نکات تغذیه ای را در پیاده روی اربعین جدی بگیرید!



هر ساله مراسم اربعین در کربلا با شور و شوق فراوان برگزار می شود و مردم زیادی از سراسر جهان و ایران به عراق سفر می کنند تا در کنار سایر شیعیان این روز را عزاداری کنند. قطعا رعایت نکات تغذیه ای در پیاده روی اربعین نیازمند رعایت نکاتی است. به عنوان مثال، اغلب توصیه می شود. برای جلوگیری از گرمازدگی در حین راه رفتن، از ساعت 11 تا 15 که گرما به اوج خود می رسد، پیاده روی نکنید و سعی کنید در این ساعات بیشتر استراحت کنید و از غروب تا آخر شب به پیاده روی ادامه دهید. لباس های خنک و نخی بپوشید. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ توصیه های تغذیه ای برای پیاده روی در اربعین، نوشیدن نوشیدنی هایی مانند شربت سکجانبین و خشیر، شربت آبلیمو، شربت آلبالو، شربت بید مشک، گلاب، تخم شربتی و تخم خرفه از گرمازدگی جلوگیری می کند. افزودن کمی آب لیمو یا سرکه به آب می تواند به رفع تشنگی شما کمک کند. پاشیدن گلاب به سر و صورت و شستن سر و گردن و سینه با آب خنک یا گلاب نیز در پیشگیری از گرمازدگی تاثیر بسزایی دارد. مدیرکل دفتر طب ایرانی و معاونت وزارت بهداشت گفت: در پیاده روی اربعین در واقع تحرک بدنی زیادی وجود دارد. خواهد شد افرادی که به این میزان فعالیت عادت ندارند باید قبل از سفر فعالیت بدنی خود را افزایش دهند و پس از بازگشت از سفر به ورزش ادامه دهند. وی افزود: از پرخوری و خوردن غذاهای سنگین، چرب و تند پرهیز کنید و در صورت امکان بیشتر از غذاهای آبکی مانند سوپ و سوپ استفاده کنند. خانم نفیسه حسینی یکتا گفت: از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای پررنگ و قهوه خودداری کنید. همچنین همراه داشتن مقداری انجیر، بادام خام، پسته و کشمش یا برگ های خشک میوه مانند هلو، زردآلو یا آلو خشک توصیه می شود. شب پاهای خود را با آب و نمک به اضافه روغن بادام یا زیتون ماساژ دهید. ماساژ باید از نوک انگشتان پا شروع شود و به سمت زانو و کمی بالاتر باشد تا درد و تورم برطرف شود و در هنگام نشستن و خوابیدن پاها را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهند. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید