سلامت روده با مصرف غذاهای گیاهی تضمین می شود



محققان می گویند بین باکتری های روده و الگوهای غذایی ارتباط وجود دارد و رژیم غذایی نقش مهمی در حفظ سلامت روده و درمان بیماری های گوارشی مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) دارد. اصطلاح «میکروبیوتای روده» به تریلیون‌ها باکتری و میکروارگانیسمی اطلاق می‌شود که در روده زندگی می‌کنند، بر نحوه جذب مواد مغذی در غذاها و عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارند و حتی احتمال اضطراب را تعیین می‌کنند. رشد نشان می دهد که تأثیر باکتری های روده بر سلامت انسان بیشتر از آن چیزی است که دانشمندان قبلاً تصور می کردند. تعادل بین باکتری های مفید و مضر در روده بر فشار خون، روند پیری و احتمال اضطراب و افسردگی تأثیر می گذارد. بررسی رابطه بین رژیم غذایی و باکتری های روده: محققان هلندی مطالعه ای انجام دادند تا مشخص کنند کدام گروه های غذایی بیشترین تاثیر را در حفظ سلامت روده دارند. برای این مطالعه، از هر شرکت کننده یک نمونه مدفوع جمع آوری شد و از آن خواسته شد تا پرسشنامه ای در مورد عادات غذایی خود تکمیل کنند. مصرف غذاهای گیاهی برای سلامت روده مفید است. نتایج این مطالعه نشان داد که اگر در رژیم غذایی بر مصرف آجیل، میوه، سبزیجات و حبوبات بیشتر از پروتئین حیوانی تاکید شده است، مصرف غذاهای حیوانی مانند ماهی، مرغ و لبنیات کم‌چرب در حد اعتدال و گوشت قرمز، گوشت باید مصرف شود. مصرف شود. غذاهای فرآوری شده و شیرینی ها را محدود کنید. بهبود سلامت روده و وضعیت باکتریایی. مصرف حبوبات، ماهی و آجیل خوراکی با کاهش باکتری های مضر روده و مصرف حبوبات، سبزیجات، میوه ها، ماهی و آجیل خوراکی با افزایش باکتری ها. همراه با داروهای ضد التهابی است. مصرف زیاد گوشت قرمز، فست فود و کربوهیدرات های تصفیه شده با کاهش باکتری های مفید روده و افزایش التهاب همراه است. مصرف غذاهای گیاهی باعث افزایش تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) توسط باکتری های روده می شود. SCFA فواید زیادی برای متابولیسم دارد. این اسیدهای چرب در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده کمتر است. منبع: ارائه شده در هفته اتحادیه اروپا گوارش (UEG) در بارسلون، اسپانیا، 2019.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید