مینا شرقی، مدیرعامل شرکت نیکان تجارت اوستا: اهمیت سیاست گذاری های مناسب در توسعه بازارهای صادراتی با توجه به توانمندی شرکت های ایرانی، حمایت دولت و ایجاد بستر مناسب برای حضور تولیدکنندگان در بازارهای منطقه. ، می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات داشته باشد. شرکت نیکان تجارت اوستا از سال 1357 فعالیت خود را در زمینه تولید اجاق گاز آغاز کرد.این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولیدات برودتی فعالیت می کند و بازار هدف آن تولید محصولات با کیفیت برای گروه های متوسط درآمد می باشد. مینا شرقی مدیرعامل شرکت نیکان تجارت اوستا گفت: یکی از اهداف شرکت نیکان تجارت اوستا استقرار بانکداری در مراکز استان ها است تا با ایجاد زیرساخت های لازم در تمامی شهرستان ها، کالا به مصرف کننده نهایی با کمترین هزینه ممکن تحویل وی با بیان اینکه این شرکت گام های مهمی در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان و متخصصان برداشته است، بیان کرد: وی بیان کرد: در مجموعه ما بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. مینا شرقی در ادامه به مشکلات تولیدکنندگان فعال در صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و یادآور شد: از جمله مشکلاتی که تولیدکنندگان و فعالان صنعت لوازم خانگی با آن دست و پنجه نرم می کنند، بحث نوسانات ارزی، عدم ثبات قیمت مواد اولیه است. و عدم حمایت لازم از سوی دولت است. در نتیجه با وجود سرمایه گذاری هنگفت در این صنعت، خروجی مطلوبی را شاهد نیستیم. وی افزود: به نظر من یکی از اولویت های اساسی کشور باید حمایت از تولیدکنندگان برای تولید کالای باکیفیت ایرانی باشد و این حمایت و تداوم آن باعث ایجاد رونق در همه عرصه ها و عرصه های اقتصادی کشور خواهد شد. وی گفت: قاچاق مشکل بزرگی برای تولیدکنندگان داخلی است. وی بیان کرد: بخشی از معضل قاچاق کالا از شهرهای مرزی سرچشمه می گیرد که باید کنترل شود تا از ورود کالاهای بی کیفیت و بدون گارانتی به بازار جلوگیری شود. قاچاق کالا خسارات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وارد می کند. مدیرعامل شرکت نیکان تجارت اوستا با بیان اینکه یکی از اصلی ترین برنامه های ما توسعه بازارهای صادراتی است، اظهار داشت: در این راستا توسعه بازارهای صادراتی یکی از برنامه های اصلی ماست. وی گفت: بر اساس تحقیقاتی که انجام دادم بسیاری از فعالان و شرکت ها به دلیل تبلیغات منفی و حمایت ناکافی از تولیدکنندگان موفق به ورود به بازار کشورهای همسایه نشده اند. به عنوان مثال در عراق فقط از کالاهای ایتالیایی و ترکی استقبال می شود. یکی از دلایل آن می تواند عدم سیاست گذاری مناسب باشد. با توجه به توانمندی های شرکت های ایرانی، حمایت دولت و ایجاد بستر مناسب برای حضور تولیدکنندگان در بازارهای منطقه می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات داشته باشد. وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی بیان کرد: این نمایشگاه دستاوردهای زیادی برای تولیدکنندگان دارد، برگزاری نمایشگاه باعث حذف واسطه ها می شود و شرکت کنندگان در نمایشگاه می توانند در مدت کوتاهی که از برگزاری این رویداد برگزار می شود با دیگر تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان دیدار کنند. فعالانه ارتباط برقرار کنید. از طرفی برگزاری نمایشگاه باعث افزایش کارایی شرکت ها و راه اندازی چرخ تولید می شود. این نمایشگاه بستر مناسبی برای افزایش و توسعه ارتباطات و تعاملات تجاری، شناسایی پتانسیل های بازار و ارزیابی نیازهای مصرف کنندگان نهایی است.
منبع: نی نی نیوز