تقویت چشم با تغذیه مناسب



چشمان ما نیز مانند سایر اعضای بدن نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارند. چشم ها مانند سایر اندام ها تمام ویتامین ها و پروتئین ها را دریافت می کنند. اما کدام غذاها برای تقویت چشم موثرتر هستند؟ با این گزارش از دکتر رضاپور مزار همراه باشید تا شما را با تغذیه مناسب برای تقویت چشم آشنا کنیم. برای تقویت چشم چه بخوریم؟ بتاکاروتن علاوه بر تقویت بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر ابتلا به دژنراسیون را نیز به همراه دارد. آنها دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مرتبط با سن را کاهش می دهند. باید بدانید که وجود مقدار زیادی از این ترکیبات آنتی اکسیدانی در خون خطر ابتلا به بیماری های مزمن را نیز کاهش می دهد. منابع غذایی بتاکاروتن: هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، فلفل دلمه ای نارنجی، پرتقال، روغن جگر ماهی، جگر، زرده تخم مرغ، اسفناج و همه سبزیجات رنگی هستند. سعی کنید از غذاهای حاوی ویتامین E، C و امگا 3 استفاده کنید. ویتامین A برای چشمان شما نیز ضروری است. تقویت چشم های ضعیف در طب سنتی بینایی دارد، اما مشکل اینجاست که نه تنها هویج چشم را تقویت می کند، بلکه اسفناج و کلم بروکلی و سایر سبزیجات سالم نه تنها از ضعیف شدن چشم ها جلوگیری می کند. شاید در مورد خواص عسل برای چشم در منابع طب سنتی مواردی وجود داشته باشد که برای کاهش ناراحتی ها، عوارض و بیماری های چشمی با عسل یا مخلوط عسل و سایر مواد توصیه شده است. توت ها از جمله منابع غنی میوه های مفید برای چشم هستند. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در کاهش خطر بیماری ها و درمان بیماری های چشم ایفا می کنند. مطالعات همچنین نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در توت ها خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و سایر بیماری های چشمی را کاهش می دهد. هویج همچنین بهترین غذای شناخته شده برای سلامت چشم است. ویتامین A موجود در هویج برای پیشگیری از شب کوری و سلامت شبکیه بسیار موثر است. و سایر غذاهای نارنجی رنگ مانند انبه، سیب زمینی، طالبی، زردآلو و غیره دارای دوز بالایی از ویتامین A هستند که به تقویت قوای چشم و سلامت آنها کمک می کند. یک رژیم غذایی متعادل و سالم حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین A: سبزیجات، هویج، ماهی، ویتامین های C، A، E و میوه ها می تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند. یک رژیم غذایی غنی می تواند به بهبود بینایی و کاهش تدریجی بینایی ضعیف مرتبط با افزایش سن کمک کند. همچنین رازیانه و زعفران در تقویت بینایی افراد موثر است. شستن چشم ها با رازیانه می تواند از بیماری هایی مانند آب مروارید پیشگیری کند و در سلامت چشم شما بسیار موثر است. به همین ترتیب زعفران نیز مانند رازیانه در تقویت بینایی و به ویژه درمان آب مروارید مفید است. چشم ها را تقویت می کند. همچنین می توانید برنامه ای برای تمرین عضلات ضعیف چشم خود در طول روز تنظیم کنید تا از افزایش این ضعف بکاهید. قطره های تقویت کننده چشم گیاهان منبع غنی برای تقویت چشم هستند. از جمله این گیاهان می توان به بابونه و چند گیاه کوهی اشاره کرد که به تقویت چشم شما کمک می کند. همچنین قطره هایی از این گیاهان تهیه می شود که به طور موثر به چشم کمک می کند. این قطره حاوی آب گیاهانی مانند بابونه است. و گل گندم، سنجد کوهی و فرازیا است که با اثر طولانی مدت و کمترین عوارض نسبت به ترکیبات شیمیایی چشمان شما را تسکین و آرامش می بخشد و تقویت می کند. تقویت چشم های ضعیف با تغذیه مناسب برای تقویت اعصاب چشم گیاهان و سبزیجات و مواد خوراکی مانند رازیانه و زعفران. و زردچوبه اعصاب داخلی چشم را تقویت می کند. در این میان می توان به چای سبز و زغال اخته به عنوان غذاهای تقویتی اشاره کرد. البته در دنیای مدرن عوامل پزشکی وجود دارند که اعصاب چشم را تقویت کرده و تاثیر بسزایی بر روی چشم دارند. سخنان پایانی در این گزارش شما عزیزان با تقویت چشم از طریق تغذیه مناسب و همچنین تقویت چشم های ضعیف آشنا شدید. برای معاینه و درمان انواع بیماری های چشم خود می توانید به کلینیک تخصصی چشم (www.binaii.com) مراجعه نمایید. کلینیک تخصصی چشم زیر نظر جناب آقای دکتر رضا پورمزار متخصص چشم متولد یزد یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک های چشم پزشکی تهران می باشد. در کلینیک چشم کلیه خدمات از جمله درمان آب مروارید، گلوکوم، لیزیک و لیزیک، لیزر شبکیه، مجاری اشک و جراحی زیبایی چشم (بلفاروپلاستی) ارائه می شود. با دقت بسیار بالا توسط تیمی مجرب و زیر نظر پزشک سرشناس دکتر پورمزار انجام می شود.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید