طرز تهیه پیتزا کتوی به روشی ساده و خوشمزه + میزان کالری و فوت پخت



پیتزا یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که هرکسی حتی با دیدنش دوست دارد آن را امتحان کند. این غذا به قدری خوشمزه است که پیتزای کتو حتی برای افرادی که رژیم کتوژنیک دارند نیز اختراع شده است. افرادی که سبک تغذیه سالم و رژیم غذایی اصولی را به عنوان شیوه زندگی خود انتخاب کرده اند از این قاعده مستثنی نیستند. کسانی که مراقب کربوهیدرات های خود هستند یا به طور کامل آنها را حذف می کنند نیز دوست دارند پیتزا بخورند. داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی همیشه به معنای محرومیت از غذاهای خوشمزه و وسوسه انگیز نیست. شما می توانید یک پیتزای فوق العاده خوشمزه را بدون شکستن رژیم غذایی خود درست کنید و از خوردن آن در کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پیتزا تابه ای شگفت انگیز، میزان کالری و طرز تهیه آن را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. فهرست محتویات (کلیک کنید) مواد لازم برای تهیه پیتزا کتو و تخم مرغ بزرگ: 2 عدد پنیر محلی (پنیر نرم و سفید از شیر ترش بدون چربی): 2 قاشق غذاخوری (البته می توانید آن را با دو قاشق غذاخوری ترش جایگزین کنید. کرم رنگ). کره ذوب شده: 2 قاشق غذاخوری آرد بادام: 1 فنجان پودر سیر: 1 قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک صورتی هیمالیا: 1 قاشق چایخوری پنیر چدار رنده شده: 1 فنجان (یا هر پنیر رنده شده دیگر) سس کچاپ، پنیر موزارلا رنده شده، سوسیس، سبزیجات: برای روی پیتزا به هر میزان که دوست دارید طرز تهیه پیتزا فر یا سرخ کن خود را از قبل با دمای 400 درجه گرم کنید و روی ظرف یا ظرف پیتزا را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها، پنیر محلی و کره را با هم مخلوط کنید. و آنها را کنار بگذارید. در ظرفی جداگانه آرد بادام، پودر سیر و نمک را مخلوط کنید. مخلوط مواد خشک را به مواد خیس اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شوند. پنیر چدار را به مخلوط بالا اضافه کنید. خمیر به دست آمده را بین دو ورق کاغذ روغنی به اندازه، ضخامت و شکل دلخواه بغلتانید. خودت رول کن ورقه روغن بالایی را بردارید و خمیر را روی ورقه پایینی بپزید. این کار را 12 تا 14 دقیقه انجام دهید تا به تردی دلخواه برسید. البته هر چه بیشتر بپزید خمیر تردتر می شود. خمیر را از فر خارج کرده و پیتزای خود را با سس، پنیر، سبزیجات، سوسیس و سایر مواد به دلخواه پر کنید. پیتزا را به مدت 5 تا 8 دقیقه بپزید یک دقیقه دیگر بپزید تا پنیر کاملا آب شود. در صورت تمایل می توانید پنیر پارمزان رنده شده را نیز روی آن قرار دهید. برای داشتن یک رژیم غذایی اصولی و سالم می توانید پیتزا کتو درست کنید. برای تنوع بخشیدن به طعم پیتزا، مانند هر پیتزا دیگری، می توانید آن را با مواد مورد علاقه خود تزیین کنید. تزئین در اینجا چند نمونه از بهترین طعم های پیتزا کاتویی آورده شده است: اگر گیاهخوار هستید: قارچ، فلفل، پیاز، زیتون و گوجه فرنگی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اگر از طرفداران تغذیه سالم هستید: گوشت، مرغ خرد شده، پیاز و سس. پیتزا را به عنوان تاپینگ انتخاب کنید. اگر عاشق فرآورده های گوشتی هستید: ژامبون مرغ یا گوشت رنده شده، سوسیس ساده، سوسیس پپرونی برای شما مناسب است. اگر به غذاهای تند علاقه دارید: پنیر دلخواهتان را دو برابر کنید و یک لایه نازک فلفل تند. نکات طلایی برای خوشمزه تر کردن پیتزا. با مسواک زدن کناره های پیتزا با روغن زیتون، رویه پیتزا طلایی و عالی می شود! می توانید قبل از افزودن مواد به خمیر پیتزا آن را با روغن زیتون بمالید. اگر این کار را انجام دهید خمیر تردتر می شود و بهتر می پزد. طرز نگهداری پیتزا در یخچال و فریزر ۱- برای نگهداری پیتزای باقیمانده آن را در یخچال و در ظرف دربسته قرار دهید. تا یک هفته برای شما دوام خواهد داشت. 2- برای یخ زدن می توانید برش های پیتزا را در کیسه زیپ دار قرار دهید و تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید. 3- برای گرم کردن مجدد پیتزا، می توانید آن را به مدت 30 ثانیه در مایکروفر گرم کنید یا در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید یا در تابه نچسب برشته کنید. حقایق تغذیه ای پیتزا کتوی در هر 5 در 10 برش کالری: 195 کربوهیدرات: 6 گرم پروتئین: 10 گرم، چربی: 17 گرم، سدیم: 254 میلی گرم، پتاسیم: 23 میلی گرم، فیبر: 4 گرم، کلسیم: 2 میلی گرم کربوهیدرات، خالص: 102 گرم گرم سوالات متداول در مورد پیتزا کتو 1- آیا پیتزا کتو برای کاهش وزن مفید است؟ اگرچه در مقایسه با پیتزاهای دیگر، پیتزای کتو کربوهیدرات کمتری دارد، اما همچنان کالری و چربی بالایی دارد. بنابراین مانند هر پیتزای دیگری آن را در حد اعتدال مصرف کنید. 2- پیتزا کتو چند کربوهیدرات دارد؟ با توجه به توضیحات بالا، هر برش از این پیتزا فقط دو گرم کربوهیدرات خالص دارد و کل پیتزا در مجموع هشت گرم کربوهیدرات خالص دارد. 3 – آیا می توانم آرد نارگیل را جایگزین آرد بادام کنم؟ خیر، به جای آرد بادام نمی توانید از آرد نارگیل استفاده کنید. زیرا هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارند و نتایج یکسانی برای شما ندارند. امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید