برای کمبود ویتامین A چه بخوریم؟


ارسال شده در: 16 آگوست 1401 ویتامین A یکی از ویتامین های ضروری بدن ما است که علاوه بر نقش مهمی که در سلامت بینایی و چشمان ما دارد، در فرآیندهای مختلفی نیز نقش دارد و برای داشتن یک بدن سالم، همیشه باید مقادیر کافی از این ویتامین را داشته باشیم. دریافت می کنیم. در این مقاله از مقالات پزشکی جدید در سایت سیب می خواهیم غذاهای حاوی ویتامین A را معرفی کنیم و ببینیم برای کمبود ویتامین A چه بخوریم. بدن ما به چه میزان ویتامین A نیاز دارد؟ نیاز روزانه مردان بالغ به ویتامین A 900 میکروگرم و زنان بالغ 700 میکروگرم است. یعنی باید حداقل این مقدار ویتامین A را در طول روز دریافت کنیم تا سالم بمانیم. برای کودکان این مقدار به شرح زیر است: یک تا سه سال: 300 میکروگرم; چهار تا هشت سال: 400 میکروگرم. نه تا سیزده سال: 600 میکروگرم. چهارده تا هجده سال: 800 میکروگرم. باید توجه داشته باشید که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است و نباید بیش از حد مصرف شود. مصرف زیاد این ویتامین مشکلات زیادی را برای بدن به همراه دارد. نمی توان دقیقاً گفت که حداکثر مصرف چقدر می تواند باشد. زیرا خصوصیات بدن افراد مختلف متفاوت است; اما، بهتر است حداقل مقدار ذکر شده در بالا را در طول روز دریافت کنید. غذاهای حاوی ویتامین A بسیاری از غذاها سرشار از ویتامین A هستند. بنابراین می توانید نیاز روزانه خود به این ویتامین را از رژیم غذایی خود تامین کنید و نیازی به مصرف مکمل نیست. هشت غذای ذکر شده در زیر برخی از بهترین غذاهای غنی از ویتامین A در رژیم غذایی هستند. جگر غنی ترین منبع غذایی ویتامین A است. یک وعده سه اونس جگر پخته حاوی 6600 میکروگرم ویتامین A یا بیش از 700 درصد نیاز روزانه شما است. جگر منبع خوبی از ویتامین A است به طوری که برخی منابع توصیه می کنند برای جلوگیری از مصرف بیش از حد این ویتامین، جگر را بیش از یک بار در هفته نخورید. محصولات لبنی همچنین منبع عالی ویتامین A هستند. با این حال، در ایالات متحده، بسیاری از انواع شیر و محصولات لبنی با ویتامین A اضافی غنی می شوند. بسته به منبع لبنی، یک وعده می تواند بین 100 تا 300 میکروگرم ویتامین A داشته باشد. سیب زمینی شیرین یک سیب زمینی شیرین کامل حاوی 1400 میکروگرم ویتامین A در پوست خود است. این مقدار بیش از 150 درصد نیاز روزانه شما در یک وعده است. برای افرادی که از رژیم‌های گیاهی پیروی می‌کنند، سیب‌زمینی شیرین منبع ارزشمندی از ویتامین A است. اسفناج اسفناج به دلایل متعددی به عنوان نیروگاه مواد مغذی شناخته شده است. نصف فنجان اسفناج حاوی بیش از 570 میکروگرم ویتامین A است. چه آن را خام بخورید، چه در اسموتی یا پخته. اسفناج یک راه عالی برای دریافت فیبر و ویتامین A به طور همزمان است. . هویج هویج نیز مانند بسیاری از غذاهای نارنجی رنگ منبع عالی بتاکاروتن است. نصف فنجان هویج خام حاوی بیش از 450 میکروگرم ویتامین A است. این بخشی از دلیل این است که چرا هویج غذای خوبی برای بینایی شماست. کدو تنبل همه اشکال کدو حاوی مقداری ویتامین A هستند. اما کدو تنبل از این ماده مغذی غنی تر است. یک تکه پای کدو تنبل می تواند حاوی 480 میکروگرم ویتامین A باشد که بیش از نیمی از نیاز روزانه شما است. فلفل وقتی صحبت از ویتامین A می شود، رنگ فلفل شما اهمیت دارد. فلفل دلمه ای قرمز حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A است. حدود 120 میکروگرم در یک وعده نصف فنجان. از طرف دیگر فلفل سبز فقط 18 میکروگرم دارد که تفاوت زیادی دارد. ویتامین A طالبی را می توان با حرارت دادن تجزیه کرد. بنابراین، منابع خام این ماده مغذی مهم است. طالبی تقریبا همیشه به صورت خام مصرف می شود. بنابراین، افزودن مقداری از این میوه به رژیم غذایی می تواند مصرف ویتامین A را افزایش دهد. نصف فنجان طالبی در هر وعده 135 میکروگرم ویتامین A دارد. چه میوه هایی ویتامین A دارند؟ میوه ها نیز می توانند منابع خوبی از ویتامین A باشند، برای پاسخ به این سوال که کدام میوه ها ویتامین A دارند می توانید به لیست زیر مراجعه کنید. لیست زیر شامل 10 میوه است که دارای بالاترین میزان ویتامین A هستند: انبه: در هر 100 گرم، 54 میکروگرم. طالبی: 169 میکروگرم در 100 گرم؛ گریپ فروت: 58 میکروگرم در 100 گرم؛ هندوانه: 58 میکروگرم در 100 گرم؛ پاپایا: 47 میکروگرم در هر 100 گرم؛ زردآلو: 96 میکروگرم در هر 100 گرم؛ نارنگی: 34 میکروگرم در 100 گرم؛ شلیل: در هر 100 گرم، 17 میکروگرم؛ گواوا: در هر 100 گرم، 31 میکروگرم؛ میوه شور: 64 میکروگرم در هر 100 گرم. برای کمبود ویتامین A چه بخوریم؟ کمبود ویتامین A شرایطی است که ذخایر این ویتامین در بدن رو به اتمام است و روزانه مقدار کافی از این ویتامین دریافت نمی شود. کمبود این ویتامین با آزمایش و برخی علائم بالینی تشخیص داده می شود که قبلا در مقاله ویتامین A چیست؟ افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند ممکن است این سوال را داشته باشند که برای کمبود ویتامین A چه بخورند. برای کمبود این ویتامین احتمالا نیاز به مصرف مکمل های این ویتامین دارید و در مدت زمان کوتاهی ذخایر این ویتامین در بدن شما تکمیل می شود. می توانید از روغن جگر و کبد ماهی نیز استفاده کنید. استفاده از منابع غذایی ذکر شده در بالا نیز به پر کردن ذخایر بدن شما کمک می کند. درمان خانگی کمبود ویتامین A برای درمان خانگی کمبود ویتامین A باید از منابع غذایی این ویتامین به وفور استفاده کرد. در اینجا بهترین منابع غذایی ویتامین A که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است. البته باید مراقب باشید در مصرف جگر زیاده روی نکنید. اگر در مورد منابع غذایی ویتامین A سوالی دارید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید تا پزشکان سایت سیب به سوال شما پاسخ دهند. منابع: https://www.healthline.com https://www.webmd.com سوالات متداول در مورد کمبود ویتامین A به چه میزان ویتامین A در روز نیاز داریم؟ نیاز روزانه مردان بالغ به ویتامین A 900 میکروگرم و زنان بالغ 700 میکروگرم است. در کودکان این مقدار با افزایش سن تغییر می کند. کدام غذا حاوی بیشترین ویتامین A است؟ جگر غنی ترین منبع غذایی ویتامین A است. یک وعده سه اونس جگر پخته حاوی 6600 میکروگرم ویتامین A یا بیش از 7 برابر نیاز روزانه شما است. چه میوه هایی ویتامین A دارند؟ انبه، طالبی، گریپ فروت، هندوانه، زردآلو، پاپایا، نارنگی، شلیل، گواوا و میوه شور بیشترین میزان ویتامین A را در بین میوه ها دارند.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید