معرفی 5 مکمل چربی سوزی و عضله سازی برای ورزشکاران


بیشتر بدنسازان به دنبال مکمل چربی سوزی و عضله سازی هستند تا علاوه بر افزایش انرژی، وزن خود را کاهش دهند. برای تقویت عضلات نیازی به مصرف مکمل ها نیست. اما می توانید با مصرف مکمل ها (به گفته متخصصان) به چربی سوزی و روند عضله سازی خود کمک کنید. در ادامه چند مکمل ورزشی چربی سوز و عضله ساز را معرفی می کنیم تا با مصرف آنها بهترین نتیجه را بگیرید. ویژگی های مکمل های چربی سوز چربی سوزها یک چیز مشترک دارند: قرار است با افزایش سرعت متابولیسم بدن و سرکوب اشتها، کاهش وزن شما را تسریع کنند. با این حال، شما باید بسیار مراقب باشید. زیرا بیشتر این محصولات ممکن است حاوی موادی باشند که تایید نشده باشند. برای چربی سوزی ابتدا باید روی یک رژیم غذایی سالم و ورزش تمرکز کنید، سپس سراغ مکمل چربی سوزی و عضله سازی بروید! معرفی بهترین مکمل چربی سوز. چربی سوزها مکمل هایی هستند که مدعی افزایش متابولیسم، چربی سوزی و کاهش وزن هستند. برخی از چربی سوزها طبیعی هستند، اما بسیاری از آنها فرآوری شده و حاوی مواد ناسالم هستند. حالا چند مکمل موثر چربی سوز را به شما معرفی می کنم. در ضمن هر مکملی را باید با تجویز پزشک متخصص مصرف کنید و هرگز خودسرانه شروع به مصرف مکمل نکنید! کافئین شما می توانید کافئین را از چیزهایی مانند شکلات و کاکائو یا نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای و غیره دریافت کنید. کافئین یک چربی سوز شناخته شده است. زیرا به عنوان یک محرک عمل می کند و می تواند کمی سرعت متابولیسم را افزایش دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که کافئین به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود، مگر اینکه دچار کمبود کالری باشید. یک مطالعه نشان داد که کافئین چربی سوزی را در افراد لاغر سه برابر بیشتر از افراد چاق افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که بدن و مغز می توانند در برابر کافئین مقاوم شوند. بنابراین اینطور نیست که هرچه کافئین بیشتری دریافت کنید، بیشتر وزن کم خواهید کرد! نکته دیگری که باید در مورد کافئین در نظر گرفت این است که کافئین بیش از حد می تواند بر خواب تأثیر بگذارد و خواب یک مسئله کلیدی در مدیریت وزن و سلامت کلی است. همچنین به یاد داشته باشید که آنچه به فنجان قهوه صبحگاهی خود اضافه می کنید می تواند آن اثر کوچک چربی سوزی را خنثی کند. یعنی اگر مقدار زیادی شکر در قهوه خود بریزید، نه تنها چربی نمی سوزانید، بلکه چاق خواهید شد. چای سبز چای سبز حاوی کافئین است. اما به میزان کمتر. چای سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. به طور خاص، اپی گالوکاتچین (EGCG) متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که چای سبز را به برنامه کاهش وزن خود اضافه کردند، حدود 2 پوند بیشتر از گروهی که همان برنامه را بدون چای سبز انجام دادند، وزن کم کردند. با این حال، در بیشتر مطالعات، کاهش وزن ناشی از چای سبز از نظر آماری معنی‌دار نیست و شواهد نه در مورد چای سبز دم‌شده، بلکه در مورد عصاره‌های چای سبز صدق می‌کنند. همچنین، مخلوط چای سبز و کافئین حفظ وزن را از طریق گرمازایی، اکسیداسیون چربی سوزی بهبود می بخشد. ال کارنیتین ال کارنیتین یک اسید آمینه مانند کراتین است و به طور طبیعی در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ یافت می شود. بدن می تواند به طور طبیعی مقداری از آن را با اسیدهای آمینه دیگر، از جمله لیزین و متیونین بسازد، البته تا زمانی که ویتامین C کافی وجود داشته باشد. اما این موضوع بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. تصور می شود که ال کارنیتین اسیدهای چرب را به سلول ها منتقل می کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین منطقی است که این مکمل به چربی سوزی کمک کند. اگرچه مطالعات این نتیجه را نشان نمی دهد. مطالعه ای بر روی زنان ورزشکار که ال کارنیتین مصرف کردند و زنانی که مصرف نکردند انجام شد. این مطالعه تفاوت معنی داری را در کاهش وزن توسط ال کارنیتین نشان نداد. بنابراین به طور کلی به دلیل نتایج متناقض نمی توان گفت که ال کارنیتین قطعا به کاهش وزن کمک می کند. ویژگی های مکمل های عضله سازی عضله سازی هدفی چالش برانگیز است که می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. بسیاری از افرادی که برای عضله سازی تلاش می کنند به مکمل های چربی سوز و عضله سازی روی می آورند. برخی از این مکمل ها عالی و موثر هستند. اما اکثر آنها فاقد شواهد علمی محکم برای اثبات ادعای خود هستند. مهم است که انتظارات خود را از مکمل های عضله سازی واقع بینانه نگه دارید و در عین حال بر جنبه های اصلی رشد عضلانی، یعنی تغذیه، تمرین و ریکاوری تمرکز کنید. معرفی بهترین مکمل های عضله سازی اکنون در مورد مکمل های عضله سازی که واقعا موثر هستند اطلاعات بیشتری به شما می دهیم. همچنین، همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شروع مصرف هر مکملی با یک مربی متخصص یا حتی پزشک خود صحبت کنید. پودرهای پروتئینی برای عضله سازی یک راه آسان و راحت اما پرهزینه برای افزایش مصرف پروتئین، مصرف پودرهای پروتئینی است. در رژیم عضله سازی باید پروتئین کافی برای ترمیم و رشد توده عضلانی دریافت شود و گاهی نمی توان این میزان پروتئین را از طریق غذا دریافت کرد. بنابراین می توانید سراغ مکمل های پروتئینی بروید. انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی از جمله آب پنیر و کازئین وجود دارد که از لبنیات به دست می آیند و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. پودرهای پروتئینی گیاهی نیز به ویژه برای گیاهخواران مفید هستند. مطالعات نشان می دهد که پودر پروتئین گیاهی می تواند به اندازه پروتئین حیوانی موثر باشد. نمونه های خوب شامل پودر پروتئین برنج و پودر پروتئین نخود است. مکمل های هورمونی برای رشد عضلات مکمل های هورمونی اغلب مواد ممنوعه در ورزش و مسابقات هستند. همچنین با استفاده از این مکمل ها احتمال بروز عوارض و مشکلات سلامتی نیز وجود دارد. نمونه ای از این مکمل ها دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) است که یک استروئید است. اما داده های محققان در مورد تاثیر واقعی این مکمل بر عضله سازی متناقض است و به دلیل عوارض احتمالی آن توصیه نمی شود. آیا مکملی وجود دارد که هم به چربی سوزی و هم به عضله سازی کمک کند؟ اگر مکملی است که می تواند چربی بسوزاند، عضله بسازد و حتی بهبود یابد. چه می شود اگر؟ بسیار ایده آل است. واقعیت این است که چنین مکملی دقیقاً برای این منظور وجود ندارد. در واقع، مکمل‌های چربی‌سوزی و عضله‌سازی می‌توانند به شما کمک کنند اگر به طور مداوم از یک رژیم غذایی معقول و یک برنامه ورزشی خاص پیروی کنید. پیشنهاد می کنم قبل از مصرف هر گونه مکملی، برنامه تمرینی خاص خود را از مربیان ویتامین دریافت کنید. معرفی 5 مکمل چربی سوز و عضله سازی حال چند مکمل چربی سوز و عضله سازی را به شما معرفی می کنیم. همانطور که گفتیم اگر این مکمل ها را همراه با ورزش و تغذیه اولیه زیر نظر مربی مصرف کنید; نتایج خوبی خواهید گرفت. 1. پروتئین پروتئین مهم ترین ماده مغذی است که برای عملکرد ورزشی بهتر به آن نیاز دارید. به یاد داشته باشید که اگر به طور منظم ورزش می کنید، باید پروتئین بیشتری نیز دریافت کنید. انواع مختلفی از پروتئین به عنوان مکمل چربی سوز و عضله ساز وجود دارد. از جمله: پروتئین وی، مکمل پروتئین «آب پنیر» حاوی 20 درصد پروتئین شیر است. این پروتئین دارای تمام آمینو اسیدهای ضروری است و به ویژه سرشار از اسیدهای آمینه BCAA و لوسینرال سیستئین است. پروتئین آب پنیر باعث افزایش حجم توده عضلانی خالص می شود. پروتئین آب پنیر برای قبل و بعد از تمرین ایده آل است. همچنین منابع غنی از لوسین، محرک های آنابولیک خوبی هستند و کالری کمتری دارند، بنابراین برای افرادی که رژیم دارند مناسب ترند. این مکمل چربی سوز و عضله ساز تولید گلوتاتیون را افزایش می دهد و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همچنین از گرسنگی جلوگیری می کند و در کاهش وزن موثر است. پروتئین کازئین پروتئین کازئین در شیر گاو یافت می شود. این مکمل حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است و به خصوص غنی از تیروزین و پرولین است. با توجه به اثرات آنابولیک طولانی مدت این مکمل چربی سوز و عضله ساز، مصرف آن برای مواقعی که جذب مداوم پروتئین امکان پذیر نیست و یا یک وعده غذایی حذف می شود، مناسب است. آزاد شدن اسید آمینه مصرف پروتئین کازئین را قبل از خواب عالی می کند. پروتئین سفیده تخم مرغ سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین، آلبومین و تمام اسیدهای آمینه ضروری است. این مکمل چربی سوز و عضله ساز بهترین انتخاب برای کسانی است که به لاکتوز و شیر یا پروتئین سویا حساسیت دارند. پروتئین سفیده تخم مرغ فواید زیادی از پروتئین آب پنیر دارد، بنابراین می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. پروتئین سویا پروتئین سویا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری و آرژنین و گلوتامین است. سویا با کیفیت ترین منبع پروتئین گیاهی است، بنابراین انتخاب خوبی برای گیاهخواران است. بر اساس برخی تحقیقات، سویا بر سلامت قلب و عروق و استخوان ها تأثیر مثبت دارد. این مکمل چربی سوز و عضله ساز با آرژنین بالا تولید اسید نیتریک و سلامت وریدی را افزایش می دهد. گلوتامین، سرشار از پروتئین سویا، سیستم ایمنی را تقویت می کند. این پروتئین جایگزین خوبی برای کسانی است که به پروتئین شیر و تخم مرغ حساسیت دارند. 2. اسیدهای آمینه اسیدهای آمینه برای بدنسازان و کسانی که تمرینات قدرتی انجام می دهند بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش سنتز پروتئین و عضله سازی می شود. بسیاری از اشکال اسید آمینه آزاد وجود دارد که می توانند به تنهایی یا در ترکیب با سایر اسیدهای آمینه استفاده شوند. 3. آمینو اسیدهای شاخه دار BCAA (BCAA) اسیدهای آمینه منحصر به فردی هستند. زیرا مستقیماً به عنوان انرژی در حین تمرین توسط عضله استفاده می شوند و عملکردی مشابه هورمون ها خواهند داشت. همچنین این مکمل چربی سوز و عضله ساز به طور مستقیم سنتز پروتئین عضلانی را فعال کرده و نتایج مثبتی را ایجاد می کند. 4. بتا آلانین بتا آلانین می تواند در افزایش حجم عضلات، چربی سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست ها بسیار موثر باشد. اگر بتوانید سخت تر و شدیدتر تمرین کنید، میزان عضله سازی و چربی سوزی شما در طول زمان افزایش می یابد. مصرف این مکمل چربی سوز و عضله سازی ممکن است در دوزهای بالا و در برخی موارد باعث خارش صورت شود. بهتر است 30 دقیقه قبل از تمرین بتا آلانین مصرف شود. 5. مکمل کراتین کراتین موثرترین مکمل غذایی است که در حال حاضر برای دستیابی به اندامی عالی و افزایش ظرفیت تمرینی مجاز است. کراتین با بهبود ظرفیت آدنوزین تری فسفات در بدن در طول تمرینات کوتاه و شدید عمل می کند. مصرف این مکمل چربی سوز و عضله ساز می تواند کیفیت کلی تمرینات شما را بهبود بخشد و قدرت و عملکرد شما را افزایش دهد. حرف آخر این است که برای عضله سازی نیازی به استفاده از مکمل های بدنسازی نیست. اما اگر با اجازه مربی حرفه ای گرفته شود، می تواند به بهبود عملکرد و روند عضله سازی شما کمک زیادی کند. همیشه به یاد داشته باشید که مصرف مکمل های چربی سوز و عضله سازی بدون برنامه غذایی اولیه و ورزش بی فایده است. منبع: Healthline

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید