پوکی استخوان در بارداری – شفا



آشنایی با پوکی استخوان در بارداری مطالعات و تحقیقات گسترده ای که در زمینه پوکی استخوان انجام شده است نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان هستند که ناشی از میزان کلسیم ذخیره شده در بدن است. مردان و زنان. به طور کلی، زنان پس از چند فرزند، شیردهی و یائسگی بیشتر از مردان در موارد خفیف یا شدید پوکی استخوان را تجربه خواهند کرد. این نشان دهنده کاهش حجم استخوان است. این کلسیم است که می تواند در دوره پس از بارداری بیشتر اتفاق بیفتد. لازم است بدانید که هورمون های زنانه نقش بسیار مهمی در سلامت استخوان ها و همچنین ذخیره کلسیم دارند که با ورود به دوران یائسگی ترشح بسیاری از هورمون ها کاهش می یابد و ممکن است فرد به مرور زمان دچار پوکی استخوان شود. یکی از دلایلی که باعث پوکی استخوان در بارداری می شود این است که در دوران بارداری، جنین کلسیم زیادی در بدن مادر مصرف می کند که باعث می شود مادر با درصدهای متفاوتی از پوکی استخوان مواجه شود. بیشتر مادران ممکن است به دلیل مصرف بسیار کم کلسیم و لبنیات از این عارضه رنج ببرند. توجه داشته باشید که موادی که از جفت ترشح می شود کلسیم بیشتری از بدن مادر خواهد گرفت و به همین دلیل کارشناسان معتقدند حتی اگر زنان تغذیه مناسبی نداشته باشند، جنین می تواند مواد مورد نیاز برای رشد خود را از مغز دریافت کند. استخوان های مادر را تامین کنید، به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند قبل و بعد از بارداری رژیم غذایی و ورزش مناسب را در نظر بگیرید که می تواند عاملی برای پیشگیری از پوکی استخوان باشد. پوکی استخوان معمولاً در لگن، پشت و استخوان های اصلی بدن ایجاد می شود که در دراز مدت می تواند آسیب های زیادی به افراد وارد کند. مهم ترین نکته این است که غده پاراتیروئید نقش بسیار مهمی در پوکی استخوان زنان دارد. بله، اگر این غده مشکل داشته باشد، بیماری هایی مانند پوکی استخوان به سرعت ظاهر می شود که معمولا با گزگز انگشتان دست و انقباض عضلات دست شروع می شود. لازم است بدانید که مصرف مکمل های کلسیم با تجویز پزشک می تواند این عارضه را برای مدت طولانی به تعویق بیاندازد، بنابراین خانم ها برای پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان باید در معاینات منظم سطح کلسیم خود را اندازه گیری کنند. اطلاعاتی در مورد پوکی استخوان اطلاعاتی در مورد پوکی استخوان به طور کلی پوکی استخوان به معنای کاهش حجم استخوان ها و تراکم آن ها است، به همین دلیل متخصصان استفاده از رژیم غذایی سالم و مکمل های ارزشمند مغز استخوان را توصیه می کنند. از آنها محافظت کنید تا بتوانید از لاغر شدن و لاغر شدن آنها در میانسالی جلوگیری کنید. به طور کلی رابطه بسیار نزدیکی بین پوکی استخوان و بارداری وجود دارد که منشا آن می تواند عملکرد نامنظم غدد پاراتیروئید باشد. لازم است بدانید که بدن مادر در طول روز بین 25 تا 30 میلی گرم کلسیم ذخیره می کند که دقیقاً مقدار مورد نیاز جنین است. با ادامه رشد جنین، همان مقدار کلسیم از بدن مادر به بدن نوزاد منتقل می شود. و این روند برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. اگر خانم ها از مکمل های کلسیم استفاده نکنند و این روند ادامه پیدا کند، قطعا در میانسالی با پوکی استخوان شدید مواجه خواهند شد. باید بدانید که بارداری نقش بسیار مهمی در سلامت مادران دارد، به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند قبل از بارداری یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. توجه داشته باشید که پوکی استخوان در دوران بارداری برای بسیاری از خانم ها اتفاق می افتد و کاملاً اجتناب ناپذیر است و هیچ راهی برای کنترل آن وجود نخواهد داشت. لازم است بدانید که قبل از بارداری، سلامت جسمانی مادران می تواند تا پایان بارداری به سلامت آنها کمک زیادی کند و علاوه بر رشد صحیح و اساسی جنین، سلامت مادران نیز تا پایان دوران بارداری حفظ خواهد شد. از بارداری از بارداری، علائم پوکی استخوان در بارداری، علائم پوکی استخوان در بارداری ممکن است برای شما مناسب باشد. جالب است بدانید یکی از بیماری های خاموش و خطرناکی که برای همه افراد به خصوص خانم ها پیش می آید پوکی استخوان است. پوکی استخوان در بارداری می تواند عوارض جدی بسیاری برای مادران ایجاد کند که یکی از شایع ترین آنهاست. می توان به عدم انجام زایمان طبیعی اشاره کرد. اگر مادران پوکی استخوان داشته باشند، نمی توانند به طور طبیعی زایمان کنند، زیرا این امر می تواند باعث شکستگی و دررفتگی استخوان های لگن شده و آسیب زیادی به ستون فقرات وارد کند. مادرانی که با کمبود شدید کلسیم مواجه هستند قطعا در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، بنابراین باید مراقبت های اولیه و اجباری را در دوران بارداری و بعد از آن انجام دهند. نکته دیگر این است که زنانی که در دوران بارداری دچار پوکی استخوان می شوند بیش از سایر افراد در معرض خطر شکستن استخوان های حیاتی قرار دارند، بنابراین این افراد باید استراحت کامل داشته باشند تا از خطراتی مانند شکستگی استخوان جلوگیری کنند. برخی از غذاهای مناسب برای تامین کلسیم بدن در دوران بارداری. برخی از غذاهای مناسب برای تامین کلسیم بدن در دوران بارداری. البته باید بدانید سبزیجاتی که برگ سبز دارند مانند کلم بروکلی، کلم چینی و لوبیا گزینه خوبی برای تامین کلسیم بدن هستند. همچنین ماهی های مختلف گزینه مناسبی برای تامین کلسیم بدن هستند که اگر بتوانید آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید به سلامتی خود کمک زیادی خواهید کرد. تامین بدن توجه داشته باشید که هر غذایی که با کلسیم غنی شده باشد می تواند به میزان دلخواه کلسیم بدن را تامین کند، البته باید بدانید که در صورت نیاز شدید و کمبود کلسیم بهتر است آن را با مواد غذایی مناسب تکمیل کنید. غذاهای غنی از کلسیم را به طور منظم مصرف کنید. البته مصرف کلسیم باید با تجویز و زیر نظر پزشک متخصص باشد زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند عوارضی برای مادر ایجاد کند و در نهایت با رسوب در کلیه ها آسیب بیشتری به شما وارد کند. نکات پایانی در مورد پوکی استخوان پوکی استخوان. پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که درمان قطعی برای آن وجود نخواهد داشت، به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند. از آن برای پیشگیری استفاده کنید اگر بتوانید به طور منظم رژیم غذایی خود را کنترل کنید، قطعا در بزرگسالی و حتی در دوران بارداری با مشکلاتی مانند پوکی استخوان مواجه نخواهید شد که می تواند سال های بسیار بالاتری از سلامت شما محافظت کند. کارشناسان همیشه توصیه می کنند زمانی که دوران جوانی خود را سپری می کنید حتماً معاینات لازم را به طور مرتب انجام دهید تا بتوانید عیوب مختلف بدن را شناسایی کرده و در اسرع وقت راه حل های مناسب برای درمان و رفع آن ها را بیابید. گرفتن به طور کلی پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که هرگز نباید نسبت به آن بی تفاوت بود و باید هر چه سریعتر روش های مناسبی برای کنترل آن در نظر گرفت. میانگین امتیاز 5 از 5 از 1 رای کل

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید