طرز تهیه املت بادمجان به سه روش ساده اما خوشمزه



بسیاری از مردم همیشه نگران این هستند که چه غذایی بپزند یا چه غذایی بخورند. با وجود همه تنوع در تهیه غذاها و تنقلات مختلف، دغدغه پخت غذا کمی عجیب به نظر می رسد. مثلا املت را می توان به هزار روش طبخ و سرو کرد و با هر ماده ای که دوست دارید می توانید املت درست کنید. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و زمان کمی می برد. اما ارزش غذایی بالایی دارد و یک میان وعده یا صبحانه مفید و مغذی برای ورزشکاران محسوب می شود. بادمجان یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای موجود است. با این غذا می توانید ده ها املت خوشمزه درست کنید و از طعم آن ها خسته نشوید. در ادامه طرز تهیه املت بادمجان را به روش های مختلف برای شما شرح می دهیم. اگر به دنبال یک غذای ساده، خوشمزه و مقوی هستید، با ما همراه باشید. فهرست مطالب (کلیک کنید) طرز تهیه املت بادمجان و گوجه فرنگی خوشمزه املت بادمجان و گوجه فرنگی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین املت هایی است که می توانید در کمترین زمان ممکن در وعده های غذایی مختلف درست کنید و بخورید. اگر رستوران یا کافه دارید، پیشنهاد می کنیم این املت خوشمزه را به منوی خود اضافه کنید. خواهید دید که فقط برای این املت ساده اما منحصربفرد چقدر مشتریان شما اضافه خواهند شد. مواد لازم: بادمجان 3 عدد، 2 عدد تخم مرغ، 3 عدد گوجه فرنگی متوسط، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم. مرحله اول: بادمجان ها را سرخ کنید. در ابتدای مرحله اول تهیه املت بادمجان باید بادمجان ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. توجه داشته باشید که اگر حساسیت خاصی ندارید، می توانید بادمجان ها را با پوست برش دهید، زیرا پوست بادمجان حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان است و برای بدن مفید است. سپس آنها را در مخلوط آب و نمک بریزید تا تلخی آنها گرفته شود. بعد از چند دقیقه بادمجان ها را آبکشی کرده و در مقدار مناسب روغن داغ سرخ کنید. به خاطر داشته باشید که برای اینکه بادمجان های شما روغن کمتری مصرف کنند و روغن جذب کنند، می توانید هنگام سرخ کردن، کمی سفیده یا ماست روی آن ها بمالید. بادمجان های سرخ شده را کنار بگذارید تا بقیه مراحل تمام شود. مرحله دوم: پوره کردن گوجه فرنگی. ابتدا گوجه فرنگی ها را کاملا بشویید تا آلودگی روی آن باقی نماند. سپس آنها را با رنده، گوشت کوب برقی یا همزن خوب مخلوط کنید. مرحله سوم: پخت مواد آماده شده. در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب کنید. مقداری کره یا روغن سرخ کردنی به سلیقه خود بریزید و بگذارید خوب داغ شود. پوره گوجه فرنگی را که از قبل آماده کرده بودید به روغن اضافه کنید و روی شعله مناسب تفت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود. سپس تخم مرغ ها را در این مخلوط بشکنید. در این مرحله لازم است زردچوبه، فلفل و نمک را اضافه کنید و بگذارید مخلوط شود. با توجه به ذائقه خود می توانید مقداری پودر سیر برای طعم بهتر اضافه کنید. در انتها حلقه های بادمجان سرخ شده را روی املت بچینید و در ظرف مناسب سرو کنید. املت شما آماده است. این املت را با نان تازه و خوردن سبزیجات میل کنید. املت بادمجان و گوجه فرنگی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین املت هاست. نکات کلیدی، اگر دوست دارید از مقداری گوجه گیلاسی و پیاز داغ برای تزئین غذای خود استفاده کنید. می توانید گوجه فرنگی را پوره کنید. این کار را انجام ندهید و با بادمجان ها به صورت حلقه ای در ظرف بچینید. این غذا با مرغ هم سرو می شود. زمان آماده سازی مواد حدود 10 دقیقه و زمان پخت و انتظار حدود 20 دقیقه خواهد بود. املت بادمجان و گوجه فرنگی را نیز می توانید به عنوان پیش غذا سرو کنید. طرز تهیه املت بادمجان مازندرانی با سبزی و پنیر فتا املت بادمجان و سبزی یکی دیگر از املت های ساده و خوشمزه است که می توانید برای وعده های غذایی مختلف به خصوص صبحانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. املت بادمجان و سبزیجات از پوره بادمجان به همراه سبزیجات، پنیر و تخم مرغ تشکیل شده است و ترکیب این مواد علاوه بر طعم بی نظیر، ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند شما را برای چندین ساعت سیر و پرانرژی نگه دارد. به ما بپیوند. مواد لازم برای تهیه املت بادمجان و سبزیجات با پنیر فتا: بادمجان 2 عدد، 5 عدد تخم مرغ، 200 گرم پنیر فتا، 200 گرم ریحان، 1 عدد پیاز، 3 حبه سیر، 2 قاشق غذاخوری آرد سفید، 1 قاشق غذاخوری شیرینی پزی پودر، نمک، فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم، روغن مایع یا کره. طرز تهیه املت بادمجان و سبزیجات با پنیر فتا به میزان لازم. مرحله اول: آماده کردن بادمجان ها. ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس مقداری نمک روی آن بپاشید تا آب تلخ آن گرفته شود. بادمجان ها را در اندازه های دلخواه خرد یا رنده کنید. انتخاب هر یک از این دو روش به سلیقه شما بستگی دارد. مرحله دوم: تهیه سس املت در این مرحله ابتدا سیر و پیاز را کاملا تمیز کنید تا لایه ای از پوست روی آن باقی نماند. آنها را در غذاساز بریزید و سپس ریحان، تخم مرغ، بکینگ پودر، آرد الک شده، ادویه جات و پنیر فتا را به این مخلوط اضافه کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و به شکل خمیر کاکائو در بیایند. مرحله سوم: پخت املت بادمجان. غذاساز آماده شده را با بادمجان های ورقه شده یا رنده شده مخلوط کنید. در تابه مقداری روغن یا کره بریزید و بگذارید داغ شود. سس املت مایع یا بادمجان را در تابه بریزید و کمی زمان دهید تا یک طرف آن بپزد. پس از اطمینان از پخت کامل آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز آماده شود. پس از پخت هر دو طرف املت خوشمزه و بی نظیر شما آماده است. آن را در ظرف مناسب سرو کنید و با نان سوخاری میل کنید. نکات مهم برای تهیه املت بادمجان و سبزیجات: آماده سازی مواد حدود 10 دقیقه و پخت آن ها حدود 20 دقیقه زمان می برد. این غذا را می توانید با زیتون و گوجه فرنگی تزئین کنید. به جای پنیر فتا می توان از پنیرهای دیگر نیز استفاده کرد. افزودن سبزیجات و سبزی های دیگر مانند اسفناج و فلفل دلمه ای به ذائقه شما بستگی دارد. می توانید در این املت از مقداری گوجه فرنگی رنده شده استفاده کنید. این املت یک میان وعده قوی و یک صبحانه انرژی زا است. شروع یک روز کاری خوب خواهد بود. املت بادمجان یک میان وعده قوی و یک صبحانه انرژی زا برای شروع یک روز کاری خواهد بود. طرز تهیه رژیم غذایی املت بادمجان بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند رژیم غذایی سالم، اضافه وزن یا انجام ورزش های حرفه ای. آنها ترجیح می دهند غذاهای مختلف را به صورت رژیمی بخورند. روغن می تواند ارزش غذایی یک ماده را کاهش دهد و مصرف آن برای افراد دارای اضافه وزن توصیه نمی شود. املت بادمجان یک غذای انرژی زا و مقوی است که بسیاری از افراد دوست دارند آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند. اما به دلیل روغن زیاد این کار را متوقف می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید تا طرز تهیه املت بادمجان رژیمی را برای شما توضیح دهیم. مواد لازم برای پخت املت بادمجان رژیمی در فر 1 قاشق غذاخوری زعفران آب شده، 3 عدد تخم مرغ، 2 عدد بادمجان درشت، فلفل و آویشن است. دستور تهیه املت بادمجان به مقدار لازم برای رژیم. مرحله اول: آماده کردن بادمجان ها. بادمجان ها را خوب بشویید و خشک کنید. شعله مناسبی را روی شعله متوسط ​​قرار دهید و بادمجان های شسته شده را روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که همه آنها را تا زمانی که پوستشان بسوزد باید کباب شوند. بادمجان ها را بعد از کباب کردن، چند ثانیه زیر آب روان بگذارید تا پوست آن به راحتی جدا شود. آنها را از سر در دست بگیرید و روی یک سطح صاف قرار دهید تا بتوانید با چنگال وسط آن را کاملا باز کنید. مرحله دوم: املت رژیمی خود را چرب کرده و روی حرارت متوسط ​​رو به پایین قرار دهید تا کاملا داغ شود. بادمجان های آماده شده را داخل آن بریزید. تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال هم بزنید تا کف کند. در این مرحله نمک، فلفل، زعفران و ادویه های مورد علاقه خود را به تخم مرغ ها اضافه کنید و در تابه روی بادمجان ها بریزید. ظرف را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا تخم مرغ ها کاملا سفت شوند. املت بادمجان شما آماده است. در ظرف مناسب سرو کنید و روی آن را با مقداری ریحان و زیتون تزئین کنید. می توانید آن را با نان سوخاری یا نان پروتئینی میل کنید. نکات مهم در تهیه املت بادمجان رژیمی: زمان تهیه مواد حدود 10 دقیقه و زمان پخت حدود 25 دقیقه خواهد بود. می توانید مقداری گوجه فرنگی خرد شده یا رنده شده به این مخلوط اضافه کنید. بسته به ذائقه خود می توانید چند حبه سیر، فلفل دلمه ای و سیب زمینی فر را به املت اضافه کنید. این املت یک میان وعده سالم برای ورزشکاران و یک صبحانه مناسب برای همه خواهد بود. با دستور تهیه املت بادمجان و گوجه، املت بادمجان و سبزیجات و با املت بادمجان رژیمی آشنا شدید. این املت ها را می توانید بسته به ذائقه خود در وعده های غذایی مختلف استفاده کنید و از طعم آنها لذت ببرید. منبع: ++++ امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید