چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟ 15 راه برای تقویت چشم های ضعیف



برخی از ترفندهایی که می تواند به شما در داشتن چشم های سالم کمک کند عبارتند از مراجعه منظم به پزشک، انجام ورزش های روزانه منظم، محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش، استفاده از محلول نمک در صورت لزوم، کاهش زمان استفاده از کامپیوتر، ترک سیگار، تغییر رژیم غذایی. و افزودن موادی مانند کلم پیچ، پرتقال، اسفناج، ماهی و آجیل به رژیم غذایی. در ادامه با مجله سلامت همراه باشید تا 15 راه حفظ سلامت چشم را برای شما عزیزان توضیح دهیم. سلامت چشم یکی از مهم ترین اجزای ظریف و شکننده بدن انسان چشمان اوست. نه تنها بیشتر کار انسان به چشم ها متکی است، بلکه خود چشم ها نیز بسیار آسیب پذیرتر از سایر اندام های حسی هستند. بنابراین حفاظت از آن بسیار ضروری است. چشم انسان یکی از پیچیده ترین تحولات تکاملی در میان گونه های ما است، اما بسیار کمتر از چشم سایر موجودات محافظت می شود. چشم از قرنیه و صلبیه تشکیل شده است و این دو توسط لیمبوس به هم متصل می شوند. این بافت‌ها مستقیماً در معرض عناصر مختلف قرار می‌گیرند و حتی کوچک‌ترین آسیب به چشم‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر و دائمی را به همراه داشته باشد. با وجود دانستن همه این موارد، افراد معمولاً به چشمان خود بی توجه هستند و فکر می کنند که معاینه گاه به گاه برخی داروها برای محافظت از این اندام حسی حیاتی کافی است. علاوه بر این، چشم به راحتی می تواند توسط عوامل بیماری زا خارجی آلوده شود، بنابراین باید در شستن دست ها احتیاط کنید و از در معرض قرار نگرفتن چشم خود مطمئن شوید. با عوامل عفونی تماس نگیرید. در نهایت، چشم مانند سایر اعضای بدن در حال کار است و ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهد. 15 راه برای تقویت چشم ضعیف خوشبختانه با رعایت برخی دستورالعمل ها می توانید چشمانی سالم داشته باشید. حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم و ۱۵ ترفند برای سلامت چشم‌ها را بررسی کنیم. سیگار را ترک کنید: سیگار از جهات مختلف می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و یکی از مهم ترین اثرات این ماده بر چشم انسان است. سطح مواد سرطان زا در بدن افراد سیگاری منجر به از کار افتادن سلول های بیشتر و افزایش رادیکال های آزاد در بدن و ایجاد سلول های سرطانی می شود. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن با بروز بیشتر دژنراسیون ماکولا و یووئیت مرتبط است. شما آن را تمیز نگه دارید. محلول لنز خود را به طور مرتب عوض کنید و عینک و فریم خود را تمیز کنید. این مکان ها مکان های ایده آلی برای رشد باکتری ها و سایر مواد خارجی هستند. هنگام قرار دادن لنز در چشم حتما دست های خود را بشویید. بیشتر ورزش کنید: اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، اما مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم و روزانه می تواند از گسترش دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. تجدید انرژی و افزایش متابولیسم. در بدن می تواند به گردش خون در بدن کمک کند و هورمون های مفیدی نیز در بدن ترشح می شود. این موارد در چشم نیز موثر خواهند بود. خواص پرتقال: برای تقویت چشمان خود پرتقال بخورید: پرتقال و آب آن منبع عالی ویتامین C هستند. اگرچه می توانید این ویتامین را از منابع دیگر دریافت کنید، پرتقال ممکن است راحت ترین منبع باشد. این میوه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و اسید اسکوربیک موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و بینایی انسان را از موارد مختلفی مانند دژنراسیون ماکولا محافظت می کند. به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید: بهترین راه برای اطمینان از سلامت چشم مراجعه منظم به چشم پزشک است. در این صورت می توانید از سلامت چشمان خود مطمئن باشید. روش ها و درمان های زیادی برای بهبود سلامت چشم وجود دارد، اما این کار باید از طریق یک متخصص انجام شود. غذاهای دریایی غذاهای دریایی سرشار از روی هستند که می تواند برای بهبود بینایی مفید باشد. این ماده معدنی همچنین می تواند از پیشرفت آب مروارید در چشم جلوگیری کند یا آن را کند کند. گوشت قرمز، بوقلمون و شیر از دیگر منابع این ماده معدنی هستند. زیاد از رایانه استفاده نکنید: در دنیای مدرن امروزی، ما زمان زیادی را صرف رایانه و لپ‌تاپ می‌کنیم. همچنین باید مراقب چشمان خود باشید. گذراندن زمان زیادی پشت کامپیوتر یا دستگاه هایی مانند تبلت و گوشی های هوشمند می تواند به چشم آسیب برساند. خیره شدن بیش از حد به صفحه باعث می شود کمتر پلک بزنید. پلک زدن برای چشم بسیار مهم است زیرا سطح چشم را مرطوب می کند و از آن در برابر مواد خارجی محافظت می کند. کلم پیچ بخورید: سبزیجات برگ سبز راهی عالی برای مراقبت از سلامت چشم هستند. کلم پیچ سرشار از لوتئین و زآگزانتین است. این دو ماده آنتی اکسیدان های قوی هستند و می توانند از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن جلوگیری کرده و رشد آب مروارید را کاهش دهند. خواص هویج برای سلامت چشم: هویج یکی از مواد مغذی است که می تواند برای سلامت چشم مفید باشد. این گیاه سرشار از بتاکاروتن است. اگر این سبزی خوشمزه و ترد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، سطح آنتی اکسیدان را در بدن خود افزایش داده اید. آنتی اکسیدان موجود در هویج یک ترکیب قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را در بدن خنثی کرده و از بیماری های چشمی پیشگیری کند. همچنین بخوانید : دلایل انقباض و انقباض چشم. از محلول آب نمک استفاده کنید: یکی از واکنش های طبیعی ما وقتی ماده خارجی وارد چشم می شود این است که چشم را با دست مالش دهیم تا اشک از چشم خارج شود و ماده خارجی را با خودمان خارج کند. آن را به بیرون هدایت کنید متأسفانه، این می تواند به قرنیه آسیب برساند و باعث اختلال بینایی شود. بهترین روش در چنین مواردی استفاده از قطره محلول آب نمک است. این یک راه موثرتر و کمتر تهاجمی برای درمان مشکل چشم است. ماهی را از رژیم غذایی خود حذف نکنید: این تصور غلط است که همه اسیدهای چرب برای بدن مضر هستند، در واقع برخی از اسیدهای چرب کلسترول خوب محسوب می شوند. و می تواند برای عملکرد بدن مفید باشد. وقتی صحبت از چشم ها می شود، اسیدهای چرب عملکرد شبکیه را بهبود می بخشد و می تواند از خشک شدن چشم جلوگیری کند. ماهی های روغنی مانند سالمون یا ماهی تن سرشار از اسیدهای چرب مفید هستند. می توانید از مکمل های حاوی روغن ماهی نیز استفاده کنید. در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرید: وجود اشعه ماوراء بنفش می تواند به چشم آسیب برساند. با استفاده از عینک هایی که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند، می توانید از آسیب های آن جلوگیری کنید. فواید آجیل برای سلامت چشم آجیل: ویتامین E یک سلاح بسیار مهم برای مبارزه با دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های چشمی است. بنابراین افزودن مواد غذایی حاوی این ویتامین می تواند به چشم شما کمک کند. آجیل و دانه ها منبع عالی ویتامین E هستند. کره بادام زمینی، جوانه گندم و فندق بهترین انتخاب خواهند بود. تخم مرغ: بتاکاروتن ماده ای است که برای سلامت چشم بسیار مفید است. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که برای سلامت چشم بسیار مفید خواهد بود. لوتئین و زآگزانتین موجود در تخم مرغ نقش مهمی در سلامت چشم دارند و از چشم در برابر دژنراسیون ماکولا و ایجاد آب مروارید محافظت می کنند. هنگام سفر هوشیار باشید: هر گونه تغییر در محیط عمومی می تواند به سلامت شما آسیب برساند. هنگام مسافرت، آب و هوای مختلف، آلرژن ها، میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فعالیت های مختلف می تواند به چشم آسیب برساند. همیشه از چشمان خود در برابر تغییرات محیطی محافظت کنید. چیزهایی مانند عینک آفتابی، قطره چشم و غیره همراه داشته باشید.

منبع: نی نی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید