برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با حضور 480 شرکت داخلی و خارجی


دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی: برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با حضور 480 شرکت داخلی و خارجی، بزرگترین رویداد صنعت لوازم خانگی در ایران با حضور صنعتگران و کارآفرینان داخلی و شرکت های خارجی فعال در این زمینه است. صنعت در قالب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (HAMEX2022) از تاریخ 9 آذر لغایت 2 دی ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی علاوه بر حضور بیش از 480 شرکت داخلی و خارجی در 39 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی با دعوت از هیئت های خارجی از کشورهای هدف صادراتی ایران با تمرکز بر بازار کشورهای اوراسیا و اقلیم کردستان ، مراسم تجلیل و تجلیل از پیشکسوتان لوازم خانگی لوازم خانگی نیز انجام می شود. مهندس عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی در گفتگو با خبر نمایشگاه ها، با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با درجه A+ در تاریخ 9 آذر لغایت 11 دی ماه 1401، گفت: به منظور مطابق با رتبه بندی این نمایشگاه شاخص های مختلف از جمله حضور هیئت های خارجی رویدادهای نمایشگاهی نیز مورد توجه قرار گرفته است. وی افزود: ثبت قطعی حضور شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه لوازم خانگی نشان می دهد که در حوزه تولید داخلی تاکنون حضور 447 شرکت در 36 هزار و 700 مترمربع قطعی شده است. در بخش فضای باز نمایشگاه 30 شرکت داخلی در فضایی به وسعت 1700 متر مربع حضور خواهند داشت. همچنین در بخش شرکت های خارجی، برندهای بین المللی با 7 شرکت در 230 مترمربع حضور دارند و غرفه این شرکت چینی به طور انحصاری با حضور 7 شرکت در 118 متر مربع فضای نمایشگاهی تعیین شده است. وی با اشاره به تقاضای نزدیک به 71 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برای لوازم خانگی بزرگ برقی، لوازم کوچک برقی، فلزی، پلاستیکی و چوبی، افزود: سعی شده مکان های تخصصی و متمرکزی در این زمینه پیدا شود تا با هر حوزه ارتباط داشته باشیم. فعالیت ها به منظور آسایش بیشتر بازدید کننده و سالن ها تخصصی و متمرکز باشد تا بازدید کننده بتواند به شرکت های تولید کننده لوازم برقی، حجیم، یخچال فریزر، لوازم صوتی و تصویری و … به سالن های مربوطه مراجعه کند. به عبارتی بازدیدکننده به صورت تخصصی و تخصصی از سالن صدا و تصویر، لوازم خانگی کوچک، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، لوازم خانگی گاز سوز و … بازدید خواهد کرد و مثلث طلایی قطعه سازان، مجموعه. سازندگان و تولید کننده نهایی نیز مورد احترام بوده و این فعالیت ها نزدیک به یکدیگر در سالن های نمایشگاه قرار گرفته اند تا ارتباط نزدیک و بهتری داشته باشند. عمل وی با اشاره به درجه A+ نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گفت: برای رعایت شاخص ها باید چندین رویداد علمی و حضور هیئت های تجاری خارجی داشته باشیم. سال گذشته سه هیئت تجاری از لبنان، هند و اقلیم کردستان حضور داشتند و امسال نیز از چند کشور هیئت تجاری خواهیم داشت و تلاش می کنیم این هیئت ها را از اهداف صادرات لوازم خانگی ایران انتخاب کنیم. مهندس عباس هاشمی در رونمایی از نمایشگاه شبکه های خارجی گفت: حدود 20 روز پیش در یک نشست خبری مفصل با شبکه های تصویری حاضر در ایران که مجوز فعالیت داشتند، از برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در ایران و سه کانال رونمایی کردیم. از ترکیه و شبکه های دیگری از چین، روسیه، عراق، آذربایجان، اقلیم کردستان عراق در این نشست حضور یافتند و خبر برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در کشورهای خود و شبکه های بین المللی را منتشر کردند و در حال حاضر فعالان صنعتی در این کشور هستند. کشورها در حال برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی ایران هستند. به این ترتیب انجمن های مربوطه و شرکت های مختلف تولیدی فعال در این کشورها می توانند از امکانات موجود در بستر نمایشگاهی ایران برای معرفی توانمندی های خود و همچنین ارتباط با شرکت های داخل ایران استفاده کنند. و ارتباط بازارهای ایران با بازارهای منطقه ای و با حضور آنها در نمایشگاه لوازم خانگی ایران، همکاری های تجاری و صنعتی دو طرف گسترش خواهد یافت. دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: به عبارتی شناسایی توانمندی ها و توانمندی های صنعت لوازم خانگی کشور در بخش قطعه سازی، محصولات نهایی و مجموعه های لوازم خانگی به کشورهای منطقه و صادراتی ایران است. مقصد، یکی از اقداماتی است که در نشست های خبری مطرح می شود. و زمان برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی مورد توجه انجمن صنفی لوازم خانگی و همچنین فعالان این صنعت قرار گرفته است. همچنین از طریق اتاق‌های بازرگانی و کارگزاری که در اختیار داریم، از 10 مسئول مختلف از بخش خصوصی کشورهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه لوازم خانگی دعوت کرده‌ایم و به مسئولان اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های تجاری کشورهای مختلف اطلاع داده‌ایم. در مورد مختصات نمایشگاه تا با شرکت ما همکاری کنند. در نمایشگاه لوازم خانگی ایران از فعالیت ها و همکاری های تجاری و صنعتی بین کشورها آگاه باشید. از سوی دیگر، تعدادی پاسخ مثبت و اعلام آمادگی و علاقه از مراجع تجاری کشورهای مختلف و بخش خصوصی آنها برای حضور در نمایشگاه دریافت کرده‌ایم و بر اساس اهداف صادراتی ایران، برنامه زمان‌بندی حضور تعدادی را ارائه خواهیم کرد. از این نمایشگاه بازدید و گفتگو بین مسئولان و فعالان تجاری کشورهای مختلف با فعالان تجاری و صنعتی ایران انجام خواهد شد. هاشمی تصریح کرد: در بین کشورهای مختلف علاقه مند به توجه به کشورهای هدف صادراتی هستیم. به نظر می رسد در شرایط فعلی ایران می تواند نفوذ بهتری بر بازار روسیه و اقلیم کردستان عراق در اربیل داشته باشد و همکاری بهتری با کشورهای روسیه و اقلیم کردستان عراق داشته باشد. با توجه به بازار 270 میلیارد دلاری روسیه می توانیم در شرایط جنگ اوکراین و تحریم روسیه نفوذ بهتری داشته باشیم و بازار هدف صادراتی روسیه و اقلیم کردستان موقعیت مناسبی برای ایران است. در سلیمانیه در بازار لوازم خانگی نفوذ بهتری داریم و در اربیل با ترک ها رقابت می کنیم بنابراین همکاری با اقلیم کردستان را برای نفوذ به بازار اربیل افزایش خواهیم داد. عباس هاشمی با تمرکز بر بازار کشورهای اوراسیا با اشاره به فرصت نفوذ به بازار اوراسیا گفت: در نمایشگاه لوازم خانگی نیز بر نفوذ به بازار کشورهای اوراسیا تمرکز خواهیم کرد. زیرا قرار است قراردادهای تجارت ترجیحی به قراردادهای تجارت آزاد تبدیل شوند. یعنی قبلا حدود 500 قلم کالا به صورت پلکانی کاهش می یافت، اما در توافقنامه تجارت آزاد مقرر شده است که بیش از 7500 ردیف تعرفه کالا به صورت تعرفه صفر و کشورهای روسیه، ایران، ارمنستان، آذربایجان ایجاد شود. ، قرقیزستان و بلاروس در تجارت اوراسیا. می تواند بهترین اهداف صادراتی برای تولیدکنندگان ایرانی باشد. بازار اوراسیا بیش از 300 میلیارد دلار بازار صادراتی دارد که بیش از 270 میلیارد دلار آن تنها بازار روسیه است که با توجه به تحریم های روسیه و جنگ اوکراین می تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات ایرانی باشد. حداقل برای دو سال آینده بهترین فرصت برای خدمات فنی و مهندسی، تولیدکنندگان، صنعتگران، قطعه سازان و مونتاژکنندگان ایرانی است و برندهای ایرانی در روسیه و کشورهای منطقه به خوبی شناخته شده اند و می توانند از این فرصت صادراتی در آینده و حتی ترکیه و آلمان استفاده کنند. رقبا از بازار حذف کنید وی افزود: تنها با قراردادهای ترجیحی، صادرات ایران به روسیه و بازار اوراسیا از 2.5 میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار رسیده است. در نتیجه می توان انتظار داشت که با معاهده تجارت آزاد شاهد صادرات و تجارت بیشتر ایران باشیم. الزامات افزایش صادرات در حال آماده شدن است و اگرچه زیرساخت های حمل و نقل ریلی و دریایی آماده نیست، اما نباید منتظر ایجاد زیرساخت ها بود و با افزایش رشد صادرات، تعداد کشتی ها و وسایل حمل و نقل جاده ای، دریایی. و حمل و نقل ریلی قطعا بهبود خواهد یافت. . راه آهن رشت انزلی هم می تواند کمک زیادی کند. هاشمی تسهیل تراکنش های بانکی برای صادرات ایران با اشاره به بسترسازی برای تراکنش های مالی ایران و روسیه گفت: اخیراً بانک مرکزی ایران با همکاری بانک ملی ایران و روسیه با ایجاد بانک میربیزنس اقداماتی را انجام داده است. شرکت سهامی “میر بیزنس بانک” مجوز انجام عملیات بانکی را از بانک مرکزی فدراسیون روسیه دریافت کرده است. برای انجام عملیات بانکی با روبل و ارز خارجی (همراه با حق سپرده گذاری وجه نقد از اشخاص حقیقی) و سپرده گذاری و نگهداری فلزات گرانبها از بانک مرکزی روسیه مجوز دریافت کرده است. “Mir Business Bank” JSC یک بانک روسی با سرمایه خارجی است که فعالیت و عملکرد آن توسط بانک مرکزی روسیه تنظیم می شود. تنها سهامدار این بانک «بانک ملی ایران» است که 100 درصد سهام آن را در اختیار دارد. از سوی دیگر صادرات به ریال از ایران انجام می شود و روبل نیز از روسیه دریافت می شود. در حال حاضر به دلیل تحریم ایران و روسیه امکان افتتاح ال سی وجود ندارد اما ابزارهای مالی دیگری از جمله بانک میربیزنس داریم. مراسم تجلیل از پیشکسوتان لوازم خانگی هاشمی درباره رویدادهای این نمایشگاه نیز گفت: در حاشیه نمایشگاه لوازم خانگی، مراسم تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان لوازم خانگی را خواهیم داشت. مراسم یادبود درگذشتگان فعال در صنعت لوازم خانگی برگزار می شود.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید