طرز تهیه ماهی از نوع سالمون رژیمی به چند روش + کالری و ارزش غذایی



ماهی یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که به دلیل ارزش غذایی بالا جایگاه ویژه ای در رژیم های کاهش وزن دارد. ماهی منبع غنی امگا 3، فسفر، پروتئین و کلسیم است که مصرف آن برای همه افراد در سنین مختلف توصیه می شود. برخی از افرادی که رژیم دارند در مورد مصرف آن شک دارند یا نمی دانند برای دریافت کالری کمتر چه باید بکنند. برای کاهش کالری دریافتی این غذا می توانید آن را بدون روغن و در فر کباب کنید. حتی می توانید آن را با سبزیجات میل کنید تا کالری کمتری دریافت کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه ماهی رژیمی، میزان کالری و طرز تهیه آن آشنا کنیم. با ما بمان. فهرست محتویات (کلیک کنید) مواد لازم برای تهیه ماهی رژیمی، سالمون یا هر ماهی دیگر: 1 عدد (به تعداد نفر) گوجه فرنگی خلال شده: 2 عدد لیموترش تازه: 1 عدد نمک: به میزان لازم سیر و شوید تازه: به مقدار پودر زنجبیل لازم: به مقدار لازم. بهترین روش پخت ماهی در فر این است که ماهی را بشویید و بعد از تمیز کردن شکم آن، کمی سیر تازه بمالید. انواع تهیه ماهی رژیمی می توانید ماهی را به چند روش که رژیمی تر است طبخ کنید. . مثلا می توانید آن را در فر تهیه کنید یا کباب کنید. طرز تهیه ماهی رژیمی در فر. بهترین روش پخت ماهی قزل آلا در فر این است که ماهی را بشویید و بعد از تمیز کردن شکم آن، کمی سیر تازه بمالید. مقداری پودر زنجبیل و نمک روی آن بریزید و کمی شوید تازه را در معده بریزید، بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال خارج کرده و با برس آشپزخانه با کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) بمالید. ) بر روی آن. روی کاغذ آلومینیومی چند حلقه گوجه فرنگی قرار دهید سپس چند حلقه لیمو و سپس ماهی را روی گوجه و لیمو قرار دهید. سپس مقداری حلقه های لیمو و گوجه فرنگی را روی ماهی بگذارید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در طبقه وسط فر با دمای 250-220 درجه سانتیگراد قرار دهید. ماهی نیم ساعت یا 45 دقیقه دیگر آماده می شود و آب گوجه فرنگی و لیمو ترش را ماهی می خورند که بسیار خوشمزه است. آن را بشویید و داخل و خارج آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. سپس شکم ماهی را با سبزیجات خرد شده، سیر، نمک و فلفل پر کنید. آن را در یخچال قرار دهید تا طعم بگیرد. حالا ماهی را از یخچال خارج کرده و تمیز کنید. ماهی را در توری مخصوص کباب قرار دهید و بگذارید کباب شود. طرز تهیه ماهی رژیمی با ماهیتابه، ابتدا ماهی را بشویید و روده کنید. ما آن را تمیز می کنیم. داخل شکم ماهی مقداری آهک و نمک و فلفل و شوید می ریزیم و در یخچال می گذاریم. بعد از یک ساعت از یخچال خارج می کنیم و مواد روی آن را کاملا تمیز می کنیم. با یک برس کوچک روی ماهی روغن زیتون می زنیم. تابه را با یک قاشق روغن زیتون چرب می کنیم. حالا ماهی را در تابه رژیمی می ریزیم و با همان مقدار روغن تفت می دهیم. اطلاعات تغذیه ای ماهی کبابی رژیمی. لطفا توجه داشته باشید که این اطلاعات تغذیه ای برای سه نفر است، بنابراین یک سوم برای هر نفر. این مبلغ را دریافت می کند. جایگاه ماهی در رژیم غذایی اگرچه خواص ماهی بر هیچکس پوشیده نیست، اما بد نیست در مورد ارزش غذایی و نقش آن در کاهش وزن اطلاعاتی به اشتراک بگذارید. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای رشد و نمو بدن ضروری است. ماهی می تواند از زوال عقل و آلزایمر در سالمندان جلوگیری کند و ماده خاکستری مغز را افزایش دهد. پیشگیری از افسردگی، کاهش خطر بیماری های قلبی، پیشگیری از آسم و بهبود کیفیت خواب از دیگر خواص ماهی است. ماهی سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی است که نقش مهمی در کاهش وزن و افزایش احساس سیری دارند. در رژیم غذایی دکتر کرمانی توجه به مواد مغذی، پروتئین ها و ویتامین ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، مقدار غذا کاملاً بر اساس نیاز، شرایط بدنی و سطح حرکت شما تعیین می شود که به بهبود سلامت و تناسب اندام شما کمک می کند. در رژیم دکتر کرمانی شما از هیچ غذایی بی نصیب نیستید و می توانید با تهیه ماهی رژیمی و هر غذای دیگری از گذراندن وقت در کنار خانواده لذت ببرید. 2.5/5 – (2 امتیاز)

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید