تاثیر ورزش بر سلامت استخوان { پزشکان ارتوپد در این مورد چه می گویند؟



بسیاری از ما از فواید بی شمار ورزش و حرکت برای افزایش قدرت و استقامت، کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی و پیشگیری و درمان چاقی آگاه هستیم. اما آنچه ممکن است به اندازه کافی به آن پرداخته نشده باشد، تأثیر ورزش بر سلامت استخوان و جلوگیری از مشکلات استخوانی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله کمی به این موضوع بپردازیم. با ما بمان. تاثیر ورزش در پیشگیری از بیماری های مرتبط با استخوان حرکت ناکافی باعث تحلیل رفتن و آسیب به استخوان ها می شود. همچنین، روند پیری و بسیاری از داروهای مورد استفاده در طول زمان، استخوان‌ها را ضعیف‌تر و شکننده‌تر می‌کند. مجموعه ای از مشکلات استخوانی به نام پوکی استخوان. آتروفی عضلانی نیز به این مشکلات اضافه می شود و به این ترتیب فشار بیش از حد به استخوان ها باعث ایجاد درد و شکستگی می شود و در بسیاری از موارد مراجعه به پزشک ارتوپد ضروری است. تاثیر ورزش بر روی استخوان ها را می توان با تاثیری که روی عضلات می گذارد مقایسه کرد. ورزش باعث قوی تر شدن استخوان ها می شود. در دوران کودکی و نوجوانی، ورزش منظم به افزایش استحکام استخوان‌های ما کمک می‌کند و آن‌ها را در سنین بالا قوی‌تر می‌کند. هنگامی که به طور منظم ورزش می کنید، بدن شما بافت استخوانی بیشتر و قوی تری برای پاسخ به این استرس تولید می کند. یکی از مزایای اصلی ورزش برای جلوگیری از مشکلات استخوانی، بهبود تعادل کلی بدن است که عامل بسیار مهمی برای تضمین سلامت استخوان ها به خصوص در سنین بالاتر خواهد بود. ورزش های مناسب برای سلامت استخوان ورزش ها و ورزش های مختلفی وجود دارد که هر کدام فواید خاص خود را دارند. اما از نظر پزشک ارتوپد دو نوع ورزش در حفظ سلامت استخوان ها نقش موثرتری خواهد داشت: حرکت بر خلاف گرانش زمین، ورزش های قدرتی، این بدان معنا نیست که ورزش ها و ورزش هایی مانند یوگا یا شنا. بی تاثیر هستند، اما این ورزش ها بیشتر برای حفظ تعادل هستند و انعطاف بدن کمک می کند و نقش چندانی در افزایش تراکم استخوان ها نخواهد داشت. البته ناگفته نماند که اگر به دلایلی مانند ابتلا به آرتروز قادر به انجام ورزش های قدرتی و ضد جاذبه نیستید، این ورزش ها می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. حرکت بر خلاف جاذبه دسته اول شامل حرکاتی است که برای انجام آنها باید بر نیروی جاذبه غلبه کنید. وقتی پاهای شما وزن بدنتان را تحمل می کنند، در پاسخ به فشار، استخوان های شما را قوی تر و سالم تر می کنند. نمونه هایی از ورزش های مناسب برای سلامت استخوان که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از: پیاده روی و کوهنوردی، رقص، طناب زدن، تنیس، بدمینتون، پینگ پنگ، ورزش های گروهی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال. فشار بیشتری به استخوان ها وارد می شود و این فعالیت تاثیر بیشتری بر سلامت استخوان خواهد داشت. اما نکته مهم این است که اگر قبلاً دچار مشکلات استخوانی یا آسیب دیدگی شده اید باید در این زمینه بسیار مراقب باشید و تنها با صلاحدید پزشک ارتوپد فعالیت های شدیدتری را انجام دهید. تمرینات قدرتی در تمرینات قدرتی، عضلات برای انجام کارهای بیشتر یا شدیدتر تحت فشار هستند، فشاری که در نهایت منجر به افزایش قدرت آنها می شود. اگرچه در ورزش های قدرتی تمرکز اصلی روی تقویت عضلات است، خواه ناخواه، فشار به استخوان ها نیز وارد می شود و به همین دلیل ورزش های قدرتی قابلیت استخوان سازی را دارند. تمرینات قدرتی شامل تمرین با وزنه و حرکاتی مانند شنا و تمرین با وزنه بدن می باشد. یک قانون کلی در تمرینات قدرتی برای حفظ و بهبود سلامت استخوان ها این است که هر گروه عضلانی را حداقل دو بار در هفته تمرین دهید و بین جلسات تمرین قدرتی یک روز کامل استراحت کنید. برای سلامت استخوان چه بخوریم؟ همانطور که گفته شد، با ورزش در واقع به استخوان های خود فشار می آورید و آنها را مجبور می کنید تا بافت استخوانی بیشتری تولید کنند. برای اینکه بدن شما بتواند این کار را انجام دهد، به منابع غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D نیاز دارد. منابع اصلی کلسیم و ویتامین D عبارتند از: محصولات لبنی، اسفناج، سویا، ماهی قزل آلا و زرده تخم مرغ. محصولات لبنی معمولا بهترین منبع کلسیم و غنی ترین منبع ویتامین D ماهی است. به همین دلیل گنجاندن این موارد در برنامه غذایی افراد توسط کارشناسان مربوطه به شدت توصیه می شود. چگونه از بیماری های استخوانی پیشگیری کنیم؟ همانطور که همیشه شنیده ایم، پیشگیری بهتر و آسان تر از درمان است. بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات استخوانی، پرهیز از فعالیت‌های پرخطر برای استخوان‌ها، همراه با تمرینات قدرتی و در برابر نیروی جاذبه است، در حالی که یک رژیم غذایی متعادل سرشار از کلسیم و ویتامین D نیز در برنامه روزانه گنجانده شده است. در این بین نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که نوع ورزش و میزان فشار مناسب برای استخوان های شما قطعا با مراجعه به پزشک ارتوپد مشخص می شود به خصوص اگر قبلاً دچار آسیب دیدگی و مشکلات استخوانی شده اید. پس مشورت با پزشک متخصص را فراموش نکنید. لیست پزشک ارتوپد کرج پزشک ارتوپد خوب در کرج متخصص ارتوپدی کرج مشکلات و آسیب های اسکلتی یا عضلانی را درمان می کند. پزشک ارتوپد کرج در مطب، کلینیک و بیمارستان فعالیت می کند و به درمان مشکلات مردم می پردازد. اگر درد اسکلتی یا عضلانی دارید، حتما باید از پزشک ارتوپد کمک بگیرید. برای گرفتن نوبت با متخصص ارتوپدی خوب در کرج نیازی به صرف انرژی زیادی ندارید، اما می توانید با گرفتن نوبت آنلاین از سایت نوبت دهی آنلاین پزشک این مشکل را حل کنید. پزشک ارتوپد چه بیماری هایی را درمان می کند؟ بیماری های مختلفی توسط پزشکان ارتوپد در کرج درمان می شود که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که با افزایش سن با آن مواجه می شویم، کاهش کارایی مفاصل است. به عنوان مثال، مفصل زانو یکی از مواردی است که ممکن است با افزایش سن عملکرد خود را از دست بدهد. ارتوپد می تواند مفصل را با یک مفصل مصنوعی جایگزین کرده و عملکرد مفصل در حال حرکت را بازیابی کند. یکی از بیماری های التهاب مفاصل، آرتروز است که می تواند دردناک باشد و زندگی را برای بیمار سخت کند. از آنجایی که توانایی حرکت تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی دارد، درمان این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است که می توان آن را به پزشک ارتوپد سپرد. یکی از مهم ترین شکایاتی که افراد به پزشک ارتوپد مراجعه می کنند، درمان درد است. یکی از مشکلات اصلی افراد درد است که می تواند مربوط به عضله یا استخوان باشد. به هر حال یکی از اساسی ترین مشکلات تحمل درد است که امروزه با پیشرفت علم آسان شده است. آسیب های ورزشی دویدن، موتورسواری، دوچرخه سواری، فوتبال و هر یک از ورزش هایی که انجام می دهید می تواند باعث درد و مشکلات شما شود. برای درمان این دردها، آسیب ها و مشکلات می توانید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. پوکی استخوان و پوکی استخوان گاهی پوکی استخوان و پوکی استخوان می تواند ارثی و گاهی اکتسابی باشد. برای درمان هر دو دلیل می توانید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. تغییر شکل استخوان ها گاهی اوقات افراد دچار مشکلات قوز و تغییر شکل استخوان می شوند که درمان آن به پزشک ارتوپد بستگی دارد. ممکن است با ورزش درمان شود و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. سایر بیماری ها و مشکلات درمان شده توسط متخصص ارتوپدی: شکستگی استخوان، دررفتگی استخوان، عفونت استخوان، سرطان استخوان، کشیدگی عضلانی و کشیدگی عضلانی

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید