تشویق کودکان به مصرف شیر؛ چگونه فرزندم را به خوردن شیر و گوشت تشویق کنیم؟


ما به عنوان والدین باید از نیازهای تغذیه ای فرزندمان آگاه باشیم. اساساً ترغیب کودکان به خوردن غذاهای سالم بسیار دشوار است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، تغذیه سالم یکی از نیازهای متعدد کودکان است و تشویق کودکان به مصرف شیر بسیار مهم است. تغذیه یکی از اولین نیازهای موجودات زنده محسوب می شود. نیازهای انسان بر اساس جنسیت، سن، شرایط فیزیولوژیکی، وزن، اندازه بدن و سطح فعالیت متفاوت است. اگر می خواهید با سربلندی از این مرحله استرس زا بیرون بیایید و در کوتاه ترین زمان تغذیه مناسبی را برای فرزندتان در نظر بگیرید، در اولین قدم نیاز به یک برنامه ریزی منظم و علمی دارید. فهرست مطالب (کلیک کنید) تشویق کودکان به مصرف شیر با استفاده از یک اپلیکیشن می توانید غذای کودک خود را جذاب و متنوع کنید. فهرستی از نیازها و مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک خود تهیه کنید و هر کدام را با توجه به ذائقه کودک در یک وعده غذایی جداگانه بگنجانید. طراحی هفتگی سه وعده غذایی اصلی و چند میان وعده مغذی به شما این امکان را می دهد که یک رژیم غذایی هوشمندانه، سالم و اساسی را به طور منظم برنامه ریزی کنید. انواع مواد مغذی مورد نیاز کودک: کربوهیدرات ها و چربی ها. کربوهیدرات ها و چربی ها منابع اصلی تامین انرژی هستند. اهمیت پروتئین ها در حفظ سلامت بدن واضح است و برای بافت های بدن حیاتی هستند. پروتئین ها به دلیل حساس بودن نقش آنها در رژیم غذایی کودکان بسیار مهم هستند. این به این دلیل است که ویتامین ها و مواد معدنی در مقایسه با کربوهیدرات ها و پروتئین ها در مقادیر کمتری مورد نیاز هستند. اما به همان اندازه نقش سازنده ای برای سلامت بدن و حفظ جان دارند. مواد معدنی نیز مورد نیاز است، مانند کلسیم در استخوان و دندان و آهن در خون. آب و فیبر سالم آب و فیبر سالم نیز برای یک رژیم غذایی مناسب بسیار مهم هستند. گروه های غذایی اصلی عبارتند از: گروه نان و غلات، گروه میوه ها و سبزیجات، گروه گوشت، تخم مرغ، لوبیا و مغزها، گروه شیر و لبنیات، ویتامین ها، ویتامین ها مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C و غیره علیرغم اینکه که کودکان به این مواد مغذی نیاز دارند. اما اکثر آنها از مصرف مواد مغذی خودداری می کنند. اما راه حل تشویق کودکان به مصرف شیر، گوشت و مواد مغذی چیست؟ مشکلات والدین در برخورد با کودکان، خودداری از مصرف شیر و لبنیات، شیر و لبنیات برای رشد و استحکام دندان ها و استخوان های کودک ضروری است. ممکن است فکر کنید با افزودن پودر کاکائو می توانید روی تمایل کودک به خوردن شیر تاثیر بگذارید. اما این نکته را فراموش نکنید، مقدار زیاد کاکائو به دلیل وجود اگزالات از جذب کلسیم شیر جلوگیری می کند. عسل می تواند گزینه بهتری باشد. همچنین می توانید شیر را در قالب غذاهایی مانند فرنی و شیر برنج به کودک معرفی کنید. سایر غذاهای این گروه مانند ماست، پنیر و کشک در ناهار و شام یا بستنی در میان وعده، کلسیم مورد نیاز بدن کودک را تامین می کند. پرهیز از خوردن گوشت با مقاومت کودکان در هنگام خوردن گوشت مواجه شده ایم و قطعا یکی از دغدغه های اصلی اکثر والدین مواجهه با این موضوع است. می دانیم که گوشت که منابع پروتئین، آهن و روی را برای بدن کودک فراهم می کند، در تغذیه کودکان اهمیت ویژه ای دارد. می توانید با خلاقیت از گوشت چرخ کرده در غذاهایی مانند پاستا، کتلت، همبرگر، تنقلات خانگی، کباب و … استفاده کنید و کودکان را به خوردن این غذاهای سالم تشویق کنید. با خودداری از خوردن سبزیجات، اکثر کودکان تمایلی به خوردن سبزیجات تازه با غذا ندارند. بهتر است والدین سبزیجات خام مانند هویج، گوجه فرنگی، کاهو، گل کلم و سبزیجات پخته مانند چغندر پخته، نخود، لوبیا سبز و کدو تنبل را به عنوان میان وعده سرو کرده و با استفاده از ذائقه و خلاقیت خود شکل خاصی به خود بدهند. تصویر برای این به آنها غذاهای متنوع بدهید تا انگیزه و اشتهای فرزندشان تحریک شود. مصرف زیاد تنقلات پف دار پرکالری اما کم ارزش به خصوص قبل از غذا به دلیل سیری کاذب، کودکان را از خوردن غذاهای اصلی که باید مواد مغذی مورد نیاز رشد کودک را تامین کنند، دور می کند. از طرفی نمک، حس چشایی کودک را به خوردن غذاهای شور عادت می دهد. مصرف بیش از حد نوشابه همراه با غذا علاوه بر سیری کاذب، باعث اختلال در جذب مواد مغذی مانند کلسیم نیز می شود. بهتر است کودکان را به خوردن تنقلات سنتی مانند نخود و کشمش، گردو، بادام، پسته، گندم سوخاری، برنج، عدس برشته، توت خشک، انجیر خشک و برگ تشویق کنید و به جای نوشابه از دوغ استفاده کنید. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید