برای افزایش خواص انجیر چه بخوریم؟



بدون شک اگر تمام خواص انجیر را نمی دانید، برخی از آنها را می شناسید. قبل از اینکه بدانید انجیر را با چه چیزی بخورید تا خواص آن چند برابر شود، باید توجه داشت که انجیر میوه ای شیرین و خوشمزه به اشکال مختلف است. به گزارش بهداشت نیوز، انجیر سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، مس و مقدار زیادی ویتامین B است. پوست و گوشت انجیر حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و همچنین فیبر است. مهمترین منبع انرژی این میوه به دلیل قند موجود در آن است. مصرف 2 تا 3 عدد انجیر (حدود 100 گرم) می تواند 10 درصد نیاز روزانه به کلسیم را تامین کند. فهرست مطالب (کلیک کنید) انجیر را با چه چیزی بخوریم؟ انجیر علاوه بر اینکه به عنوان میان وعده انتخابی عالی است، می توان آن را همراه با آلو به صورت کمپوت مصرف کرد. کمپوت این دو میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و فیبر بالا از سلول ها در برابر روند پیری محافظت می کند و در پیشگیری از یبوست نقش دارد. مصرف همزمان انجیر و پرتقال به عنوان منبع غنی ویتامین C نیز انتخاب خوبی است. خوردن انجیر با گردو نیز توصیه می شود، زیرا اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو جذب آنتی اکسیدان های انجیر را تسهیل می کند. خواص انجیر چیست؟ برخی از مهمترین خواص انجیر عبارتند از: بهبود دستگاه گوارش. انجیر سرشار از فیبرهای نامحلول به ویژه در پوست و دانه ها است. این فیبرها آب را در دستگاه گوارش نگه می دارند و در نتیجه عملکرد هضم و هضم بهتر می شود. البته انجیر خشک در این زمینه موثرتر است زیرا فیبر و منیزیم بالاتری دارد و به عنوان غذاهای ملین شناخته می شود. حفظ سلامت رگ های خونی. انجیر حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که رنگدانه هایی مسئول رنگ بنفش است. این ترکیبات در سلامت رگ های خونی نقش دارند، زیرا مقاومت مویرگ ها را تقویت کرده و احتمال پارگی مویرگ ها و لکه های قرمز روی پوست را کاهش می دهند. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست از دیگر خواص انجیر به دلیل وجود فلاونوئیدها و سلنیوم است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این ترکیبات با بهبود خاصیت ارتجاعی به حفظ سلامت پوست کمک می کنند. البته ویتامین ها و آنتی اکسیدان های انجیر نیز در حفظ سلامت مو موثر است. هشدار، انجیر علاوه بر خواص عالی، حاوی ترکیباتی است که می تواند علائم آلرژی ایجاد کند. این علائم هنگام خوردن میوه خام ظاهر می شود و باعث سوزش و خارش دهان، لب ها و گلو می شود. خوردن انجیر پخته این مشکل را حل می کند، زیرا ماده حساسیت زا تحت تاثیر گرما از بین می رود. اگر از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید باید از خوردن انجیر نیز پرهیز کنید زیرا دانه های آن تحریک کننده است و خوردن انجیر در این حالت منجر به درد شکم می شود. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید