مرحله وزن نینجا و رژیم



در طول رژیم، یکی از چالش های کاهش وزن و لاغری، مرحله وزن گیری است. اما قبل از اینکه به چرایی این موضوع بپردازیم، بهتر است ببینیم به چه شرایطی کاهش وزن می گویند! کاهش وزن به این معناست که با وجود رعایت دقیق رژیم غذایی، فعالیت‌های منظم و ورزش‌های ورزشی، وزن فرد کاهش نیافته و روند کاهش وزن متوقف می‌شود، به‌طوری‌که بدن وزن به فلات رسیده است. معمولا وقتی رژیم می گیریم در ابتدای سفر وزن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بدن آب از دست می دهد و با افزایش متابولیسم شاهد کاهش وزن سریع هستیم اما به تدریج وزن کم می کنیم. به این دلیل است که بدن سعی می کند با کاهش بخشی از وزن خود از خود دفاع کند. بنابراین کاهش وزن را بحرانی علیه خود می داند و تمام تلاش خود را می کند تا هورمون لپتین را کنترل کند. هورمون لپتین مسئول جلوگیری از اضافه وزن است و توسط چربی بدن برای کنترل اشتها و کنترل وزن اضافی تولید می شود. وقتی بدن احساس گرسنگی می کند و بقای خود را به دلیل کاهش وزن در خطر می بیند، سعی می کند هورمون لپتین را مهار کند. بخشی از این اتفاق با کمک هورمون گرلین رخ می دهد. هورمون گرلین، به اصطلاح هورمون گرسنگی، از معده ترشح می شود و سیگنال گرسنگی را به مغز می دهد. این دو هورمون در بدن ما در تقابل با یکدیگر عمل می کنند. واضح است که با کاهش وزن و کوچک شدن سلول های چربی، ترشح هورمون لپتین کاهش می یابد و فرد ناخودآگاه بیشتر احساس گرسنگی و ضعف می کند. این اتفاقات دخیل هستند. یکی دیگر از دلایل کاهش وزن، احتباس آب یا تجمع مایعات در بدن است. این نیز به دلیل هورمون کورتیزول است که به دلیل استرس، اضطراب، افسردگی، عفونت و التهاب ترشح آن را در بدن افزایش می دهد و عوارضی مانند احتباس آب در بدن به خصوص در شب ایجاد می کند. فعالیت هورمون ها، احتباس آب، وزن گیری نادرست یا رعایت نکردن رژیم غذایی از عوامل گام وزن کاذب است. نادرست است زیرا بدن واقعاً رکود وزنی را تجربه نکرده است، اما شرایط فیزیکی یا رفتاری ما تغییر کرده است که روند نزولی عدد ترازو ما را متوقف کرده است. جدای از عواملی که ذکر کردیم، مواردی نیز وجود دارد که فرد واقعاً دچار کاهش وزنی است که او را نگران کرده و علت آن را جستجو می کند. یکی از دلایل آن کندی کاهش وزن است که پس از کاهش وزن اولیه اتفاق می افتد. این به این دلیل است که درصد کاهش وزن در وزن کمتر کمتر است. یعنی وقتی یک نفر با وزن 100 کیلو به وزن 90 کیلو می رسد، درصد کاهش وزن نیز به همین نسبت کاهش می یابد زیرا اکنون اضافه وزن کمتری دارد. غذای نینجا، در مورد عوامل دخیل در کاهش وزن و ثبات وزن به تفصیل توضیح داده ایم، مرحله وزن واقعی را بررسی کرده ایم و راه حل های غلبه بر این چالش را برای شما فهرست کرده ایم. علاوه بر مبحث مرحله وزن، گزارشی تاریخی از رژیم غذایی نینجا داریم. ژاپنی‌هایی که در سال‌های دور در کوه‌های ژاپن زندگی می‌کردند و به دلیل شرایط خاص، زندگی مخفیانه و مأموریت‌های سخت، از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کردند که در آن برخی غذاها ممنوع بود. همچنین، این جنگجویان تاریخی مرموز دستور العمل های خاصی را اختراع کرده بودند که با شرایط زندگی خود مناسب باشد. این اپیزود به چرایی استپ وزن پاسخ می دهد و همچنین داستان نینجاهای ژاپنی و رژیم غذایی آنها را بیان می کند. امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید