روش صحیح مصرف غذاها؛ چه چیزی میخواهید بدانید!


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حتی اگر سالم ترین غذاها را انتخاب کنید، بدون در نظر گرفتن نحوه صحیح مصرف غذاها، نمی توانید از تمام خواص و مواد مغذی موجود در آنها بهره مند شوید. چند نمونه از بزرگترین اشتباهاتی که مانع از جذب ویتامین ها و مواد معدنی در غذاها می شود نمونه های زیر است. فهرست مطالب (کلیک کنید) استفاده صحیح از غذاهای گوجه فرنگی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی است اما بهتر است برای استفاده از تمام خواص آن طبخ شود. غلات کامل غلات کامل حاوی سبوس و دارای آنتی اکسیدان هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاها متصل شده و از جذب آنها جلوگیری می کند. اگر این دانه ها را قبل از مصرف در آب قرار دهید و بگذارید مدتی به همان حالت باقی بمانند باعث آزاد شدن فیتات موجود در آن ها و از بین رفتن آن ها می شود. ماست ماست حاوی آب است، به همین دلیل اکثر مردم تمایلی به مصرف آن ندارند. در حالی که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین B12 و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن با غذا خودداری کنید زیرا باکتری های مفید موجود در آن در اثر حرارت از بین می روند. دانه کتان حاوی خواص درمانی بسیاری است، در حالی که منبع غنی از فیبر، امگا 3، لیگنان و همچنین یک ماده شیمیایی گیاهی است که خواص ضد سرطانی دارد. از آنجایی که بدن ما قادر به هضم این دانه نیست، برای استفاده از خواص غذایی آن، این دانه را آسیاب کنید تا قسمت های ارزشمند آن از بین نرود. مارچوبه این سبزی ارزشمند را نجوشانید. این ویتامین C موجود در مارچوبه را از بین می برد. پیشنهاد می کنیم مارچوبه را بخارپز کرده و در آخر کبابی کنید. آب مارچوبه بخار پز شده را دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس استفاده کنید تا از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی موجود در آن بهره ببرید. چای سیاه قبل از اینکه شیر را به چای خود اضافه کنید، تحقیقات نشان داده است که افزودن لبنیات به چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی چای را از بین می برد. پروتئین های شیر به ترکیب موجود در چای سیاه به نام کاتچین متصل می شوند و ترکیبات مفید موجود در چای را از بین می برند. کلم بروکلی کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، کلروفیل، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد سرطانی است. بنابراین آن را به صورت بخارپز یا آب پز مصرف کنید و از سرخ کردن آن خودداری کنید تا باعث از بین رفتن مواد مغذی این سبزی نشود. آلیسین موجود در سیر که خاصیت ضد سرطانی دارد، زمانی که در معرض نور و هوا قرار می گیرد بیشترین تاثیر را دارد. سیر را له کنید و سپس به مدت 10 دقیقه در معرض هوا قرار دهید تا از خواص فراوان آن بهره مند شوید. توت فرنگی بر خلاف سیر است، چاقو زدن توت فرنگی یا خرد کردن آن منجر به کاهش جذب ویتامین C و آنتی اکسیدان های این میوه می شود. ویتامین C موجود در توت فرنگی به نور و اکسیژن حساس است و در صورت قرار گرفتن در معرض آنها از بین می رود. اگر قرار است میوه هایی مانند توت فرنگی را خرد کنید و سپس مصرف کنید، پیشنهاد می کنیم از خوردن آنها به هیچ وجه خودداری کنید. موز و شیر یکی دیگر از میان وعده های بسیار محبوب هستند که بسیاری از مردم نمی دانند که می تواند درون شما را خراب کند. موز و شیر سموم سنگینی را تشکیل می دهند. این سموم باعث خستگی و کندی ذهن می شوند. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید