معرفی CXWORKX و هر آنچه که باید در مورد این ورزش منحصر به فرد بدانید


در مورد ورزش های CX چقدر می دانید؟ اگر تا به حال نام ورزش پمپ بدنه را شنیده باشید، حتماً نام ورزش سی ایکس را شنیده اید و اطلاعات اولیه ای از این ورزش دارید. زیرا هر دوی این رشته ها توسط کمپانی Lesmilles معرفی شدند و خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید به شهرت رسیدند. اگر به این ورزش علاقه دارید و می خواهید اطلاعات جدید و کاملی در مورد آن به دست آورید تا پایان با ما همراه باشید. در این مقاله قصد دارید با نحوه انجام ورزش CXWorks و فواید آن آشنا شوید. ورزش CX چیست؟ ورزش CX یا CX Works با نام انگلیسی CXWORX توسط Los Mills برای تقویت اندام میانی توصیه می شود و انجام تمام تمرینات 30 دقیقه زمان می برد. مهمترین هدف این تمرین قوی تر کردن هسته بدن و قوی تر کردن کل بدن است. این تمرین مانند چسب دوتایی است که وارد بدن شما می شود و تمام قسمت های بدن شما را به هم می چسباند. تمامی حرکات ورزشی توصیه شده در این ورزش با توجه به تناسب اندام فرد تراز و طراحی شده است. شما باید تمرینات خود را با توجه به آمادگی جسمانی خود انجام دهید. البته تمرین در تمام سطوح یک چالش است و تمام عضلات بدن شما را درگیر می کند. حتما با یک برنامه ورزشی مناسب و اصولی تمرین کنید. ویژگی های کلی ورزش CX به طور کلی مهمترین و بارزترین ویژگی های CX عبارتند از: مدت زمان تمرین: 30 دقیقه، عضلات هدف: عضلات شکم، لگن و پاها، موثر برای: بهبود وضعیت و وضعیت بدن هدف کلی: افزایش قدرت بدنی و شکل دادن به بدن مورد نیاز: وزن ورزشی و سطح ورزشی: سه سطح مختلف، متوسط، حرفه ای و بسیار حرفه ای. CX Works چگونه کار می کند؟ این تمرین ترکیبی از ورزش های قدرتی و ایروبیک است و با درگیر شدن قسمت مرکزی و میانی بدن، بالاتنه و پایین تنه باعث بهبود ارتباط بین کل بدن و تقویت تمامی عضلات بدن می شود. این تمرین برای جمع کردن شکم و باسن مفید است و باعث می شود بتوانید فعالیت های روزانه خود را با قدرت بیشتری انجام دهید. مزایای ورزش CX WORX با انتخاب ورزش CX، هر آنچه برای دستیابی به بدنی قوی تر نیاز دارید را خواهید داشت. فرقی نمی کند در چه نوع ورزشی فعالیت داشته باشید، می توانید با انجام مداوم و منظم این تمرینات به هدف خود برسید. در ادامه به فواید این ورزش اشاره می کنیم. 1. با تقویت هسته بدن، قسمت مرکزی بدن (شکم و کمر) قوی می شود و با انجام این تمرینات عضلات شکم خود را می سوزانید. 2. چربی سوزی و عضله سازی در مدت زمان کوتاهی با انجام این تمرین، در نیم ساعت بیش از 292 کالری می سوزانید. مطمئن باشید که دستاورد شما از انجام تمرینات CX عضله سازی در کمترین زمان ممکن خواهد بود. 3. دستیابی به فرم بدنی زیباتر با انجام تمرینات CX و تقویت عضلات مرکزی بدن، فرم بدن شما بهتر می شود و قد بلندتر و خوش اندام به نظر می رسید. کلاس استاندارد CX چگونه است؟ تمام حرکات ورزشی در این کلاس باید از قبل انتخاب شوند. زیرا ورزش CX یک ورزش جهانی است. فرقی نمی کند در ایران ورزش کنید یا در اروپا به کلاس بروید، کلاس های ورزشی شما هم همین طور خواهد بود. مدت زمان کل کلاس 30 دقیقه است و به شش قسمت تقسیم می شود که هر یک از قسمت ها بر تقویت یک قسمت از بدن تمرکز دارد و در نهایت منجر به تقویت کل بدن می شود. قسمت های مختلف کلاس، شش قسمت کلاس به صورت زیر خواهد بود: گرم کردن: حرکاتی که به صورت دراز کشیده انجام می شود تا هسته بدن برای انجام تمرینات اصلی آماده شود. تمرینات قدرتی میانی بدن 1: حرکات متوالی که معمولا در حالت درازکش یا آویزان روی دست انجام می شود. قدرت ایستادن 1: کل حرکات ایستاده برای همگام سازی بالاتنه و پایین تنه قدرت ایستادن 2: حرکات کل ایستاده برای تمرکز روی عضلات گلوتئال، لگن و ساق پا قدرت هسته 2: حرکات بدن با تمرکز بر چرخش و عضلات شکم قدرت هسته 3: حرکات مختلف به تمرکز و درگیر کردن عضلات پشت (کمر) برای خنک کردن بدن: پایان کلاس CX (CX) برای انجام تمرینات CXWorks به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ برای انجام تمرینات به یک باند بدنسازی، حوله، تشک و وزنه نیاز دارید. وزن وزنه نیز با توجه به آمادگی جسمانی فرد انتخاب می شود و برای افزایش سطح مقاومت و چالش برانگیزتر کردن حرکات استفاده می شود. نکته: برای دیدن و آشنایی با بهترین تمرینات بدنسازی مقاله ” ورزش با تمرینات بدنسازی در منزل ” را از دست ندهید. تمرینات CXWorks در کلاس CXWorks متوسط، انواع حرکات مجزا و ترکیبی مانند بالا بردن پا، کرانچ، حرکات بریج، اکستنشن پا، آویزان کردن، دراز و نشست، لانژ، سوپرمن، پلانک و اسکات را انجام خواهید داد. . لازم نیست قبل از شروع کلاس این حرکات را بدانید، زیرا مربی همیشه حرکات CX را در مقابل شما آموزش می دهد و توضیح می دهد. فیلم آموزشی CX Works قبل از شروع کلاس های CX چه اطلاعاتی لازم است؟ اگر بخواهیم با شما روراست باشیم، مهم نیست که چقدر اطلاعاتی در مورد ورزش های CX دارید، باز هم ممکن است در جلسه اول شگفت زده شوید. گاهی اوقات اولین جلسه برای مربی CX عجیب است. زیرا باید بیشتر وقت خود را در کلاس با سر و پا در هوا بگذرانید و با باند و وزنه ورزش کنید. اما جای نگرانی نیست. شما و هر کس دیگری در کلاس در یک قایق هستید و همین احساس را خواهید داشت. اما بهتر است قبل از رفتن به کلاس نکات زیر را بدانید: کمی زودتر از شروع کلاس در محل حاضر شوید و با مربی ملاقات کنید و به او بگویید چه انتظاری از کلاس CX دارید. سعی کنید تشک ورزشی خود را جلوی مربی قرار دهید تا حرکات کامل شود. دیدن. اگر استفاده از وزنه در حین تمرین برایتان سخت است، اصلا نگران نباشید. نگه داشتن دمبل فقط تمرینات را چالش برانگیزتر می کند. اگر در جلسه اول کار با باند برایتان سخت است، می توانید تمرینات را بدون هیچ وسیله ای انجام دهید. ، کدام عضله باید درگیر شود. از قرار دادن زانوها و پاهای خود در طول مدتی که معلق هستید، نترسید. سعی نکنید در جلسه اولیه با همکلاسی های خود رقابت کنید. بهتر است تمام حواس خود را به یادگیری حرکات و نحوه انجام صحیح آن ها معطوف کنید. سطح دشواری کلاس های CX چقدر است؟ به طور کلی، تمرینات CX یک چالش هستند. شاید بعد از چند روز اول تمرین، درد و کبودی در قسمت های مرکزی بدن به خصوص کمر احساس کنید که طبیعی است و نشان دهنده قوی شدن شماست. همچنین بعد از کلاس های CX نیازی به انجام هیچ تمرین یا ورزش دیگری نیست. تمرینات CX به اندازه کافی چالش برانگیز هستند و اگر بیش از حد به بدن خود فشار بیاورید، آسیب خواهید دید. CX و لاغری آیا ورزش CX باعث کاهش وزن می شود؟ CXWorks یک تمرین ترکیبی قدرتی-هوازی است، به این معنی که قرار است شما را تناسب اندام و خوش اندام کند. اما به یاد داشته باشید که افزایش یا کاهش وزن کاملاً به تغذیه شما بستگی دارد. اگر ورزشکاری هستید که در تلاش برای افزایش وزن هستید، باید رژیم افزایش وزن را دنبال کنید و بلافاصله بعد از تمرین، وعده غذایی پروتئین و کربوهیدرات خود را بخورید. اگر ورزشکاری هستید که می خواهید وزن کم کنید و چربی بسوزانید، به طور کلی باید رژیم کاهش وزن را دنبال کنید و به خصوص بعد از ورزش یک وعده غذایی پروتئین بخورید. ورزش CX یا پیلاتس کدام یک بهتر است؟ به طور خلاصه، پیلاتس به شما کمک می کند تا بدنی قوی، خوش حالت و در عین حال خوش حالت داشته باشید. در حالی که در CX می توانید بدنه حجیم تری بسازید. پیلاتس برای ساخت عضلات قوی، انعطاف پذیر و کاربردی طراحی شده است. معمولا انجام پیلاتس عضلات شما را بزرگ و خیلی سفت نمی کند. با این حال، با پیلاتس می توانید بسیار قوی باشید و از قدرت و استقامت خوب بدن خود لذت ببرید. بدنی که در باشگاه با تمرین CX می سازید می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برنامه تمرینی شما ممکن است برای قدرت و حجم بیشتر تنظیم شود. از طرفی شدت تمرین در CX نیز بیشتر است. جوزف پیلاتس، خالق پیلاتس، سعی کرد ورزشی را اختراع کند که از طریق انعطاف پذیری، قدرت فرد را افزایش دهد. او همچنین بر تعادل و تمرکز تاکید زیادی داشت. بنابراین رسالت پیلاتس همین موارد است و قرار نیست از این سطح فراتر رود. اما تمرینات CX متفاوت است و به دو صورت ترکیبی و ایزوله در دو فرمت هوازی و قدرتی انجام می شود. تمرینات ترکیبی به طور کلی برای چندین گروه عضلانی موثر است و شامل حرکاتی مانند اسکات، پرس پا و غیره است. تمرینات ایزوله معمولاً فقط به یک مفصل محدود می شود، به عنوان مثال پرس پا. پیلاتس یا سی ایکس برای کاهش وزن بهتر است؟ هر دو پیلاتس و CX برای کاهش وزن عالی هستند. پیلاتس قطعا برای لاغری و کمک به کاهش وزن عالی است. از سوی دیگر، CX می تواند به عنوان تمرینی برای سوزاندن کالری و عضله سازی بسیار موثرتر باشد. حتما به یاد داشته باشید که هر دو CX و پیلاتس بدون رژیم غذایی مناسب کافی نیستند. CX یا TRX کدام را انتخاب کنیم؟ TRX مخفف عبارت Total Resistance Exercise است. ایده پشت ایجاد TRX Exercises ایجاد یک ابزار ورزشی مناسب برای سفر بود که اکنون برای استفاده روزمره استفاده می شود. TRX نه تنها یک گزینه تناسب اندام مناسب سفر است، بلکه یک برنامه تمرین تناسب اندام کاملا مقرون به صرفه، ایمن و همه کاره است. اما CX ورزشی است که از کش ورزشی استفاده می کنید. کشش و بند اساساً متفاوت هستند. الاستیک های CX الاستیک هستند. یعنی با کشیدن آن به عضله فشار وارد می شود و باعث رشد می شود. ما هیچ چیز کشسانی در TRX نداریم. تسمه های TRX به سقف یا دیوار نصب می شوند و شما از آن آویزان می شوید. این تعلیق و ماندن روی زمین و هوا می تواند به شدت تمرینات کمک کند و باعث رشد بیشتر عضلات شود. نکته مهم این است که CX برای افراد مبتدی قابل استفاده است، آنها می توانند از آن لذت ببرند و بدون خطر قوی و تناسب اندام شوند. اما تی آر ایکس یک ورزش حرفه ای است و به آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد. بنابراین، برای مبتدیان مناسب نیست. TRX قدرت را افزایش می دهد، اما نه به اندازه CX. در نهایت می توان گفت که تی آر ایکس ورزشی با رسالت ساخت بدنی قوی، استقامت بالا، انعطاف پذیر و عضلانی نیست. تفاوت CX و بدنسازی چیست؟ تقریباً می توان گفت که CX و بدنسازی بسیار شبیه هم هستند. در CX قرار است عضله بسازید، کالری بسوزانید، مهارت های آمادگی جسمانی خود را بهبود بخشید، تمرینات هوازی و قلبی عروقی انجام دهید و در نهایت لذت زیادی ببرید. در بدنسازی نیز عضله سازی می کنید و کالری می سوزانید. اما شما تمرینات قلبی عروقی ندارید. در CX از هالتر و وزنه های نسبتاً سبک (یا متوسط) استفاده می کنید. در حالی که بدنسازی تنها به حرکات کششی و وزنه محدود نمی شود، بلکه شامل کار با تجهیزات بدنسازی، تمرین با وزنه بدن، تمرین با هالتر، صفحه وزنه، دمبل و غیره نیز می شود. در حالی که همین هدف در CX دنبال می شود، کمی کلی تر است و نمی تواند به طور حرفه ای روی هر عضله تأثیر بگذارد. زیرا ابعاد دیگر آمادگی جسمانی مانند انعطاف پذیری، ظرفیت قلبی عروقی و چابکی را نیز پوشش می دهد. 1. cx چیست؟ این ترکیبی از تمرینات قدرتی-هوازی است و هدف آن قوی‌تر کردن و خوش فرم کردن بدن است. 2. آیا ورزش CX برای کاهش وزن مناسب است؟ این ورزش کالری زیادی می سوزاند و اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید به سرعت لاغر می شوید. 3. ورزش cx چقدر کالری می سوزاند؟ از آنجایی که این ورزش شامل ایروبیک و قدرتی است، کالری بسیار زیادی می سوزاند و میزان چربی سوزی به حرکات و تمرینات شما بستگی دارد. ورزش CX ترکیبی از ورزش های قدرتی و هوازی است و برای تقویت هسته بدن و تناسب اندام عالی خواهد بود. هدف از این تمرین تقویت کلی بدن است. این مقاله به تمام سوالات شما در مورد CXWORX پاسخ داده است. اگر این ورزش را امتحان کرده اید، لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. منابع: fernwoodfitness – aladygoeswest – lesmills

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید