خواص انار (انار). مجله سیب


در بیشتر منابع از ایران به عنوان خاستگاه انار یاد شده است و البته این میوه در کشورهای شرق ایران مانند افغانستان و پاکستان تا شمال هند و هیمالیا کشت می شده است. سابقه مصرف انار در شرق و خاورمیانه به دوران باستان باز می گردد. اما در اروپا و آمریکا فقط در دو قرن اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. پس از هند، ایران دومین تولید کننده و صادرکننده انار در جهان است. در این مطلب از مطالب پزشکی مجله سیب به ترکیب، ویتامین ها و خواص انار می پردازیم. ویتامین های انار چیست؟ وقتی در مورد ارزش غذایی یک میوه یا یک ماده غذایی صحبت می کنید، احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید که آن میوه یا ماده غذایی حاوی چه مواد و ویتامین هایی است. در مورد انار سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که انار چه ویتامین هایی دارد. بیش از 75 درصد وزن دانه انار را آب تشکیل می دهد. صد گرم انار حاوی 83 کالری انرژی، 19 گرم کربوهیدرات، 1.7 گرم پروتئین، 3 میلی گرم سدیم، 236 میلی گرم پتاسیم، 4 گرم فیبر غذایی، 14 گرم شکر، 1.2 گرم چربی و 1.0 گرم کل چربی است. از چربی اشباع شده میزان چربی ترانس و کلسترول موجود در انار صفر است. انار همچنین حاوی ویتامین C و B (که از مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن هستند) و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، فسفر و روی است. انار منبع مناسبی برای تامین بخشی از آب، کربوهیدرات ها، فیبرهای غذایی، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و انرژی مورد نیاز روزانه بدن است. خواص انار خواص زیادی برای انار ذکر شده و مطالعات زیادی در مورد خواص این میوه انجام شده است. در ادامه به اختصار به برخی از فواید انار برای سلامتی اشاره می کنیم. خواص ضد التهابی، ضد عفونت و ضد سرطانی انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به نام پلی فنول ها و آنتوسیانین ها شناخته می شوند. آب انار تازه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به هر آب میوه دیگری است. میزان آنتی اکسیدان موجود در آب انار تازه سه برابر بیشتر از شراب قرمز و چای سبز است. انار تازه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C نیز می باشد.آنتی اکسیدان ها و ویتامین های انار رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کند که عامل اصلی اکسیداسیون سلولی، سرطان و پیری هستند و این خواص انار برای کبد چرب نیز مفید است و می تواند این بیماری را بهبود بخشد. . این مواد همچنین به تخریب سلول های سرطانی کمک می کنند که به طور طبیعی و ناگزیر هر روز در بدن تولید می شوند و باید از بین بروند. از سوی دیگر، وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین C در انار می تواند به کاهش واکنش های التهابی در بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک کند. کمک به سلامت قلب و عروق و کاهش فشار خون. وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان های فراوان در انار می تواند از فرآیند اکسیداسیون چربی ها (به ویژه کلسترول LDL) در دیواره رگ ها جلوگیری کند و از آسیب به دیواره رگ ها که باعث شروع تصلب شرایین، فشار خون بالا می شود، جلوگیری کند و از شروع بیماری های قلبی عروقی از طرفی نسبت پتاسیم به سدیم در انار بسیار زیاد است که باعث دفع سدیم از کلیه ها و کاهش فشار خون می شود. رژیم های غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات، با پتاسیم فراوان، بخش مهمی از رژیم های غذایی مناسب برای سلامت قلب و عروق امروزی هستند. سیستم تنفسی و ریه های ما ارتباط نزدیکی با سیستم قلبی عروقی دارند. خواص انار برای ریه و سیستم تنفسی نیز جالب است. این میوه با داشتن آنتی اکسیدان فراوان به سلامت ریه نیز کمک می کند و با حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی به طور غیر مستقیم در سلامت دستگاه تنفسی نقش دارد. کاهش التهاب در دستگاه گوارش. آنتی اکسیدان های موجود در انار می توانند به کاهش واکنش های التهابی در روده ها و دفع مواد زائد از سیستم گوارش کمک کنند. این ویژگی می تواند به کاهش علائم در بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو کمک کند. برای بهره مندی از این خواص انار می توان آن را به صورت پخته مصرف کرد. خواص انار پخته برای معده و دستگاه گوارش نیز در منابع مختلف ذکر شده است و در این مورد هضم این میوه فشار کمتری به دستگاه گوارش وارد می کند. کمک به بیماران دیابتی تحقیقات اولیه نشان داده است که نوشیدن روزانه آب انار تازه (1.5 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) می تواند وضعیت قند را در بیماران دیابتی بهبود بخشد. قندهای فروکتوز و سوربیتول موجود در آب انار، اگرچه شیرین تر از گلوکز هستند. اما قند خون و ترشح انسولین را در بیماران دیابتی افزایش نمی دهند. افراد مبتلا به مشکلات مزمن کلیوی (به ویژه دیابتی ها) اغلب دفع پروتئین دارند. گفته می شود بین مصرف انار و دفع پروتئین در این افراد رابطه معکوس وجود دارد. یعنی می تواند دفع پروتئین این افراد را تا حدودی بهبود بخشد. اما باید توجه داشت که در کنار مصرف انار و حذف پروتئین، درمان دارویی نیز باید زیر نظر پزشک به دقت پیگیری شود. خواص ضد التهابی انار با کمک به تسکین التهاب عضلات و مفاصل می تواند با کاهش التهاب مفاصل، به کاهش مشکلات و علائم بیماری در افراد مبتلا به آرتروز و آرتریت روماتوئید کمک کند. افرادی که ورزش های سخت انجام می دهند معمولا از خستگی و آسیب های عضلانی رنج می برند. برخی تحقیقات اولیه نشان داده است که مصرف روزانه آب انار می تواند این آسیب ها را ترمیم کند. به نظر می رسد خواص ضدالتهابی انار باعث ایجاد اثرات فوق می شود. خواص انار برای پوست انار برای پوست منبعی غنی از ویتامین C است که تحقیقات اثربخشی آن را در درمان پوست های کدر و خشک ثابت کرده است. هنگامی که به طور مرتب به صورت موضعی استفاده شود، می تواند زبری پوست را کاهش دهد. همچنین حدود 82 درصد وزن حجمی انار را آب تشکیل می دهد و در نتیجه در حفظ رطوبت پوست موثر است. خواص انار برای کاهش وزن انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها و اسید لینولنیک کونژوگه است. همه اینها به چربی سوزی و افزایش متابولیسم کمک می کند. آب انار همچنین به سرکوب اشتهای شما کمک می کند. خواص نعوظی انار انار سطح اکسید نیتریک را به خصوص در افرادی که دارای پلاک شریانی بالایی هستند افزایش می دهد. هرچه آب انار بیشتری مصرف کنید، پلاک های شریانی در رگ های شما کمتر می شود. انار گردش خون سالم را حفظ می کند، که برای میل جنسی قوی و عملکرد نعوظ ضروری است. جلوگیری از پیشرفت سرطان. از نظر تئوری، مواد موجود در انار می تواند رادیکال های آزاد را خنثی و از بین ببرد و از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. مطالعات زیادی با استفاده از قرص های حاوی عصاره انار در درمان سرطان پروستات، سینه و چندین سرطان دیگر انجام شده است و برخی از آنها ادعا می کنند که این درمان ها موثر هستند. با این حال، تحقیقات بالینی گسترده تری برای اثبات اثربخشی این درمان ها مورد نیاز است. با این حال، در مورد سرطان پروستات، مصرف روزانه آب انار ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را در مردان کاهش دهد. نکاتی در مورد انار سعی کنید تا حد امکان انار هسته دار را کامل و تازه مصرف کنید تا از حداکثر آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آن بهره مند شوید. بیشتر آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آب انار پس از مدتی از بین می رود. پس آب انارهای موجود در بازار برخلاف تبلیغات فراوانی که در مورد آنها می شود فواید ذکر شده را برای سلامتی انسان ندارد. افرادی که در هضم دانه و هسته انار مشکل دارند می توانند آب انار تازه بنوشند. می توانید از انار در تهیه سالاد میوه، دسر و اسموتی های مختلف استفاده کنید. رب انار نیز یکی از بهترین طعم های طبیعی برای غذا است. اگر در مورد خواص انار سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید تا پزشکان سایت سیب به سوال شما پاسخ دهند. منابع: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/ https://www.medicalnewstoday.com https://www.webmd.com سوالات متداول در مورد خواص انار ویتامین های انار چیست؟ انار حاوی مقادیر قابل قبولی ویتامین B و C است و همچنین سرشار از سایر مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. فواید انار چیست؟ انار دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد عفونی کننده است. همچنین در بهبود سلامت قلب و عروق و فشار خون موثر است، کنترل قند را در بیماران دیابتی بهبود می بخشد و علاوه بر بهبود پوست، التهاب مفاصل را نیز برطرف می کند. آیا انار برای کاهش وزن مفید است؟ انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها و اسید لینولنیک کونژوگه است. همه اینها به چربی سوزی و افزایش متابولیسم کمک می کند. آب انار همچنین به سرکوب اشتها کمک می کند.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید