بهترین راه های کاهش وزن با انار + معرفی رژیم غذایی انار


امروزه با توجه به افزایش فست فودها، مواد نگهدارنده، مصرف بیش از حد نمک و روغن و نبود برنامه ورزشی روزانه، کاهش وزن و مقابله با بیماری های مرتبط مانند دیابت و سکته قلبی یکی از بحث های مطرح شده در مورد سلامت و تغذیه است. مسائل در جهان برای درمان این امر نیاز به منابع طبیعی است که بتواند بدون خطرات و عوارض با چاقی و اضافه وزن مبارزه کند. کاهش وزن با انار یکی از راه هایی است که متخصصان و متخصصان تغذیه آن را در رژیم لاغری توصیه می کنند. دلیل این امر خاصیت چربی سوزی بالای این میوه است. البته آب انار یا رب آن نیز در کاهش وزن موثر است اما هیچ کدام به اندازه میوه انار کامل برای کاهش وزن موثر نیستند. در مقاله امروز در مورد فواید انار و رژیم انار برای کاهش وزن صحبت خواهیم کرد که به سرعت در صنعت سلامت و رژیم غذایی محبوبیت پیدا کرده است. فهرست مطالب (کلیک کنید) آیا انار شما را چاق می کند یا لاغر؟ انار سرشار از مواد مغذی مهمی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است که نقش مهمی در کاهش وزن دارند. گنجاندن این میوه در رژیم غذایی روزانه می تواند متابولیسم را بهبود بخشد و هضم را تسریع کند و به کاهش وزن کمک کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کاهش وزن با انار امکان پذیر است. خواص انار برای کاهش وزن از دکتر کرمانی متخصص: کالری و مواد مغذی انار انار دارای مواد مغذی مهمی است اما میزان این مواد در میوه و آب آن به خصوص در فیبر و ویتامین C متفاوت است به همین دلیل اگر شما مشکلات گوارشی مانند یبوست نداشته باشید، بهتر است میوه انار مصرف کنید: مواد مغذی 1 انار 1 لیوان آب انار (1 انار) فیبر 7 گرم 0.2 گرم چربی 2 گرم 0.7 گرم کربوهیدرات 32.7 گرم 29 گرم پروتئین 32.6 گرم 0.3 گرم ویتامین C، 17.8 میلی گرم، 0.2 میلی گرم فولات یا ویتامین B9، 66.5 میکروگرم، 59 میکروگرم ویتامین K، 28.7 میکروگرم، 25 میکروگرم منیزیم، 21 میلی گرم، 17 میلی گرم پتاسیم. 413 میلی گرم 531 میلی گرم کلسیم 17.5 میلی گرم 27 میلی گرم کالری رب انار فرآورده های انار که مهم ترین آن رب انار است، به عمق بافت ها نفوذ کرده و از تجمع چربی ها جلوگیری می کند. رب انار میزان اسیدهای چرب خون (NEFA) را کاهش می دهد. مقدار NEFA به ذخیره مقدار زیادی چربی در اطراف شکم بستگی دارد، بنابراین کاهش آن باعث کاهش چربی اطراف شکم می شود. اگر رب انار را در برنامه غذایی خود قرار دهید، بعد از مدتی اثر آن را خواهید دید: کلسترول خون را کاهش می دهد و باعث چربی سوزی و لاغری شکم می شود. رب انار به عمق بافت ها نفوذ می کند و از تجمع چربی ها جلوگیری می کند. مقدار مواد مغذی و کالری در 1 قاشق غذاخوری به شرح زیر است: کالری: 67.8 کربوهیدرات: 16.8 گرم پروتئین: 0.45 گرم چربی: 0.3 گرم فیبر: 1.05 گرم خواص انار برای کاهش وزن چندین نکته مورد توجه متخصصان تغذیه است. انار حاوی بسیاری از مواد مغذی کلیدی مانند اسید فولیک و آهن است که می تواند بدن را در طول برنامه های تمرینی و ورزشی تقویت و حمایت کند. همچنین می‌تواند بهترین انتخاب برای حمایت از برنامه کاهش وزن شما با ویژگی‌های زیر باشد: انار سرشار از فیبر است که سرشار از فیبر رژیمی است که با کاهش وزن و مدیریت موثر وزن همراه است. یک وعده 100 گرمی می تواند 4 گرم فیبر را فراهم کند که حدود 16 درصد از DV شما را تشکیل می دهد. کنترل اشتها انار برای کاهش اشتها احساس سیری را افزایش می دهد. کارشناسان معتقدند این موضوع می تواند به دلیل فیبر موجود در رژیم غذایی باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیادی فیبر رژیمی همراه با رژیم کم کربوهیدرات و کم چرب باعث کاهش مصرف غذا و به نوبه خود وزن کلی بدن فرد می شود. انار برای کاهش اشتها احساس سیری را افزایش می دهد. کمک به چربی سوزی انار حاوی مقدار زیادی پلی فنول است که به عنوان چربی سوز طبیعی شناخته می شود. طبق یک مطالعه، مصرف رژیم غذایی غنی از این عوامل می تواند از کاهش وزن و تجمع چربی در بدن جلوگیری کند. رژیم غذایی کم کالری بسیار کم با کاهش وزن همراه با ورزش همراه است. کالری انار بسیار محدود است، یعنی در هر 100 گرم حدود 83 کالری. همچنین این میوه با کمک به کاهش وزن، مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد. این باعث می شود انار برای بیماران دیابتی ایده آل باشد. بنابراین، انار نه تنها می تواند به کاهش وزن کمک کند، بلکه می تواند از افزایش وزن نیز جلوگیری کند. اثر آنتی اکسیدانی انار حاوی بالاترین سطح آنتی اکسیدان است که می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و استرس اکسیداتیو (عدم تعادل رادیکال های آزاد) را بر روی سلول ها کاهش دهد. طبق یک مطالعه تحقیقاتی، مصرف آنتی اکسیدان ها به مقدار لازم نتایج مثبتی را در متابولیسم بدن و کاهش وزن نشان داده است. مقابله با مشکلات گوارشی انار از زمان های قدیم برای مقابله با مشکلات گوارشی استفاده می شده است. فلاونوئیدها و فیبرهای موجود در این میوه و به ویژه خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی آن برای سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است. اگر از مشکلاتی مانند نفخ، اسهال، سنگینی معده و… رنج می برید و نمی توانید غذا را به راحتی هضم کنید، سراغ انار بروید. از زمان های قدیم، انار برای مقابله با مشکلات گوارشی استفاده می شده است. سلامت قلب و عروق: مصرف انار میزان چربی بد و فشار خون را کاهش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد. این خواص به دلیل وجود فلاونوئیدهای آن است که آنتی اکسیدان های بسیار قوی به حساب می آیند. برای کاهش چربی خون روزانه یک لیوان آب انار بنوشید. البته مصرف دانه های انار نیز به همان اندازه موثر است. بهترین زمان مصرف انار برای کاهش وزن به طور کلی برای کاهش وزن و لاغری بهترین زمان مصرف میوه صبح ناشتا یا بین وعده های غذایی است. زیرا میوه دارای مقدار زیادی فیبر است و به راحتی هضم نمی شود. به همین دلیل به کاهش اشتها کمک می کند. با توجه به این نکته، بهترین زمان مصرف آب انار یا میوه آن، صبح ناشتا با کمی گلپر است. گلپر صافی انار را به تصویر می کشد. البته قبل از مصرف انار با متخصص تغذیه خود مشورت کنید. کسانی که فشار خون پایین دارند، دارو مصرف می کنند یا از یبوست رنج می برند، ممکن است مشکلات گوارشی را تجربه کنند. رژیم انار برای کاهش وزن رژیم لاغری سریع با انار به این معنی نیست که بیشتر رژیم شما پر از انار و مشتقات آن است. بلکه باید از آن به عنوان یک میوه لاغری در رژیم لاغری خود استفاده کنید. راه های مختلفی برای گنجاندن انار در رژیم غذایی روزانه وجود دارد. به عنوان مثال می توانید یک فنجان دانه انار تازه مصرف کنید یا دانه های انار را به ماست اضافه کنید که بهترین راه کاهش وزن است و یا به شکل آب میوه بنوشید و برای نتیجه و قدرت بهتر عصاره انار را به صورت قرص بنوشید. ، پودرها و مکمل های کاهش وزن. در دسترس است شما می توانید در مورد مناسب بودن و دوز آنها برای نیازهای خود با پزشک مشورت کنید. اما برای داشتن فیبر و تغذیه بهتر، خوردن میوه انار کامل توصیه می شود. این شرایط کرونا باعث شده همه ما در خانه بمانیم و فرصت خوبی است که برای یک مهمانی و عروسی بعد از کرونا یک تغییر بزرگ ایجاد کنیم و همه را غافلگیر کنیم. کافی است همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید وزن کم کنید و به اندامی که همیشه می خواستید برسید. ! از این لحظه در کنار شما هستیم تا با هم به هدفتان برسیم. ثبت نام و دریافت مشاوره رژیم غذایی، هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهیم؟ برای نتیجه بهتر، می توانید روزانه حدود 250 تا 300 میلی لیتر از این آب میوه یا 1 عدد انار کامل بنوشید. اما برای شروع رژیم انار بهتر است با متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا با توجه به نیاز بدن و رژیم کاهش وزن میزان و دفعات آن را تعیین کنید. آنچه از مقاله لاغری با انار آموختیم: کاهش وزن با انار امکان پذیر است; به شرطی که به طور مرتب انار یا فرآورده های آن مانند رب انار را در برنامه غذایی خود قرار دهید. رژیم غذایی انار سرشار از فیبر است. هضم فیبر در معده به کندی صورت می گیرد به همین دلیل این میوه اشتها را کاهش می دهد. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی، به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. یکی دیگر از فواید انار برای کاهش وزن، کالری کم آن است. میوه ای مناسب برای کاهش وزن! البته درست است که انار برای کاهش وزن بسیار مفید و موثر است اما قبل از مصرف منظم آن حتما با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید زیرا ممکن است با داروهای فشار خون تداخل داشته باشد یا باعث یبوست شود. منبع: +1.5/5 – (2 امتیاز)

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید