بالش های ارتوپدی – فروشگاه لوازم پزشکی و آرایشی


[vc_row][vc_column][vc_column_text]مقدمه بالش پزشکی بالش یا بالش وسیله ای به شکل کیسه مستطیلی است که با مواد نرمی مانند پر، پنبه، الیاف یا اسفنج پر می شود و هنگام خواب یا استراحت روی سر قرار می گیرد. در فرهنگ های مختلف، ابعاد، طرح ها و ضخامت های متفاوتی دارد. اینکه تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانیم به خوبی نشان می دهد که انتخاب وسایل خواب چقدر می تواند بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد و انتخاب بالش مناسب یکی از مواردی است که می تواند بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد. تاثیر زیادی داشته باشد. بالش طبی یکی از محصولات پرکاربرد و مفید برای افرادی است که از ناراحتی هایی مانند ناراحتی های گردن و کمر و ستون فقرات رنج می برند. مزایای بالش های طبی مهم ترین مزیت این بالش ها افزایش کیفیت خواب است. این بالش ها با توجه به شکل و نوع ساختارشان، سر و گردن را با ستون فقرات هم راستا می کنند (مشابه وضعیت ایستاده بدن)، بنابراین از کمردرد و دردهای مربوط به فشار روی ستون فقرات جلوگیری می کنند. این حتی گردش خون را بهبود می بخشد. بالش های طبی سر را در وضعیتی قرار می دهند که از خروج مایع از چشم جلوگیری می کند، بنابراین استفاده از این بالش ها پف پس از خواب را نیز از بین می برد. حتی اگر علت پف و پف، وضعیت بد سر روی بالش باشد، استفاده از این بالش ها می تواند این دسته از پف ها را از بین ببرد. انتخاب بالش طبی مناسب برای انتخاب بالش طبی مناسب باید مراقب نحوه خوابیدن خود باشید. ناگفته نماند که بهترین حالت خوابیدن این است که ستون فقرات شما دقیقاً مانند ایستادن باشد. این انتخاب آنقدر مهم است که در صورت انتخاب صحیح می توان از سردرد صبحگاهی، گرفتگی گردن و بی حسی شانه و بازو جلوگیری کرد. تاثیر عادات خوابیدن در انتخاب بالش طبی اگر عادت به خوابیدن به پهلو دارید پیشنهاد می کنیم از بالش های طبی ضخیم که حاشیه های پهنی دارند برای پرکردن فضای بین شانه و گوش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بهترین حالت خوابیدن به پهلو خوابیدن است زیرا ستون فقرات در وضعیتی قرار دارد که وضعیت ارگونومیک بدن را حفظ می کند و همانطور که قبلا گفتیم این وضعیت بهترین حالت برای بدن است. افرادی که عادت دارند به پشت بخوابند بهتر است از بالش های طبی با ضخامت متوسط ​​با کفی ضخیم تر استفاده کنند. ناگفته نماند که در این عادت خواب، احتمال خروپف افراد بیشتر است، بنابراین استفاده از بالش مناسب می تواند احتمال خروپف را تا حد زیادی کاهش دهد، زیرا بالش مناسب سر را به درستی تنظیم می کند و اجازه می دهد هوا از ریه ها عبور کند. برای افرادی که عادت دارند به شکم بخوابند، توصیه می کنیم تا حد امکان از خوابیدن در این حالت خودداری کنند زیرا این وضعیت خوابیدن نمی تواند وضعیت ارگونومیک بدن را حفظ کند، اما اگر همچنان می خواهید در این حالت بخوابید. ، بهتر است. برای کاهش فشار روی ستون فقرات از بالش های بسیار نازک استفاده کنید. بالش هایی با الیاف مموری فوم اگر بالشی فشرده و متراکم می خواهید، انواع مختلف فوم های مموری انتخاب خوبی هستند. البته این نوع بالش ها نیز به مرور زمان به دلیل استفاده نرم می شوند، با این حال همچنان از محافظت بسیار بالایی برخوردار هستند. جالب است بدانید بالش های فوم حافظه یکی از ابداعات ناسا برای فضانوردان بود. در واقع مموری فوم ها به تناسب حرارت بدن فشار وارده بر بدن را کاهش می دهند. فوم ویسکوالاستیک پلی اورتان نام دیگر فوم های مموری است. بالش لاتکس بالش لاتکس یکی دیگر از انواع الیاف است که جزو الیاف جدید و طبی می باشد. این الیاف از صمغ لاتکس ساخته شده و کاملا طبیعی است و برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب است زیرا حساسیت ایجاد نمی کند. برای تمیز کردن این بالش ها کافی است با یک پارچه مرطوب آنها را پاک کنید. این بالش ها در برابر کپک و گرد و غبار مقاوم هستند و این یکی از مزایای این بالش است. برای قرار دادن بالش طبی زیر سر، سر خود را روی بالش قرار دهید تا بالش انحنای بیشتری داشته باشد. نگران وضعیت اولیه سر خود نباشید زیرا انحنا روی گردن شما قرار می گیرد و با حرارت و فشاری که به آن وارد می شود، می توانید راحت بخوابید. فوم های هوشمند نسبت به سایر اسفنج ها انعطاف پذیرتر هستند، به سرعت با فرم بدن سازگار می شوند و این باعث سلامت بدن می شود. منبع: ncbi

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید