رژیم شیر و خرما یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای کاهش وزن است


یکی از رژیم های غذایی سریع برای کاهش وزن، رژیم شیر و خرما است. خرما با ارائه طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین مشابه شیر است. ترکیبی از خرما و شیر حاوی پروتئین و کلسیم اضافی است که برای تراکم استخوان و سلامت عضلات مفید است. شیر با خرما یک ترکیب بسیار محبوب است، زیرا به عنوان یک نوشیدنی مغذی در رژیم غذایی روزانه محسوب می شود. رژیم شیر خرما همچنین به درمان بی خوابی، کاهش وزن، سلامت عضلات و استخوان کمک می کند. البته رژیم لاغری شیر و خرما با وجود تمام فوایدی که دارد برای مدت طولانی توصیه نمی شود. زیرا در مدت کوتاهی که این برنامه غذایی را مصرف می کنید، تغذیه اصلی شما خرما و شیر است. در این مقاله به بررسی روش های صحیح پیروی از این رژیم می پردازیم. فهرست مطالب (کلیک کنید) رژیم شیر و خرما چیست؟ رژیم شیر و خرما همانطور که از نامش پیداست شامل مقداری خرما می شود که در طول روز به سه وعده اصلی تقسیم می شود و هر وعده حاوی 7 عدد خرما (28 گرم) با یک لیوان شیر کامل یا شیر کم چرب است. معمولا با رژیم شیر خرما هفته ای 3 تا 4 کیلو وزن کم می کنید، زیرا این رژیم کم کالری است و علاوه بر آن مخلوط خرما و شیر فواید زیادی مانند چربی، قند، کلسیم، آهن، پروتئین، ویتامین ها دارد. ، فسفر و روی. است. آنچه رژیم لاغری شیر و خرما را نامناسب می کند، کمبود برخی مواد مغذی است، بنابراین توصیه می شود حتی برای افرادی که بیماری ندارند، تا 7 روز از آن استفاده شود. فواید رژیم شیر و خرما برای کاهش وزن رژیم شیر و خرما یکی از رژیم های لاغری با هدف پاکسازی بدن از سموم مختلف است. برای پاکسازی بدن می توانید دو هفته قبل از شروع رژیم اصلی از رژیم شیر خرما استفاده کنید. بنابراین ترکیب خرما با شیر یک راه ساده و سریع است که به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک می کند. برای اینکه ببینید چگونه این ترکیب می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامتی شما کمک کند، اجازه دهید در مورد فواید سلامتی هر یک از مواد به طور جداگانه صحبت کنیم. خواص خرما خواص خرما بی‌اندازه است، زیرا به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا به عنوان یک ابر غذا به حساب می‌آید. خرما نسبت به اکثر میوه های تازه کالری بیشتری دارد و همچنین از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به دست می آید. از آنجایی که در این رژیم هیچ چیز دیگری نمی خورید، می توانید از خوردن خرما انرژی بگیرید. هر 100 گرم خرما 277 کالری دارد. خرما به دلیل داشتن فیبر بالا می تواند حرکات روده را تنظیم کرده و از یبوست جلوگیری کند. در نتیجه خوردن خرما برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. مطالعات نشان می دهد که خوردن خرما تاثیر مستقیمی بر سلامت مغز دارد. بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی حاوی خرما می تواند به شما کمک کند تا عملکرد مغز خود را تقویت کنید و تمرکز خود را در طول روز از دست ندهید. خرما شیرین کننده های طبیعی است و می تواند جایگزین خوبی برای شکر یا آب نبات باشد، به خصوص برای کسانی که شیرینی قوی دارند. مواد معدنی موجود در خرما مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم برای سلامت و تقویت استخوان مفید است. خرما یک شیرین کننده طبیعی است و می تواند جایگزین خوبی برای شکر یا آب نبات باشد. خواص شیر شیر منبع غنی پروتئین است که به عنوان ضروری ترین ماده برای بدن شناخته می شود. از آنجایی که حاوی 9 اسید آمینه ضروری است که می تواند عملکرد بدن را بهبود بخشد، به عنوان یک “پروتئین کامل” در نظر گرفته می شود. بنابراین، نوشیدن آن در طول روز می تواند به بدن کمک کند تا تمام پروتئین های مورد نیاز خود را دریافت کند. برای ساختن استخوان‌های قوی و سالم، بدن به کلسیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین و ویتامین K2 نیاز دارد که همه این‌ها را می‌توانید در شیر پیدا کنید. از آنجایی که شیر سرشار از پروتئین است، از پرخوری جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. مخلوط خرما و شیر می تواند به کاهش وزن بدون از دست دادن ویتامین ها، مواد معدنی یا احساس خستگی کمک کند. شیر پروتئین دارد و خرما فیبر دارد. هر دو پر از ویتامین و مواد معدنی هستند. اما تنها مصرف طولانی مدت این دو ماده غذایی مناسب نیست و عوارض زیادی دارد. مضرات رژیم شیر و خرما: گاهی اوقات شما آنقدر شلوغ هستید که نمی توانید برنامه کاهش وزن خاصی را دنبال کنید. بنابراین شما به یک برنامه کاهش وزن ساده تر متوسل می شوید که فقط از دو ماده اصلی تشکیل شده است: خرما و شیر. اما آیا می دانستید که این رژیم می تواند منجر به کاهش وزن جدی و آسیب به سلامت شما شود. فاتن فواز متخصص تغذیه و مربی سلامت در گفتگو با سایت مدم دات نت از ماهیت و مضرات رژیم شیر و خرما می گوید: کم آبی بدن. افرادی که از رژیم لاغری شیر و خرما پیروی می کنند نسبت به وزن آب بدنشان مایعات کمتری می نوشند. کاهش دهد که منجر به کم آبی بدن می شود. نامناسب بودن برای برخی افراد برخی از افراد ممکن است نتوانند شیر را تحمل یا هضم کنند. برخی از زنان ممکن است پس از نوشیدن بیش از حد آن احساس ناراحتی کنند. بنابراین رعایت این رژیم برای هیچ خانمی توصیه نمی شود، حتی آنهایی که به شیر حساسیت ندارند. همیشه خوردن انواع مختلف غذا برای بدن ضروری است. اگرچه خرما و شیر حاوی برخی از مواد مورد نیاز بدن هستند، اما این رژیم همچنان فاقد بسیاری از مواد مغذی مهم برای بدن است. بنابراین این رژیم توصیه نمی شود. افزایش قند خون، خوردن زیاد خرما نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. از آنجایی که خرما منبع عالی قند است، خوردن بیش از حد آن ممکن است بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد. بنابراین، مهم است که بدانید چه تعداد خرما مجاز به خوردن در طول روز هستید. علاوه بر این، اگر دیابت دارید؛ قبل از انجام این کار حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این رژیم حاوی مقدار زیادی قند است. رژیم های غذایی سرشار از قندهای افزوده با افزایش خطر چاقی و افزایش وزن، علاوه بر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است. اگر رژیم شیر خرما را بیش از یک هفته ادامه دهید، دچار کمبود مواد مغذی خواهید شد. حاوی پروتئین کم، پیروی از رژیم غذایی شیر و خرما به مدت نسبتاً طولانی، یعنی بیش از 3 تا 5 روز، آسیب زیادی به بدن وارد می کند. رژیم شیر و خرما یک رژیم غذایی کم پروتئین در نظر گرفته می شود، زیرا تنها حدود 21 گرم پروتئین مورد نیاز روزانه را تامین می کند که بر سلامت عضلات تأثیر منفی می گذارد. خستگی مفرط در هنگام پیروی از این نوع رژیم غذایی، افراد به دلیل سوء تغذیه و دریافت نکردن مواد مغذی کافی احساس خستگی، تنش و ناتوانی مداوم در انجام کارها می کنند. علاوه بر این، رژیم شیر خرما کسل کننده است، زیرا فردی که به آن پایبند است باید چند روز متوالی فقط دو غذا بخورد. پرخوری یک اختلال غذایی است که منجر به سایر رفتارهای ناسالم مانند پرخوری می شود. کاهش عضله رژیم های جدید مانند رژیم شیر خرما وعده کاهش وزن سریع را می دهند، اما کاهش چربی معمولاً با از دست دادن عضلات در طول رژیم همراه است. به خصوص زمانی که کالری به شدت کاهش یافته است. افزایش وزن هنگامی که از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنید، بدن شما ممکن است با کاهش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری خود را تنظیم کند. مطالعات نشان می‌دهد که این کندی ممکن است تا سال‌ها حتی پس از تکمیل یک رژیم کم کالری ادامه یابد. این روش ترموژنز تطبیقی ​​(فرایند افزایش متابولیسم و ​​افزایش کالری سوزی) نامیده می شود و می تواند حفظ کاهش وزن را در طولانی مدت بسیار دشوار کند. در واقع، محققان بیان می کنند که این دلیل اصلی است که بیش از 80 درصد از افرادی که از رژیم های غذایی سخت پیروی می کنند به طور مکرر وزن قبلی خود را به دست می آورند. بنابراین اگر می خواهید به روشی سالم وزن کم کنید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و در مورد تمایل خود برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم که متناسب با سبک زندگی و نیازهای تغذیه ای شما باشد با او صحبت کنید. بسیاری از رژیم‌های غذایی سالم وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون احساس خستگی یا محدودیت به اهداف خود برسید. این شرایط کرونا باعث شده همه ما در خانه بمانیم و فرصت خوبی است که برای یک مهمانی و عروسی بعد از کرونا یک تغییر بزرگ ایجاد کنیم و همه را غافلگیر کنیم. کافی است همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید وزن کم کنید و به اندامی که همیشه می خواستید برسید. ! از این لحظه در کنار شما هستیم تا با هم به هدفتان برسیم. ثبت نام و دریافت رژیم، مشاوره خرید رژیم، توصیه های لازم برای رژیم خرما و شیر 1- اگر می خواهید 3 یا 4 کیلوگرم وزن کم کنید، می توانید این رژیم را تنها به مدت یک هفته دنبال کنید. 2- اگر می خواهید وزن بیشتری کم کنید، می توانید این رژیم را به مدت یک هفته انجام دهید و سپس در هفته بعد از یک رژیم غذایی استاندارد سرشار از کربوهیدرات، پروتئین حیوانی، میوه ها و سبزیجات پیروی کنید. 3- این ترکیب را باید در ابتدای صبح بخورید، زیرا انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند. 4- این رژیم در دسته رژیم های غذایی افراطی قرار می گیرد که توصیه نمی شود. زیرا منجر به خستگی مداوم، کبودی و کمبود عناصر لازم برای بدن مانند کربوهیدرات ها، پروتئین های حیوانی و بسیاری از میوه ها و سبزیجات می شود. 5- از آنجایی که ممکن است کمی احساس ضعف کنید و قادر به انجام کارهای روزانه خود نباشید، این رژیم را از آخر هفته شروع کنید. 6- مصرف چای، قهوه و سایر گیاهان مانند زیره بدون قند و یا با شکر رژیمی مجاز است. 7- مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز یا بیشتر ضروری است. 8- اگر مشکل سلامتی جدی دارید، برنامه غذایی خود را که توسط متخصص تغذیه تنظیم شده است، رعایت کنید. سه روش استفاده از رژیم شیر و خرما رژیم شیر خرما به شما کمک می کند در یک هفته چهار کیلو وزن کم کنید. بنابراین نباید این رژیم را بیش از یک هفته ادامه دهید تا بدن شما مقدار زیادی از مواد مغذی به خصوص پروتئین را از دست ندهد. زیرا این رژیم پروتئین کمی دارد. از رژیم شیر و خرما می توانید به روش های زیر استفاده کنید: روش اول هفته اول: صبحانه: ۷ عدد خرما، یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست ناهار: ۷ عدد خرما، یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست شام: 7 عدد خرما، یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست. توجه: باید روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. مصرف چای، قهوه و گیاهان بدون قند مجاز است. هفته دوم: بعد از 5 یا 7 روز باید رژیم شیر و خرما را قطع کنید. در هفته بعد می توانید پروتئین حیوانی، کربوهیدرات ها، سبزیجات و میوه ها بخورید. هنوز هم خوردن هیچ قندی توصیه نمی شود. همچنین به یاد داشته باشید که مصرف کربوهیدرات خود را متعادل نگه دارید. هفته سوم: همانند هفته اول تکرار کنید. روش دوم. در این روش پنج وعده غذایی کوچک خواهید داشت که در طول روز پخش می شوند تا بدون نیاز به غذای بیشتر، احساس سیری در طول روز باقی بماند. صبحانه (7 تا 9 صبح): پنج عدد خرما با یک لیوان شیر یا ماست. اولین میان وعده (12:00): سه عدد خرما با یک لیوان شیر یا ماست. ناهار (3 بعد از ظهر): پنج عدد خرما با یک لیوان شیر. یا ماست، میان وعده دوم (18:00): سه عدد خرما با یک لیوان شیر یا ماست. شام (20:00): 5 عدد خرما با یک فنجان ماست یا شیر. روش سوم هفته اول: صبحانه: 2 عدد خرما و یک لیوان شیر. ناهار: 28 گرم ماهی کبابی + سبزیجات برگ سبز + 1 تکه نان قهوه ای + 1 فنجان ماست + 2 عدد خرما میان وعده عصر: 1 فنجان چای سبز + 1 بیسکویت چند دانه شام: 2 عدد خرما و یک لیوان شیر + کبابی سبزیجات یا خورش + حبوبات آب پز در رژیم لاغری شیر و خرما، 9 وعده غذایی کوچک در طول روز خواهید داشت. هفته دوم: صبحانه: 2 عدد خرما و یک لیوان شیر ناهار: 28 گرم ماهی کبابی + سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ + 1 تکه نان قهوه ای + 1 فنجان دوغ + 2 عدد خرما میان وعده عصر: 1 فنجان چای سبز + 1 عدد بیسکویت شام: 2 خرما و یک لیوان شیر + سبزیجات سرخ شده با قارچ/ماهی/مرغ توجه: قبل از انجام این برنامه غذایی با متخصص تغذیه یا پزشک خود صحبت کنید. آنچه در مقاله رژیم غذایی شیر و خرما آموختیم: رژیم شیر و خرما همانطور که از نامش پیداست فقط از دو جزء تشکیل شده است. رژیم شیر خرما به شما کمک می کند تا هفته ای 3 تا 4 کیلو وزن کم کنید، اما خطرات زیادی در آن وجود دارد. به همین دلیل است که نباید رژیم شیر و خرما را برای مدت طولانی ادامه دهید. اگر به دنبال رژیم غذایی متناسب با نیاز بدن خود هستید پیشنهاد می کنیم از رژیم لاغری دکتر کرمانی استفاده کنید. این رژیم تمام شرایط بدنی شما را در نظر گرفته و طبق آن برنامه خاصی را در اختیار شما قرار می دهد. منابع: ++++ امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید