ویتامین های ضد آلودگی هوا را بشناسید!


میوه هایی که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند از سلول های بدن در برابر آسیب در شرایط آلودگی هوا محافظت می کنند. در چنین شرایطی مصرف ویتامین های ضد آلودگی هوا بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات و بیماری هاست. به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، با توجه به افزایش آلودگی هوا و وضعیت هوا در شرایط آلوده و ناسالم برای گروه های حساس از جمله سالمندان، زنان باردار، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های ریوی و قلبی، همه افراد باید تازه غذا بخورند. میوه ها و سبزیجات. مصرف میوه و سبزیجات تازه در کاهش اثرات و عوارض ناشی از آلودگی هوا موثر است. مصرف میوه هایی که دارای خواص آنتی اکسیدانی و حاوی ویتامین های A، C و E هستند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب در شرایط آلودگی هوا کمک می کند. میوه هایی که ویتامین ضد آلودگی دارند! از میوه ها و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان می توان به مرکبات و میوه هایی با رنگ های زرد، نارنجی و قرمز مانند موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل سبز و نارنجی اشاره کرد. در مجموع مصرف روزانه حداقل 400 گرم میوه و سبزی که معادل 3 میوه متوسط ​​و 2 محصول خارجی مانند گوجه فرنگی و هویج است توصیه می شود. مصرف آب و مایعاتی مانند شیر کم چرب و همچنین مصرف ماهی به دلیل وجود امگا 3 و ویتامین E به کاهش اثرات آلودگی هوا کمک می کند. همچنین مصرف سبزیجاتی مانند کاهو، هویج، گشنیز، جعفری، تره فرنگی، کرفس، کنگر، ریحان، کلم، گل کلم، پیازچه، سیر و لیموترش در روزهای آلوده ضروری است. در روزهای آلوده، وعده های غذایی سبک با وعده های غذایی سنگین جایگزین می شود و عموم مردم به ویژه افراد مسن، غذاهای بخارپز و آب پز را در برنامه غذایی خود قرار می دهند. علاوه بر این، سوپ ها و سوپ هایی مانند سوپ سبزیجات به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن کمک می کنند. تا جایی که می توانید آنتی اکسیدان بخورید. آنتی اکسیدان ها شامل سلنیوم و بتاکاروتن هستند که بهترین دوستان شما در روزهای آلودگی هستند. طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل دلمه ای، اسفناج، کلم پیچ و زردآلو سرشار از بتاکاروتن هستند. سلنیوم در غذاهای دریایی، مرغ، نان، آجیل و غلات کامل یافت می شود. خوردن کرفس، اسفناج، گوجه فرنگی، لیمو، پرتقال، نارنگی و کاهو را در هر کجا که هستید، در ماشین، خانه یا محل کار فراموش نکنید. این غذاها سرشار از ویتامین C هستند و طبق مطالعات انجام شده اثرات مضر آلودگی هوا را کاهش می دهند. ویتامین E در جوانه گندم، روغن های گیاهی، گردو، بادام، زیتون و سبزیجات برگ سبز یافت می شود. شیر، کره و زرده تخم مرغ نیز منابع خوبی از ویتامین E هستند. سعی کنید هر روز یک سیب بخورید زیرا پکتین موجود در آن از شما در برابر مسمومیت با سرب ناشی از آلودگی هوا محافظت می کند. سیر و پیاز به داشتن ریه های سالم کمک می کنند. آلسین موجود در سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قدرتمند در بدن عمل می کند و می تواند به از بین بردن عفونت های تنفسی که ریه ها را می بندد کمک کند. هنگامی که در هوای آلوده تنفس می کنید، ذرات معلق و سایر آلاینده ها به لایه های لوله های برونش و ریه های شما نفوذ می کنند و باعث تورم و التهاب می شوند. این امر منجر به بیماری های تنفسی مانند برونشیت مزمن، آمفیزم، بیماری قلبی، سرطان ریه، آسم، خس خس سینه، سرفه و مشکل در تنفس می شود. اگر سابقه بیماری قلبی و تنفسی دارید، به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده های هوا، وضعیت این بیماری ها نیز بدتر می شود. منبع: + امتیاز کاربر

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید