مارگارین که بسیاری به آن کره گیاهی نیز می گویند، نوعی کره غیر لبنی است که درصد چربی اشباع کمی دارد و به همین دلیل توجه افرادی را که می خواهند جایگزینی برای کره های حیوانی پیدا کنند، به خود جلب کرده است.



کره حیوانی همیشه یکی از مهم ترین مواد برای پخت و پز بوده است و بنابراین یافتن جایگزینی برای آن کار ساده ای نیست. این مشکل زمانی دشوارتر می شود که کره حیوانی صرف نظر از چربی اشباع شده و مضراتی که برای سلامتی انسان دارد، از نظر طعم بسیار لذیذ بوده و زمانی که از آن در آشپزی استفاده می شود، تاثیر محسوسی بر طعم غذا می گذارد. می گذارد. معمولا مواد جایگزین نمی توانند دقیقاً مانند مواد اولیه طعم داشته باشند و به دلیل این سابقه نه چندان خوب در جایگزینی مواد، بسیاری از آشپزها از این موضوع اجتناب می کنند. اما مارگارین داستان دیگری دارد. از نظر مقایسه، این ماده خوراکی شباهت های زیادی به کره حیوانی دارد به طوری که در نگاه اول ممکن است حتی متوجه تفاوت این دو نشوید. در ادامه به مقایسه کره حیوانی با مارگارین می پردازیم. کره حیوانی بهتر است یا مارگارین؟ اگرچه مارگارین از بسیاری جهات شباهت های غیرقابل انکاری با کره حیوانی دارد (و به همین دلیل در بسیاری از موارد می توان آن را جایگزین کره حیوانی کرد)، اما تفاوت های مهمی بین کره حیوانی و مارگارین وجود دارد که استفاده از هر یک از آنها را به گروه های خاصی تبدیل می کند. پیشنهادی. دو مورد از دلایل اصلی تفاوت کره حیوانی و مارگارین شامل موارد زیر است: مواد اولیه: اولین و مهمترین تفاوت کره حیوانی و مارگارین مواد اولیه آنهاست. اگرچه هر دو نوع کره از نسبت 80 درصد چربی و 18 درصد آب استفاده می کنند، اما نوع چربی مورد استفاده در کره حیوانی چربی اشباع شده است. در حالی که مارگارین از چربی غیراشباع استفاده می کند. به همین دلیل کسانی که در رژیم غذایی خود از چربی اشباع منع شده اند می توانند از مارگارین به عنوان جایگزین کره حیوانی استفاده کنند. مواد مفید و مغذی: مارگارین علاوه بر تمام خواصی که یک کره باید داشته باشد، سرشار از امگا 3 و امگا 6 است و امگا 9 نیز وجود دارد. بنابراین استفاده از مارگارین می تواند مفیدتر از کره حیوانی باشد. زیرا کره حیوانی بدون امگا و چربی اشباع شده چندان مفید نیست و در دراز مدت می تواند منجر به بیماری های قلبی و فشار خون شود. دو کره حیوانی یا مارگارین؛ کدامیک بهتر است؟ تحقیقات در مورد فواید و مضرات مارگارین و کره حیوانی سال هاست که ادامه دارد و شاید نتوان پاسخ دقیقی برای آن پیدا کرد. هر دو ماده خوراکی مزایا و معایبی برای سلامتی دارند و استفاده یا عدم استفاده از هر کدام به شرایط مصرف کننده بستگی دارد. بدون شک مصرف بیش از حد هر دو ماده (یا اصلاً هر ماده غذایی دیگر) می تواند مضر باشد. از طرفی در بسیاری از رژیم های غذایی رژیم گیرنده از مصرف چربی های اشباع کاملاً منع می شود و در چنین شرایطی مصرف کنترل شده مارگارین می تواند مفید باشد. مارگارین اگرچه نوعی کره گیاهی است اما از نظر طعم و مزه تفاوتی با کره حیوانی ندارد و با انواع امگا 3، امگا 6 و امگا 9 می توان از آن در آشپزی، پخت کیک و شیرینی و حتی به عنوان کره استفاده کرد. یکی از وعده های صبحانه بدون نگرانی از طعم متفاوت آن. بنابراین مارگارین یک ماده غذایی مفید و مقوی است که می توان آن را توصیه کرد. به خصوص مدل هایی از مارگارین که چربی ترانس بسیار کمتری دارند که نگرانی در مورد وجود چربی ترانس را تا حد زیادی از بین می برد. چربی های ترانس قبلاً موضوع داغ مارگارین بوده است. در گذشته، مارگارین حاوی اسیدهای چرب ترانس بود که باعث نگرانی در مورد مصرف آن می شد. اما امروزه به کمک تکنولوژی و دانش روز، اکثر مارگارین ها فاقد اسیدهای چرب ترانس هستند و به دلیل پایین بودن درصد اسیدهای چرب اشباع و نسبت مناسب اسیدهای چرب غیراشباع، بهترین جایگزین برای کره حیوانی محسوب می شوند. امروزه مارگارین به عنوان جایگزینی سالم برای کره حیوانی توصیه می شود. مارگارین علاوه بر طعم عالی، بهترین گزینه برای تغییر یک عادت غذایی ناسالم به یک عادت غذایی سالم با حذف جنبه های منفی کره حیوانی مانند چربی اشباع است.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید