معرفی انواع سبزیجات برای کاهش وزن + فواید سبزیجات برای سلامتی


آیا بهترین سبزیجات برای لاغری و کاهش وزن را می شناسید؟ آیا با مصرف سبزیجات می توان وزن کم کرد، بیشتر عمر کرد و پوستی زیباتر داشت؟ شاید حق با مادرمان بود که همیشه اصرار داشت در کنار غذا سبزی بخوریم. خوشبختانه سبزیجات در دسترس و ارزان و همچنین مفید و خوشمزه هستند. می توانیم سبزیجات را به روش های مختلف از جمله در سالاد، غذا و … مصرف کنیم و از فواید آن بهره مند شویم. در ادامه این مقاله درباره ویتامین به شما از فواید سبزیجات برای کاهش وزن می گوییم و موثرترین سبزیجات برای کاهش وزن را معرفی می کنیم. فواید سبزیجات. سبزیجات خوشمزه هستند و هزاران فایده برای سلامتی و تناسب اندام ما دارند. در این قسمت به مهم ترین فواید سبزیجات برای لاغری و کاهش وزن اشاره می کنیم. 1. کاهش اشتهای کاذب سبزیجات برای کاهش وزن موثر است; زیرا مصرف آن باعث می شود مدت بیشتری سیر بمانید. فیبر و آب موجود در سبزیجات به طور موثرتر و طولانی تری شما را سیر نگه می دارد. ترکیب سبزیجات با پروتئین و چربی های سالم شما را تا وعده غذایی بعدی سیر، شاد و راضی نگه می دارد. 2. تنظیم قند خون سبزیجات از بالا و پایین رفتن سطح انرژی شما جلوگیری می کند. این بار فیبر موجود در سبزیجات به تنظیم قند خون شما کمک می کند. اگر عادت دارید سبزیجات بخورید تا واحدهای لازم را در طول روز دریافت کنید، هرگز نباید آن افت انرژی در اواخر بعد از ظهر (و میل به شکر) را تجربه کنید. این احساس را معمولا افرادی که به خوردن کربوهیدرات و شیرینی عادت دارند احساس می کنند. آنها تجربه می کنند. 3. با بهبود سبک زندگی، به راحتی می توانید انواع سبزیجات را با کربوهیدرات در وعده های غذایی خود جایگزین کنید. هنگامی که غذاهای ناسالم و کربوهیدرات های فرآوری شده را با غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات جایگزین می کنید، سبک زندگی سالم و سالمی را در پیش گرفته اید. سبزیجات حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین هستند، بنابراین دیگر در معرض خطر چاقی و بیماری های مرتبط با آن نخواهید بود. خوشبختانه پختن سبزیجات ساده است. فقط باید کمی خلاق باشید. اگر از یک برنامه ورزشی پایه همراه با رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. عالی است شما سلامت، شادابی و کیفیت زندگی خود را به طور کلی افزایش خواهید داد. 4. کالری کمی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، سبزیجات برای کاهش وزن نیز مفید هستند. سبزیجات معمولاً کالری کمی دارند، با این حال وقتی نوبت به حفظ سلامت و سیری طولانی‌تر شما می‌رسد، بسیار خوب است. این بدان معناست که ممکن است با خوردن سبزیجات کالری کمتری مصرف کنید. همچنین بیشتر سبزیجات کالری بسیار کمی دارند و خوردن آنها تا حد زیادی مجاز و رایگان است. انواع سبزیجات برای کاهش وزن شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام سبزیجات برای کاهش وزن موثرتر و مفیدتر هستند. اگرچه به طور کلی خوردن انواع سبزیجات توصیه می شود. اما مصرف موارد زیر می تواند به روند لاغری شما کمک بیشتری کند. کلم بروکلی کلم بروکلی یک سبزی همه کاره است که مردم آن را به صورت خام، بخارپز یا سرخ شده دوست دارند. این سبزی علاوه بر دلپذیر بودن کلم بروکلی و فواید بی شمار آن برای سلامتی، زمانی که می خواهید وزن کم کنید نیز به شما کمک می کند. بروکلی سرشار از فیبر است، فیبر بالای بروکلی معده شما را پر می کند و به کاهش وزن کمک می کند. می توانید کلم بروکلی را همراه با غذا به عنوان دیپ و سالاد یا در طول روز به عنوان میان وعده میل کنید. فلفل دلمه ای فلفل دلمه ای سبزی لذیذ با طعم ملایمی است که می توان آن را به بسیاری از غذاها اضافه کرد تا خوشمزه تر شود. فلفل دلمه ای یک سبزی ایده آل برای کاهش وزن است. چرا؟ از آنجایی که کالری کمی دارد و مواد مغذی بالایی دارد، به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری کنید. این ترکیب می تواند به جلوگیری از پرخوری در بقیه روز کمک کند. فلفل دلمه ای علاوه بر کمک به کاهش وزن، سرشار از مواد مغذی است که به طور قابل توجهی برای بدن مفید است، با این حال اکثر مردم از فواید واقعی آن بی اطلاع هستند. فلفل دلمه ای قرمز ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد که یک ماده مغذی مهم برای فواید تقویت کننده سیستم ایمنی است، اما جذب آهن را نیز بهبود می بخشد. اسفناج یک سبزی خوب است که کالری کمی دارد، مواد مغذی خوبی دارد و می توان از آن در اکثر دستور پخت ها استفاده کرد. بله اسفناج است. اسفناج مانند سایر سبزیجات برگدار، نیروگاهی است که در کاهش خطر بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان بسیار موثر است. از اسفناج در یک اسموتی سبز سالم، در سالاد یا املت پروتئینی خود لذت ببرید. کدو تنبل هر زمان که می توانید از کدو تنبل لذت ببرید. یک فنجان کدو حلوایی پخته تنها 42 کالری دارد. همچنین چربی کمی دارد و فیبر زیادی برای سیری طولانی مدت فراهم می کند. کدو تنبل را می توانید همراه با غذا یا به عنوان میان وعده میل کنید. سبزی های برگ دار سبزی های برگ دار منبعی باورنکردنی از ریزمغذی ها هستند و سبزی شماره یک برای کاهش وزن شما هستند. سبزی های برگ دار کم کربوهیدرات، تقریباً بدون کالری و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آب هستند. برخی از سبزیجات برگدار (مانند اسفناج) حتی حاوی اسیدهای آمینه و پروتئین هستند. فقط به کربوهیدرات خالص در هر وعده 100 گرمی هر یک از این سبزیجات نگاه کنید تا خودتان ببینید که چگونه این سبزیجات برای کاهش وزن مفید هستند. کاهو: 1.10 گرم، روکولا: 2.05 گرم، چغندر: 2.14 گرم، اسفناج: 1.43 گرم، کلم پیچ: 5.15 گرم، سبزی کلم: 1.40 گرم، سبزیجات بخارپز برای کاهش وزن بخارپز کردن یکی از سالم ترین روش ها برای طبخ است. همچنین یک راه سریع و آسان برای پختن سبزیجات برای کاهش وزن است. در ادامه نکات مهم بخارپز کردن سبزیجات برای لاغری و کاهش وزن را به شما می گوییم. مهمترین مزیت بخارپز کردن سبزیجات بخارپز کردن یکی از بهترین روش های پخت سبزیجات برای حفظ مواد مغذی است. اگر سبزیجات خود را به روش های قدیمی (مانند سرخ کردن، جوشاندن یا پختن طولانی مدت) بپزید، ویتامین ها و تمام خواص سبزیجات شما به راحتی از بین می رود. مزیت دیگر بخارپز نداشتن چربی یا سدیم اضافه است. چون به هر حال برای هر روش پختی باید مقداری روغن و نمک اضافه کنید. بهترین سبزیجات بخارپز برای کاهش وزن کلم بروکلی، گل کلم، هویج، مارچوبه، کنگر فرنگی، بادمجان، کدو تنبل، کدو سبز و لوبیا سبز گزینه های خوبی برای بخارپز هستند. زیرا بافت قوی تری دارند و به راحتی له نمی شوند. سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کلم چینی نیز به خوبی بخار می شوند، اما زمان کمتری می گیرند. اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، مقداری تربچه یا سیب زمینی بخارپز کنید. خوشمزه تر کردن سبزیجات بخارپز حالا که می خواهید از این روش پخت استفاده کنید، بیایید آن را هم خوشمزه تر کنیم. استفاده از مقدار بسیار کمی کره یا روغن (مثلاً حدود 1 قاشق)، چند حبه سیر له شده، نمک و فلفل یا اسپری لیمو، طعم سبزیجات را عالی می کند. حتی بهتر از سیب زمینی سرخ شده. بهترین میوه ها و سبزیجات برای چربی شکم چربی شکم خوب نیست، نه فقط به این دلیل که اعتماد به نفس و خلق و خوی ما را از بین می برد، بلکه به این دلیل که برای سلامتی ما مضر است. برخی مطالعات و تحقیقات علمی به چربی شکم به عنوان نشانه ای از افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر عوارض اشاره کرده اند. خلاص شدن از شر چربی های شکم فقط ورزش و فعالیت بدنی نیست، بلکه مهمتر از آن تغذیه است. غذاهای سالمی وجود دارند که کالری کمی دارند و در عین حال خوشمزه هستند و برای سلامتی شما عالی هستند. مانند آنچه که؟ مانند میوه ها و سبزیجات. سبزیجات و میوه ها سرشار از فیبر و سرشار از مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین های ضروری هستند که به بدن شما کمک می کند تا متابولیسم خود را بهبود بخشد و متعاقباً چربی شکم شما را بسوزاند. گنجاندن این موارد در رژیم غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید. در اینجا تعدادی از بهترین سبزیجات برای لاغری شکم و پهلو را معرفی می کنیم. اسفناج و سایر سبزیجات برگدار، کلم، کاهو، کدو حلوایی، مانند کدو سبز و کدو، هندوانه، طالبی، طالبی، فلفل تند و فلفل دلمه ای، کلم عقاب و کلم بروکلی، گیلاس، گیلاس، لوبیا و دانه ها، هلو، پرتقال، آووکادو، زغال اخته، پیازچه، قارچ، پاپایا، خیار و انار. ابتدا باید ببینیم منظور از رژیم غذایی سبزیجات چیست. اگر به معنای رژیم و سبک گیاهخواری است. باید بدانید که این یک روش غذایی است و همچنین می تواند منجر به کاهش وزن شود. تا زمانی که کمبود کالری را رعایت کنید. اما اگر منظور شما این است که رژیمی داشته باشید که فقط شامل سبزیجات و میوه ها باشد، بدون هیچ گونه مواد دیگری؛ بله، این رژیم نیز شما را لاغر می کند و اگر آن را برای مدت طولانی ادامه دهید احتمالا با این روش بیمار خواهید شد. رژیمی که فقط شامل یک یا دو ماده غذایی باشد و بقیه مواد غذایی را به کلی حذف کند، سالم نیست. چنین رژیمی منجر به فقر غذایی و بیماری های مختلف می شود. در عین حال کاهش وزن با این قیمت کاملاً موقتی است. به محض اینکه رژیم را متوقف کنید، وزن دوباره باز می گردد. بنابراین، سبزیجات برای کاهش وزن و سلامتی مفید هستند. اما با رعایت نکات مختلف و استفاده از منابع غذایی دیگر. حرف آخر این است که مصرف سبزیجات برای کاهش وزن و سلامتی موثر و مفید است. سبزیجات نیز مغذی و لذیذ هستند و روش پخت آنها نیز آسان است. در این مطلب انواع سبزی های لاغری را معرفی کرده ایم و همچنین نکات مهم مصرف آن ها را بیان کرده ایم. سعی کنید برای بهبود سبک زندگی و تغذیه خود سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. منبع: ndtv – eatingwell – foodnetwork

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید