جدول کالری غذاهای پرمصرف مجله سیب


تاریخ ارسال: 04 مرداد 1401 هر ماده غذایی با توجه به ترکیبات و مواد تشکیل دهنده خود دارای کالری متفاوتی است. برای افرادی که کالری غذای خود را می شمارند، بسیار مهم است که بدانند یک غذا چقدر کالری دارد. در این مطلب از مطالب پزشکی سایت سیب لیستی از غذاهای پرمصرف را در جدول کالری مواد غذایی قرار داده ایم که با استفاده از آن می توانید کالری غذای خود را محاسبه کنید. قبلا در مقاله کالری چیست به سوالات شما در مورد کالری به تفصیل پاسخ داده ایم؟ جدول کالری مواد غذایی پرکاربرد می توانید میزان کالری آن ماده را روی بسته بندی هر ماده غذایی مشاهده کنید. در جدول کالری غذاهای پرمصرف که در زیر آورده ایم، میزان کالری غذا به ازای هر 100 گرم از آن ماده نوشته شده است که می توانید از آن برای شمارش کالری غذاهای مصرفی استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات زیر بر اساس مقدار استاندارد هر ماده غذایی است و ماده غذایی مصرفی شما ممکن است مقدار کالری متفاوتی داشته باشد. برای مثال شیر پرچرب کالری بیشتری دارد اما شیر کم چرب کالری کمتری دارد. جدول کالری نان و غذاهای غلات. غلات منابع خوبی از کربوهیدرات های مفید هستند و بخش عمده ای از رژیم غذایی روزانه ما را تامین می کنند. جدول زیر میزان کالری غلات و نان های پرمصرف را نشان می دهد. سیب زمینی جزء غلات محسوب نمی شود. اما با توجه به اینکه مصرف آن مانند حبوبات زیاد است در این جدول قرار داده ایم. نام ماده غذایی کالری (در هر صد گرم) نان باگل 310 بیسکویت کامل 480 نان سفید 240 نان کامل 220 ماکارونی آب پز 95 رشته فرنگی 70 پاستا 110 پاستا کامل 105 سیب زمینی آب پز 70 سیب زمینی سرخ شده 1140 عدد سیب زمینی سرخ شده 1140 از گروه گوشت گوشت ها مهم ترین منابع پروتئین و غذاهای لذیذ هستند که به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. جدول زیر میزان کالری گوشت، پرندگان و ماهی را نشان می دهد که بیشترین مصرف را دارند. نام غذا کالری (به ازای هر صد گرم) بیکن سرخ شده متوسط ​​500 بیکن کبابی متوسط ​​380 رست بیف 280 برگر گوشت گاو منجمد 280 مرغ 200 ماهی کاد 100 اردک کبابی 400 هادوک 110 اردک کبابی 400 هادوک 110 ماهی 110 هالیبوت 125 ژامبون 2400 میگو 100 گوشت خوک 290 گوشت خرگوش 180 ماهی قزل آلا 180 ساردین کنسرو شده در روغن 220 ساردین در سس گوجه فرنگی 180 سوسیس گوشت خوک سرخ شده 320 سوسیس خوک کبابی 280 تن ماهی در روغن 180 تن ماهی در آب و نمک 180 تن ماهی 100 عدد بوقلمون پرمصرف ترین غذاهای گروه میوه و سبزیجات میوه ها و سبزیجات منابع فیبر غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند. میزان کالری میوه ها و سبزیجات پرمصرف در جدول زیر آمده است: نام ماده غذایی میزان کالری (در هر صد گرم) سیب 44 موز 65 لوبیا 80 شاه توت 25 انگور سیاه 30 کلم بروکلی 32 کلم آب پز 20 هویج آب پز 25 کلم پیچ آب پز 30 کرفس جوشانده 10 گیلاس 50 کدو سبز 20 خیار 10 تاریخ 235 انگور 62 گریپ فروت 32 کیوی 50 تره فرنگی جوشانده 20 عدس جوشانده 100 کاهو 15 28 قارچ خام 15 قارچ کباب شده 12 قارچ سرخ شده 145 زیتون 80 پیاز جوشا پرتقال 304 8 نخود نخود پخته 120 هلو 30 گلابی 38 فلفل 16 آناناس 40 آلو 39 اسفناج 8 توت فرنگی 30 ذرت شیرین 130 گوجه فرنگی 20 جدول کالری مواد غذایی پرمصرف از محصولات لبنی که بر اساس گروه پروتئینی شیر هستند. کربوهیدرات و کلسیم و برای سلامت استخوان مفید است. . نام غذا کالری (در هر صد گرم) پنیر متوسط ​​440 چدار 260 پنیر دلمه 98 پنیر خامه ای کم چرب 80 پنیر خامه ای 428 خامه تازه کم چرب 160 خامه تازه 200 خامه دوبل تازه 430 تخم مرغ 150 تخم مرغ سرخ شده 180 خامه 180 Ice شیر کم چرب 50 شیر بدون چربی 38 شیر سویا 36 ماست طبیعی 60 ماست کم چرب 45 جدول گروه غذاها از چربی ها و شیرینی ها در پاسخ به این سوال که بیشترین کالری چیست؟ در چربی ها و شیرینی ها خلاصه می شود. هر غذایی که دارای چربی و قند بالا باشد، کالری بالایی دارد. در زیر کالری پرمصرف ترین چربی ها و شیرینی ها آورده شده است. نام غذا کالری (در هر صد گرم) چربی خالص 900 کره 750 صمغ 8 کالری در هر عدد شکلات 500 روغن جگر ماهی 900 اسنک ذرت 500 چیپس سیب زمینی 500 عسل 280 مربا 250 مارگارین 750 روغن ذرت 900 روغن ذرت و آفتابگردان 60 شکر سفید 400 اگر در مورد جدول کالری غذاهای پرمصرف سوالی دارید سوال خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا پزشکان سایت سیب به سوال شما پاسخ دهند. منبع www.uncledavesenterprise.com سوالات متداول در مورد جدول کالری پرمصرف ترین مواد غذایی بیشترین کالری کدام است؟ چربی ها و شیرینی ها بیشترین کالری را دارند. کمترین کالری چیست؟ سبزیجات دارای برگ سبز تازه کمترین کالری را در بین غذاها دارند. کالری غذا چگونه افزایش می یابد؟ اگر در هنگام تهیه غذا از روغن یا روش هایی مانند سرخ کردن استفاده شود، کالری غذا افزایش می یابد. بهتر است از روش جوشاندن استفاده کنید.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید