طرز تهیه کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی + جدول ارزش غذایی



کوکو کدو یکی از بهترین و سبک ترین غذاهای شام یا ناهار است که در عین سادگی، ترکیبی از بهترین مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، سبزیجات تازه و ادویه های خوشمزه را در خود جای داده است. این کاکائو به دلیل کالری متوسطی که دارد، حتی برای صبحانه نیز قابل مصرف است. بافت داخل این کوکو به دلیل وجود کدو سبز تا حدودی آبدار و لطیف است اما سطح بیرونی آن کاملاً ترد و ترد است. یکی از فواید آموزش طرز تهیه کوکو کدو سبز مخصوصا در فصل تابستان که بدن به غذاهای گیاهی بیشتری نیاز دارد این است که طبخ آن بسیار ساده و بی دردسر است و در کمتر از چهل دقیقه قابل تهیه است. در این مطلب با دو مدل کوکو با کدو سبز آشنا می شویم که بافتی لطیف با لبه های طلایی ترد و فوق العاده اشتها آور است و برای یک غذای سریع و کامل پیشنهاد می شود. فهرست (کلیک کنید) انواع دستور پخت فریتاتا کدو حلوایی یا کوکوی ایرانی یک غذای راحت و آسان است که به سرعت آماده می شود و می توان از آن برای هر وعده غذایی روزانه استفاده کرد. این غذا می تواند غذای اصلی با سالاد یا نان باشد یا به عنوان پیش غذا سرو شود. پروتئین موجود در تخم مرغ به همراه مقدار زیادی سبزیجات، کیفیت این غذا را تا حد یک وعده غذایی کامل بالا می برد و غذایی کم هزینه اما مغذی می سازد. برخی از کوکوها علاوه بر ادویه ایرانی، زردچوبه نیز دارند. کورکومین، ماده فعال زردچوبه، فواید زیادی برای سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، سلامت مغز، بیماری های التهابی و دیابت دارد. از زردچوبه برای پختن کوکو کدو سبز نیز می توان استفاده کرد. در ادامه دو نمونه از انواع طرز تهیه کوکو کدو حلوایی آموزش داده می شود که از معروف ترین و پرطرفدارترین انواع این کوکوی خوشمزه هستند. کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی. آموزش اول مربوط به طرز تهیه کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی می باشد. کوکو کدو حلوایی. سبزی ها یکی از بهترین و سبک ترین غذاها برای شام یا ناهار هستند. مواد لازم برای تهیه کوکو کدو سبز با هویج و سیب زمینی، بافت کدو سبز به طور طبیعی سرشار از آب است. بنابراین بهتر است در هنگام پخت به این نکته توجه کنید که کاکائو کدو سبز با سایر کوکوها متفاوت است. توصیه می شود ابتدا این کوکو را بعد از رنده یا له کردن کدوها در غذاساز بپزید و در ماهیتابه بدون روغن سرخ کنید تا آب کدوها کاملا کشیده شود و بعد از خنک شدن به بقیه دستورات عمل کنید. پیاز: 2 حبه سیر متوسط: 4 تا 5 عدد کدو سبز: 4 عدد هویج متوسط: 1 عدد سیب زمینی متوسط: 1 عدد تخم مرغ متوسط: 4 عدد گشنیز خرد شده: 1 فنجان پیاز خرد شده: 1 پیمانه کوچک زرده: 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر: 1 عدد / 2 قاشق چایخوری ادویه کوکو (فلفل سیاه، پاپریکا)، زیره سبز و سیاه: 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل، روغن، طرز تهیه کوکو کدو سبز با سیب زمینی و هویج، سیب زمینی ها را به مدت 6 تا 8 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید تا زمانی که بپزند. کمی نرم کنید سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و پوست آن ها را بگیرید. رنده کنید. فر را از قبل با حرارت متوسط ​​گرم کنید. تخم مرغ، گشنیز، پیازچه، نمک و ادویه ها را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. یک تابه نچسب متوسط ​​را با روغن چرب کنید. سیر و پیاز خرد شده را اضافه کنید. 2 دقیقه در تابه سرخ کنید و هر از گاهی هم بزنید تا شفاف شوند. کدو سبز را اضافه کنید و 6 دقیقه دیگر تفت دهید تا نرم شود. اجازه دهید مخلوط مخلوط شود. بگذارید کمی خنک شود. سیب زمینی پخته شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط تخم مرغ و سبزیجات را روی مخلوط سبزیجات بریزید و هم بزنید. کره کاکائو را در قالب بریزید و نیم ساعت در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا پخته شود و در آخر می توانید شعله بالای فر را روشن کنید و کاکائو را دو تا زیر شعله بگذارید. دقیقه در همان حالت به طوری که قسمت بالایی نیز برشته و ترد شود. کوکو را از فر خارج کرده و با دقت برش بزنید و سرو کنید. ارزش غذایی کاکائو کدو سبز با هویج و سیب زمینی کالری و کربوهیدرات کمی دارد، اما سرشار از مواد مغذی مبارزه با رادیکال های آزاد مانند ویتامین C و منگنز است. به همین دلیل است که یادگیری طرز تهیه کوکو کدو سبز بسیار مهم است. این سبزی همچنین منبع غنی ویتامین B است که در متابولیسم انرژی شرکت می کند. کدو سبز برای سلامت چشم نیز مفید است، زیرا منبع خوبی از کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زآگزانتین است. همچنین کدو سبز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یک ریز مغذی ضروری است که سطح سدیم خون را متعادل می کند و فشار خون را تنظیم می کند. وجود پتاسیم در برنامه غذایی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی ضروری است. علاوه بر این، این سبزی منبع خوبی از فیبر غذایی است و درصد آب بالایی دارد. بنابراین یک غذای سیرکننده، آسان هضم و کم کالری است که برای حفظ وزن سالم و جلوگیری از یبوست در هنگام کاهش وزن بسیار مفید است. ارزش غذایی کدو سبز کوکو با هویج و سیب زمینی در یک برش (225 گرم) در جدول زیر ارائه شده است. کالری 255.2 چربی کل 17.0 گرم چربی اشباع 8.9 گرم چربی غیراشباع 2.2 گرم چربی تک غیراشباع قند 4.4 گرم کلسترول 370.0 میلی گرم سدیم 147.5 میلی گرم پتاسیم .486.7 میلی گرم پتاسیم 486.7 میلی گرم 486.7 میلی گرم پتاسیم 486.7 میلی گرم 3 گرم کربوهیدرات 1 گرم روزانه . ویتامین B-1216.0٪ ویتامین B-619.4٪ ویتامین C، 113.4٪ ویتامین D، 20.0٪ ویتامین E2.1٪ کلسیم، 6.2٪ مس، 7.6٪ فولات، 18.6٪ آهن، 11.6٪ منیزیم، 6. 5٪ منگنز، 15.5٪ پانسیونیک، 15.5٪ پانسیونیک. اسید، 3.2٪ فسفر، 25.1٪ ریبوفلاوین، 25.5٪ سلنیوم، 0.7٪ تیامین، 5.2٪ روی، 9.9٪. می توان گفت از نظر طعم و عطر یک کاکائو منحصر به فرد و کاملا استثنایی است. سه راز موفقیت در پختن این غذا وجود دارد: تا حد امکان از کدو سبز آب بگیرید. خامه غلیظ و مقدار زیادی پنیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. به جای پختن کوکو به روش سنتی و با روغن زیاد، آن را در فر با دمای کم و با روغن کمی بپزید. مواد لازم برای تهیه کاکائو کدو سبز با پنیر. در تهیه کاکائو کدو سبز، بهتر است همیشه از کدوهای کوچک نورس استفاده کنید، زیرا آب کمتری دارند. 3 کدو سبز کوچک، کره بدون نمک، 2 قاشق غذاخوری موسیر ریز خرد شده، 1/4 فنجان تخم مرغ بزرگ، 2 فنجان خامه غلیظ، 1/4 فنجان پنیر چدار رنده شده (یا پنیر فتا)، 1/4 فنجان نمک و فلفل را با حرارت فارنهایت حرارت دهید. با استفاده از غذاساز یا رنده کدو سبز را رنده کنید. موسیر، کدو سبز و نمک را در تابه ای بدون روغن به مدت 6 تا 7 دقیقه تفت دهید تا رطوبت آن تبخیر شود و کدو نرم شود. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها، خامه غلیظ، کمی نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. کدو سبز تفت داده شده و پنیر رنده شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. قالب را با کره یا روغن چرب کنید. آن را در قالب بریزید و در فر قرار دهید و به مدت 20 تا 23 دقیقه بگذارید بپزد. بعد از پخت می توانید شعله بالای فر را به مدت 2 دقیقه روشن کنید تا روی کوکو ترد و برشته شود. حتما روی ظرف را بپوشانید. با دستکش مخصوص یا حوله از فر خارج کنید تا دستتان نسوزد. کاکائو پخته شده را می توان منجمد کرد و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد. فقط یک تا دو ساعت قبل از سرو، آن را از فریزر خارج کرده و کاکائو را در مایکروویو یا فر با دمای 300 درجه فارنهایت گرم کنید. ارزش غذایی کاکائو کدو سبز با پنیر ارزش غذایی 1 تکه کاکائو کدو سبز با پنیر (222 گرم) در جدول زیر آورده شده است: کالری 343 چربی کل 28 گرم چربی اشباع شده 15 گرم چربی ترانس 0.7 گرم چربی غیر اشباع 2.2.4 . گرم کلسترول 339 میلی گرم سدیم 780 میلی گرم پتاسیم 401 میلی گرم کربوهیدرات کل 5.9 گرم فیبر رژیمی 1.2 گرم شکر 3.1 گرم پروتئین 18 گرم ویتامین A 42 درصد نیاز روزانه ویتامین C 20 درصد نیاز روزانه به کلسیم 1 درصد نیاز روزانه 1 درصد آهن است. نیاز روزانه به چربی و کوکو کدو سبز. پتانسیل آنتی اکسیدانی کدو سبز در پوست آن است. پس پوست کدوها را جدا نکنید و کدو را با پوست رنده کنید. سعی کنید از کدو سبز ارگانیک استفاده کنید و با برس خوب بشویید. کدو سبز را با رنده درشت رنده کنید. کدوها را به طور کامل در غذاساز له نکنید. نگران نباش! بافت کدو حلوایی بسیار نازک و لطیف است و در هنگام تفت دادن نرم می شود، اما اگر کدوها خیلی کوچک یا له شده باشند، بافت نهایی کوکو شما را خمیر می کنند. کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب است. پس قبل از تفت دادن حتما آب آن را خیلی خوب آبکش کنید (می توانید آب کدو سبز را به سوپ یا خورش دیگر اضافه کنید). در صورت تمایل می توانید مقداری پنیر پارمزان، فتا یا پنیر بز به همه کوکوهای خود اضافه کنید. برای خامه می توانید 2 قاشق غذاخوری خامه غلیظ، نصف پیمانه شیر کامل، یک قاشق خامه ترش یا ماست را مخلوط کرده و به مخلوط کاکائو اضافه کنید. توجه داشته باشید که افزودن پنیر یا سایر افزودنی های خامه ای به کاکائو در دستور پخت غذاهای ایرانی از جمله طرز تهیه کوکو کدو مرسوم نیست و این روش کاملا جدید است. مخلوط ادویه های ایرانی را می توان با ادویه های خاورمیانه یا ادویه کاری هندی جایگزین کرد. کاکائو کدو سبز سبزی ها را با دمای کم بپزید. دمای بالا ممکن است باعث خشک شدن کاکائو و از دست دادن بافت ظریف خود شود. کاکائو کدو سبز را زیاد نپزید. بهتر است کوکو را در تابه چدنی یا نچسب بپزید. در دستور پخت سنتی کاکائو کدو سبز ایرانی، برخی آشپزها از یک تکه کره استفاده می کنند. از آن برای چرب کردن آن استفاده می کنند، اما روغن زیتون نیز گزینه بسیار خوبی برای چرب کردن کاکائو است. کاکائو کدو حلوایی یکی از غذاهای ساده و در عین حال مقوی است که جایگاه خاص خود را در لیست غذاهای تابستانی دارد. این غذای سبک و اصیل ایرانی با کمی تغییر در دستور پخت سنتی خود طعم های جدید و جذابی پیدا می کند که اشتهای هر فردی را تحریک می کند. به عنوان مثال می توانید در دستور پخت کوکو کدو سبزی مانند هویج یا سیب زمینی و پیازچه یا حتی پنیر چدار یا فتا اضافه کنید و از این ترکیب تابستانی خوشمزه و تازه لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه دو نوع کوکی کدو سبز بسیار منحصر به فرد و خوشمزه آموزش داده شده است. همچنین لازم به ذکر است که کدو سبز یکی از سبزیجات غنی از ریزمغذی ها مانند پتاسیم، آهن، منگنز و ویتامین های B، A و C است که به تقویت قدرت آنتی اکسیدانی آن کمک می کند. علاوه بر این، کدو سبز یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به کاهش وزن سالم علاقه دارند. منبع: +++++ امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید