چگونه از میکرون کرونا جلوگیری کنیم؟


تاریخ ارسال: 8 آگوست 1401 ویروس کرونا و سویه‌های جدید آن پس از گذشت دو سال همچنان یک بحران جهانی محسوب می‌شود و روزانه افراد زیادی در سراسر جهان به این ویروس و گونه‌های جدید آن مبتلا می‌شوند. واکسیناسیون خطر ابتلا به این ویروس را تا حد زیادی کاهش داده است. با این حال، همچنان آلوده بودن به کووید-19 می تواند باعث علائم شدید و حتی مرگ شود. در این مقاله از مقالات پزشکی جدید در سایت سیب، قصد داریم شما را با روش های موثر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آشنا کنیم. با مطالعه علائم آمیکرون، زیرشاخه جدید کرونا و درمان آمیکرون می توانید از آخرین اطلاعات پزشکی در مورد این ویروس مطلع شوید. ویروس کرونا چگونه منتشر می شود؟ داده ها نشان داده است که ویروس کرونا عمدتا از فردی به فرد دیگر که کمتر از 2 متر (6 فوت) فاصله دارند، منتقل می شود. این ویروس از طریق قطرات تنفسی، سرفه، عطسه، تنفس و صحبت کردن منتشر می شود. اگر این قطرات آلوده توسط یک فرد سالم استنشاق شود یا وارد چشم او شود، می تواند او را به کووید-19 آلوده کند. گاهی اوقات این قطرات تنفسی آلوده مدتی در هوا معلق می مانند و اگر در آن مکان نفس بکشید ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشید. این ویروس روی سطوح نیز زنده می ماند. گفته می شود که سویه آمیکرون می تواند 3-4 روز روی سطوح زنده بماند. اگر دست های شما با سطوح آلوده تماس داشته باشد و دهان، بینی یا چشم های خود را لمس کنید، ممکن است به این بیماری مبتلا شوید. البته احتمال ابتلا به این روش بسیار کمتر از راه های دیگر است. آیا می توان از میکرون جلوگیری کرد؟ ویروس کرونا و سویه های جدید آن بسیار مسری هستند. آخرین سویه ای که باعث شیوع مجدد این ویروس در جهان شده است سویه آمیکرون است که نسبت به سویه های قبلی مسری تر است. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، اطلاعات زیادی در مورد این ویروس در دسترس نبود. اما امروزه با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام مواردی که در ادامه خواهیم گفت، می توان تا حد زیادی از آمیکرون جلوگیری کرد. در هنگام ابتلا به بیماری، پیشگیری بهتر از درمان است، علاوه بر این که خود بیماری می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، فرآیندهای درمانی نیز جدای از هزینه های بالا می تواند باعث ایجاد مشکلات و عوارض شود. بنابراین، پیشگیری از یک بیماری بسیار منطقی تر است. راه های پیشگیری از آمیکرون راه های پیشگیری از آمیکرون همان پروتکل های حفاظتی است که در ابتدای اپیدمی ویروس کرونا ذکر شد و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا جدید باید رعایت شود. هدف از رعایت این پروتکل ها جلوگیری از ورود ویروس به بدن است. برای جلوگیری از کرونا میکرون و دیگر سویه های این ویروس، رعایت موارد زیر ضروری است: شستن مرتب دست ها، چند بار در روز، با آب و صابون. با افراد آلوده حداقل 2.5 متر فاصله داشته باشید. از شرکت در اجتماعات و مکان های شلوغ خودداری کنید. دست های آلوده خود را به دهان، بینی و چشم های خود نکشید. هنگام خروج از خانه حتما از ماسک استفاده کنید. اگر علائم میکرونی یا علائم مرتبط با کرونا را دارید، حتما آزمایش دهید و در خانه بمانید تا افراد دیگر را آلوده نکنید. مهمترین راه پیشگیری از میکرون شستن مرتب دست ها و استفاده از ماسک است. روش صحیح استفاده از ماسک اطمینان حاصل کنید که ماسک بینی، دهان و چانه شما را کاملاً بپوشاند و جریان هوا از طریق لایه های ماسک برقرار شود و نه از گوشه های آن. حتماً ماسک خود را با دست تمیز بگذارید و پس از برداشتن آن دستان خود را بشویید. ماسک استفاده شده را در سطل زباله بیندازید. آمیکرون مسری ترین سویه کرونا تا به امروز است. بنابراین استفاده از ماسک های مناسب و باکیفیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در حال حاضر ماسک‌های KF94، KN95 و N95 بهترین گزینه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند. ماسک های جراحی نیز می توانند از ورود ویروس ها جلوگیری کنند. برای محافظت بیشتر، می توانید از ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی استفاده کنید. واکسیناسیون اگر راه های ذکر شده در بالا شکست بخورد و ویروس وارد بدن شود، سلاح بدن برای مبارزه با کرونا، سیستم ایمنی است. در میان چندین راه پیشگیری از آمیکرون که در بالا ذکر شد، واکسیناسیون موثرترین و بهترین راه برای پیشگیری از کرونا آمیکرون است. واکسیناسیون ایمنی فعالی را در بدن ایجاد می کند و در واقع بدن یاد می گیرد که در صورت مواجهه با این ویروس می تواند به طور موثرتری با آن مبارزه کند. در آخرین دستورالعمل ها توصیه می شود که 3 دوز از واکسن را دریافت کنید و در صورت نقص ایمنی ممکن است نیاز به دریافت 4 دوز از واکسن داشته باشید. دریافت واکسن احتمال بستری شدن در بیمارستان، علائم شدید و حتی بروز عفونت را کاهش می دهد که همگی باعث کاهش فشار بر سیستم درمانی می شوند. برای جلوگیری از میکرون چه بخوریم؟ می دانیم که عملکرد و قدرت سیستم ایمنی نقش مهمی در ابتلا یا پیشگیری از ویروس کرونا دارد. پیشگیری از کرونا با تغذیه سالم مبتنی بر تقویت سیستم ایمنی است. اما نکته ای که مطرح می شود این است که برای جلوگیری از آمیکرون چه بخوریم؟ نکات زیر را می توانید در رژیم غذایی خود رعایت کنید: این روزها از ادویه هایی مانند زردچوبه، زیره و زعفران بیشتر استفاده کنید. از جو، گندم، ماش و جوانه شبدر در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید. از انواع آجیل های گیاهی از جمله گردو، بادام و انواع دانه های روغنی مانند دانه کتان در رژیم غذایی خود استفاده کنید. حتما روزانه یک عدد پیاز قرمز استفاده کنید. مصرف روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید. روزانه حداقل یک پرتقال یا دو نارنگی یا لیموترش برای دریافت مقادیر کافی ویتامین C مصرف کنید. مصرف کدو تنبل را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنید. مصرف شیرینی جات را محدود کنید؛ از روغن های جامد استفاده نکنید؛ حتما روزانه یک یا دو عدد سفیده تخم مرغ مصرف کنید. سوسیس و کالباس را از برنامه خود حذف کنید. حتما روزانه از عدس، عدس یا لوبیا استفاده کنید. استفاده از پرتقال قرمز؛ مصرف انار را فراموش نکنید؛ از سیر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون؛ خوردن شکلات تلخ؛ از کنجد و آرد در رژیم غذایی خود استفاده کنید. آهن خون خود را چک کنید کم خونی باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. از میوه استفاده کنید. در نهایت به اندازه کافی بخوابید. اگر چاق هستید، بدانید که بیشتر در معرض خطر هستید. استرس و فشارهای جسمی و روحی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. این توصیه ها برای افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افرادی که از کورتون استفاده می کنند یا افراد مبتلا به سرطان بسیار مهم است. مراقب سلامتی خود باشید و پیشگیری را جدی بگیرید. سوالات متداول در مورد راه های پیشگیری از آمیکرون بهترین راه برای پیشگیری از ویروس جدید کرونا چیست؟ بهترین راه پیشگیری، رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کامل است. آیا می توان با تغذیه سالم از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد؟ قدرت و سلامت سیستم ایمنی بدن ما مهمترین نقش را در مبارزه با ویروس کرونا ایفا می کند. تغذیه مناسب و سالم بیشترین تاثیر را در تقویت سیستم ایمنی دارد. ویروس کرونا چگونه منتشر می شود؟ این ویروس بیشتر از فرد به فرد و از طریق قطرات تنفسی آلوده منتشر می شود. منبع https://www.health.harvard.edu/

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید