ماکارونی چقدر در بدنسازی موثر است؟ | طرز تهیه 6 غذای رژیمی با پاستا


پاستا چقدر در بدنسازی و ورزش موثر است؟ پاستا یک غذای محبوب برای بسیاری از مردم است. برخی حتی می توانند هر روز پاستا بخورند و از آن لذت ببرند. خوشبختانه مصرف این غذای خوشمزه در بدنسازی الزامی است; زیرا تاثیر زیادی در رشد و حجیم شدن عضلات دارد. به طور کلی نقش پاستا در بدنسازی به قدری برجسته است که همیشه جایگاه مهمی در لیست وعده های غذایی بدنسازی دارد. اما چرا و چگونه؟ با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار خوبی در مورد پاستا در بدنسازی به دست خواهید آورد; همچنین طرز تهیه چند نوع پاستا و ماکارونی خوشمزه و مقوی را در انتهای مطلب یاد خواهید گرفت. ارزش غذایی پاستا در بدنسازی در اینجا جدول ارزش غذایی ماکارونی خام ۱۰۰ گرمی آورده شده است. کالری 371 چربی 1 گرم کربوهیدرات 13 گرم پروتئین 74 گرم فیبر 0 گرم نمک 0 گرم شکر 0 گرم فواید ماکارونی در بدنسازی یکی از خواص اصلی پاستا در بدنسازی تامین کربوهیدرات های مورد نیاز برای تمرینات قدرتی شدید است که به طور غیر مستقیم باعث عضله سازی می شود. اما ماکارونی به تنهایی کافی نیست. رشد عضلانی شما به طور مستقیم با عملکرد شما در باشگاه و آشپزخانه شما مرتبط است. خوشبختانه ماکارونی هم خوشمزه است و هم برای بدنسازی مفید است. در این قسمت به برخی از فواید پاستا در بدنسازی اشاره می کنیم. بمب کربوهیدراتی در بدنسازی کربوهیدرات ها یکی از سه درشت مغذی ضروری در هرم غذایی هستند. بیایید خیالتان را راحت کنیم و بگوییم که برای هر رژیمی (کاهش یا افزایش وزن و چاقی سریع) به کربوهیدرات نیاز دارید. دو مورد دیگر پروتئین و چربی هستند که هرگز نباید از رژیم غذایی خود حذف شوند. پاستا منبع بیشترین کربوهیدرات است و سرشار از این ماده است. 2. تنظیم کننده قند خون سلنیوم ماده ای است که هم در پاستا و هم در گندم یافت می شود. این ماده با خواصی که دارد آنتی اکسیدان های بدن را فعال می کند تا قند خون را برای مولکول های شما تنظیم کرده و آسیب های مولکولی را کاهش دهد. منگنز موجود در این غذا نیز نقش مهمی در متعادل کردن سطح قند خون شما دارد. 3. منبع عالی انرژی در رژیم غذایی یکی دیگر از فواید ماکارونی در بدنسازی و برای ورزشکاران این است که چون پاستا سرشار از کربوهیدرات است و کربوهیدرات ها در درجه اول مسئول تامین انرژی اولیه بدن شما هستند. انرژی اولیه در اینجا به حداقل انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های روزانه اشاره دارد. با خوردن این غذا انرژی بدن خود را تا حد زیادی افزایش می دهید. 4. کمک به هضم بهتر غذا گذشته از این که ماکارونی خود غذای آسانی برای هضم است، فیبر زیادی نیز دارد که هضم را بهبود می بخشد. همچنین فیبر موجود در این غذا باعث تصفیه دستگاه گوارش می شود. پاستا همچنین تاثیر مثبتی بر عملکرد بهتر اسید معده دارد. این خواص باعث می شود که ماکارونی در بدنسازی مفید و موثر باشد. 5. ماکارونی بدون کلسترول و گلوتن انتخاب عاقلانه ای برای یک وعده غذایی سالم است. زیرا کلسترول ندارد و سدیم کم آن باعث عدم تعادل در سیستم گردش خون نمی شود. آیا پاستا برای بدنسازی خوب است؟ وقتی بدنسازی انجام می دهید به دلایل مختلفی به پاستا نیاز دارید و اگر می خواهید سریعتر و بهتر به آن برسید، باید این دلایل را در نظر بگیرید: برای انجام تمرینات قدرتی به انرژی زیادی نیاز دارید. سوخت “غذا” بدن و ورزشکاران شما به سوخت زیادی نیاز دارند. پاستا یکی از بهترین سوختگی های بدن شماست. خوردن یک کربوهیدرات ساده و با جذب سریع بهترین راه برای بازیابی گلیکوژن از عضلات پس از تمرینات قدرتی است. مصرف پاستا در بدنسازی به ساختار کربوهیدراتی این ماده غذایی که پرکالری و سرشار از مواد مغذی است برمی گردد. متخصصان تغذیه همیشه به افراد لاغر توصیه می کنند که کربوهیدرات های زیادی مانند پاستا مصرف کنند. اگر می خواهید در کمترین زمان یعنی روزی که ورزش می کنید چاق شوید حتما قبل و بعد از ورزش این غذای خوشمزه را انتخاب کنید تا بدنتان پر شود. دلیل دیگر مصرف پاستا در بدنسازی این است که پروتئین به تنهایی برای عضله سازی کافی نیست. در حالی که پروتئین برای به دست آوردن و حفظ توده عضلانی ضروری است، کربوهیدرات ها را نباید نادیده گرفت. افزایش حجم نیاز به کالری اضافی برای افزایش وزن دارد. پروتئین مطمئنا باعث رشد عضلات می شود، اما مصرف پروتئین به تنهایی فایده ای ندارد. ماهیچه های شما برای ساختن و ساختن توده به سایر درشت مغذی ها از جمله کربوهیدرات هایی مانند پاستا نیاز دارند تا بتوانید اندامی ایده آل داشته باشید. اهمیت خوردن پاستا در بدنسازی پاستا به دلیل محتوای کربوهیدرات بالای آن شناخته شده است. به همین دلیل است که تیم های ورزشی اغلب شب قبل از یک بازی بزرگ پاستا را برای شام می خورند یا ورزشکاران استقامتی قبل از یک رویداد ورزشی مهم مانند ماراتن یا سه گانه از ماکارونی برای “پر کردن کربوهیدرات” استفاده می کنند. این به این دلیل است که آنها باید تا حد امکان ذخایر گلیکوژن را در عضلات خود پر کنند تا در طول مسابقه انرژی کافی داشته باشند. کربوهیدرات پاستا در رابطه با پاستا در بدنسازی، لازم است بدانید که میزان دقیق کربوهیدرات در وعده غذایی ماکارونی به آرد استفاده شده در هنگام تهیه و همچنین اندازه و شکل رشته بستگی دارد: هر فنجان پاستا فرمی حاوی 91 گرم است. از کربوهیدرات ها یک فنجان پاستا نودل اسپاگتی حاوی حدود 68 گرم کربوهیدرات است. هر فنجان پاستا حاوی 71 گرم کربوهیدرات است. یک فنجان پاستا صدفی حاوی 48 گرم کربوهیدرات است. اگرچه تعداد کربوهیدرات ها بسته به نوع انتخابی شما متفاوت است. اما یک چیز مشترک همه آنها وجود دارد و آن این است که یک کربوهیدرات ساده و تصفیه شده است. کربوهیدرات ساده بهتر است یا پیچیده؟ نظر شما در مورد این جمله چیست؟ به طور خلاصه، پاستا خیلی سریع جذب می شود و فیبر کمی دارد. این غذای محبوب به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب می شود و انسولین و قند خون را افزایش می دهد. این ویژگی یا بهتر است بگوییم یکی از خواص پاستا است که آن را به یکی از کربوهیدرات های بسیار خوب و مناسب بدنسازان دوره حجم تبدیل کرده است. بنابراین اکنون متوجه شدیم که معنای ساده کربوهیدرات در این غذا این است که خیلی زود پس از مصرف در بدن ما هضم می شود. طرز تهیه ماکارونی رژیمی برای بدنسازان در این قسمت طرز تهیه پاستای رژیمی و ماکارونی در بدنسازی را به شما آموزش می دهیم که مطمئنا از پختن و چشیدن آن لذت خواهید برد. 1. پنه مرغ با سس پستو مواد لازم سینه مرغ: 400 گرم پنه پاستا: 400 گرم گوجه گیلاسی: 5 سس پستو: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری پودر سیر: مقدار برگ ریحان: چند دستور برای تهیه اولین پاستا رژیمی و آیا پاستا برای بدنسازی آماده است؟ ابتدا سینه مرغ را در روغن زیتون با مقدار کمی نمک و فلفل و پودر سیر تفت دهید. گوجه گیلاسی را خرد کرده و به همراه ماکارونی پخته شده به مواد اضافه کنید. سپس سس پستو را روی مواد بریزید. حالا سینه مرغ سرخ شده را برش بزنید و به پاستا اضافه کنید. در نهایت از چند برگ ریحان برای تزیین پاستا استفاده کنید و طعم خوشمزه و خوش رنگ خود را بچشید. 2. ماکارونی سبزیجات مواد لازم سینه مرغ: 400 گرم اسپاگتی: 400 گرم بروکلی: 200 گرم سیر: یک عدد زرده تخم مرغ: یک عدد سفیده تخم مرغ: یک عدد هویج متوسط: یک دوم فلفل دلمه ای: یک چهارم دانه سویا: یک قاشق چایخوری یک حبه: یک میخک چای طرز تهیه سینه مرغ با روغن زیتون و کمی فلفل و نمک سرخ کنید. سیر و هویج خرد شده را با فلفل دلمه ای و کلم بروکلی خرد شده به مرغ اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس دو قاشق غذاخوری آب روی مواد بریزید و درب تابه را بگذارید تا چند دقیقه با هم بپزند. بعد از چند دقیقه سس سویا را با مواد مخلوط کرده و کمی تفت دهید. در ظرف دیگری تخم مرغ و سفیده را بپزید و اسپاگتی را بپزید. مخلوط را با تمام مواد مخلوط کنید. ماکارونی مغذی و مفید شما آماده است. 3. پاستا با آووکادو مواد لازم آووکادو: 300 گرم اسپاگتی: 400 گرم اسفناج: 100 گرم سیر: یک حبه گوجه گیلاسی قرمز: 10 گوجه گیلاسی زرد: 10 حبه: یک قاشق چایخوری طرز تهیه این پاستا ابتدا آووکادو و سپس آووکادو یک حبه سیر را با کمی نمک و فلفل به آووکادو اضافه کنید. مقداری آبلیمو روی مواد بریزید. حالا نوبت پخت اسپاگتی است تا به مواد اضافه شود. گوجه گیلاسی را خرد کرده و اسفناج خرد شده را به مواد اضافه کنید. اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. از ماکارونی خوشمزه خود لذت ببرید. 4. اسپاگتی با کدو حلوایی و بادمجان مواد لازم اسپاگتی: 150 گرم سیر: یک عدد کدو حلوایی کوچک: یک عدد گوجه فرنگی کوچک: یک عدد بادمجان متوسط: یک و نیم فلفل دلمه ای: یک و نیم پیاز متوسط: یک چهارم لیوان: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خشک یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون طرز تهیه ابتدا اسپاگتی را بپزید. سپس کدو تنبل و سیر را خرد کرده و با روغن زیتون تفت دهید. حالا پیاز، فلفل دلمه ای و بادمجان را به ترتیب خرد کرده و به کدو و سیر اضافه کنید. سه قاشق غذاخوری آب روی مواد بریزید تا بپزد. حالا گوجه فرنگی و جعفری را خرد کنید و کمی نعنا خشک و نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. در آخر اسپاگتی پخته شده را با مواد مخلوط کرده و از مقدار کمی پنیر پارمزان برای سرو استفاده کنید. 5. پنه مرغ با کلم بروکلی مواد لازم مواد کلم بروکلی: 300 گرم حبه کامل: 150 گرم سیر: یک عدد گوجه گیلاسی: 5 عدد سینه مرغ: 300 گرم روغن زیتون: یک قاشق چایخوری پنیر پارمزان: یک قاشق غذاخوری پنیر پارمزان: یک قاشق غذاخوری پنیر پارمزان: یک قاشق غذاخوری پنیر را با کمی نمک بپزید. بروکلی را خرد کرده و بخارپز کنید؛ دو قاشق غذاخوری آب پنه جوش بخورید؛ سیر خرد شده را با سینه مرغ چرخ کرده در روغن زیتون تفت دهید و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. حالا همه مواد را با کلم بروکلی مخلوط کنید پنه های پخته شده را اضافه کنید و حالا دو قاشقی که از آب پنه برداشتید روی مواد بریزید. در آخر گوجه فرنگی خرد شده و پنیر پارمزان را به غذا اضافه کنید. از پن های خوشمزه خود لذت ببرید. 6. پاستا کلم بروکلی مواد لازم پنه کامل: 200 گرم بروکلی: 700 گرم ریحان: 5 برگ فلفل قرمز: پنیر پارمزان یک عدد: یک قاشق غذاخوری پودر زیتون: دو قاشق غذاخوری جعفری: طرز تهیه این پاستا در بدنسازی پنه کمی با کمی نمک. پختن؛ بروکلی را خرد کرده و بخارپز کنید. سپس کلم بروکلی را با ریحان و جعفری خرد شده به مخلوط کن اضافه کنید. سه قاشق غذاخوری از آب ماکارونی پخته شده را به مخلوط کن اضافه کنید. حالا پنیر پارمزان، روغن زیتون، نمک و فلفل را اضافه کنید. داخل مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید؛ در نهایت یک فلفل قرمز خرد شده را به مواد اضافه کنید و این پاستا خوشمزه را میل کنید. ماکارونی چقدر در بدنسازی و تمرینات آن موثر است؟ این غذای پرطرفدار یک غذای بسیار مهم و مفید در بدنسازی است. هر بدنساز باید از این ماده مغذی غنی برای ساختن بدنی متناسب و عضلانی استفاده کند. در این مقاله در مورد نقش پاستا در بدنسازی و فواید آن صحبت کردیم. همچنین بهترین دستور پخت پاستا برای بدنسازی را آموزش دادیم. منابع: livestrong – healthbenefitstimes – bodybuilding

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید