بهترین صبحانه رژیمی طرز تهیه 10 نوع صبحانه برای لاغری شکم


آیا به دنبال یک صبحانه رژیمی هستید؟ آیا خوردن صبحانه در از دست دادن شکم و کل بدن تاثیر دارد؟ اگر می خواهید لاغر شوید، باید از آشپزخانه شروع کنید، یعنی از اولین وعده غذایی روز که صبحانه است، به هیچ وجه این وعده را دست کم نگیرید. زیرا انرژی لازم برای شروع روز را به شما می دهد. در علم تغذیه اهمیت صبحانه به حدی است که برای سلامتی طولانی مدت آن را دارایی می دانند. در این مقاله ویتامین چند صبحانه عالی برای لاغری و کاهش وزن به شما پیشنهاد می کنیم. املت سبز مواد لازم اسفناج: 200 گرم پنیر: 50 گرم تخم مرغ: 3 عدد گوجه گیلاسی خرد شده: 6 عدد شیر کم چرب: 1/4 فنجان روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری بادام زمینی: 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده: به میزان دلخواه طرز پخت آیا برای یک صبحانه رژیمی آماده اید؟ اسفناج و جعفری را در مخلوط کن بریزید و سپس شیر را اضافه کنید. سفیده ها را جدا کرده و با مقداری نمک و فلفل به مخلوط کن اضافه کنید. تابه را روی شعله بگذارید و یک قاشق چایخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. مواد املت را در تابه ای درب دار بریزید. کمی بعد پنیر، گوجه گیلاسی و یک قاشق بادام زمینی خرد شده را در یک طرف املت قرار دهید. بعد از پخت، یک طرف املت را روی طرف دیگر بگذارید. صبحانه رژیمی شما آماده است، لذت ببرید! پنکیک شکلاتی مواد لازم: آرد بادام: تخم مرغ نصف پیمانه: دو پیمانه شیر: یک دهم لیتر پودر کاکائو: یک قاشق چایخوری شکر آناناسی: یک قاشق چایخوری ماست یونانی: یک قاشق غذاخوری وانیل، جوش شیرین و نمک: یک قاشق چایخوری طرز تهیه این صبحانه رژیمی ابتدا آرد بادام و تخم مرغ را در مخلوط کن بریزید. سپس شیر، پودر کاکائو، شکر آناناس، وانیل، جوش شیرین و نمک را به ترتیب اضافه کنید. حالا همزن را روشن کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند. بعد یک تابه را چرب کنید و مواد پنکیک را داخل آن بریزید تا کمی سرخ شود. برای تزیین پنکیک از ماست یونانی و مقداری بادام استفاده کنید. پنکیک خوشمزه شما آماده است. نوش جان! مواد رول املت پیاز متوسط: یک عدد هویج متوسط: یک عدد تخم مرغ: چهار عدد سفیده تخم مرغ: دو عدد پودر پیاز و فلفل سیاه: مقدار کمی روغن زیتون: یک قاشق چایخوری ژامبون ورقه شده: 300 گرم طرز تهیه این صبحانه رژیمی، ابتدا آن را خرد کنید. پیاز را با روغن زیتون تفت دهید. سپس هویج را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید. سپس هویج را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و مقدار کمی نمک و فلفل و پودر پیاز را روی مواد بریزید. تخم مرغ و سفیده را در ظرفی جداگانه مخلوط کرده و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. مواد املت را روی کاغذ نسوز بریزید و در فر قرار دهید و به مدت 20 دقیقه روی 176 درجه سانتیگراد قرار دهید. حالا ژامبون ها را روی املت قرار دهید و حلقه کنید و برش دهید. املت خوش رنگ و خوش طعم شما آماده است. املت پیاز و کدو حلوایی مواد پیاز متوسط: نصف کدو حلوایی: نصف قارچ: 2 عدد گوجه گیلاسی: 5 عدد تخم مرغ: 4 عدد پنیر: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری طرز تهیه پیاز را خرد کرده و با قاشق چایخوری اضافه کنید. در روغن زیتون سرخ کنید. کدو سبز رنده شده، قارچ و گوجه فرنگی خرد شده و نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید. سپس 3 عدد سفیده را جدا کرده و با 1 عدد تخم مرغ کامل با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. تخم مرغ را با مقداری گوجه فرنگی بپزید. در آخر سبزیجات پخته شده را یک طرف املت اضافه کنید و طرف دیگر را برگردانید. صبحانه رژیمی شما آماده است. نوش جان. توفو و اسفناج مواد لازم پیاز متوسط: نصف فلفل دلمه ای: نصف پنیر سویا (توفو): 600 گرم خیار متوسط: یک چهارم اسفناج: 300 گرم زردچوبه: مقدار کمی روغن زیتون: 1 قاشق چای خوری طرز تهیه برای تهیه این صبحانه رژیمی ابتدا نگینی را خرد کنید. پیاز را با روغن زیتون تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه کنید. حالا توفو را در دستمال کاغذی قرار دهید و بعد از آبکش شدن آن را به همراه خیار خرد شده به مواد اضافه کنید. مقداری زردچوبه، نمک و فلفل روی مواد بریزید و در آخر اسفناج را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در این مرحله مواد را با کمی ادویه و مقداری گوجه گیلاسی ترکیب کنید و درب ظرف را ببندید تا چند دقیقه با هم بپزند. ساندویچ تخم مرغ و خیار مواد لازم تخم مرغ: دو تکه نان تست: دو برش سس تند: به اندازه خیار متوسط: نصف روغن زیتون: یک قاشق چایخوری سس مایونز کم چرب: یک قاشق غذاخوری طرز تهیه این صبحانه رژیمی ابتدا نان تست را در ماهی تابه؛ سپس تابه را کمی چرب کنید و یک تخم مرغ کامل را با یک سفیده در آن سرخ کنید. کف نان را کمی سس مایونز بمالید و تخم مرغ و خیار را روی یکی از برش ها قرار دهید. در آخر مقداری سس تند اضافه کنید و دو برش را روی هم قرار دهید. صبحانه رژیمی شما آماده است! ساندویچ تخم مرغ و سبزیجات مواد لازم قارچ: 28 گرم بروکلی: 28 گرم تخم مرغ: 4 عدد پنیر چدار: 56 گرم نان تست: دو تکه سوسیس بوقلمون: 28 گرم طرز تهیه: ابتدا چهار عدد تخم مرغ را با شیر و چلو مخلوط کنید. سپس نان را به قطعات کوچک برش دهید. مایع تخم مرغ را به نان ها اضافه کنید. سپس سوسیس و قارچ و کلم بروکلی را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در نهایت مواد را در ظرفی ریخته و به مدت 30 دقیقه در فر 180 درجه قرار دهید. صبحانه رژیمی شما آماده است. ساندویچ تخم مرغ و بوقلمون مواد آووکادو : 14 گرم تخم مرغ : 4 عدد نان تست : 1 تکه سوسیس بوقلمون : 14 گرم پیازچه : 2 قاشق غذاخوری موزارلا کم چرب : 1/2 ورقه روغن زیتون : 1 قاشق چایخوری طرز تهیه دو عدد تخم مرغ اول را با هم مخلوط کنید و دو عدد سفیده تخم مرغ با پیازچه، نمک و فلفل؛ کف تابه را با کمی روغن چرب کنید و مخلوط تخم مرغ را داخل آن بریزید. سپس نان تست را از وسط نصف کنید و در تخم مرغ آغشته کنید و در تابه را بپوشانید. املت را برگردانید و بوقلمون، آووکادو و پنیر را اضافه کنید. املت با سبزیجات دارچینی مواد لازم: پیاز: یک عدد تخم مرغ: دو عدد پیاز متوسط: یک نصف هویج متوسط: دو عدد فلفل دلمه ای متوسط: یک نصف نخود سبز پخته شده: یک سوم فنجان روغن زیتون: یک قاشق چایخوری پودر سیر: یک چهارم قاشق چایخوری از آماده سازی طرز تهیه این صبحانه رژیمی ابتدا هویج و فلفل دلمه ای را خرد کرده و سرخ کنید. سپس پیاز و پیازچه را اضافه کنید. نخود، نمک و فلفل را اضافه کنید؛ در نهایت تخم مرغ ها را طبق ویدیو بکوبید و از صبحانه رژیمی خود لذت ببرید! ساندویچ املت سبزی مواد لازم: تخم مرغ: دو عدد نان تست: دو ورقه شیر: دو قاشق غذاخوری پیاز: یک قاشق غذاخوری موزارلا کم چرب: 28 گرم جعفری: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون: یک قاشق چایخوری فلفل دلمه ای خرد شده: 3 عدد اول، وسط نان برشته شده را با یک قاشق غذاخوری جدا کنید. یک تخم مرغ و یک سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و شیر را اضافه کنید. سپس فلفل دلمه ای را خرد کرده و به همراه پیاز، جعفری، نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. تابه را با کمی روغن چرب کنید و نان گرد را در آن قرار دهید و مواد را داخل آن بریزید. موزارلا را اضافه کنید و سپس قسمت وسط نان را روی مواد قرار دهید. پس از آماده شدن نان و مواد، این عمل را برای آزمایش دیگری انجام دهید. صبحانه رژیمی شما آماده است. بهترین صبحانه برای کاهش وزن چیست؟ ممکن است به اشتباه صبحانه را به دلیل هدف کاهش وزن خود حذف کنید، اما گزینه های سالم و خوشمزه زیادی برای این وعده غذایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از سفر کاهش وزن خود نهایت استفاده را ببرید. اگر به دنبال یک صبحانه رژیمی هستید صبحانه های سالم و رژیمی با این مواد مغذی تهیه کنید. 1. دارچین دارچین مانند یک نیروگاه کاهش وزن در خانه شما است. این ادویه کالری صفر دارد و می تواند طعم مطبوعی به هر غذایی بدهد. پس بهتر است از دارچین برای طعم دادن به چای و قهوه استفاده کنید یا مقداری از آن را روی سوپ جو بپاشید. دارچین همچنین می تواند قند خون را تنظیم کند تا در طول صبح بدون مصرف هیچ نوع شیرینی دیگری شاداب و پرانرژی باشید. 2. آجیل و میوه های خشک آجیل یک انتخاب عالی برای صبحانه رژیمی است. زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. اگرچه آجیل کالری بالایی دارد. اما مطالعات نشان می دهد که بدن شما تمام چربی موجود در آن را جذب نمی کند. بدن شما تنها حدود 129 کالری از یک وعده (28 گرم) بادام جذب می کند. علاوه بر این، آجیل به دلیل داشتن چربی مفید در بهبود سلامت شما موثر است. 3. قهوه یک لیوان قهوه اول صبح می تواند انتخاب خوبی برای صبحانه رژیمی باشد. قهوه صبح چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ قهوه به دلیل داشتن کافئین متابولیسم و ​​چربی سوزی شما را افزایش می دهد و همچنین به شما انرژی می دهد. قهوه به تنهایی نمی تواند کل صبحانه شما باشد. بنابراین به راحتی می توانید آن را با سایر غذاهای سالم ترکیب کرده و به عنوان صبحانه برای کاهش وزن میل کنید. فقط مطمئن شوید که شکر یا خامه زیادی به قهوه خود اضافه نکنید، زیرا کالری اضافی ناسالم است و مقداری از خوبی قهوه را از بین می برد. 4. تخم مرغ تخم مرغ منبع غنی پروتئین و سایر مواد مغذی سالم از جمله کولین است. کولین در گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات یافت می شود. این ماده ژنی که باعث ذخیره چربی در اطراف کبد می شود را مهار می کند. تخم مرغ آب پز یکی از سالم ترین غذاهای فوری است. هر تخم مرغ تنها ۷۲ کالری و ۶ گرم پروتئین دارد. می توانید آن را با کربوهیدرات هایی مانند نان، نان شیرینی یا کلوچه تمشک استفاده کنید تا در طول صبح پر انرژی باشید. برای اینکه صبحانه ای رژیمی و خوشمزه داشته باشید و بتوانید خیلی سریع آن را تهیه کنید، می توانید از تخم مرغ آب پز با آووکادو استفاده کنید. 5. میوه ها شاید باور نکنید که میوه ها می توانند یک صبحانه رژیمی باشند. می توانید از میوه های مختلف روی سوپ ماست یا جو استفاده کنید یا در مخلوط کن بریزید تا نرم تر شوند. میوه ها می توانند هوس شما را برای خوردن شیرینی در صبح کاهش دهند. علاوه بر این، از آنجایی که میوه ها سرشار از فیبر هستند، به شما احساس سیری می دهند. 6. سبزیجات استفاده از سبزیجات در صبحانه می تواند تاثیر بسزایی در سلامت فرد داشته باشد. متاسفانه مردم در وعده صبحانه از میوه و سبزیجات استفاده نمی کنند. با اضافه کردن مقداری فلفل، اسفناج یا کدو سبز به املت یا افزودن سبزیجات به اسموتی، سهم آنها را در این وعده غذایی افزایش دهید. 7. چای سبز وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، هیچ چیز بهتر از چای سبز نیست. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که نوشیدنی ها می توانند متابولیسم شما را افزایش داده و سطح استرس را کاهش دهند. همچنین طبق مطالعات انجام شده بین هورمون استرس یا کورتیزول و چربی شکم رابطه وجود دارد. 8. غلات کامل غلات کامل یکی از بهترین انتخاب ها در یک صبحانه لاغری هستند. زیرا تاثیر زیادی در سیری شما دارند. حتما می دانید که غلات کامل دارای مقادیر قابل توجهی فیبر و سبوس هستند. میزان ویتامین های گروه B در این غلات بیشتر از آرد سفید و نان سفید است و وجود این ویتامین ها برای رژیم لاغری بسیار مهم است. 9. اسموتی ها اسموتی ها نه تنها راهی سریع و آسان برای دریافت مواد مغذی بیشتر هستند، بلکه یک صبحانه عالی نیز هستند. شما می توانید اسموتی خود را سفارشی کنید و از ترجیحات شخصی خود برای اسموتی خود استفاده کنید تا آن را لذت بخش تر کنید. می توانید از مواد غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات برای اسموتی خود استفاده کنید و برای مدت طولانی احساس سیری کنید. همچنین برای داشتن یک اسموتی با کیفیت از مغزها و دانه ها استفاده کنید. نمونه اسموتی لاغری آسان برای تهیه یک اسموتی بسیار آسان و رژیمی، این مواد را در مخلوط کن بریزید و اول صبح از آن لذت ببرید: 1 فنجان (240 میلی لیتر) شیر 1 مشت سبزی برگدار 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) دانه چیا یک فنجان (144 گرم) توت فرنگی 10. ماست یونانی بسیاری از افراد ماست یونانی را به عنوان یک صبحانه رژیمی می پسندند، زیرا جدا از اینکه سرشار از پروتئین و کم کالری است، می توانند افزودنی های مختلفی به آن اضافه کنند. فقط مراقب باشید این ماست حاوی قندهای زیادی نباشد که باعث افزایش بیش از حد قند شما شود. 11. بلغور جو اگر به دنبال صبحانه رژیمی هستید، بلغور جو دوسر انتخاب بسیار خوبی است. این غذا کالری کمی دارد. اما از نظر فیبر و پروتئین بسیار غنی است و این دو ماده مغذی به شدت بر اشتها و کنترل وزن تاثیر می گذارد. بلغور جو دوسر همچنین حاوی بتا گلوکان است که می تواند قند خون و اشتها را کاهش دهد و در نتیجه اشتهای شما را تنظیم کند. یک فنجان جو دو سر پخته شده در شیر را با نصف فنجان توت، یک قاشق غذاخوری بذر کتان و یک مشت بادام ترکیب کنید. برای یک وعده صبحانه با فیبر بالا ترکیب کنید. نوش جان! 12. شیر آجیل شیری که از آجیل به دست می آید نسبت به شیر معمولی کالری و قند کمتری دارد. می توانید آن را روی گرانولا یا اسموتی های مختلف قرار دهید. 13. سوپ جو دو سر یک کاسه سوپ جو دوسر می تواند یک صبحانه رژیمی مفید باشد، زیرا ترکیبی از کربوهیدرات است و هضم آن زمان بیشتری می برد و در نتیجه ساعت ها بدون از دست دادن انرژی احساس سیری می کنید. بسته به نوع دانه هایی که در این سوپ می ریزید زمان پخت آن متفاوت است. دقت کنید اگر از سوپ های آماده استفاده می کنید بدون شکر باشد. کلام آخر، هرگز برای کاهش وزن صبحانه را حذف نکنید. صبحانه رژیمی بسیار موثر است. حتما یک برنامه غذایی مناسب با نوع رژیم غذایی خود را در این وعده غذایی بگنجانید. برای کاهش وزن و تناسب اندام بهتر است از یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی اولیه استفاده کنید. در این مطلب از ویتامین، اهمیت صبحانه رژیمی و تاثیر صبحانه برای لاغری شکم صحبت کردیم و چند صبحانه رژیمی مناسب برای کاهش وزن را معرفی کردیم. منبع: Healthline

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید