عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟ بالاخره باید رژیم کتوژنیک بگیریم یا نه؟



اگرچه رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین رژیم های غذایی در سال های اخیر است و جزو رژیم های غذایی سالم طبقه بندی می شود، اما شاید بسیاری از افراد ندانند رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد!؟ رژیم کتوژنیک مانند بسیاری از همتایان خود دارای عوارض جانبی است که از رژیم های کوتاه مدت ناشی می شود. عوارض جانبی این رژیم از کاهش وزن ناپایدار تا هیپوگلیسمی شدید متغیر است. در این مقاله به بررسی دقیق عوارض رژیم کتو، غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم و مجاز بودن یا نبودن رژیم کتوژنیک برای افراد مختلف می پردازیم. فهرست مطالب (کلیک کنید) چه غذاهایی در رژیم کتوژنیک مجاز هستند؟ رژیم کتوژنیک یا “کتو” در ابتدا برای کمک به مدیریت صرع ایجاد شد، اما اکنون برای افراد مختلفی که می خواهند وزن کم کنند قابل استفاده است. این رژیم باعث تغییر تعادل کربوهیدرات ها و چربی هایی می شود که به طور سنتی برای سلامتی ضروری هستند. رژیم غذایی معمولی: 55 درصد کربوهیدرات، 20 درصد پروتئین، 25 درصد چربی کتو: 5 درصد کربوهیدرات، 20 درصد پروتئین، 75 درصد چربی کتوژنیک. رژیم غذایی سرشار از چربی، کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین است. غذاهای سالم زیادی وجود دارد که می توان در رژیم کتو مصرف کرد، اما دریافت فیبر کافی مهم است. غذاهای مجاز در رژیم کتو عمدتاً عبارتند از: ماهی و غذاهای دریایی گوشت قرمز مرغ سبزیجات سبزیجات غیر اشباع ‌ فلفل کل جوانه کلم ‌ کلم بروکلی سبزیجات آووکادو انواع توت‌ها آجیل و آجیل تخم مرغ م محصولات لبنی چاودار پرچرب سیاه چیست؟ از دکتر کرمانی بشنوید: غذاهای غیرمجاز در رژیم کتوژنیک کدامند؟ در رژیم کتوژنیک تعدادی از مواد غذایی مانند موارد زیر غیرقانونی هستند و شاید یکی از دلایل برخی از عوارض رژیم کتوژنیک کمبود این مواد مغذی ساده اما ضروری در رژیم غذایی باشد. تصمیم گرفتیم در مورد غذاهای مجاز بیشتر توضیح دهیم تا دلیل ممنوعیت آنها برای همه روشن شود. سبزیجات سرشار از فیبر و مقداری کربوهیدرات هستند که با اصول کلی کتو در تضاد است. جایگاه حبوبات در رژیم کتوژنیک رژیم کتو می تواند برای گیاهخوارانی که معمولاً برای پروتئین به حبوبات متکی هستند مشکل ساز باشد. حبوبات، که شامل لوبیا، عدس، نخود و نخود است، جزء اصلی بسیاری از عادات غذایی سالم هستند. با این حال، حبوبات با رژیم کتو سازگار نیستند و کربوهیدرات بالایی دارند. حتی یک مزیت مانند فیبر بالا برای جبران مصرف کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک کافی نیست. کره بادام زمینی نیز در رژیم کتو ممنوع است زیرا بادام زمینی بخشی از حبوبات است. رژیم های کتوژنیک بسیار زیاد هستند. کینوا شاخص گلیسمی بالایی دارد و هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد. این باعث افزایش آهسته سطح گلوکز و انسولین خون می شود. کینوا شاخص گلیسمی بالایی دارد و هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد. موز ممکن است برای ریکاوری عضلات، کاهش نفخ و تسکین ناراحتی معده عالی باشد، اما در رژیم کتوژنیک در لیست غذاهایی است که غیرقانونی تلقی می شوند. اگرچه کربوهیدرات های موز یک کربوهیدرات پیچیده با محتوای پتاسیم بالا هستند، اما هنوز جایی در رژیم کتو ندارند. اکثر آجیل ها در رژیم کتو مجاز هستند، اما بادام مجاز نیستند. بادام، شاه بلوط و پسته سرشار از کربوهیدرات هستند. جایگاه کدو حلوایی کدو حلوایی قند طبیعی زیادی دارد و اساساً هر چه سبزی شیرین تر باشد قند طبیعی آن بیشتر است. اگرچه برخی از اشکال کدو حلوایی مورد تایید کتو هستند، اما به طور کلی، کدو حلوایی حاوی گلوکز و کربوهیدرات بسیار بالایی است که برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. جایگاه سیب زمینی در رژیم کتوژنیک جای تعجب نیست که سیب زمینی بخشی از رژیم کتو نیست. سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی یک “نه” قطعی برای این رژیم هستند. آنها کربوهیدرات های زیادی دارند که در رژیم کتو قابل قبول نیستند. ذرت و سیب زمینی شیرین در یک دسته قرار می گیرند. جایگاه انگور در رژیم غذایی کانگوروهای کتوژنیک نه تنها قند بالایی دارد، بلکه تقریباً همه آنها سرشار از کربوهیدرات هستند. بنابراین حتی یک خوشه کوچک انگور به راحتی می تواند کتوژنز را کند یا حتی متوقف کند. گرانول ها بسیاری از گرانول ها محصولات بسیار فرآوری شده هستند و سرشار از روغن های گیاهی، شیرین کننده های مصنوعی و مواد افزودنی هستند که همگی می توانند حالت کتوژنیک را مختل کنند. گرانول می تواند موقعیت سیب قرمز یکی دیگر از عواملی که باید در عوارض رژیم کتوژنیک در نظر گرفته شود، موقعیت سیب است. در رژیم کتوژنیک، سیب زرد یا سبز باید کافی باشد. میوه های زیادی وجود دارند که به دلیل محتوای قند و کربوهیدراتشان کاتدی نیستند. سیب قرمز یکی از آنهایی است که به دلیل داشتن قند زیاد در رژیم کتو یافت نمی شود، اما مصرف سیب سبز و زرد بلامانع است. وضعیت انبه و سایر میوه های استوایی بیشتر میوه های استوایی بسیار شیرین هستند، بنابراین جای تعجب نیست که در رژیم کتوژنیک مجاز نیستند. هر کسی که رژیم کتو را دنبال می کند باید با میوه هایی مانند انبه، پاپایا، موز و آناناس خداحافظی کند. محل خرما و خرما برای رژیم کتو بسیار شیرین است. خرما اغلب جزء اصلی یک رژیم غذایی سالم است زیرا یک میان وعده شیرین درست می کند که سرشار از فیبر و ویتامین است، اما قند زیادی نیز دارد و کتو پسند نیست. اسموتی های میوه ای شیرین هستند و ممکن است حاوی مواد مصنوعی بالایی باشند، اما استفاده از ماست یونانی یا آووکادو به عنوان پایه همراه با کمی میوه برای تهیه اسموتی در خانه اشکالی ندارد. توفو برای افرادی که به این رژیم متعهد هستند ایده آل نیست. محصولات سویا سرشار از مواد مغذی استروژن مانند به نام فیتواستروژن است که می تواند در طول زمان بر سطح هورمون ها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، بسیاری از محصولات سویا به شدت فرآوری شده اند و در نهایت، محصولات سویا سرشار از فیتات هستند که می تواند باعث التهاب روده شود. بسیاری از محصولات سویا به شدت فرآوری شده اند. عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟ به طور کلی، عوارض رژیم کتوژنیک به شرح زیر است: ترک غلات کامل، لوبیا، میوه ها و بسیاری از سبزیجات می تواند باعث کمبود مواد مغذی و یبوست شود. عوارض جانبی رایج کوتاه مدت، از جمله خستگی، سردرد، مه مغزی، و ناراحتی معده با نام مستعار کتو آنفلوانزا خطرات درازمدت سلامتی، از جمله سنگ کلیه، پوکی استخوان و بیماری کبد بسیاری از افراد در پیروی از چنین رژیم غذایی محدود کننده ای مشکل دارند (تقریبا آخرین رژیم غذایی است). در لیست ساده ترین رژیم های غذایی برای دنبال کردن). ماهیت سفت و سخت کتو می تواند منجر به وسواس و اختلالات خوردن شود. رژیم کتو وجود دارد. مقادیر بیش از حد چربی اشباع شده در رژیم کتو می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. رژیم های سخت مانند کتو می تواند باعث انزوای اجتماعی شود. کتوژنیک انجام نشده است، بنابراین سایر خطرات هنوز ناشناخته هستند. در یک مطالعه اخیر، شایع ترین عارضه اولیه رژیم کتوژنیک کم آبی بدن بود، به خصوص در بیمارانی که رژیم خود را با روزه داری زودهنگام شروع کردند. سایر اختلالات مشاهده شده: اختلالات گوارشی (GI)، مانند تهوع، استفراغ، اسهال و یبوست با گاستریت و عدم تحمل چربی همراه است. سایر عوارض زودرس به ترتیب فراوانی عبارتند از:هیپرتری گلیسیریدمیهیپراوریسمی گذراکلسترول خون بالا بیماری‌های عفونی مختلفهیپوگلیسمی علامت‌دارهیپوپروتئینمیهیپومنیزیمیهیپوناترمی مکررغلظت کم لیپوپروتئین با چگالی بالاذات‌الریه لیپوییدیپنومونی لیپوییدیپنومونی حاد اوپاتیتپانکراتیت اسیدوز متابولیک پایدارعوارض رژیم کتوژنیک که با تاخیر مشاهده شدند (عوارض دیررس) نیز شامل موارد زیر هستند:استئوپنیسنگ کلیهکاردیومیوپاتیهیپوکارنیتینمی کم خونی فقر آهن ثانویه در این مطالعه، اکثر عوارض مشاهده شده گذرا بوده و با پیگیری دقیق و راهبردهای محافظه کارانه با موفقیت مدیریت شدند. با این حال، 22 نفر (17%) از شرکت کنندگان به دلیل عوارض مختلف جدی متوقف شدند و چهار بیمار (3.1%) در طول رژیم، دو نفر به دلیل سپسیس، یک نفر به دلیل کاردیومیوپاتی و یک نفر از آنها به دلیل ذات الریه لیپوئید فوت کردند. کم کنید و به اندامی که همیشه می خواستید برسید! از این نقطه به بعد، ما با هم در مسیر رسیدن به هدف هستیم. ثبت نام و دریافت مشاوره رژیم غذایی چه کسانی نباید رژیم کتو بگیرند؟ رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه علائم دیابت و کلسترول بالا را نیز مدیریت می کند. اما داشتن رژیم غذایی پرچرب برای مدت طولانی نیز با عوارض مختلفی همراه بوده است. گفته می شود که مصرف بیش از حد چربی برای مدت طولانی می تواند افراد را در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه و سایر بیماری ها قرار دهد. به گفته متخصصان، افراد زیر نباید رژیم کتو مصرف کنند: زنان باردار و بیماران مبتلا به اختلالات گوارشی ل بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی بیماران مبتلا به اختلالات خوردن بیماران مبتلا به پانکراتیت ب بیماران مبتلا به بیماری تیروئید تیروئید بیماران مبتلا به بیماری تیروئید بیماران مبتلا به بیماری کلیوی سنگ کیسه صفرا کیست. آیا مجاز به گرفتن رژیم کتوژنیک هستید؟ رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند و ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. بیشتر افراد از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند، اما برای افراد مبتلا به صرع نیز می تواند مفید باشد. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی از بیماری های مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. وی خاطرنشان کرد: آنها کم نیستند. از عوارض این رژیم می توان به خستگی، سردرد، مه و ناراحتی معده (کتو آنفولانزا)، کمبود مواد مغذی و یبوست، سنگ کلیه، پوکی استخوان، بیماری های کبدی، وسواس و اختلالات خوردن، بیماری قلبی و کلسترول بالا، انزوای اجتماعی اشاره کرد. اختلالات گوارشی (GI)، مانند تهوع، استفراغ، اسهال و یبوست و بسیاری چیزهای عجیب دیگر. غذاهای مجاز در این رژیم شامل گوشت های سفید، قرمز، سبزیجات غیر نشاسته ای، تخم مرغ، آجیل و مغزها، انواع توت ها، لبنیات پرچرب و روغن زیتون و غذاهای غیرمجاز از جمله سبزیجات، میوه ها و غذاهای شیرین یا کربوهیدراتی است. مشخصات آنها پرداخت شده است. منبع: +++++++++ امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید