بالاخره راز طول عمر کشف شد!



به گزارش بهداشت نیوز، در حال حاضر مطالعات زیادی برای کشف راز طول عمر انجام شده است. بسیاری از این مطالعات عوامل مختلفی را در این امر دخیل می دانند. اما واقعا راز طول عمر چیست؟ راز طول عمر چیست؟ محدود کردن کالری می تواند سلامتی را بهبود بخشد و طول عمر را افزایش دهد، اما نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که این اثر طولانی مدت را می توان با تغییر ریتم روزانه بدن و خوردن آن معکوس کرد، زمانی که متابولیسم فعال تر است. محققان موسسه پزشکی هاوارد هیوز به صدها موش نر رژیم غذایی کم کالری با 30 درصد کالری کمتر نسبت به موش های کنترل بدون محدودیت غذایی برای بیش از 4 سال دادند. این مداخله طول عمر آنها را 10 درصد بهبود بخشید، نتیجه ای قابل توجه. اما زمانی که محدودیت کالری با یک دوره پرهیز روزانه ترکیب شد، طول عمر موش ها به میزان قابل توجهی 35 درصد افزایش یافت، نه ماه بیشتر از میانگین. طول عمر دو ساله یک موش معادل 20 سال زندگی اضافی برای یک انسان است. موش‌ها در برنامه‌های غذایی مختلف با رژیم غذایی با کالری محدود مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که موش‌ها در شب، زمانی که جوندگان فعال‌تر هستند، رژیم غذایی کم کالری دریافت کردند، در یک دوره تغذیه دو ساعته یا 12 ساعته. طولانی ترین طول عمر با این حال، در حالی که رژیم غذایی با زمان محدود طول عمر را تا حد زیادی بهبود بخشید، اما باعث کاهش وزن نشد. این ممکن است در نهایت توضیح دهد که چرا بسیاری از برنامه های رژیمی که بر خوردن فقط در ساعات خاصی از روز تاکید دارند، در واقع به نظر نمی رسد کاهش وزن را در انسان تسریع کنند. محقق این مطالعه، رافائل دی کابو، اظهار داشت که نتایج آنها می گویند حتی اگر کالری خود را محدود کنید اما در زمان مناسب غذا نخورید، از مزایای کامل محدودیت کالری بهره مند نخواهید شد. یک مطالعه در سال 2021 روی 6400 نفر از 8 روز تا 95 سال در 29 کشور نشان داد که کالری سوزی افراد یک ساله 50 درصد سریعتر از بزرگسالان است. با این حال، بر خلاف باور عمومی، مصرف انرژی در مردان و زنان از اوایل بزرگسالی تا 60 سالگی بسیار کم تغییر می کند. با این حال، پس از 60 سالگی، به نظر می رسد که متابولیسم بدن ما کند می شود، به طوری که 25 درصد افراد مسن متابولیسم کندتری نسبت به اواسط سال دارند. زندگی تصادفی نیست که بیماری های مرتبط با افزایش سن، درست زمانی که متابولیسم بدن ما شروع به کاهش می کند، افزایش می یابد. با توجه به نتایج این مطالعه، برخی از اثرات نامطلوب متابولیسم پایین ممکن است با محدودیت کالری و زمان بندی متعادل وعده های غذایی جبران شود. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید