چند ادویه که غذای سالم را خوشمزه تر می کند



بسیاری از ما می دانیم که افزودن نمک یا سس های خامه ای به غذایمان سالم ترین عادت نیست، اما بیایید واقعی باشیم، آنها مطمئنا طعم غذا را بهتر می کنند. ادویه ها بهترین گزینه هایی هستند که می توانیم برای طعم دادن به غذا استفاده کنیم. از نخود و هویج گرفته تا مرغ و گوشت گاو، ادویه ها اساساً بدون افزودن کالری اضافی طعم غذا را بهتر می کنند. ادویه ها اغلب از دانه ها، توت ها، پوست یا ریشه گیاهان به دست می آیند. فلفل سیاه بومی هند است و یک ادویه محبوب است که در اکثر غذاها استفاده می شود. خرید فلفل سیاه و قرمز پرطرفدارترین و پرکاربردترین در ایران است. دانه فلفل و فلفل به صورت تازه و خشک استفاده می شود و به عنوان داروی هضم غذا شناخته می شود. فلفل یک ادویه عالی برای بهبود شرایط دستگاه گوارش است و در بسیاری از غذاها استفاده می شود. آویشن گیاهی کوهستانی است که به صورت تازه و خشک استفاده می شود. بهترین نوع گیاه آویشن بیشتر به صورت خشک استفاده می شود و در انواع پای و دمنوش و غذاهای مختلف استفاده می شود. گیاه آویشن یک طعم دهنده عالی برای انواع سوپ و غذاهای رستورانی است. خواص درمانی این گیاه باعث شده از آویشن در بسیاری از داروهای گیاهی استفاده شود. این گیاه خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی دارد. آویشن با داشتن منبع بالایی از پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند. زیره از هند می آید. دانه ها زرد رنگ و بو و طعم مطبوع قوی دارند. مقدار توصیه شده 6 قاشق چایخوری یا ½ قاشق چای خوری پودر زیره در روز است. یک راه عالی برای استفاده از زیره این است که یک کاسه سبزیجات ریشه دار مانند سیب زمینی شیرین، گل کلم و شلغم را با روغن زیتون و 1 قاشق چایخوری پودر زیره مخلوط کنید و در دمای 300 درجه به مدت نیم ساعت بپزید. مقداری فلفل و گشنیز خرد شده اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. زنجبیل یا ریشه زنجبیل از گیاه Zingiberofficinale می آید و از خانواده هل و زردچوبه است. کشت آن در جنوب آسیا آغاز شد. زنجبیل به صورت تازه یا پودر استفاده می شود. در حالی که کار کردن با زنجبیل پودر شده کمی ساده تر است، راه های زیادی برای استفاده از زنجبیل تازه وجود دارد. زنجبیل طبیعت گرمی دارد و به عنوان یک ادویه دارویی عالی برای کسانی که طبع سرد دارند استفاده می شود. برای استفاده از زنجبیل تازه، ابتدا لایه بیرونی تیره آن را با یک پوست کن سبزیجات یا چاقوی خرد کن جدا کنید. سپس معمولاً باید قبل از افزودن به غذا آن را رنده کنید. زنجبیل تازه باید در یک کیسه پلاستیکی یا کاغذی در یخچال نگهداری شود. زنجبیل را در سوپ با آب پز کردن کدو حلوایی، هویج و سیر در آب مرغ امتحان کنید. زنجبیل و فلفل تازه را اضافه کنید و سپس پوره کنید و بنوشید. یا زنجبیل، سس سویا، سرکه، روغن کنجد و سیر را مخلوط کنید تا گوشت گاو مزه دار شود و سپس گوشت بپزد. دارچین دارچین از پوست خشک شده Cinnamomumloureirii به دست می آید و طعمی قوی و مطبوع دارد. از آن برای جایگزینی شکر در سس ها، غذاهای گوشتی و سبزیجات استفاده کنید. استفاده از دارچین برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام قابل قبول است. دارچین به عنوان چاشنی اصلی در انواع پای ها استفاده می شود. این ادویه با طبع گرم خود یکی دیگر از ادویه های درمانی برای بهبود طبیعت سرد است. حلال از میوه خشک یا دانه Elettariacardamomum L. Maton است. گواتمالا و هند بیشترین هل را تولید می کنند. هل حاوی پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم است. در تمام طول سال می توانید غلاف و پودر هل را در بازارها و خواربار فروشی ها پیدا کنید. در حالی که هل بیشتر در شیرینی ها و قهوه استفاده می شود، هل سیاه را می توان در عدس و برنج استفاده کرد. برای برنج قهوه ای، ½ قاشق چای خوری هل (و ½ قاشق چای خوری دارچین) را به آب در حال جوش اضافه کنید تا طعم دار شود. این غذا طعم عالی و کالری بسیار کمی دارد. فلفل چیلی فلفل چیلی از گیاه چیلی که منشا آن آمریکای مرکزی است به دست می آید و فلفل چیلی دارای ترکیبات گیاهی است که دارای خواص پیشگیری کننده از بیماری و ارتقای سلامتی است. آنها در تمام طول سال در فروشگاه های مواد غذایی به صورت خشک یا پودر در دسترس هستند. هنگام تهیه سوپ و سس چیلی، از فلفل تند به عنوان چاشنی استفاده کنید. فلفل پوبلانو ملایم ترین فلفل در خانواده فلفل چیلی است. این فلفل را می توانید به دلیل خواص غنی آن در انواع غذاها استفاده کنید و طعم مطبوعی در غذا داشته باشید. زردچوبه ریشه خشک شده گیاه چند ساله Curcumma longa L است و از هند می آید. ادویه زرد معمولا در غذاهای خاورمیانه استفاده می شود. زردچوبه یک ضد التهاب طبیعی است و احتمالا می تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم و ​​تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. یک یا دو پیمانه زردچوبه را به غذاها و سبزیجات کبابی یا چند قاشق چای خوری به سوپ ها و خورش ها اضافه کنید. به دلیل خواص ویژه زردچوبه می توانید آن را با برنج مخلوط کنید تا طعم و مزه بهتری به برنج داشته باشید. دانه های زیره در سراسر اروپا، آسیای صغیر و شمال آفریقا رشد می کنند. زیره دارای چندین کاربرد دارویی است، از مواد مغذی سالم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است. این یک منبع معدنی عالی از آهن، کلسیم و پتاسیم است. زیره سبز از نظر فیبر غذایی متراکم است و در هر 100 گرم دانه 30 گرم فیبر دارد. به علاوه، حاوی ترکیباتی است که به جلوگیری از پیری، عفونت و حتی سرطان کمک می کند. زیره را به املت، سوپ، سالاد یا غذاهای الهام گرفته از مدیترانه اضافه کنید. زیره همچنین وقتی با کلم خورده شود به هضم غذا کمک می کند. صدها ادویه مختلف برای انتخاب وجود دارد و آنها بدون آسیب رساندن به سلامتی یا از بین بردن طعم، به وعده های غذایی روزانه اضافه می کنند. نویسنده: سراقبالی

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید