALCAR نیز شناخته می شود، در متابولیسم نیز نقش دارد و دارای خواص محافظت کننده عصبی است که به محافظت از سیستم عصبی کمک می کند. دیکارنیتین: این نوع ایزومر نوری ال کارنیتین برای بدن سمی است. زیرا ممکن است جذب سایر اشکال کارنیتین را مهار کند. L-Carnitine L-Tartrate: ورزشکاران ممکن است از این نوع در قالب مکمل های ورزشی استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که این مکمل می تواند به کاهش درد عضلانی و سرعت ریکاوری کمک کند. پروپیونیل ال کارنیتین: این نوع کارنیتین دارای خواص ضد درد و ضد روماتیسمی است و می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. ترکیبات مکمل ال کارنیتین ال کارنیتین ترکیبی است که در بدن از لیزین و متیونین تولید می شود و در غذا (عمدتاً در فرآورده های گوشتی) نیز وجود دارد. می توان آن را برای تولید استیل ال کارنیتین (ALCAR) که شبیه ال کارنیتین است، استیل کرد. اما این نوع به طور موثرتری از سد خونی مغزی عبور می کند. ال-کارنیتین بیشتر به دلیل دخالت آن در اکسیداسیون میتوکندری اسیدهای چرب با زنجیره بلند شناخته شده است. استفاده و فواید ال کارنیتین ال کارنیتین و کارنیتین به طور کلی جزء کلیدی در ایجاد انرژی برای سلول ها است. عملکرد اصلی آن کمک به تجزیه اسیدهای چرب برای استفاده به عنوان انرژی و قوی نگه داشتن سلول های بدن است. ال کارنیتین علاوه بر عملکردهای اصلی خود، ممکن است فواید دیگری نیز برای بدن داشته باشد. حال به معرفی مهم ترین فواید این مکمل می پردازیم. 1. بهبود سلامت قلب ال-کارنیتین ممکن است به برخی از نشانگرهای سلامت قلب کمک کند، اگرچه تحقیقات هنوز در حال انجام است. مکمل ال کارنیتین به بهبود سطح ال کارنیتین در نارسایی قلبی کمک می کند و می تواند سلامت قلب و گردش خون را در کوتاه مدت پس از حمله قلبی بهبود بخشد. این مکمل همچنین ممکن است به علائم نارسایی قلبی، مانند درد قفسه سینه و آریتمی کمک کند. 2. بهبود عملکرد مغز برخی از مطالعات حیوانی (انجام شده بر روی حیوانات) نشان می دهد که فرم استیل-ال-کارنیتین (ALCAR) می تواند به جلوگیری از زوال عقل مرتبط با افزایش سن و بهبود نشانگرهای یادگیری کمک کند، که خبر خوبی است. مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف روزانه استیل-ال-کارنیتین به معکوس کردن کاهش عملکرد مغز مرتبط با آلزایمر و سایر بیماری های مغزی کمک می کند. در موارد خاص، ال کارنیتین ممکن است حتی از مغز شما در برابر آسیب سلولی محافظت کند. در یک مطالعه 90 روزه، الکلی‌هایی که روزانه 2 گرم استیل-ال-کارنیتین مصرف می‌کردند، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در تمام معیارهای عملکرد مغز داشتند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد فواید طولانی مدت این ماده در افراد سالم مورد نیاز است. 3. کمک به فرآیند شیمی درمانی گاهی اوقات، برخی از درمان های سرطان، مانند شیمی درمانی، ممکن است باعث شود فرد دچار کمبود ال کارنیتین شود. در این موارد، مکمل های آلکارنیتین می توانند به کاهش علائمی مانند خستگی و ضعف کمک کنند. محققان در حال حاضر در حال مطالعه این ترکیب به عنوان راهی برای جلوگیری از آسیب بافتی ناشی از شیمی درمانی هستند، اما این تحقیقات در مراحل اولیه است. 4. درمان بیماری های کلیوی یا کبدی از آنجایی که کلیه ها و کبد به ایجاد و استفاده از ال کارنیتین کمک می کنند، هرگونه بیماری یا نارسایی در این اندام ها ممکن است منجر به کمبود ال کارنیتین در بدن شود. در این موارد، پزشکان ممکن است مکمل های ال کارنیتین را برای حمایت از عملکرد کلیه و کبد و جلوگیری از کمبود توصیه کنند. 5. تأثیر مثبت بر عملکرد ورزشی وقتی صحبت از اثرات ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی می شود، شواهد به دست آمده متفاوت است. با این حال، چندین مطالعه به ال-کارنیتین و بهبود عملکرد ورزشی اشاره می کنند. فواید ال کارنیتین می تواند غیرمستقیم باشد و بعد از هفته ها یا ماه ها ظاهر شود. به طور کلی، فواید ال کارنیتین برای ورزشکاران اغلب شامل موارد زیر است: بهبودی: ال کارنیتین ریکاوری پس از ورزش را بهبود می بخشد. تامین اکسیژن عضلانی: اکسیژن رسانی به عضلات شما را افزایش می دهد. استقامت: جریان خون و تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد و به تأخیر ناراحتی و کاهش خستگی کمک می کند. درد عضلانی: درد عضلانی بعد از ورزش را کاهش می دهد. تولید گلبول های قرمز خون: تولید گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد که اکسیژن را در سراسر بدن و ماهیچه های شما حمل می کنند. 6. بهبود علائم دیابت نوع 2 ال-کارنیتین همچنین ممکن است علائم دیابت نوع 2 و عوامل خطر مرتبط را کاهش دهد. مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که داروهای ضد دیابت مصرف می کردند نشان داد که مکمل های کارنیتین به میزان قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد. همچنین این مکمل می تواند آنزیم کلیدی به نام AMPK را در بدن افزایش دهد. این آنزیم توانایی بدن شما را در استفاده از کربوهیدرات ها بهبود می بخشد و با دیابت مبارزه می کند. عوارض جانبی ال کارنیتین چیست؟ اکثر مردم بدون هیچ مشکلی ال کارنیتین مصرف می کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی گوارشی را هنگام مصرف ال کارنیتین تجربه کنند. این عوارض عبارتند از: گرفتگی و سوزش معده، تهوع و استفراغ، اسهال، برخی ممکن است از بوی بد بدن (بوی ماهی) شکایت کنند که مضر نیست، اما ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. برخی مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای آن در دراز مدت ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین را افزایش دهد. مکمل های ال کارنیتین ممکن است با برخی آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد تشنج تداخل داشته باشند. لازم است قبل از مصرف ال کارنیتین در مورد عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن با پزشک خود صحبت کنید. نحوه استفاده از ال کارنیتین میزان مصرف ال کارنیتین بسته به دلیل و هدف شما متفاوت است. افرادی که می خواهند ال کارنیتین مصرف کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. پزشک شما باید دوز و زمان مصرف دقیق را تعیین کند و مطمئن شود که تداخل دارویی را تجربه نمی کنید. دوز توصیه شده تقریباً 1 تا 3 گرم در روز است. با این حال، افراد مبتلا به ناهنجاری های ژنتیکی یا سایر بیماری هایی که باعث کمبود ال کارنیتین می شوند، باید حتماً با پزشک خود در مورد دوز دقیق تری صحبت کنند. ال کارنیتین و کاهش وزن آیا ال کارنیتین باعث کاهش وزن می شود؟ از آنجایی که ال کارنیتین به سوزاندن اسیدهای چرب برای انرژی کمک می کند، بسیاری از مردم تصور می کنند که مصرف آن به کاهش وزن کمک می کند. تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط بین ال کارنیتین و کاهش وزن مورد نیاز است، اما برخی از مطالعات این ایده را تایید می کنند. با این حال، بدن انسان بسیار پیچیده است و نتایج مطالعات انسان و حیوان متفاوت است. در یک مطالعه هشت هفته ای بر روی 38 ورزشکار زن، تفاوتی در کاهش وزن بین کسانی که ال کارنیتین مصرف کردند و کسانی که مصرف نکردند، وجود نداشت. از سوی دیگر، در بررسی 9 مطالعه مختلف، محققان شواهدی را برای حمایت از ادعای کاهش وزن با ال-کارنیتین پیدا کردند. تحقیقات بیشتری برای تایید مزایای ال-کارنیتین و کاهش وزن مورد نیاز است. با این حال، ال کارنیتین نمی تواند جایگزین یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم شود. ال کارنیتین مایع چیست؟ شربت ال کارنیتین یکی از اشکال کارنیتین است که به صورت محلول خوراکی 1000 BSK در 10 ویال خوراکی تک دوز تجویز می شود و نقش مهمی در افزایش متابولیسم بدن و در نهایت افزایش چربی سوزی دارد. این شربت توسط برخی از ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان برای افزایش انرژی و چربی سوزی در حین تمرین استفاده می شود. باید بدانید که شربت ال کارنیتین 1000 به تنهایی قابل مصرف نیست. زیرا کاربردهای خاصی دارد که باید توسط پزشک مشخص شود. شربت ال کارنیتین معمولاً برای موارد زیر تجویز می شود: کمبود اولیه یا ثانویه ال کارنیتین ناشی از اختلالات متابولیک مادرزادی. ترمیم بافت عضلانی و کاهش خستگی ورزشکاران؛ برخی از بیماری های قلبی عروقی؛ اختلال عملکرد کلیه. نتیجه گیری ال-کارنیتین یک ساختار آمینو اسیدی است که هم به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و هم از طریق رژیم غذایی و مکمل به دست می آید. این اسید آمینه انواع مختلفی دارد و فقط باید با تجویز پزشک آن را مصرف کنید. در این مقاله همه چیز را در مورد ال کارنیتین، انواع، فواید و عوارض آن گفتیم و همچنین ارتباط بین ال کارنیتین و کاهش وزن را مشخص کردیم. منابع: medicalnewstoday – healthline

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید