قهوه برای کاهش وزن؛ آیا قهوه قبل از ورزش ما را لاغر می کند؟


بسیاری از ما شنیده ایم که قهوه برای کاهش وزن مفید است و قبل یا بعد از تمرین قهوه می نوشیم. واقعیت این است که محرک ها همیشه در بین ورزشکاران محبوب بوده اند، اما وقتی صحبت از محرک ها می شود، ممکن است ذهن شما به سمت داروهای خاصی برود که اثرات نامطلوب و حتی مخربی روی بدن دارند. خوشبختانه قهوه حاوی کافئین است که یک محرک طبیعی و بی خطر است. اما چه چیزی قهوه را به نوشیدنی محبوب قبل از تمرین تبدیل می کند؟ در این مقاله در مورد فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش و تاثیر قهوه در کاهش وزن صحبت خواهیم کرد. تاثیر قهوه و کافئین بر ورزش و بدنسازی وقتی قهوه می نوشید، کافئین وارد جریان خون شما می شود. کافئین محرک هوشیاری و انرژی است. بنابراین در ورزش سالم تر و پرانرژی تر خواهید بود. همچنین قهوه شما را در برابر خستگی مقاوم می کند و استقامت شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، نوشیدن قهوه قبل از ورزش متابولیسم و ​​چربی سوزی شما را افزایش می دهد و در حین و بعد از ورزش به سوزاندن کالری ادامه می دهید. بنابراین می بینیم که به طور کلی تاثیر قهوه بر ورزش مثبت است و مصرف قهوه برای کاهش وزن نیز مفید است. فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می نوشید و از فواید و فواید آن اطلاعی ندارید; مطالب زیر را با دقت بخوانید تا خیالتان را به طور کلی در این مورد راحت کنید. 1. قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند سطوح بالای کافئین موجود در قهوه می تواند چربی سوزی شما را در حین ورزش به میزان قابل توجهی افزایش دهد. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در صبح به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز است. زیرا کافئین اشتها را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم قهوه به میزان قابل توجهی متابولیسم و ​​در نتیجه چربی سوزی شما را افزایش می دهد. این بدان معنی است که قهوه برای کاهش وزن مفید است و به شما کمک می کند تا به طور موثر در طول ورزش و چند ساعت بعد از آن چربی بسوزانید. 2. قهوه باعث می شود تمرکز بهتری روی ورزش داشته باشید به طور کلی قهوه و کافئین تمرکز ذهنی شما را افزایش می دهد. کافئین یک محرک طبیعی است که می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و تأثیر مثبتی بر مناطقی از مغز که مسئول حافظه و تمرکز هستند، داشته باشد. مطالعه ای روی افراد میانسال نشان داد که کافئین عملکرد ذهنی آنها را بهبود می بخشد و پیشرفت زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. عملکرد ناحیه ای از مغز که به توجه، برنامه ریزی و تمرکز اختصاص داده شده است با نوشیدن منظم قهوه بهبود می یابد. مطالعه دیگری تاثیرات کافئین بر ورزشکاران را بررسی کرد. ورزشکارانی که قبل از بدنسازی و تناسب اندام کافئین مصرف می کردند، تمرکز و توانایی بیشتری برای ورزش در سطوح بالا داشتند. این نتایج حتی برای ورزشکارانی که خواب کافی نداشتند نیز صادق بود. 3. قهوه درد عضلانی را کاهش می دهد یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه می تواند درد عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد. این خبر خوبی برای ورزشکارانی است که معمولاً سخت تمرین می کنند و پس از تمرین دچار درد عضلانی می شوند. اما این فقط یک مطالعه نبود، بلکه مطالعات دیگر نیز همین نتیجه را به ما نشان داده اند. کافئین به طور قابل توجهی درد عضلانی پس از تمرین را کاهش می دهد و زمان ریکاوری را کوتاه می کند. 4. قهوه متابولیسم را افزایش می دهد کافئین متابولیسم را سرعت می بخشد و کالری می سوزاند. تحقیقات نشان می دهد که قهوه گزینه خوبی برای کاهش وزن است و متابولیسم شما را افزایش می دهد. اما لازم است بدانید که نوشیدن قهوه به مقدار معمولی متابولیسم بدن را افزایش می دهد و نوشیدن آن به مقدار زیاد اثر معکوس دارد. در واقع مصرف حساب شده قهوه برای کاهش وزن مفید و موثر است. 5. قهوه عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد طبق تحقیقات تایید شده توسط انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، “کافئین به طور موثر عملکرد ورزشی را افزایش می دهد.” کافئین به ورزشکار این امکان را می دهد که طولانی تر و با قدرت بیشتر تمرین کند. کافئین همچنین سطح استقامت و مقاومت ورزشکار را در برابر خستگی بهبود می بخشد. در واقع، قهوه می تواند به طور قابل توجهی برای ورزشکاران استقامتی مفید باشد. قهوه بدن را به استفاده از ذخایر چربی به جای گلیکوژن ماهیچه ای (قند) در طول تمرینات طولانی تحریک می کند. این امکان استفاده طولانی مدت از عضلات در حال کار را فراهم می کند. آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث کاهش وزن می شود؟ هم بله و هم نه؛ قهوه می تواند به روش های مختلفی به کاهش وزن کمک کند. همانطور که گفتیم قهوه برای کاهش وزن مفید است و خاصیت افزایش متابولیسم بدن را دارد. در واقع، کافئین موجود در قهوه یک محرک متابولیک است. از سوی دیگر، نوشیدن قهوه (تا حدی) اشتها را کاهش یا به نوعی کاهش می دهد. البته ممکن است برای برخی این خاصیت اشتها آور را نداشته باشد. چندین مطالعه نشان می دهد که نوشیدن قهوه قبل از ورزش ممکن است روند چربی سوزی بدن را افزایش دهد. قهوه نیز کالری ندارد و اگر بتوانید آن را تلخ بنوشید، می توانید تا چهار لیوان در روز بنوشید. دیگر مصرف آن به دلیل کافئین بالا توصیه نمی شود. با تمام این اوصاف آیا می توان گفت که نوشیدن قهوه برای کاهش وزن مفید است و باعث کاهش وزن می شود؟ قهوه برای کاهش وزن مفید است و به کاهش وزن کمک می کند. اما همیشه نمی توان نوشیدن قهوه را در کاهش وزن مقصر دانست. همچنین باید بدانید که این قهوه به کاهش وزن کمک می کند، کمک کوچکی است و تاثیر زیادی ندارد. بنابراین اگر از نوشیدن قهوه لذت می برید، آن را بنوشید اما انتظار کاهش وزن زیادی نداشته باشید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. عوارض مصرف قهوه قبل از ورزش آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش صحیح است؟ فرقی نمی کند قبل از ورزش قهوه بنوشید یا در زمان های دیگر، اگر از حد مجاز عبور کنید، ممکن است دچار مشکل شوید. اگر مقدار متوسطی قهوه (حدود 4 فنجان در روز) مصرف می کنید، احتمالاً این مقدار برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. از عوارض احتمالی قهوه می توان به بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس اشاره کرد. قهوه کافئین دار در صورت مصرف طولانی مدت یا در دوزهای بالا (بیش از 4 فنجان در روز) احتمال عوارض جانبی بیشتری دارد. نوشیدن مقادیر زیاد قهوه کافئین دار می تواند باعث سردرد، اضطراب، بی قراری و ضربان قلب نامنظم شود. دوزهای بالاتر نیز ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری و درد قفسه سینه شود. پس برای کاهش وزن بیشتر از حد مجاز از قهوه استفاده نکنید! بهترین زمان برای نوشیدن قهوه برای کاهش وزن این است که کافئین در عرض 15 دقیقه پس از مصرف وارد جریان خون شما شود. اوج اثر محرک قهوه 40 تا 80 دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان رخ می دهد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون می شود، بدن به روش های مختلف واکنش نشان می دهد. اما کافئین به طور کلی محرک هوشیاری و انرژی است. به عنوان مثال، فشار خون و ضربان قلب افزایش می یابد، ذخایر چربی تجزیه می شود و اسیدهای چرب در جریان خون آزاد می شوند. در نتیجه، بسیاری از افراد احساس انرژی می کنند و برای یک تمرین عالی آماده هستند. بنابراین برای اینکه قهوه برای کاهش وزن موثرتر باشد، بهتر است آن را قبل از تمرین بنوشید. در این صورت چربی سوزی بیشتری در حین ورزش و بعد از آن خواهید داشت. بهترین دوز قهوه برای بدنسازی همانطور که گفتیم برای کاهش وزن و بهبود عملکرد خود در بدنسازی بهتر است حدود یک ساعت قبل از ورزش قهوه بنوشید و دوز کافئین را زیر 9 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نگه دارید. دوزهای بالای کافئین می تواند عوارض جانبی مانند بی خوابی ایجاد کند. اگر ورزشکاری با وزن حدود 68 کیلوگرم هستید، دوز توصیه شده شما تقریباً 340 تا 409 میلی گرم کافئین در روز است. اگر قبلا هرگز کافئین مصرف نکرده اید، دوز اولیه توصیه شده 136 تا 204 میلی گرم یا 2 تا 3 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. یک فنجان قهوه حاوی حدود 95 تا 100 میلی گرم کافئین است. افرادی که باردار هستند یا دارای شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا، رفلاکس اسید یا آلرژی به کافئین هستند، نباید برای کاهش وزن بیش از حد قهوه بدون مشورت با پزشک خود بنوشند. حرف آخر در مورد قهوه برای کاهش وزن می تواند مفید و موثر باشد و تاثیر ورزش و بدنسازی را افزایش دهد. مشروط بر اینکه به مقدار استاندارد مصرف شود و نکات دیگری برای لاغری و کاهش وزن رعایت شود. در این صورت علاوه بر چربی سوزی بیشتر، عملکرد شما در ورزش نیز افزایش می یابد. منابع: verywellfi

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید