طرز تهیه شیرینی شکلاتی آسان و خوشمزه به چند روش



شیرینی شکلاتی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و مخصوص جشن است که درست کردنش مانند همه کلوچه ها بسیار ساده و راحت است. کوکی ها اگر با مواد مغذی و شیرین کننده های طبیعی جایگزین قند مانند موز، عسل یا اریتریتول دانه بندی شده پخته شوند، می توانند یک میان وعده مغذی و سالم برای کودکان، سالمندان و کسانی که رژیم غذایی و تناسب اندام دارند، باشد. همچنین کلوچه های شکلاتی و قهوه برای مهمانی های عصرانه بسیار شیک و خوش طعم و معطر هستند و همه ذائقه های غذایی عاشق آن خواهند شد. حتی اگر نمی توانید کلوچه ها را در فر بپزید، می توانید آنها را در تابه درست کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه کوکی شکلاتی و شیرینی شکلاتی رژیمی را خواهید خواند. محتویات (کلیک کنید) کوکی چیست؟ کوکی نوعی شیرینی پخته شده با آرد و میوه است که به مرور زمان با مواد مغذی دیگری مانند آجیل و شکلات اضافه شده و این شیرینی خوشمزه را به یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها تبدیل می کند. اولین کوکی ها به قرن هفتم پس از میلاد در ایران برمی گردد. آنها یکی از اولین کشورهایی بودند که نیشکر را کاشت و برداشت کردند. اولین کتاب‌های آشپزی از دوره رنسانس حاوی دستور العمل‌هایی برای این شیرینی بود تا اینکه یکی از انواع شیرینی محبوب در انگلستان الیزابتی یک کلوچه مربع شکل بود که با زرده تخم مرغ و ادویه‌ها درست می‌شد و روی کاغذ روغنی پخته می‌شد. پس از انقلاب صنعتی، پیشرفت های تکنولوژیکی انواع کوکی ها را به صورت تجاری در دسترس قرار داد. اساس همه کلوچه ها یکی بود: آرد گندم، شکر و چربی هایی مانند کره و روغن. کوکی شکلاتی یک میان وعده سبک و مقوی است که می توانید آن را با شیر میل کنید. کوکی های شکلاتی و قهوه انواع مختلفی دارند که معروف ترین و خوشمزه ترین آنها کوکی شکلاتی و قهوه است. البته می توانید به دلخواه فقط کوکی شکلاتی یا کوکی قهوه درست کنید و این دو ماده را با هم ترکیب نکنید. اما پیشنهاد می کنیم اگر تا به حال این کوکی ترکیبی را امتحان نکرده اید، این بار آن را امتحان کنید: مواد لازم آرد گندم: 2 و 1/4 پیمانه جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری نمک: 1/2 قاشق چایخوری کره: 1 فنجان کره شکر گرانول نرم شده: 4/3 فنجان شکر قهوه ای: 4/3 پیمانه تخم مرغ: 1 وانیل: 1 قاشق چایخوری شکلات چیپسی نیمه شیرین: 2 فنجان در صورت تمایل آجیل درشت خرد شده: 1 فنجان در صورت تمایل پودر قهوه: 2 قاشق غذاخوری برای پخت شیرینی شکلاتی و قهوه، می توانید از مغزهای خرد شده نیز استفاده کنید. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه کوچک آرد، جوش شیرین، پودر قهوه و نمک را مخلوط کرده و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، کره نرم شده و شکرها را با همزن برقی با سرعت متوسط ​​یا قاشق بزنید تا پف کند، حدود 1 دقیقه. تخم مرغ و وانیل را با همزن بزنید تا یکدست شود. حالا همه مواد را با هم مخلوط کرده و در آخر شکلات و مغزها را اضافه کنید. خمیر را با قاشق در سینی فر بدون روغن به فاصله 5 سانتی متر روی صفحات کوکی بریزید. به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که کوکی ها قهوه ای روشن شوند بپزید. بعد از پخت اجازه دهید کوکی ها کاملا خنک شوند و سپس در ظرف دربسته نگهداری کنید. اطلاعات تغذیه ای شکلات و کلوچه قهوه، مقدار غذا، ارزش غذایی، 1 قاشق غذاخوری آرد گندم، 26 کالری، 1 گرم پروتئین، 5.6 گرم کربوهیدرات، 9.4 گرم فیبر، 1 قاشق غذاخوری کره، 102 گرم کالری و 11 گرم. چربی، 1 قاشق غذاخوری شکر، 60 کالری و 15 گرم کربوهیدرات. 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای 13.3 کالری و 3.2 گرم کربوهیدرات، 1 تخم مرغ خام 70.1 کالری، 4.4 گرم چربی، 5.9 گرم پروتئین و 0.3 کربوهیدرات، 1 قاشق غذاخوری وانیل 16.3 کالری 16.3 کالری، 7.1 گرم کلم 9 درصد کربوهیدرات. گرم چربی و 9.9 کربوهیدرات 1 قاشق غذاخوری آجیل مخلوط خرد شده 112.5 کالری، 6.8 گرم چربی، 3 گرم پروتئین و 10 گرم کربوهیدرات (اگر از مغزهای خاصی مانند بادام یا پسته استفاده می کنید، باید کالری آن را جداگانه محاسبه کنید.) 1 قاشق غذاخوری. پودر 4.8 کالری، 0.2 گرم پروتئین. 0.8 گرم کربوهیدرات فوق العاده نرم، جویدنی، شیرینی های شکلاتی رژیمی – این کوکی های شکلاتی ساده را در کمتر از 20 دقیقه درست کنید! این کوکی‌های غلیظ و رضایت‌بخش بدون شکر، کم کربوهیدرات و گلوتن هستند. آنها فقط 1.9 گرم کربوهیدرات خالص در هر کوکی دارند. مواد لازم آرد بادام: 1 فنجان یا 100 گرم (یا بادام آسیاب شده) بکینگ پودر: 1/2 قاشق چایخوری پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری یا 21 گرم گرانول اریتریتول: 4 قاشق غذاخوری یا 46 گرم کره نرم شده: 4 قاشق غذاخوری شکر متوسط ​​یا تخم مرغ 60 گرم -شکلات چیپسی رایگان یا شکلات تلخ خرد شده: 1/4 فنجان یا 30 گرم (حداقل 85 درصد) کوکی های چیپسی شکلاتی و قهوه رژیمی را می توان با عسل یا شکر قهوه ای درست کرد. توجه: اریتریتول یک جایگزین قند است که در محصولاتی مانند آب نبات، آدامس، شکلات، نوشیدنی ها، ماست، ژله و مربا استفاده می شود. این شیرین کننده به صورت پودر برای آشپزی خانگی نیز موجود است و شیرین کننده خوبی برای کسانی است که دیابت دارند و یا در تلاش برای کاهش وزن هستند. اریتریتول در طبیعت یافت می شود. به عنوان مثال در خربزه، انگور و گلابی. همچنین به مقدار کم در غذاهای تخمیر شده و سس سویا وجود دارد، اما می تواند از طریق تخمیر گلوکز نیز تولید شود. دستور تهیه مواد خشک را در یک کاسه مخلوط کنید: آرد بادام یا بادام آسیاب شده، اریتریتول یا زایلیتول دانه بندی شده (شیرین کننده به جای شکر)، پودر کاکائو شیرین نشده و بکینگ پودر. مواد مرطوب را اضافه کنید: 1 عدد تخم مرغ متوسط ​​در دمای اتاق و کره بسیار نرم. اگر کره شما خیلی نرم است، حالا می توانید به راحتی با چنگال مخلوط کنید تا خمیر شیرینی یکدست شود. پس نیازی به استفاده از همزن دستی یا حتی همزن برقی نیست! 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا شکلات چیپسی ها را داخل مواد بریزید و مخلوط کنید. اختیاری: مقداری شکلات چیپسی کاکائویی ذخیره کنید تا بتوانید قبل از پخت آنها را روی کوکی ها قرار دهید. خمیر را به شکل 9 عدد کوکی بزرگ بغلتانید یا از یک قاشق بستنی استفاده کنید و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. آنها را کمی صاف کنید، زیرا در حین پخت کمی منبسط می شوند. حدود 12 دقیقه بپزید. قبل از خارج کردن از فر، اجازه دهید کاملا خنک شود. درست کردن کوکی های شکلاتی بسیار آسان است، مخصوصا اگر در فر پخته شوند. نکاتی در مورد پخت کوکی های رژیمی: برای شیرین کردن این کوکی رژیمی می توانید از عسل طبیعی یا موز رسیده استفاده کنید. به جای آرد گندم می توانید از بادام آسیاب شده استفاده کنید. اگر می خواهید این شیرینی ها را با آرد بادام بسیار ریز درست کنید، مقدار آن را به 3/4 فنجان یا 75 گرم کاهش دهید. آرد بادام بسیار ریز مایع بیشتری جذب می کند و شیرینی شما خشک می شود. اگر می خواهید این دستور را با آرد نارگیل امتحان کنید، از 1/3 فنجان یا 35 گرم استفاده کنید. خمیر را چند دقیقه بگذارید تا آرد نارگیل جذب مواد مرطوب مخلوط شود. اگر خمیر هنوز خیلی نرم بود 1 قاشق غذاخوری اضافه کنید. برای شیرینی های شکلاتی بدون تخم مرغ، می توانید 1 قاشق چایخوری دانه چیا آسیاب شده را با 3 قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. این کوکی ها را تا یک هفته در ظرف دربسته نگهداری کنید. اگر تابستان است و آشپزخانه شما گرم است، آنها را در یخچال نگه دارید. امکان فریز کردن آنها نیز وجود دارد! اطلاعات غذایی بیسکویت شکلاتی رژیمی ارزش غذایی 1 قاشق غذاخوری آرد بادام 57.1 کالری، 5 گرم چربی، 2.1 گرم پروتئین و 2.1 گرم کربوهیدرات 1 قاشق غذاخوری کره 102 کالری و 11.5 گرم چربی 1.4 گرم چربی تخم مرغ، 4.4 گرم چربی تخم مرغ 71. 5.9 گرم پروتئین و 0.3 کربوهیدرات 1 گرم شکلات تلخ 90% 5.9 کالری، 0.5 گرم چربی، 0.1 گرم پروتئین و 0.3 گرم کربوهیدرات، 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو 21.5 کالری و 3.5 گرم پروتئین، 0.2 گرم چربی، 0.5 گرم گرم کربوهیدرات توجه: شیرین کننده اریتریتول گرانول ها جایگزین خوبی برای شکر و پودر قند هستند. اگر 69 کیلوگرم وزن دارید، می توانید حدود 13 قاشق چایخوری از آن را مصرف کنید. کوکی شکلاتی خانگی بدون فر، مواد لازم و طرز تهیه کوکی شکلاتی تابه ای مانند شیرینی پخته شده در فر است، با این تفاوت که در تابه پخته می شود: ظرف را به مدت 10 دقیقه روی اجاق قرار دهید و درب ظرف را ببندید. درب تا زمانی که به خوبی گرم شود. . مواد کوکی آماده شده را داخل تابه بریزید و بگذارید با شعله ملایم بپزد. بعد از 20 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. تا زمانی که سرد نشده دست نزنید، ممکن است بشکند. برای بهترین نتیجه، بیسکویت چیپسی شکلاتی را در طبقه وسط فر قرار دهید. نکاتی برای پخت بهتر کوکی های شکلاتی برای بهترین نتیجه، کوکی ها را در طبقه وسط فر بپزید. برای پخت یکنواخت، بهتر است فقط چند کوکی در یک زمان بپزید. بهترین ورق شیرینی در فر آلومینیومی است. آنها حرارت را منعکس می کنند و اجازه می دهند کوکی ها به طور یکنواخت بپزند و به درستی قهوه ای شوند. برای اطمینان از پخت موفقیت آمیز، مواد را در مقادیر ذکر شده اضافه کنید و برای بهترین نتیجه، مواد را به ترتیب درخواستی اضافه کنید. بهترین راه برای اندازه گیری آرد این است که ابتدا آرد را هم بزنید و سپس با لبه صاف یک چاقوی کره، مقدار اضافی آن را بشویید. مطمئن شوید که فضای زیادی برای خمیر در ورقه پخت بگذارید تا کلوچه ها هنگام پخت به یکدیگر برخورد نکنند. با استفاده از قاشق بستنی کوکی هایی به اندازه یکنواخت درست کنید و آنها را به طور یکنواخت بپزید. در کوکی شکلاتی آمریکایی از پودر قند و ترکیب آرد برنج و کمی نشاسته ذرت استفاده می شود اما دستور پخت و سایر مواد لازم یکی است. همچنین می توانید به جای بکینگ پودر از 2 قاشق چایخوری پودر مخمر فوری استفاده کنید. آنچه از مقاله بیسکویت شکلاتی یاد گرفتیم: همانطور که می بینید تهیه کوکی شکلاتی بسیار آسان است و حتی می توانید آن را بدون فر و در تابه درست کنید. کلوچه های شکلاتی و قهوه از نوع میان وعده هایی هستند که برای مهمانی ها بسیار مناسب هستند. طعم و عطر مطبوعی دارد و با حداقل مواد پخته می شود. اگر رژیم می گیرید و وزن کم می کنید، نگران نباشید! با کمی تغییر در مواد لازم و طرز تهیه کوکی شکلاتی می توانید میزان شکر آن را کاهش دهید و آن را به عنوان یکی از میان وعده های سالم و پر انرژی میل کنید. همچنین به دلیل داشتن موادی مانند عسل، موز، آجیل، شکلات و تخم مرغ به عنوان یک ماده مغذی، گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که به باشگاه می روند یا دوره نقاهت خود را سپری می کنند. منابع:

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید