چه رابطه ای بین سرطان پوست و تغذیه وجود دارد؟ + غذاهای مفید برای پیشگیری از سرطان پوست


سرطان پوست رشد غیرطبیعی سلول های پوست است و معمولاً در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور ایجاد می شود، بنابراین هر چه پوست بیشتر در معرض آفتاب و اشعه های مضر فرابنفش قرار گیرد، احتمال ابتلا به سرطان بیشتر می شود. راه های زیادی برای پیشگیری از سرطان پوست وجود دارد. یکی از مهمترین آنها نقش تغذیه در سرطان پوست است. غذاهای مفید برای سرطان پوست شامل انواع غذاهای حاوی آنتی اکسیدان هستند که محافظت عالی در برابر انواع سرطان ها هستند. در این مقاله نگاهی دقیق تر به رابطه سرطان پوست و تغذیه خواهیم داشت. فهرست مطالب (کلیک کنید) نقش رژیم غذایی در سرطان پوست بر هیچکس پوشیده نیست که سبک تغذیه صحیح و اصولی همراه با ورزش منظم برای ذهن و بدن ما مفید است. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در برخی غذاها حتی می توانند به مبارزه با بیماری ها کمک کنند. اما این ایده که سرطان پوست با تغییر رژیم غذایی قابل درمان است، ثابت نشده است. با این حال، اکثر پزشکان بر این باورند که بین پیشگیری و درمان سرطان پوست و رژیم غذایی سالم ارتباط معناداری وجود دارد. به عنوان مثال، آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کنند. بدن می تواند بسیاری از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست را تولید کند، اما آنتی اکسیدان تولید نمی کند و بهترین راه برای دریافت این مواد مغذی از طریق غذاهایی است که می خوریم. شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است بروز سرطان های پوست با رژیم غذایی کاهش یابد. اما متخصصان پوست همچنان ویتامین های C، E و A، روی، سلنیوم، بتاکاروتن (کاروتنوئیدها)، اسیدهای چرب امگا 3، لیکوپن و پلی فنول ها را توصیه می کنند. مواد مغذی (به ویژه آنتی اکسیدان ها) موجود در غذاها می توانند به شما در پیشگیری از سرطان پوست کمک کنند. ویتامین های مفید برای سرطان پوست مواد مغذی غنی از آنتی اکسیدان به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کنند. مواد مغذی و ویتامین هایی که خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند عبارتند از: بتاکاروتن: بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و توانایی آن را برای مبارزه با بیماری ها افزایش می دهد. ویتامین C: حاوی خواص سمی برای سلول های سرطانی است. ویتامین D: با تقویت سیستم ایمنی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. ویتامین E: به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش کمک می کند و در عین حال به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و وضعیت کلی پوست را بهبود می بخشد. لیکوپن: به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید کمک می کند و با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها مرتبط است. اسیدهای چرب امگا 3: التهاب را کاهش می دهد و از رشد سرطان پوست جلوگیری می کند. یکی از غذاهای مفید برای سرطان پوست، غذاهای حاوی امگا 3 است. پلی فنول ها: حاوی اجزای ضد تومور و ضد التهابی است که به ترمیم DNA آسیب دیده در اثر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. سلنیوم: به کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف کمک می کند. روی: یک تقویت کننده موثر ایمنی است که به بدن در مبارزه با سرطان و سایر بیماری ها کمک می کند. غذاهای مفید برای پیشگیری از سرطان پوست می توانید مواد مغذی مورد نیاز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست را در مواد غذایی زیر بیابید: بتاکاروتن غذاهای غنی از بتاکاروتن عبارتند از کدو تنبل، هویج، فلفل و انبه. همچنین میوه ها و سبزیجاتی که رنگ نارنجی دارند مانند: سیب زمینی، طالبی، هلو و زردآلو نیز سرشار از بتاکاروتن هستند. ویتامین C ویتامین C یا اسید اسکوربیک را می توان در سبزیجات برگ سبز و مرکبات مانند توت فرنگی، تمشک، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، توت، طالبی، گوجه فرنگی و سیب زمینی یافت. ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، ساردین، شاه ماهی، ماهی تن و سالمون حاوی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. ویتامین D ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در غذاهای خاصی مانند ماهی، روغن ماهی (به خصوص روغن کبد ماهی ماهی)، جگر، زرده تخم مرغ، پنیر و قارچ یافت می شود. امروزه شیر، پنیر و آب پرتقال غنی شده با ویتامین D نیز وجود دارد. این ویتامین به طور طبیعی توسط بدن از طریق قرار گرفتن در معرض نور UV خورشید تولید می شود. در صورت کمبود شدید ویتامین D می توان از مکمل ها نیز استفاده کرد. ویتامین E بادام، بادام زمینی، چغندر، اسفناج، فلفل دلمه ای قرمز، تخمه آفتابگردان، کدو تنبل، روغن گلرنگ، زرده تخم مرغ، غلات غنی شده مانند سویا و جوانه گندم حاوی ویتامین E هستند که در رابطه با این ویتامین به طور کلی می توان به یک گروه اشاره کرد. ترکیبات آنتی اکسیدانی محلول در چربی لیکوپن غذاهای قرمز و صورتی مانند هندوانه، پاپایا، گواوا، گریپ فروت صورتی، پرتقال خونی و گوجه فرنگی دارای لیکوپن هستند. خوردن غذاهای حاوی لیکوپن، مانند گوجه فرنگی، نقش تغذیه در سرطان پوست را برجسته می کند. اسیدهای چرب امگا 3 گردو و بذر کتان نیز حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. پلی فنول ها چای سیاه یا سبز تازه دم شده حاوی پلی فنول است، اگرچه چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود نیز شناخته شده است. سلنیوم سلنیوم یک ماده معدنی کمیاب است که عمدتا در آجیل برزیلی، غذاهای دریایی، گوشت ارگانیک، مرغ و گوشت قرمز یافت می شود. گوشت قرمز، صدف، مرغ، لوبیا پخته شده، نخود و آجیل (مانند بادام هندی و بادام)، به علاوه بسیاری از غذاهای صبحانه، با روی غنی شده اند. افزایش مصرف غذاهای ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا سالم بمانید. همچنین حفظ سلامت پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید با کلاه، لباس و ضد آفتاب نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. غذاهای مضر برای سرطان پوست همیشه توصیه می شود که افراد مبتلا به سرطان از غذاهای ارگانیک استفاده کنند و از غذاهای کنسرو شده، فست فود و غذاهای چرب پرهیز کنند. از گوشت های فرآوری شده نیز باید اجتناب شود. گوشت های فرآوری شده هر نوع گوشتی است که با دود کردن، نمک زدن، پختن یا کنسرو کردن نگهداری می شود. بیشتر گوشت های فرآوری شده گوشت قرمز هستند. برخی از نمونه های گوشت قرمز فرآوری شده عبارتند از: هات داگ، سالامی، سوسیس، ژامبون، گوشت گاو ذرت و سوسیس. غذاهای بیش از حد پخته و سرخ شده نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند زیرا وقتی غذاهای نشاسته ای در دمای بالا پخته یا سرخ می شوند، ترکیبی به نام آکریل آمید تشکیل می شود. همچنین بهتر است از قندهای ساده به ویژه شکر و شکر استفاده نکنید زیرا ممکن است این غذاها حاوی مواد سرطان زا یا ترکیباتی باشند که باعث سرطان می شوند. الکل همچنین در صورت متابولیزه شدن توسط بدن مواد سرطان زا تولید می کند. بنابراین باید از نوشیدن الکل و مشروبات الکلی خودداری کرد. آنچه در مقاله سرطان پوست و تغذیه آموختیم: بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد نقش تغذیه در سرطان پوست می توان نتیجه گرفت که تغذیه نامناسب خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. همچنین تغذیه مناسب نقش مهمی در درمان سرطان پوست دارد. در واقع وقتی فردی به این بیماری مبتلا می شود، بدن می تواند مواد زیادی را تولید کند که برای حفظ سلامت پوست لازم است، اما آنتی اکسیدان تولید نمی کند و بهترین راه برای دریافت غذاهای مفید برای سرطان پوست، خوردن غذاهایی است که حاوی بتاکاروتن، ویتامین C، D، E، لیکوپن، اسیدهای چرب امگا 3، پلی فنول ها، سلنیوم و روی است. شکر، گوشت های فرآوری شده، غذاهای بیش از حد پخته شده و غذاهای سرخ شده ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را افزایش دهند. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهتر است بیشتر روی عادات سبک زندگی سالم تمرکز کنید که شامل خوردن غذاهایی است که ارزش غذایی بالایی دارند و ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. به همین دلیل می توان گفت که سرطان پوست و تغذیه ارتباط تنگاتنگی دارند و نقش مهمی در ایجاد یا پیشرفت سرطان پوست دارند. رژیم غذایی دکتر کرمانی با ارائه برنامه های غذایی و برنامه های ورزشی متنوع و مغذی به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان و افزایش وزن کمک می کند. منابع: +++ این شرایط کرونا باعث شده که همه ما در خانه بمانیم و فرصت خوبی است که یک تغییر بزرگ ایجاد کنیم و همه را برای مهمانی و عروسی بعد از کرونا شگفت زده کنیم. کافی است همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید وزن کم کنید و خوش اندام شوید. که همیشه میخواستی بهش برسی! از این لحظه در کنار شما هستیم تا با هم به هدفتان برسیم. ثبت نام و دریافت مشاوره رژیم غذایی خرید رژیم امتیاز کاربر این مطالب را از دست ندهید…

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید