حداکثر رضایت شرکت کنندگان از نحوه برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی ایران


بزرگترین رویداد صنعت لوازم خانگی ایران با حضور صنعتگران و کارآفرینان داخلی و شرکت های خارجی فعال در این صنعت در قالب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (HAMEX2022) از روز سه شنبه 8 آذرماه به مدت 4 روز در محل نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی برگزار می شود. محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. به گزارش اقتصاد و نمایشگاه، این رویداد بزرگ فعالان صنعت لوازم خانگی ایران با استقبال حداکثری و حضور 517 شرکت شامل 15 شرکت و نمایندگان خارجی از کشورهای امارات متحده عربی، برزیل، تایوان، ترکیه، چین، روسیه، کره جنوبی و رومانی در 39000 متر مربع فضای نمایشگاهی برپا شده است. افزایش سطح تولید و حجم مبادلات تجاری خارجی، توسعه همکاری های اقتصادی، ایجاد رقابت سالم داخلی و بین المللی، تبادل اطلاعات و دانش فنی، انتقال فناوری و توسعه و گسترش ارتباطات بین المللی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بین المللی است. است. در این نمایشگاه برترین برندهای صنعت لوازم خانگی ایران گرد هم آمده اند تا آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند. بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی فرصت مناسبی برای آشنایی با جدیدترین محصولات، تجهیزات و خدمات ارائه شده در این صنعت است. در ادامه این مراسم، خبرنگاران گروه رسانه صنعت نمایشگاهی با حضور در غرفه های شرکت های مطرح صنعت لوازم خانگی، نظرات آنها را در خصوص این رویداد جویا شدند. شرکت کنندگان در این نمایشگاه با اشاره به فرصت های مناسب نمایشگاه لوازم خانگی برای تبلیغات هدفمند، بازاریابی و گفتگو با صنعتگران و فروشندگان و نمایندگان شرکت های مختلف، به مشکلات موجود این صنعت از جمله رشد هزینه ها و مالیات و موانع تولید و صادرات آنها خاطرنشان کردند و معتقدند افزایش نرخ ارز فرصتی است تا تولیدکنندگان از آن برای صادرات لوازم خانگی به بازار عراق و سایر کشورهای منطقه استفاده کنند. نمایشگاه لوازم خانگی فرصت مناسبی برای تبلیغات هدفمند است جواد مشکانی مدیرعامل شرکت سپیدار صنعت مدرن با برند انحصاری هایا گفت: نمایشگاه ها از نظر تبلیغاتی فرصت بسیار خوبی برای شرکت ها است. ما از سال 1378 در نمایشگاه تاسات حضور داشتیم و امسال اولین سالی است که به نمایشگاه لوازم خانگی آمده ایم. نمایشگاه فضای فوق العاده ای دارد و بازدیدکنندگانی از کل کشور و حتی کشورهای خارجی داشتیم. این فضا جنبه تبلیغاتی فوق العاده ای برای تولیدکنندگان دارد که قابل مقایسه با سایر تبلیغات در سایر بسترهای تبلیغاتی نیست. شرکت ما تاکنون وارد عرصه صادرات نشده و تولیدات ما تنها پاسخگوی نیاز داخلی بوده است، اما امسال با صحبت هایی که با تعدادی از مشتریان خارجی داشتیم، مشخص شد که در صورت حمایت های لازم، وارد بازار خواهیم شد. حوزه صادرات وی با اشاره به فعالیت شرکت مدرن سپیدار صنعت گفت: این شرکت ها محصولات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع را با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند. از جمله محصولات این شرکت می توان به کولر آبی ایستاده، پشت بام، زیر سقفی، کوره هوای گرم، فن کویل، داکت اسپلیت و … اشاره کرد که یکی از مهمترین اهداف ما خدمات پس از فروش است که بسیار منسجم هستیم. و در این زمینه فعال است. محصولاتی که شرکت ما تولید می کند در مقایسه با نمونه های مشابه در بازار از نظر کیفیت بدنه و سیستم موتور دارای ویژگی های متمایزی است و سعی کرده ایم محصولی با کیفیت تولید کنیم. و لوکس تولید کند. اکثر مشتریان ما در مناطق کویری هستند و محصولات شرکت های ما به دلیل کارایی بالا با آب و هوای این منطقه مناسب است. خوشبختانه بیش از 90 درصد محصولات ما تولید داخل است و سعی کردیم مواد اولیه را نیز از داخل تهیه کنیم. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای از جمله بیمه، مالیات و تامین مواد اولیه مواجه هستند، تصریح کرد: تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند. وی خاطرنشان کرد: در صورت رفع این مشکلات می توان صادرات را توسعه داد و حتی قیمت ها را ثابت نگه داشت زیرا یکی از مشکلات مصرف کنندگان و حتی تولیدکنندگان افزایش قیمت است. از دیگر مشکلات تولیدکنندگان می‌توان به عدم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات اشاره کرد، دریافت تسهیلات از بانک کار ساده‌ای نیست، به خصوص که اوج کار ما در 3 ماهه پایانی سال است. و در این زمان بانک ها از ارائه تسهیلات خودداری می کنند. امیدوارم دولت به این مشکلات که بارها اشاره شده است رسیدگی کند. مهمترین مشکلات صنعت بحث مالیات است. قاسمی مدیر صنایع دستی صنعت کار به خبرنگار ما گفت: این شرکت از مشهد در این نمایشگاه شرکت کرده است. کار شرکت ما نقاشی و رنگ آمیزی چینی و کریستال ایرانی می باشد. ما ظروف چینی را از شرکت های دیگری مانند نوری، فرش و کیپ می خریم و با فرآیندهای مختلفی که روی آن انجام می دهیم محصول را به بازار می فروشیم. این شرکت حدود دوازده سال است که کار خود را آغاز کرده و نزدیک به 9 سال است که در نمایشگاه حضور دارد و برای شناخت مشتری و بازار لازم است در نمایشگاه شرکت کرد. نمایشگاه لوازم خانگی بهترین فرصت برای تولید کننده است. همه تولیدکنندگان داخلی باید در این فضا حضور داشته باشند و محصولات خود را ارائه دهند. هزینه یک فضای 36 متری در نمایشگاه حدود 100 میلیون است اما بازخوردی که تولیدکنندگان می گیرند چندین برابر است. البته شاید در همان سال این بازخورد را نبیند، اما مشتریانی داشتیم که یکی دو سال پیش بازدیدکننده بودند و ما را پیدا کردند و به همین دلیل می توانم بگویم نمایشگاه عالی است. شرکت ما در زمینه صادرات بسیار موفق بوده و عمده صادرات ما به کشورهای آسیای میانه و عراق است که با توجه به قیمت دلار خرید از کشورمان برای آنها بسیار مقرون به صرفه است. ما از دولت هیچ حمایتی نمی خواهیم، ​​اما تنها خواسته ما این است که راه ما مسدود نشود و سنگ به پای ما پرتاب نشود. مهم ترین مشکلات ما مالیات و دارایی است، چرا دولت باید از من که برای کشور ارزآوری می کنم و برای چند نفر شغل ایجاد کرده ام مالیات بگیرد. این موضوع باعث شد در حالی که ظرفیت تولید داریم و بازارهای داخلی و خارجی از محصولات ما استقبال می کنند نتوانیم کارمان را توسعه دهیم. لزوم حمایت دولت در تامین نقدینگی و هزینه واردات مواد اولیه نعیمی، رئیس بازرگانی و فروش شرکت لیمون چینی نیز در گفتگو با اقتصاد و نمایشگاه گفت: لیمون چینی تولید کننده ظروف تزئینی و فانتزی چینی ظروف آشپزخانه چینی ، از سال 1372 در شهرک صنعتی آغاز به کار کرده است. توس مشهد شروع شد و از همان سال در نمایشگاه حضور داشتیم. در یکی دو سال اولی که در نمایشگاه حضور داشتیم هیچکس ما را نمی شناخت، اما در حال حاضر شرکت لیموترش چینی یکی از برندهای پیشرو در بازار است و یکی از دلایل شناخته شدن ما حضور مستمر در نمایشگاه بود. نمایشگاه. الان کارخانه ما مشتریان و نمایندگان خاص خود را دارد و ما نمایندگان جدید نمی پذیریم اما به دلیل مشتریان قدیمی و عرضه محصولات جدید در نمایشگاه حضور داریم. حدود نیمی از تولیدات کارخانه لیموترش چینی صادر می شود اما با وجود اینکه هم بازار داخلی و هم بازار خارجی ظرفیت بالایی دارد اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نمی توانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم. ایجاد این فضا بر عهده دولت و مسئولان اقتصادی است. اکنون شرکت ما برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کرده است و در صورت تامین فضا و حمایت های لازم قطعا این تعداد نیروی کار به سه برابر افزایش می یابد و کارخانه های لیموترش چینی می توانند بار بزرگی بر روی مشکل اشتغال باشند. . سیاستگذاران اقتصادی باید از تولید حمایت مالی کنند و نقدینگی را تامین کنند. حدود 50 درصد مواد اولیه تولید ما وارداتی است، دولت می تواند به ما یارانه بدهد و بعد از تولید و فروش آن را به دولت برگردانیم، اما همین موضوع از تولیدکننده منع می شود.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید