تغذیه گروه های سنی در کودکان



تغذیه گروه های سنی در کودکان. کودکان در شش ماه اول زندگی فقط به شیر مادر و شیر خشک نیاز دارند و می توانند از شیر خشک و شیر مادر برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن استفاده کنند. در این زمان، نوزادان می توانند محتویات شیر ​​خشک را سریعتر حذف کنند. و دستگاه گوارش آنها برای مصرف غذای اضافی مناسب نیست. به طور کلی، بسته به شرایط منحصر به فرد هر کودک، شیردهی از 8 تا 12 بار در روز یا هر دو تا سه ساعت یک بار ضروری است. آنها با استفاده از شیر خود تغذیه می کنند. تغذیه منظم شیر برای جلوگیری از سیر شدن بیش از حد کودک و کمک به ادامه روند تولید شیر در طول روز توصیه می شود. معادل 6 تا 8 بار در روز است. برای هر بار شیر دادن به نوزاد باید 30 تا 60 میلی لیتر شیرخشک استفاده کنید. به تدریج میزان غذای دریافتی کودکان را افزایش دهید. توصیه می شود والدینی که از 0 تا 6 ماهگی شیر خشک می خورند، هر زمان که نوزاد حوصله اش سر رفت، به آنها شیر بدهند زیرا گریه کردن نشانه گرسنگی است. محدودیت های غذایی و تغذیه ای نامناسب. تغذیه گروه های سنی در کودکان. هرگز از 0 تا 6 ماهگی به نوزادان عسل ندهید. این غذا حاوی باکتری هایی است که باعث بوتولیسم می شوند. این یک عارضه نادر است، اما آن را دست کم نگیرید. نخوردن شیر گاو قبل از یک سالگی اشکال دارد. نوزادان در این دوره آمادگی هضم پروتئین های شیر گاو را ندارند. قبل از شش ماهگی به نوزاد غذای جامد ندهید زیرا هضم نمی شود و خفه می شود. تغذیه با شیر مادر و شیر خشک در رختخواب. زمانی که کودک آماده خواب است باید از مصرف آن پرهیز کرد، زیرا نوزادانی که به طور مداوم شیشه در دست دارند، دچار پوسیدگی دندان می شوند. نوزادان تا 6 ماهگی به آب میوه و سبزیجات نیاز ندارند. کالری اضافی می تواند اشتهای آنها را کاهش دهد و قند خون آنها را افزایش دهد. آنها را بگیرند و در نهایت به دندان هایشان آسیب بزنند. مصرف نوشابه های گازدار در این گروه سنی ممنوع است. نشانه های آمادگی نوزاد برای خوردن وعده های غذایی اجتماعی. او کنترل سرعت خوبی دارد و می تواند سر خود را برای مدت طولانی بالا نگه دارد. او می تواند بدون کمک یا با کمک بسیار کم بنشیند و دیگر رفلکس بیرون آوردن زبانش برای بیرون راندن غذا از دهان و زبانش را ندارد. به غذا علاقه نشان می دهد و در صورت ارائه غذا به سمت آن می رود. می توانند غذاهای دیگری باشند و غذاهای جدید نیز در برنامه ویژه گنجانده شود. غذاهای جامد مطلوب استفاده از یک یا دو قاشق غذاخوری غلات در صبحانه همراه با آهن و پوره میوه ها و سبزیجات می تواند شروع خوبی باشد. گروه سنی 8-6 ماهگی می توانند در سنین 4-6 سالگی یک بار در روز غذا بخورند، مقدار تغذیه در هر دسته کمی بیشتر از شیر خشک به مدت شش ماه است و می توان از آن به عنوان میان وعده استفاده کرد. نباید بیشتر از مقدار مجاز باشد، حتی با غذاهای جامد، اکثر کودکان به بیشترین کالری نیاز دارند. آنها با استفاده از شیر خشک و شیر مادر عرضه می شوند. غذاهای قابل استفاده در این گروه سنی عبارتند از: گوشت پوره شده، میوه ها، سبزیجات سرشار از آهن، نخود سبز، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، سیب، گلابی، موز، هلو، سنین 8 تا 12 ماهگی که کودک به سن می رسد. 8-12. ماه ها والدین می توانند از غذاهای به اصطلاح انگشتی برای او استفاده کنند. از جمله غذاهایی که می توان در این مرحله به کودک داد، سبزیجات و میوه های نرم و پخته است. نان پوست کنده نان تست و رشته است که البته از طریق غذاهای قابل استفاده برای کودکان از بیسکویت بدون اسانس به ذائقه کودک بستگی دارد. گروه سنی اندازه غذای کودکان یک ساله در سن یک سالگی به طور چشمگیری افزایش می یابد. در این زمینه به جای شیر مادر و شیرخشک، غذاهای دیگر را جایگزین کنید و از شیر کم چرب استفاده کنید. زیرا باعث رشد کودک می شود و به بدن کالری اضافه می کند. می توانید از غذاهایی مانند سبزیجات، نان، غلات، لبنیات، پروتئین، میوه ها استفاده کنید. وقتی کودک چهار دست و پا می شود، فعالیت بدنی افزایش می یابد و در نتیجه به غذای بیشتری نیاز دارد. گروه سنی 2 تا 4 سال. تغذیه گروه های سنی در کودکان. پس از دو سالگی کودک باید چربی متوسطی را در رژیم غذایی گنجانده شود. رژیم های غذایی پرچرب می تواند منجر به مشکلات قلبی و چاقی در بزرگسالی شود، بنابراین رعایت تعادل در مصرف چربی در کودکان دو سال به بالا ضروری است. غذا، نان، غلات، پروتئین، میوه، سبزیجات، محصولات لبنی و چربی. همچنین اگر آب کودک حاوی فلوراید است، می توانید از دهان شویه و خمیردندان نیز استفاده کنید. از طرفی همه کودکان پس از مصرف منابع غنی برای رشد استخوان به کلسیم نیاز دارند. کلسیم در دو سالگی به بالا مهم است. استفاده از شیر ماست، پنیرهای کم چرب یا بدون چربی، سبزیجات پخته شده، ماهی سالم تاثیر زیادی در رشد استخوانی کودکان دارد. برای کودکان 4 ساله از یک فنجان بلغور جو دوسر برای صبحانه و ساندویچ استفاده کنید. نان گندم برای ناهار بسیار مناسب است. نان و غلات باید در رژیم غذایی کودکان 4 ساله گنجانده شود و به طور مکرر استفاده شود. سبزیجاتی که حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین هستند باید در این رژیم غذایی گنجانده شود تا از بیماری های قلبی عروقی در کودکان جلوگیری شود. گروه سنی 4 تا 6 سال کودکان 4 تا 6 ساله به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند غذای خود را بخورند. کودکان پیش دبستانی باید از 5 گروه غذایی شامل غلات، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و پروتئین ها به عنوان فعالیت های سرگرم کننده و جذاب برای آنها استفاده کنند. نکات اضافی برای هر گروه سنی، یک الگوی غذایی سالم و خوب برای کودکان داشته باشید. و وعده های غذایی و میان وعده ها را به طور منظم و در زمان مناسب برنامه ریزی کنید و به کودک فرصت کافی برای غذا خوردن بدهید. قبل از غذا و میان وعده، زمان استراحت کودک است. کسانی که آرام هستند بهتر غذا می خورند. بهترین نوشیدنی ها را برای کودکان فراهم کنید. بهترین نوشیدنی ها از جمله آب و شیر حاوی ویتامین D و کلسیم هستند که هر دو نقش مهمی در استخوان سازی دارند.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید