اگر دیابت دارید، این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید



اگر دیابت دارید، دانستن اینکه چه غذاهایی برای شما بهتر است و به شما کمک می کند سطح قند خون خود را کنترل کنید، می تواند دشوار باشد. خوشبختانه، با این حال، غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید با دیابت از آنها لذت ببرید. از طرف دیگر، به جای تمرکز بر روی غذاهایی که نمی توانید بخورید، روی غذاهایی تمرکز کنید که برای شما مفید هستند. در این صورت از خوردن لذت بیشتری خواهید برد. در این بحث قصد داریم غذاهایی را معرفی کنیم که در بیماری دیابت بسیار مفید و حتی ضروری هستند. بنابراین، اگر می خواهید با آنها آشنا شوید، با ما همراه باشید. ماهی قزل آلا ماهی سالمون نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند با کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول از سلامت قلب حمایت کند. کمک. سایر ماهی های چرب مانند تن، ماهی خال مخالی و ساردین نیز می توانند از سلامت قلب محافظت کنند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است. برای طعم دادن به ماهی می توانید از لیمو عمانی تازه، ترک خورده یا سیاه استفاده کنید که قیمت آن کیلویی مقرون به صرفه است. دارچین مطالعات نشان می دهد که ادویه معطر می تواند به کاهش کلسترول و ثابت نگه داشتن قند خون کمک کند. یک مطالعه نشان داده است که مصرف تنها یک چهارم قاشق چای خوری دارچین در روز می تواند سطح قند و کلسترول خون را بهبود بخشد. می توانید دارچین را به اسموتی، ماست، بلغور جو دوسر یا حتی قهوه خود اضافه کنید. یکی دیگر از فواید دارچین این است که بدون افزودن شکر و نمک به غذا طعم می بخشد. آجیل مطالعات نشان داده است که آجیل به ویژه گردو در مبارزه با بیماری های قلبی بسیار موثر است و حتی می تواند سطح قند خون را بهبود بخشد. این فواید به لطف سطح بالای چربی های غیراشباع موجود در گردو به دست می آید. چربی های سالم می توانند در پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت و همچنین کاهش سرعت پیشرفت این بیماری ها بسیار موثر باشند. بادام و پسته نیز حاوی این چربی ها هستند. آجیل ها کربوهیدرات کمی دارند و در عوض پروتئین و چربی بالایی دارند. بنابراین، می تواند به تثبیت سطح قند خون کمک کند. بلغور جو دوسر غلات کامل مانند جو در بهبود حساسیت به انسولین موثر است. آنها حاوی فیبر محلول هستند که تجزیه و جذب کربوهیدرات ها را کند می کند و بنابراین می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که جو می تواند به بهبود فشار خون، کلسترول و سطح انسولین ناشتا کمک کند. محصولات لبنی نه تنها به تامین کلسیم و ویتامین D برای استخوان های سالم کمک می کنند، بلکه منبع عالی پروتئین هستند و به جلوگیری از گرسنگی کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که شیر، پنیر و ماست می توانند به تثبیت سطح قند خون کمک کنند و مصرف این محصولات به مقدار زیاد می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. فرقی نمی کند که لبنیات پرچرب یا کم چرب مصرف کنید. در واقع، هر دوی این ها به کنترل سطح قند خون کمک می کنند، اما به یاد داشته باشید که لبنیات پرچرب کالری بیشتری نسبت به لبنیات کم چرب دارد. لوبیا سرشار از فیبر و پروتئین است و به همین دلیل احساس سیری در شما ایجاد می کند. لوبیاها نیز منبع کربوهیدرات هستند و در هر نصف فنجان لوبیا حدود 20 گرم کربوهیدرات وجود دارد. مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه یک فنجان یا بیشتر لوبیا مصرف می کنند می توانند قند خون خود را بهتر تنظیم کرده و فشار خون خود را کاهش دهند. خوشبختانه لوبیا ارزان است و می توان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد. کلم بروکلی، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی مانند کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل حاوی ترکیب ضد التهابی به نام سولفورافان هستند که در کنترل قند خون بسیار مفید است و از رگ های خونی در محافظت در برابر آسیب های مرتبط با دیابت جلوگیری می کند. بروکلی نه تنها کالری و کربوهیدرات کمی دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C و آهن است. کینوا، غلات کامل سرشار از پروتئین، جایگزینی عالی برای پاستا یا برنج سفید است. در هر نصف فنجان کینوا سه گرم فیبر و چهار گرم پروتئین وجود دارد. مقدار بالای فیبر و پروتئین موجود در کینوا به این معنی است که این غذا به آرامی هضم می شود، شما را سیر نگه می دارد و در نتیجه می تواند از افزایش سطح قند خون جلوگیری کند. علاوه بر این، کینوا سرشار از مواد معدنی مانند آهن و منیزیم است. برای افزایش طعم و فواید کینوا می توانید نمک دریا را اضافه کنید. نمک دریا انواع مختلفی دارد، از جمله نمک آبی، صورتی هیمالیا و نمک رژیمی و درمان طبیعی دیابت محسوب می شود. نمک دریا یکی از بهترین انواع نمک است که با توجه به مزایایی که دارد قیمت آن مناسب است. اسفناج یکی از بهترین منابع منیزیم است. اسفناج از منیزیم برای جذب قند در خون و مدیریت موثرتر قند خون استفاده می کند. اسفناج همچنین مملو از ویتامین K و فولات است و در دو فنجان اسفناج خام تنها 2 گرم کربوهیدرات و 14 کالری وجود دارد. می توانید از اسفناج خام هم در سالاد و هم در اسموتی ها استفاده کنید یا می توانید آن را با سیر و روغن زیتون تفت دهید تا یک میان وعده سالم درست کنید. روغن زیتون روغن زیتون بیشتر به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) است. برای مدیریت دیابت موثر است. مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از MUFA می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند و به سلول ها کمک کند تا به انسولین بدن بهتر پاسخ دهند. روغن زیتون افزایش قند خون را به حداقل می رساند و همچنین ویتامین های مهمی مانند ویتامین A و E را برای بدن شما فراهم می کند. در نهایت، اگر دیابت به خوبی مدیریت نشود، خطر ابتلا به سایر بیماری های جدی نیز افزایش می یابد. با این حال، مصرف برخی از مواد غذایی موثر در کنترل قند خون می تواند خطر ابتلا به عوارض دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این مقاله با برخی از این مواد غذایی آشنا شدید که در صورت ابتلا به دیابت باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید