روغن کنجد برای لاغری و چربی سوزی + روش مصرف و میزان کالری



این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از دانه ها نیروگاه مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که برای بدن ما ضروری هستند. یکی از دانه هایی که اغلب به عنوان سالم ترین دانه های دنیا معرفی می شود، دانه کنجد است. دانه های کنجد فواید سلامتی و تغذیه ای شگفت انگیزی دارند. همچنین روغن کنجد برای کاهش وزن بسیار مفید است و به سلامت قلب و استخوان ها، پوست و مو کمک می کند. البته باید توجه داشت که این روغن به طور خودکار چربی های اضافی را از بین نمی برد و نمی سوزاند، بلکه مواد و ترکیبات موجود در آن به افراد کمک می کند تا به رژیم لاغری خود پایبند باشند. در این مقاله به تاثیرات روغن کنجد در کاهش وزن، ارزش غذایی این روغن، نحوه استفاده از آن برای کاهش وزن و دستور تهیه چند غذای جدید و فوق العاده برای کاهش وزن با روغن کنجد می پردازیم. فهرست مطالب (کلیک کنید) اثرات روغن کنجد بر کاهش وزن دانه کنجد حاوی مقدار قابل توجهی عناصر کمیاب مفید است. روغن کنجد نه تنها برای خلق شاهکارهای آشپزی، بلکه برای اهداف درمانی و کاهش وزن نیز استفاده می شود. بسیاری از افراد از استفاده از این روغن در رژیم غذایی خود اجتناب می کنند زیرا آن را پر کالری می دانند، اما این اشتباه است! کافی است نحوه مصرف آن را یاد بگیرند تا متوجه شوند روغن کنجد چقدر برای کاهش وزن مفید و موثر است. لازم به ذکر است که تنها دو قاشق غذاخوری از این روغن در روز مجاز است و این مقدار انرژی حدود 220 کیلو کالری را برای بدن به ارمغان می آورد. آیا این روغن می تواند اشتها را سرکوب کرده و کالری بسوزاند. اگر یک بشقاب سالاد سبزیجات با روغن کنجد سرو شود، می تواند تا چند ساعت احساس سیری در شما ایجاد کند. اما این روغن فواید دیگری برای کاهش وزن دارد. با کمک روغن کنجد می توانید متابولیسم را تثبیت کنید، محتوای هورمون ها را متعادل کنید و ماهیچه ها را تقویت کنید. علاوه بر این، این روغن حاوی ماده خاصی به نام سمازول است. این ماده برای تجزیه سریع رسوبات چربی غیر قابل رسوب لازم است و کاهش وزن را تسریع می کند. همچنین روغن کنجد فرصتی برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با سردرد در طول رژیم غذایی فراهم می کند. استفاده منظم از روغن کنجد حافظه را بهبود می بخشد، با پرخاشگری و بی خوابی مقابله می کند و استرس را از بین می برد. یکی از مهمترین فواید دانه های کنجد در محتوای پروتئین فراوان آن نهفته است. پروتئین ها بسیار سیر کننده هستند و مصرف روزانه مقدار مناسب دانه کنجد یا روغن آن می تواند به افراد کمک کند سریعتر احساس سیری کنند و از پرخوری اجتناب کنند. این به کاهش وزن کمک می کند. از طرفی پروتئین موجود در دانه کنجد نیز سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و کاهش وزن را آسان می کند. یک رژیم غذایی غنی از پروتئین که شامل کنجد یا روغن کنجد است، به خصوص زمانی که با ورزش ترکیب شود، می تواند به کاهش چربی و حفظ عضلات کمک کند. دانه های کنجد از مواد شیمیایی به نام لیگنان تشکیل شده است. این لیگنان ها می توانند به فرد کمک کنند چربی بیشتری بسوزانند زیرا باعث می شوند بدن آنزیم های کبدی چربی سوز بیشتری را آزاد کند. همچنین، لیگنان ها به مهار تشکیل و جذب محتوای کلسترول و کاهش متابولیسم چربی کمک می کنند. لازم به ذکر است که یک قاشق غذاخوری کنجد حاوی حدود 52 کالری انرژی است. بنابراین، برای کاهش وزن با کمک روغن کنجد، نمی توان آن را به سادگی در کنار رژیم غذایی معمول خود استفاده کرد. کاری که باید کرد مصرف کنجد یا روغن آن به جای برخی مواد غذایی دیگر (مخصوصا غذاهایی که کالری بیشتری دارند) است. برای کاهش وزن می توانید به جای کره بادام زمینی از کره کنجد یا روغن کنجد استفاده کنید. جایگزین روغن های تصفیه شده یا فرآوری شده دیگر. دانه های کنجد سرشار از فیبر غذایی و پروتئین هستند که همراه با محتوای چربی خود، تعادل ماکرو کاملی را برای رژیم کتوژنیک ایجاد می کنند. برای یک رژیم غذایی متعادل و کم کربوهیدرات، افزودن دانه کنجد می تواند فشار خون را بهبود بخشد، دیابت را کنترل کند، استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و چربی خون را بهبود بخشد. موثر است. متابولیسم را می توان با کمک روغن کنجد تثبیت کرد. فواید روغن کنجد روی دانه های کنجد برای لاغری سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، فیبر، ویتامین ها، آهن و امگا 3 است و می تواند به کاهش وزن کمک کند. مواد مغذی موجود در روغن کنجد نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به سلامت پوست و مو، سم زدایی، تعادل هورمونی و حمایت از سلامت قلب کمک می کند و حتی می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. دو ترکیب منحصربفرد موجود در این روغن – سسامین و سسمولین – دارای اثرات کاهش کلسترول، جلوگیری از فشار خون بالا و کاهش وزن است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا روغن کنجد می تواند بهترین چاشنی برای کاهش وزن و کمک به خلاص شدن از شر چربی های سرسخت شکم باشد. فیبر کنجد سرشار از فیبر است. این فیبر که در روغن آن نیز وجود دارد، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. فیبرها ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند و در نتیجه از پرخوری جلوگیری می کنند. 100 گرم دانه کنجد 8 گرم فیبر دارد. فیبر همچنین با وارد کردن قند و چربی به جریان خون با سرعت ثابت به تثبیت قند خون و جلوگیری از گرسنگی فوری کمک می کند. کنجد به دلیل داشتن سدیم کم، به تنظیم مایعات بدن کمک می کند. و از احتباس آب در بدن جلوگیری می کند. لیگنانلینان ها با آزادسازی آنزیم های چربی سوز بیشتر در بدن به سوزاندن چربی کمک می کنند. همچنین گفته می شود که لیگنان ها از تشکیل و جذب کلسترول جلوگیری می کنند و متابولیسم چربی را کاهش می دهند. پروتئین: معمولاً افزایش مصرف پروتئین اولین تغییر رژیم غذایی است که برای کاهش وزن ضروری است. دانه کنجد و روغن آن منبع بسیار خوبی از پروتئین است که باعث افزایش متابولیسم و ​​سرکوب گرسنگی می شود. دانه های کنجد و روغن آن منبع عالی پروتئین هستند. اسیدهای آمینه دانه های کنجد و روغن آن سرشار از اسیدهای آمینه قوی مانند تریپتوفان و پلی فنول ها هستند. این مواد به افراد کمک می کند تا به رژیم کاهش وزن خود پایبند باشند و چربی های سرسخت شکم را به طور موثر بسوزانند. روغن کنجد را می توان روی سالاد ریخت یا برای سرخ کردن سبزیجات و گوشت استفاده کرد. تقویت استخوان ها طب سنتی تایوانی مدت هاست که از روغن کنجد برای خواص ضد التهابی و درمان التهاب مفاصل، دندان درد و آرتروز استفاده می کند. اخیراً مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان داده است که روغن کنجد می تواند التهاب را کاهش دهد که برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند مفید و ضروری است. ارزش غذایی روغن کنجد در یک فنجان (218 گرم) روغن کنجد به شرح زیر است: کربوهیدرات های کالری: 0 گرم چربی کل: 218 گرم چربی اشباع شده: 31 گرم چربی تک اشباع: 86.5 گرم چربی غیراشباع: 91 کالری اسیدهای چرب امگا 3: 654 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 6: 900 میلی گرم پروتئین: 0 گرم ویتامین K: سی و هفت درصد از نیاز روزانه به ویتامین E: پانزده درصد از نیاز روزانه. آیا روغن کنجد برای کاهش وزن مفید است؟ چاقی و اضافه وزن یا قرار نداشتن در محدوده سالم BMI را می توان یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها در نظر گرفت. بسیاری از مردم در سراسر دنیا انواع و اقسام کارها را برای کاهش وزن امتحان می کنند، برخی از آنها موفق هستند و برخی دیگر در دام رژیم ها و مدهایی می افتند که هیچ نتیجه ای ندارند. یکی از مطمئن ترین راه ها برای کاهش وزن، تغذیه سالم و پیروی از یک برنامه است. ورزش مناسب است. تقریبا تمام غذاهای طبیعی می توانند به نوعی به کاهش وزن شما کمک کنند و یکی از این غذاها روغن کنجد است. روغن کنجد برای اولین بار حدود 5000 سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. اما با وجود استفاده از روغن کنجد برای قرن ها، اخیراً فواید روغن کنجد برای کاهش وزن برای ما شناخته شده است. اما روغن کنجد چقدر برای کاهش وزن مفید است؟ این روغن سرشار از چربی های سالم است و حاوی چربی ترانس نیست که به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند. خواص زیر نیز به افزایش ارزش فواید آن برای کاهش وزن کمک می کند: بدون کربوهیدرات است. سرشار از لیگنان هایی مانند سزامول است که می تواند به سوزاندن چربی کمک کند. دانه های کنجد سرشار از فیبر هستند. اگر از روغن کنجد خالص و ارگانیک استفاده می کنید، می توانید از این فیبر نهایت استفاده را ببرید که به شما کمک می کند سریعتر احساس سیری کنید و هضم بهتری داشته باشید. سدیم باعث احتباس مایعات در بدن ما می شود. روغن و دانه های کنجد سدیم کمی دارند که به کاهش وزن آب در بدن کمک می کند. دانه ها و روغن کنجد، اگر به درستی فشرده شوند، می توانند منبع خوبی از پروتئین باشند که می توانند به افزایش متابولیسم و ​​در نهایت کاهش چربی کمک کنند. این شرایط کرونا باعث شده همه ما در خانه بمانیم و فرصت خوبی است که برای یک مهمانی و عروسی بعد از کرونا یک تغییر بزرگ ایجاد کنیم و همه را غافلگیر کنیم. کافی است همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید وزن کم کنید و به اندامی که همیشه می خواستید برسید. ! از این لحظه در کنار شما هستیم تا با هم به هدفتان برسیم. ثبت نام کنید و مشاوره رژیم غذایی دریافت کنید. چگونه می توان از روغن کنجد برای کاهش وزن استفاده کرد؟ در اینجا چند راه سالم و آسان برای به دست آوردن حداکثر سود هنگام استفاده از روغن کنجد برای کاهش وزن آورده شده است. افزودن روغن کنجد به سس سالاد برای کاهش وزن: برای افرادی که از قبل رژیم غذایی سالمی دارند، افزودن کمی روغن کنجد ارگانیک به عنوان رویه به سالاد یا مخلوط کردن آن با سس ماکارونی یا سایر سس ها در کنار سرکه برنج مناسب است و یک مغز آجیلی خوشمزه می دهد. طعم دادن به سس افزودن روغن کنجد برای کاهش وزن به نان گندم کامل و بدون گلوتن، افزودن روغن کنجد برای کاهش وزن به نان سیر یا خمیر نان خانگی ترکیبی سالم و خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از روغن کنجد برای پخت و پز ساده ترین راه برای استفاده از روغن کنجد برای کاهش وزن است. از آن در آشپزی استفاده می شود که با خاصیت چربی سوزی به تسهیل این امر کمک می کند. استفاده از روغن کنجد برای کاهش وزن به عنوان ماریناد. طعم عالی. استفاده از دانه های کنجد در غذاها و شیرینی ها بسیار منعطف است و به روش های مختلفی برای کاهش وزن استفاده می شود. می توانید آن ها را روی هر غذای ساده ای (مثل سالاد، ساندویچ و…) بپاشید یا به شیرینی ها، کلوچه ها و کیک ها اضافه کنید تا طعمی سنتی و خوشمزه ایجاد کنید. دانه کنجد را می توان با دانه های دیگر مانند دانه چیا، دانه خشخاش و سیاه دانه ترکیب کرد و به عنوان میان وعده یا با پنیر صبحانه مصرف کرد. روغن کنجد بخشی از انواع دستور العمل ها در سراسر جهان است. با این حال، برخی از افراد زمانی که رژیم غذایی حاوی این روغن را امتحان می کنند، به سرعت تغییرات وزن را مشاهده می کنند. ویژگی رژیم های غذایی حاوی روغن کنجد برای کاهش وزن این است که یک قاشق چای خوری از این روغن را 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی میل کنید. این رژیم ها شامل مرغ، ماهی، میگو، کفیر و سبزیجات تازه است. منوی نمونه رژیم های روغن کنجد به شرح زیر است: صبحانه: کره، سالاد سبزیجات، ماست خانگی اواسط صبح: مقداری مرغ آب پز، خیار تازه ناهار: سوپ سبزیجات، ماهی بخار پز، سالاد بعد از ظهر: کمی پنیر کم چرب شام: آب پز مصرف میگو با سبزیجات تازه، کفیر در این رژیم، لبنیات با درصد چربی کم، آب معدنی، انواع چای و آب میوه طبیعی مجاز است. دستور تهیه چند غذای رژیمی هیجان انگیز با روغن کنجد. اکنون که فواید روغن کنجد را می‌دانید، این فرصت را خواهید داشت که رژیم غذایی خود را با سالاد تکمیل کرده و میان وعده‌های خوشمزه متنوعی میل کنید. روغن کنجد اغلب به غذاهای حاوی قارچ، سبزیجات، گوشت و ماهی اضافه می شود. دستورالعمل های غذایی زیر نیز می تواند ایده های خوبی برای پخت و پز با این روغن باشد. رول مرغ مواد لازم: هویج: 1 عدد، فلفل دلمه ای: 1 عدد، سینه مرغ: 1 عدد کامل، پیاز: 1 دسته، سرکه برنج: 2 قاشق چایخوری، روغن کنجد: 1 قاشق چایخوری، سرکه سویا: 6 قاشق غذاخوری، ریشه زنجبیل. تازه: 20 گرم شکر: 30 گرم نمک و فلفل: به ذائقه شما طرز تهیه: سینه مرغ را از وسط نصف کرده و به صورت نواری برش دهید. نمک و فلفل را اضافه کنید. روی هر تکه مرغ یک نوار هویج، فلفل و پیاز سبز قرار دهید. برش های مرغ را به صورت نوار حلقه کنید و با خلال دندان نگه دارید. سرکه، روغن کنجد، نمک و سس سویا را با هم مخلوط کنید تا ماریناد کامل شود. مخلوط ماریناد را با قلم مو روی رول ها بمالید. روی آنها را سلفون بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. آن را در یخچال قرار دهید. زنجبیل را خرد کرده با سرکه و شکر مخلوط کرده و کمی بجوشانید تا سس زنجبیل آماده شود. رول ها را در کنجد بغلتانید و با کمی روغن کنجد تفت دهید. سس زنجبیل را روی رول ها بریزید و سرو کنید. رول مرغ را بگذارید و از خواص آن بهره مند شوید. سالمون سیر. مواد لازم: سالمون: 1 عدد. نمک: به سلیقه شما. فلفل: 3 میخک برگ بو: 2 عدد. روغن: به میزان لازم بله: با کمک چاقو بر روی تکه های ماهی برش های عمیق بزنید. ماهی را با نمک آغشته کنید. سیر و برگ بو را داخل برش ها بریزید یا سیر را رنده کنید و ماهی را با آن بمالید. دو قاشق غذاخوری روغن کنجد را با قلم مو روی ماهی بمالید و به مدت 25 دقیقه در فر بپزید. این غذا را می توانید با برنج، مارچوبه و اسفناج میل کنید. موارد منع مصرف روغن کنجد افراد زیر از مصرف روغن کنجد منع می شوند: افراد مبتلا به واریس افراد مستعد لخته شدن خون افراد مستعد آلرژی کنجد استفاده از روغن کنجد برای کاهش وزن در سال های اخیر رایج شده است. این روغن با کمک فیبر و پروتئین بالا، سدیم کم و لیگنان ها و اسیدهای آمینه خاص خود می تواند اشتها را مدیریت کند و در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم به کاهش وزن کمک کند. روغن کنجد در سس های سالاد، ماریناد برای گوشت و سبزیجات کبابی، غذاهای سرخ کردنی، پخت کیک و شیرینی استفاده می شود. منبع: +++++ امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید