طرز تهیه فرنی رژیمی; یک میان وعده سالم برای روزهای سرد زمستان


در یک روز سرد و بارانی زمستانی چه می خواهی که هم شیرین باشد و هم گرم که بدنت را گرم کند و سرما را در تو ذوب کند؟ فرنی پاسخ است! فرنی مواد ساده ای دارد. پایه همه فرنی ها به طور کلی شیر، آرد و شکر است. پس از آماده شدن کافی است به سلیقه خود مقداری خلال پسته یا بادام روی فرنی بریزید و از این دسر خوشمزه لذت ببرید. به همین منظور امروز می خواهیم طرز تهیه فرنی خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا این روزها از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. البته این فرنی ها فرنی های رژیمی هستند و میزان قند آن ها بسیار کم است. حتی می توانید فرنی را بدون شکر درست کنید و با آب میوه، عسل یا موز بخورید. یعنی با یک تیر به دو هدف زدی. شما یک میان وعده مغذی خواهید داشت و به کاهش یا تثبیت وزنتان کمک می کند. با ما همراه باشید و دستور پخت فرنی و طرز تهیه آن را خوشمزه تر بخوانید. فهرست مطالب (کلیک کنید) مواد لازم برای تهیه فرنی رژیمی، فرنی رژیمی و لاغری است که میزان شکر آن بسیار کم باشد و از مواد مغذی برای طعم دادن به آن استفاده شود. برخی افراد در پخت فرنی از شکلات یا اسمارتیز استفاده می کنند که خاصیت لاغری فرنی را از آن می گیرد. در ادامه طرز تهیه فرنی با آرد برنج را می خوانید که بسیار مقوی و مقدار شکر آن کم است: آرد برنج: ۲ و نیم لیوان آب سرد: ۲/۳ پیمانه شیر پرچرب: ۷. فنجان شکر: 1 فنجان گلاب: 3 قاشق غذاخوری ((می توانید با 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل جایگزین کنید.) پسته خرد شده برای تزیین: 1 تا 2 قاشق غذاخوری دستور فرنی رژیمی 7 لیوان شیر را اندازه کنید. 2 فنجان از این 7 فنجان را گرم کنید. در قابلمه ای نچسب روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و حدود 5 دقیقه روی شعله قرار دهید.شیر را با قاشق هم بزنید.حالا آرد برنج را با 2/3 آب سرد مخلوط کنید تا مخلوط نرمی به دست آید.شعله را کم کرده و برنج را اضافه کنید. مخلوط آرد را به شیر پیوسته هم بزنید تا مخلوط غلیظ و غلیظ شود حدود 2 تا 3 دقیقه این کار را ادامه دهید 1 لیوان شیر سرد اضافه کنید و با حرکت آهسته و مداوم ادامه دهید تا فرنی دوباره سفت و سفت شود این کار را ادامه دهید حدود 7-10 دقیقه چهارمین فنجان شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا فرنی غلیظ شود اما غلیظ نشود. کشک کردن شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید. حرارت رو ببر بالا. 3 فنجان شیر سرد باقیمانده را هر بار یک فنجان اضافه کنید و فرنی را هم بزنید تا زمانی که حباب های هوا غلیظ شود قبل از افزودن فنجان شیر بعدی. به هم زدن ادامه دهید تا مواد به قابلمه نچسبند. بعد از اینکه غلیظ شد، آخرین فنجان شیر را به آرامی اما مدام در فرنی هم بزنید. این مخلوط حالت نرمی دارد که با سرد شدن سفت می شود. بلافاصله فرنی را در 7 کاسه بریزید. روی آن را با پسته خرد شده تزیین کنید و حداقل 2 الی 3 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. روی کاسه های فرنی خنک شده را با پلاستیک محکم بپوشانید. کاسه ها را می توانید تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. فرنی بدون شکر یکی از بهترین مدل های فرنی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. طرز تهیه مقداری فرنی رژیمی. سایر مواد مورد نیاز برای تهیه فرنی رژیمی با عسل. فرنی بدون قند یکی از بهترین انواع فرنی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن یا کنترل قند خون خود هستند: شیر: 4 فنجان آرد برنج: 6 فنجان عسل: 2 قاشق چایخوری گلاب: 1 قاشق چایخوری فرنی رژیمی را با عسل تهیه کنید، آرد الک شده را با شیر مخلوط کنید و هم بزنید. 1 ساعت آن را کنار می گذاریم تا آرد و شیر خوب جذب شود. عسل و کمی شیر را همزمان حرارت دهید تا به نقطه جوش برسد. حالا مخلوط آرد و شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا نچسبد. گلاب را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. حرارت را کم کنید تا فرنی حدود 20 دقیقه بپزد. هر از چند گاهی آن را هم بزنید تا نچسبد. وقتی به غلظت دلخواه رسید فرنی را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته : ۲ قاشق غذاخوری شکر : ۲ قاشق غذاخوری شیر : ۲ پیمانه گلاب : ۱ قاشق غذاخوری وانیل : ۱/۲ قاشق غذاخوری طرز تهیه فرنی با نشاسته شیر و نشاسته را با هم مخلوط کرده و هم بزنید. حالا مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید. وقتی به غلظت دلخواهتان رسید حالا وانیل و شکر را اضافه کنید و بگذارید کمی بپزد. فرنی را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. می توانید روی آن را با مقداری پودر پسته و بادام تزئین کنید. طرز تهیه فرنی بدون شکر آن را رژیمی تر می کند. مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد گندم: آرد گندم: ۶ پیمانه شیر: ۴ پیمانه شکر: ۵ پیمانه وانیل: ۱/۲ پیمانه گلاب: ۱ پیمانه زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه طرز تهیه فرنی با آرد گندم نصف شیر آن را در قابلمه بریزید و نصف دیگر را در ظرف یا آرد دیگری مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و شیر را به شیر داخل قابلمه اضافه کنید. شکر را به این مخلوط اضافه کنید و روی حرارت هم بزنید تا کمی غلیظ شود. حالا وقت اضافه کردن گلاب و وانیل است. وقتی فرنی به غلظت دلخواه شما رسید، آن را از روی حرارت بردارید. وقتی کمی خنک شد زعفران دم کرده را به فرنی اضافه کنید و خوب هم بزنید. فرنی شما آماده سرو است. مواد لازم برای تهیه فرنی جو دوسر : شیر یا آب 1 پیمانه : نمک دریا 2 و نیم پیمانه : عسل یا شیره خرما / انگور به مقدار لازم : مغزها مانند بادام یا فندق به مقدار لازم : به میزان دلخواه طرز تهیه فرنی بلغور جو دوسر و شیر یا آب را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. کمی نمک دریا اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید. به مدت 5 تا 6 دقیقه به آرامی بجوشانید و تا جایی که می توانید هم بزنید تا فرنی نرم و خامه ای به دست آید. اگر می‌خواهید فرنی خیس‌تر شود، به سادگی کمی شیر یا آب اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتان برسد. از فرنی خود با ترکیب مورد علاقه خود از میوه های تازه، آجیل و دانه ها، شیرین کننده هایی مانند عسل یا آب انگور یا خرما لذت ببرید. طرز تهیه فرنی با جو را حتما امتحان کنید. مواد لازم برای تهیه فرنی کتوی. این فرنی خوشمزه به جای آرد یا نشاسته با بادام درست می شود. به همین دلیل بسیار مقوی است: بادام: 20 آب سرد: 1 لیوان پودر ژلاتین: 1 بسته پودر نارگیل: 1 قاشق چایخوری شکر: 1/5 قاشق چایخوری زعفران دم کرده: به اندازه دلخواه هل رنده شده: به اندازه دوست دارید گلاب: 2 قاشق غذاخوری فرنی بادام را از شب قبل خیس کنید. صبح آنها را پوست بگیرید و با آب در همزن مخلوط کنید. شیر بادام را با شکر در قابلمه بریزید. وقتی جوش آمد پودر نارگیل را اضافه کنید. کمی بعد ژلاتینی را که با 1/2 لیوان آب مخلوط کرده بودید اضافه کنید. بعد از کمی حرارت حالا وقت اضافه کردن زعفران و هل و گلاب است. پس از چند دقیقه هم زدن، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. اطلاعات تغذیه ای فرنی رژیمی کالری فرنی به دلیل داشتن مواد مغذی بالاست و می تواند به افزایش انرژی بدن به خصوص در فصل سرما کمک کند. اطلاعات تغذیه ای زیر برای یک کاسه از این دسر و مقدار مواد ذکر شده برای 6 وعده می باشد: کالری: 222 پروتئین: 6.2 گرم کربوهیدرات: 28.3 گرم فیبر رژیمی: 2 گرم چربی: 9.9 گرم نکته: هر کدام را چه شیرین و چه اضافه کنید. غذاهای چرب مانند شکلات، خامه، ژله و سایر موادی از این قبیل به فرنی، شما را از فرنی رژیمی مناسب برای کاهش وزن دور خواهید کرد. ترفندهایی برای خوشمزه شدن فرنی ابتدا شیر را اندازه بگیرید و طبق دستور اضافه کنید. هر بار اجازه دهید فرنی غلیظ شود و قبل از اضافه کردن شیر صبر کنید تا حباب های هوا بیرون بیاید. وقتی نشاسته را در شیر می جوشانید غلیظ می شود اما برای اینکه فرنی یکدست شود باید تابه شما روی حرارت ملایم باشد. اگر شعله را زیاد کنید تا فرنی زودتر بپزد، باعث سوختن یا خرد شدن فرنی می شود. آرد برنج به زمان نیاز دارد تا به آرامی در شیر نرم شود و با حرارت ملایم بپزد تا بافتی نرم و غلیظ ایجاد شود. بعد از اینکه فرنی شروع به پخت کرد مدام هم بزنید تا به هم نچسبد. از یک کاردک سیلیکونی برای هم زدن فرنی استفاده کنید. فرنی را به آرامی هم بزنید و مراقب باشید نسوزد. هنگام سرو فرنی می توانید داخل آن کنجد، دارچین یا گلاب هم اضافه کنید. آنچه از مقاله طرز تهیه فرنی آموختیم: دستورهای مختلفی برای فرنی وجود دارد که بیشتر آنها بر پایه شیر، آرد و شکر است. این میان وعده سالم بیشتر به عنوان دسر زمستانی یا یک غذای ملایم و سالم در هنگام سرماخوردگی استفاده می شود. اما امروزه در برخی از رژیم های لاغری نیز توصیه می شود. قدرت و اثربخشی فرنی برای کاهش وزن به نحوه تهیه فرنی و افزودن مواد دیگر به مواد اولیه بستگی دارد. مانند پودر کاکائو، اسمارتیز، پودر ژله، خامه و… اگر قصد دارید فرنی رژیمی درست کنید، فقط از عسل، خرما یا آب انگور، موز یا انواع توت ها به جای این مواد قندی مضر استفاده کنید تا یک میان وعده بسیار مقوی مانند بلغور جو دوسر درست کنید. be منابع: +3.5/5 – (21 امتیاز)

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید