طرز تهیه کتلت مرغ به روش های مختلف + میزان کالری هر کدام


مرغ یکی از محبوب ترین انواع گوشت است. این به طور گسترده ای در دسترس است و تهیه کتلت مرغ آسان است. البته کتلت مرغ ساده برای رژیم لاغری مفید است وگرنه اگر با انواع سس های چرب و با روغن زیاد تهیه شود نه تنها باعث کاهش وزن نمی شود بلکه باعث افزایش چربی و وزن خون نیز می شود. انواع مرغ سرخ شده معمولا سرشار از چربی های ناسالم، کربوهیدرات ها و کالری هستند. برخی از انواع مرغ نیز به شدت فرآوری می شوند، مانند ناگت مرغ. تحقیقات نشان می دهد که مصرف گوشت فرآوری شده ممکن است با خطر بیشتر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان مرتبط باشد. گوشت های فرآوری شده همچنین ممکن است حاوی مقادیر زیادی سدیم و مواد نگهدارنده باشند. برخی از مواد نگهدارنده موجود در گوشت های فرآوری شده، مانند نیتریت ها، می توانند در تشکیل ترکیبات سرطان زا نقش داشته باشند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه و رژیمی را در خانه با کمی روغن درست کنید. در ادامه طرز تهیه کتلت مرغ خوشمزه و خوش طعم را برای شما شرح می دهیم. فهرست مطالب (کلیک کنید) خواص گوشت مرغ برای کاهش وزن با توجه به اینکه مرغ کم کالری است اما پروتئین بالایی دارد، برای کاهش وزن بسیار مفید است. پروتئین، به ویژه، برای ساخت و ترمیم بافت های شما و حفظ توده عضلانی ضروری است. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف پروتئین ممکن است احساس سیری را افزایش دهد و به حفظ توده بدون چربی بدن کمک کند. علاوه بر این، پروتئین در متابولیسم کلسیم نقش دارد و برای بهینه سازی سلامت استخوان ها مهم است. مرغ همچنین سرشار از مواد مغذی مهم است و می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم و کامل باشد. سلنیوم یک ماده معدنی کمیاب است که برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی، سلامت تیروئید و باروری ضروری است. مرغ همچنین سرشار از ویتامین های گروه B مانند نیاسین و ویتامین های B6 و B12 است که نقش عمده ای در تولید انرژی، سنتز DNA و سلامت مغز دارند. روش های مختلف پخت گوشت مرغ این سه روش پخت گوشت مرغ می تواند مواد مغذی آن را به خوبی حفظ کند: مرغ کبابی مرغ کبابی می تواند راهی سریع و سالم برای افزایش مصرف پروتئین باشد. مقداری سبزیجات را روی گریل بریزید تا به تکمیل وعده غذایی شما کمک کند. مرغ پخته شده مرغ پخته شده یک گزینه عالی برای شام است، به خصوص اگر قصد کاهش وزن دارید. مرغ پخته شده علاوه بر کم چربی و کالری، سرشار از مواد مغذی مهم است. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، مرغ پخته گزینه خوبی است. کتلت مرغ برای یک وعده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین، مرغ سرخ شده را با کمی روغن و سبزیجات مورد علاقه خود امتحان کنید. طرز تهیه کتلت مرغ ساده، کتلت مرغ با سیب زمینی، پیشنهاد ما برای یک غذای سالم و مقوی: مواد لازم سینه مرغ خام ۴۰۰ گرم سیب زمینی ۱ عدد پیاز ۱ عدد تخم مرغ ۱ عدد هویج ۲ عدد گشنیز خرد شده ۱ فنجان گوجه فرنگی (برای سس) ۴ عدد نمک/فلفل /زردچوبه به مقدار لازم زعفران دم کرده به مقدار لازم روغن سرخ کردنی به مقدار لازم طرز تهیه کتلت مرغ با سیب زمینی ابتدا گوشت مرغ خام را چرخ کنید. سپس سیب زمینی را رنده کرده و به مرغ چرخ کرده اضافه کنید. پیاز را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید و به مواد اضافه کنید. هویج را رنده کنید و به مرغ چرخ کرده و سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. گشنیز خرد شده و ادویه را به مواد قبلی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در آخر تخم مرغ را به مواد شکسته اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در تابه ای مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و صبر کنید تا روغن به اندازه کافی داغ شود. حالا کتلت ها را یکی یکی در روغن داغ سرخ کنید. بعد از سرخ شدن با استفاده از حوله روغن اضافی کتلت ها را بگیرید. وقتی کتلت ها سرخ شدند، سس خوشمزه ای برای آن ها آماده کنید. گوجه فرنگی های رنده شده را با کمی نمک و فلفل مزه دار کرده و روی کوفته های سرخ شده بریزید. سپس غذا را چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوجه ها بپزند. از خوردن کتلت مرغ با سیب زمینی به عنوان یک غذای رژیمی لذت ببرید. اطلاعات تغذیه ای کتلت مرغ با سیب زمینی اطلاعات تغذیه ای زیر در هر 1 عدد از این کتلت است: کالری: 77 کربوهیدرات: 4.57 گرم پروتئین: 10.71 گرم چربی: 1.56 گرم کتلت مرغ رژیمی مرغ یکی از رایج ترین گوشت هایی است که در آن مصرف می شود. در سراسر جهان. به خصوص در بین علاقه مندان به تناسب اندام محبوب است زیرا منبع عالی پروتئین است. غذاهای پر پروتئین می توانند به شما در رسیدن به اهداف سلامتی و تناسب اندام خود مانند عضله سازی، حفظ عضلات و کاهش چربی کمک کنند. در اینجا طرز تهیه کتلت مرغ رژیمی را آموزش می دهیم که هم ساده و هم سالم و خوشمزه است. می توانید این غذا را به برنامه کاهش وزن خود اضافه کنید و از آن لذت ببرید: مواد لازم برای 4 نفر: مرغ، 500 گرم پیاز، 1 حبه سیر، 2 عدد فلفل دلمه ای، 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، 2 قاشق غذاخوری کره، 20 گرم نمک / فلفل سیاه / فلفل قرمز به مقدار لازم روغن زیتون به مقدار لازم طرز تهیه کتلت مرغ رژیمی برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه ابتدا پیاز و سیر را پوست گرفته و بشویید سپس با رنده رنده یا رنده کنید. آنها را در غذاساز ریخته و مخلوط کرده و آب آنها را کاملا می گیریم. در این مرحله تکه های مرغ را آسیاب کنید (حتما از ترکیب ران و سینه با هم استفاده کنید تا چربی حالت چسبندگی به مرغ بدهد) یا در غذاساز بریزید و وقتی چسبناک شد در یک کاسه بزرگ قرار دهید. . در این مرحله مخلوط پیاز و سیر را به آن اضافه می کنیم. از هر فلفل دلمه ای رنگی 1/3 را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و آن را ریز خرد کنید که حدود 2 قاشق غذاخوری است سپس به مواد اضافه کنید. حالا زعفران دم کرده را به همراه فلفل قرمز و فلفل سیاه و کمی نمک روی پایه بریزید و مواد را کاملا با دست مخلوط کنید و ورز دهید تا کاملا یکدست شوند سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. حالا تخم مرغ را در ظرفی می شکنیم و اگر سالم بود با چنگال مخلوط می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا یکدست و یکدست شود و روی کاسه را سلفون می کنیم. سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود و کره را داخل آن می ریزیم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم و می گذاریم داغ شود. کاسه حاوی کتلت ها را از یخچال خارج می کنیم و با کف دست کتلت ها را به هر شکلی که دوست داریم در می آوریم و در روغن داغ می گذاریم. البته می توانید از قالب های متنوعی نیز استفاده کنید. وقتی یک طرف کتلت ها کاملا سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. می توانید وقتی کتلت ها را در تابه می گذارید زعفران بپاشید تا خوش رنگ تر و خوش طعم تر شوند. کتلت های مرغ را پس از سرخ شدن روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس در ظرف مورد نظر بریزید و با خیارشور، گوجه فرنگی، زیتون و … تزیین کنید و با تهیه کتلت مرغ ساده از یک غذای رژیمی و خوشمزه لذت ببرید. اطلاعات تغذیه ای کوکوی مرغ رژیمی کالری: 70 کربوهیدرات: 4.5 گرم پروتئین: 12 گرم چربی: 2.79 گرم نکته: برای تهیه کتلت کم چرب، کف تابه رژیمی را با اسپری روغن اسپری کنید و مواد کتلت را داخل این ماهیتابه با سرخ کردنی قرار دهید. روی حرارت خیلی کم روش دیگر برای داشتن کتلت مرغ رژیمی این است که تعدادی قالب مافین تهیه کنید و کف آنها را با مقدار بسیار کمی روغن چرب کنید و یا از کپسول مخصوص مافین استفاده کنید و مواد کتلت را به طور یکنواخت در قالب های چرب شده بریزید و در کوک قرار دهید. 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد. تکنیک تهیه کتلت مرغ بدون پوست جایگزین مناسبی برای کوکوی مرغ است. اگر از ران مرغ استفاده می کنید، حتماً آن را خوب تمیز کنید (چربی آنها از سینه بیشتر است). می توانید به جای تخم مرغ، پنیر پارمزان، پنیر خامه ای یا پودر شیر را به مواد کتلت اضافه کنید. می توانید پودر سیر را با سیر جایگزین کنید. روغن زیتون بهترین گزینه برای سرخ کردن کتلت مرغ است. نصف لیوان جعفری طعم بسیار خوبی به کتلت مرغ می دهد. می توانید پودر پاپریکا را نیز به ادویه کتلت مرغ اضافه کنید تا طعمی تند و خوشمزه پیدا کنید. آنچه از مقاله کتلت مرغ آموختیم: رژیم گرفتن به این معنا نیست که غذاهای ناسالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بلکه غذاهای پرکالری، چرب، شور و شیرین را کاهش داده یا حذف خواهید کرد. از جمله غذاهای مفیدی که می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید کتلت مرغ است. البته طرز تهیه کتلت مرغ بسیار مهم است. کتلت مرغ ساده که با کمترین مقدار روغن پخته می شود و بدون سس نیز می توان آن را میل کرد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که مرغ باید در کنار انواع منابع پروتئینی دیگر مانند ماهی، گوشت و حبوبات مصرف شود تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید