رژیم ماهی چیست؟ معرفی بهترین ماهی ها برای کاهش وزن


یکی از خوشمزه ترین و سبک ترین رژیم های لاغری رژیم ماهی است که یکی از زیرشاخه های رژیم های گیاه خواری به شمار می رود و با افزودن ماهی به رژیم گیاهخواری به نوعی کمبود پروتئین و ویتامین هایی را جبران می کند. موجود در رژیم های گیاهخواری اگر به طور منظم ماهی بخورید، می توانید خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی مانند دیابت و آرتریت روماتوئید را کاهش دهید. ماهی منبع کاملی از بسیاری از مواد مغذی حیاتی است که می تواند تعادل سالم را در بدن شما حفظ کند و به مبارزه با انواع بیماری های مهم کمک کند. البته رژیم ماهی برای کاهش وزن در صورت رعایت طولانی مدت خطر بالایی دارد، زیرا برخی از ماهی آزاد یا پرورشی دارای جیوه هستند که برای بدن بسیار مضر است. جیوه خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. در این مقاله به بررسی فواید ماهی برای کاهش وزن و معرفی بهترین ماهی ها برای کاهش وزن می پردازیم. رژیم ماهی چیست؟ اگر گیاه خواران ماهی و غذاهای دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند و از گوشت سایر حیوانات خودداری کنند، آنها را آفت خوار می دانند. اصطلاح pescatarian در اوایل دهه 1990 ابداع شد و ترکیبی از کلمه ایتالیایی برای ماهی، “pesce” و کلمه “گیاهخوار” است. فردی که رژیم گیاهخواری را انتخاب می کند، اما ماهی و سایر غذاهای دریایی نیز می خورد. در ادبیات علمی، این رژیم اغلب به عنوان “شبه گیاهخواری” توصیف می شود و در طیف رژیم های گیاهخواری قرار می گیرد و یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی است که شامل غلات کامل، آجیل، حبوبات، چربی های فرآوری شده و سالم است و غذاهای دریایی به عنوان یک رژیم غذایی گیاهی است. منبع پروتئین اصلی نقش کلیدی دارد. به ویژه، دریافت ویتامین B12، روی، کلسیم و پروتئین در رژیم گیاهخواری تا حدودی سخت تر است. به همین دلیل، افزودن غذاهای دریایی از جمله ماهی، سخت پوستان و نرم تنان به رژیم گیاهخواری می تواند مواد مغذی و تنوع مفیدی را فراهم کند. مطالب (کلیک کنید) فواید رژیم ماهی چیست؟ رژیم غذایی سالم و سبک ماهی برای کسانی که از فیبر زیادی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کنند و ممکن است به دلیل مصرف نکردن گوشت قرمز و مرغ کمبود ویتامین داشته باشند مناسب است: بهتر است رژیم ماهی برای کاهش وزن داشته باشد تا ماهی از غذاهایی استفاده کنید که از محیط سالم و بدون جیوه صید می شوند. با این حال بهترین ماهی برای کاهش وزن به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست و باید از آن در سایر منابع غذایی مانند فیبر و غلات نیز استفاده کنید. ارزش غذایی بالای ماهی یک منبع عالی از مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامتی است و با تنوع بسیار زیادی که می توان از بین آنها انتخاب کرد، دریافت دو وعده توصیه شده در هفته آسان است. مزایای ثابت شده زیادی برای رژیم ماهی وجود دارد، از جمله کاهش خطر چاقی و بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت به دلیل امگا 3 بالا، ویتامین B12، ویتامین D، ید و سلنیوم. مطالعات نشان می دهد افرادی که ماهی می خورند 4.8 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، در حالی که این میزان برای همه چیزخواران 7.6 درصد است. علاوه بر این، یک مطالعه بزرگ بر روی افرادی که به ندرت گوشت یا ماهی می‌خوردند مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در آنها 22 درصد کمتر از گوشت‌خواران معمولی است. همچنین مصرف ماهی به حفظ سلامت سیستم ایمنی و عملکرد تیروئید و همچنین حفظ مو و ناخن های طبیعی، عملکرد ماهیچه ها، عملکرد سیستم ایمنی و استخوان ها و دندان ها کمک می کند. رژیم غذایی ماهی به دلیل داشتن امگا 3 و ویتامین B12 منبع خوبی از پروتئین برای کاهش وزن است. نگرانی های زیست محیطی دامداری هزینه زیست محیطی بالایی دارد. طبق گزارش سازمان ملل، دامپروری مسئول 15 درصد از کل انتشار کربن انسان است. در مقابل، تولید ماهی و غذاهای دریایی کربن کمتری نسبت به تولید گوشت یا پنیر حیوانی تولید می کند. یک مطالعه در سال 2014 محاسبه کرد که رژیم غذایی ماهی خواران نسبت به افرادی که حداقل یک وعده گوشت در روز می خورند، 46 درصد کمتر گازهای گلخانه ای تولید می کند. آفت خواران چه می خورند؟ کسانی که رژیم ماهی را دنبال می کنند به این معنی نیست که فقط ماهی می خورند. در واقع، ماهی بخشی از رژیم غذایی ماهانه آنهاست: غلات کامل و محصولات غلات، حبوبات و مشتقات آنها، از جمله لوبیا، عدس، توفو و هوموس، آجیل و کره آجیل، بادام زمینی، و دانه ها، از جمله شاهدانه، چیا و بذر کتان، لبنیات، از نمونه‌ها عبارتند از ماست، شیر و پنیر، میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و صدف، تخم‌مرغ. این غذاها در رژیم غذایی ماهی ها ممنوع هستند: گوشت گاو، گوسفند، مرغ، بره، بوقلمون، مرغ و انواع دیگر گوشت. آیا ماهی برای کاهش وزن مفید است؟ بیشتر ماهی ها پروتئین بالایی دارند اما کالری کمتری نسبت به سایر منابع پروتئینی مانند مرغ یا گوشت گاو دارند. در واقع، ماهی منبع کم کالری پروتئین غیر گیاهی است که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی می تواند به پیشگیری از چاقی کمک کند. ماهی های کم کالری مانند تیلاپیا، ماهی تن، سالمون، هالیبوت و ماهی کاد در صورت گنجاندن در رژیم غذایی می توانند به کاهش وزن کمک کنند. توجه به این نکته ضروری است که افزودن غذاهای دریایی به رژیم غذایی به طور خودکار کاهش وزن را تضمین نمی کند. اما گنجاندن ماهی در یک رژیم غذایی متعادل و متعهد شدن به ورزش منظم، هیدراته ماندن و خواب خوب می تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. ماهی منبع کم کالری پروتئین غیر گیاهی در رژیم غذایی ماهی است. بهترین ماهی برای کاهش وزن چیست؟ اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی های چرب و روغنی یافت می شوند، می توانند از راه های مختلفی به قلب شما کمک کنند. تنها چند وعده غذای دریایی در هفته می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 36 درصد کاهش دهد. امگا 3 شما را کمتر مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند سکته مغزی و بیماری آلزایمر می کند. منابع خوب این اسیدهای سالم عبارتند از: ماهی قزل آلا، شاه ماهی، آنچوی، ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی کاد، هالیبوت (نوعی ماهی پهن بزرگ)، ماهی خال مخالی یا ماهی خال مخالی نکته: اگر ماهی دوست ندارید، اما می خواهید غذاهای دریایی بیشتری بنوشید. در رژیم غذایی شما با این حال، ماهی تیلاپیا و کاد مکان های خوبی برای شروع هستند زیرا هیچ کدام طعم ماهی ندارند. بهترین ماهی برای کاهش وزن ماهی است که در محیطی مناسب رشد کند و عاری از مواد شیمیایی به خصوص جیوه باشد. بهترین ماهی برای کاهش وزن ماهی است که از آب های سالم و بدون آلودگی و جیوه صید شود. بدترین ماهی برای افزودن به رژیم لاغری چیست؟ بدترین ماهی ماهی های غنی از جیوه است. جیوه اضافی در سیستم بدن می تواند باعث آسیب مغزی و عصبی در بزرگسالان شود. همچنین می تواند بر رشد نوزادان و کودکان خردسال تأثیر بگذارد. ماهی هایی که باید از آنها پرهیز کرد که دارای جیوه بالایی هستند عبارتند از: اره ماهی، مارلین، کوسه کاشی، نارنجی روفی. این ماهی که به نام گل و لای نیز شناخته می شود، می تواند تا 150 سال عمر کند. اما این بدان معناست که آنها برای مدت طولانی در اطراف عناصر ناسالم مانند جیوه بوده اند. بنابراین آنها بهترین گزینه برای یک رژیم غذایی سالم نیستند. انواع مختلف ماهی تن دارای سطوح مختلفی از جیوه هستند. برای داشتن یک منبع خوب پروتئین، بهتر است از کنسرو ماهی تن استفاده کنید که خوردن آن تا سه بار در هفته بی خطر است. ماهی های وحشی و آب های آزاد یا ماهی های پرورشی؟ مشخص نیست کدام ماهی بهتر است به برنامه غذایی ماهی اضافه شود. هر دو نوع می توانند حاوی جیوه باشند. ماهی های صید آزاد دارای چربی اشباع کمتری هستند، در حالی که ماهی های پرورش یافته در مزرعه دارای امگا 3 بیشتری هستند. رژیم ماهی چه عوارضی دارد؟ در حالی که خوردن ماهی دارای فواید تغذیه ای است، خطرات بالقوه ای نیز دارد. ماهی ها می توانند مواد شیمیایی مضر را از آب و غذایی که می خورند دریافت کنند. مواد شیمیایی مانند جیوه و PCB یا بی‌فنیل پلی‌کلرینه، ترکیبات شیمیایی مضری هستند که از کلر و بی‌فنیل به وجود می‌آیند و اگر وارد زنجیره غذایی شوند، خطر ابتلا به سرطان، مشکلات کبدی، التهاب پوست و سرگیجه را افزایش می‌دهند. دیوکسین ها و بقایای آفت کش ها می توانند در طول زمان در بدن آنها جمع شوند. سطوح بالای جیوه و PCB می تواند به مغز و سیستم عصبی آسیب برساند. جیوه همچنین برای جنین ها، نوزادان و کودکان مضر است زیرا بدن آنها هنوز در حال رشد است. آنچه از مقاله رژیم ماهی آموخیتام آموختم: همانطور که مشاهده کردید رژیم ماهی برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است; اما تنها زمانی که به یک رژیم غذایی سالم اضافه شود و بخشی از آن باشد. علاوه بر خواص ماهی برای کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، عضلات، استخوان ها، مو و ناخن ها و بهبود عملکرد غده تیروئید از دیگر فواید رژیم غذایی سالم با ماهی است. به همین دلیل توصیه می شود اگر قصد کاهش وزن سالمی دارید که باعث ابتلا به سایر بیماری ها نمی شود یا وزن خود را متعادل و ثابت نگه می دارد، بهتر است هیچ گروه غذایی را از برنامه غذایی روزانه خود حذف نکنید و یک غذای کامل را انتخاب کنید. و رژیم غذایی متعادل انجام دادن. همچنین، مانند همیشه، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که به یک برنامه ورزشی متناسب با وزن خود پایبند باشید تا تاثیر رژیم را در طول زمان ببینید. سوالات متداول در مورد رژیم غذایی ماهی: رژیم ماهی چیست؟ اگر گیاه خواران ماهی و غذاهای دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند و از گوشت سایر حیوانات خودداری کنند، آنها را آفت خوار می دانند. اصطلاح pescatarian در اوایل دهه 1990 ابداع شد و ترکیبی از کلمه ایتالیایی برای ماهی، “pesce” و کلمه “گیاهخوار” است. فردی که رژیم گیاهخواری را انتخاب می کند، اما ماهی و سایر غذاهای دریایی نیز می خورد. رژیم ماهی چه فوایدی دارد؟ مزایای ثابت شده زیادی برای رژیم ماهی وجود دارد، از جمله کاهش خطر چاقی و بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت به دلیل امگا 3 بالا، ویتامین B12، ویتامین D، ید و سلنیوم. آیا ماهی برای کاهش وزن مفید است؟ بیشتر ماهی ها پروتئین بالایی دارند اما کالری کمتری نسبت به سایر منابع پروتئینی مانند مرغ یا گوشت گاو دارند. در واقع، ماهی منبع کم کالری پروتئین غیر گیاهی است که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. منابع: امتیاز کاربران

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید